Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Krap 12.000 kilometer erbij gereden sinds april en naast dat er de nodige liters diesel doorheen zijn gegaan ook nog wat onderhoud.
Een typische kwaal van dit blok is het brandstofdrukregelventiel en vroeg of laat ben je een keer aan de beurt.
Ik kreeg er dus ook last van, blok begon wat te stotteren op de toerentallen die je veel gebruikt en nadat het steeds vaker voor kwam maar eens een beetje rond gaan kijken op internet wat mensen zoal doen.
Vervangen is natuurlijk een optie, maar met 200 euro voor zo'n onbenullig onderdeel is schoonmaken ook een hele goede optie en daar ben ik dus voor gegaan.
Achter het blok weggestopt kom je hem tegen:
Was een beetje geklier om erbij te komen, moet misschien toch eens een Japanse monteur zoeken en vragen hoe die het doet.
Mijn arm kwam ongeveer 2 scharnierpunten tekort en mijn handen waren ook 3 keer te groot.
Maargoed, wat geploeter later ligt het ding uit elkaar en is het niets anders dan een omhulsel, een veer en een bewegende klep:
Verder weinig foto's gemaakt, maar het er kwam wel wat prut uit.
Alles goed schoon gemaakt en het klepje gepolijst zodat die weer netjes glad was.
Terug in elkaar en weer naast de auto:
Stotteren is weg en als bij effect lijkt de bak wat soepeler te schakelen, oftewel het blok krijgt wat extra brandstof
Met max een maand of 2 is het tijd voor een beurtje en dan vervang ik het brandstoffilter gelijk nog even.
Vervolgens vandaag een vrije middag en dacht ik een rondje remmen te gaan doen...
Voor zijn de schijven wat krom (ja, eigen schuld ) en achter was het sowieso tijd voor nieuwe remblokken.
Lang verhaal kort, na goed 2,5ton waren de achterremmen wat slechter dan ik van tevoren had gedacht...
Rechtsachter zat de cilinder "vast", deze helemaal netjes gemaakt, nieuwe rubbers in de klauw en vervolgens met de nieuwe blokken terug geplaatst.
Alleen een foto van hoe de cilinder was toen ie eruit kwam:
Toen dacht ik dat links wel beter zou zijn, al wist ik dat die klauw af en toe wat bleef hangen.
Reden werd snel duidelijk want de onderste geleidepen wilde met geen mogelijkheid los laten...bracket maar los getrokken en klauw met bracket in de bankschroef gezet.
Beetje geweld later kwam de pen er in 1 geheel uit. Wel de conclusie getrokken dat degene die de vorige keer de blokken heeft gewisseld het schroefdraad heeft gemold want de pen wilde er niet meer in.
Tapset gepakt en met wat nieuw draad wilde alles weer netjes in elkaar. Aan deze kant was de cilinder en het rubber, etc allemaal meer dan netjes nog en onder het mom "don't fix it if it ain't broken" besloten de boel" weer vast gezet.
Dit waren de blokken links achter, dus het moge duidelijk zijn dat er wat vast zat
Uiteindelijk een 3 uurtjes bezig geweest inclusief stoppen voor een flinke regenbui.
Had gedacht vandaag voor de schijven en blokken te doen (en eventuele revisie van de klauw), maar aangezien het al het einde van de middag was heb ik het mooi gelaten.
Binnenkort vakantie en dan is er wellicht ergens een middag vrij om de voorkant nog eens te wisselen.
Zat in ieder geval wat lucht in het systeem, zaakje met een vacuümpompje (was voor mij de eerste keer) ontlucht en het pedaalgevoel is in ieder geval een stuk verbeterd.
Hoop in de vakantie ook tijd te hebben om voorop mijn oude verstralers te plaatsen en wellicht achterop een setje werklampen te monteren.
Die laatste heb ik bij de Terrano ook altijd veel gebruik van gemaakt en die wil ik er voor de winter zeer zeker op hebben zitten.
Een typische kwaal van dit blok is het brandstofdrukregelventiel en vroeg of laat ben je een keer aan de beurt.
Ik kreeg er dus ook last van, blok begon wat te stotteren op de toerentallen die je veel gebruikt en nadat het steeds vaker voor kwam maar eens een beetje rond gaan kijken op internet wat mensen zoal doen.
Vervangen is natuurlijk een optie, maar met 200 euro voor zo'n onbenullig onderdeel is schoonmaken ook een hele goede optie en daar ben ik dus voor gegaan.
Achter het blok weggestopt kom je hem tegen:
Was een beetje geklier om erbij te komen, moet misschien toch eens een Japanse monteur zoeken en vragen hoe die het doet.
Mijn arm kwam ongeveer 2 scharnierpunten tekort en mijn handen waren ook 3 keer te groot.
Maargoed, wat geploeter later ligt het ding uit elkaar en is het niets anders dan een omhulsel, een veer en een bewegende klep:
Verder weinig foto's gemaakt, maar het er kwam wel wat prut uit.
Alles goed schoon gemaakt en het klepje gepolijst zodat die weer netjes glad was.
Terug in elkaar en weer naast de auto:
Stotteren is weg en als bij effect lijkt de bak wat soepeler te schakelen, oftewel het blok krijgt wat extra brandstof
Met max een maand of 2 is het tijd voor een beurtje en dan vervang ik het brandstoffilter gelijk nog even.
Vervolgens vandaag een vrije middag en dacht ik een rondje remmen te gaan doen...
Voor zijn de schijven wat krom (ja, eigen schuld ) en achter was het sowieso tijd voor nieuwe remblokken.
Lang verhaal kort, na goed 2,5ton waren de achterremmen wat slechter dan ik van tevoren had gedacht...
Rechtsachter zat de cilinder "vast", deze helemaal netjes gemaakt, nieuwe rubbers in de klauw en vervolgens met de nieuwe blokken terug geplaatst.
Alleen een foto van hoe de cilinder was toen ie eruit kwam:
Toen dacht ik dat links wel beter zou zijn, al wist ik dat die klauw af en toe wat bleef hangen.
Reden werd snel duidelijk want de onderste geleidepen wilde met geen mogelijkheid los laten...bracket maar los getrokken en klauw met bracket in de bankschroef gezet.
Beetje geweld later kwam de pen er in 1 geheel uit. Wel de conclusie getrokken dat degene die de vorige keer de blokken heeft gewisseld het schroefdraad heeft gemold want de pen wilde er niet meer in.
Tapset gepakt en met wat nieuw draad wilde alles weer netjes in elkaar. Aan deze kant was de cilinder en het rubber, etc allemaal meer dan netjes nog en onder het mom "don't fix it if it ain't broken" besloten de boel" weer vast gezet.
Dit waren de blokken links achter, dus het moge duidelijk zijn dat er wat vast zat
Uiteindelijk een 3 uurtjes bezig geweest inclusief stoppen voor een flinke regenbui.
Had gedacht vandaag voor de schijven en blokken te doen (en eventuele revisie van de klauw), maar aangezien het al het einde van de middag was heb ik het mooi gelaten.
Binnenkort vakantie en dan is er wellicht ergens een middag vrij om de voorkant nog eens te wisselen.
Zat in ieder geval wat lucht in het systeem, zaakje met een vacuümpompje (was voor mij de eerste keer) ontlucht en het pedaalgevoel is in ieder geval een stuk verbeterd.
Hoop in de vakantie ook tijd te hebben om voorop mijn oude verstralers te plaatsen en wellicht achterop een setje werklampen te monteren.
Die laatste heb ik bij de Terrano ook altijd veel gebruik van gemaakt en die wil ik er voor de winter zeer zeker op hebben zitten.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat zijn flink wat kilometers in een paar maanden!
En lekker geklust weer
En lekker geklust weer
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Heb me vanmorgen maar eens op de voorremmen gestort, die moesten tenslotte nog.
In tegenstelling tot de achterkant kwam dit wel allemaal redelijk gemakkelijk los gelukkig.
Welgeteld 1 foto gemaakt aangezien het allemaal wel voor zich spreekt:
Nadat alles weer teruggeplaatst is en op de juiste plaatsen van een lekker laagje vet een proefritje gemaakt en de remmen even goed ingeremd.
Dat wil zeggen, 60-80-100-120 km/h telkens stevig remmen tot het randje dat de ABS in grijpt. Dit is een methode die ik nog van de circuitremblokken gewend ben en eigenlijk altijd hanteer.
Boel stonk even lekker en na een afkoelronde de boel weer terug gezet op de oprit.
Als er vanmiddag nog tijd is hang ik de verstralers alvast aan de bumper, nu eerst andere dingen op de planning staan.
Mocht bovenstaand lukken sluit ik ze morgen aan dat ze het ook daadwerkelijk doen.
In tegenstelling tot de achterkant kwam dit wel allemaal redelijk gemakkelijk los gelukkig.
Welgeteld 1 foto gemaakt aangezien het allemaal wel voor zich spreekt:
Nadat alles weer teruggeplaatst is en op de juiste plaatsen van een lekker laagje vet een proefritje gemaakt en de remmen even goed ingeremd.
Dat wil zeggen, 60-80-100-120 km/h telkens stevig remmen tot het randje dat de ABS in grijpt. Dit is een methode die ik nog van de circuitremblokken gewend ben en eigenlijk altijd hanteer.
Boel stonk even lekker en na een afkoelronde de boel weer terug gezet op de oprit.
Als er vanmiddag nog tijd is hang ik de verstralers alvast aan de bumper, nu eerst andere dingen op de planning staan.
Mocht bovenstaand lukken sluit ik ze morgen aan dat ze het ook daadwerkelijk doen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Vraag voortaan Allen, die kan overal bij met zijn armpjes en wat leuk voor hem is dat hij aan een auto sleutelt die na reparatie niet gelijk weer kapot gaat......
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
zal het onthouden
- Eeuwe
- Berichten: 4497
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Nee, ik weet niet meer hoe ik moet sleutelen denk ik. De auto’s blijven maar betrouwbaar voor me werken...Downforce Hans schreef: ↑08 sep 2020, 14:36 Vraag voortaan Allen, die kan overal bij met zijn armpjes en wat leuk voor hem is dat hij aan een auto sleutelt die na reparatie niet gelijk weer kapot gaat......
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Jaja....
Zullen we het trouwens nog eens over verbruik hebben?
Niet slecht voor slechts een 4 cilinder lijkt me
Zullen we het trouwens nog eens over verbruik hebben?
Niet slecht voor slechts een 4 cilinder lijkt me
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
De "oude" verstralers van de Terrano gisteren gemonteerd en vanmorgen nog een klein beetje anders afgewerkt:
Morgen maar eens zien dat we tijd hebben om de boel aan te sluiten.
Morgen maar eens zien dat we tijd hebben om de boel aan te sluiten.
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Heb je geen lier (nodig) ?
-
- Berichten: 7172
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik hoop dat de pompstations dicht op elkaar liggen in Drenthe, anders red je een ritje van de ene pomp naar de andere niet eensFerdi Gielen schreef: ↑08 sep 2020, 22:02 Jaja....
Zullen we het trouwens nog eens over verbruik hebben?
Niet slecht voor slechts een 4 cilinder lijkt me
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Met een 67 liter tank is dat hier in het dorp sowieso nog wel te doen
Was in de tuin bezig geweest met de aanhanger erachter, af en toe een klein stukje verplaatsen en met draaiende motor laten staan en dan krijg je dit als resultaat in de boardcomputer.
Was in de tuin bezig geweest met de aanhanger erachter, af en toe een klein stukje verplaatsen en met draaiende motor laten staan en dan krijg je dit als resultaat in de boardcomputer.
Ik zorg wel dat ik mezelf niet vast rijd, in het veengebied staan ook weinig bomen om je lier aan vast te knopen
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Schepje en een reserve wiel. Daar heb je geen boom voor nodig.
En ja... Ik was serieus. Tegelijkertijd. Ik gebruik de auto tegenwoordig alleen nog maar voor langere ritten.
Fietsen schijnt goed voor de geest te zijn.
En ja... Ik was serieus. Tegelijkertijd. Ik gebruik de auto tegenwoordig alleen nog maar voor langere ritten.
Fietsen schijnt goed voor de geest te zijn.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dan heb ik een hele luie geest
Vanmorgen "even" gestoeid met de bedrading zodat de lampen nu ook daadwerkelijk doen waar ze voor zijn bedoelt.
Had gelezen dat de meeste mensen de bekabeling achter het dashboardkastje naar binnen laten komen, dat dacht ik dus ook te doen maar zelfs nadat de kachelventilator half los hing had ik die ingang nog niet in zicht.
Vervolgens aan de bestuurderskant de boel los getrokken en nu komen de kabels voor de schakelaar naast de kabel van de motorkapvergrendeling naar binnen.
Ziet er hopeloos uit, maar alles zit weer in elkaar
En uiteraard verblindend zoals ik ze nog van de Terrano ken:
Vanmorgen "even" gestoeid met de bedrading zodat de lampen nu ook daadwerkelijk doen waar ze voor zijn bedoelt.
Had gelezen dat de meeste mensen de bekabeling achter het dashboardkastje naar binnen laten komen, dat dacht ik dus ook te doen maar zelfs nadat de kachelventilator half los hing had ik die ingang nog niet in zicht.
Vervolgens aan de bestuurderskant de boel los getrokken en nu komen de kabels voor de schakelaar naast de kabel van de motorkapvergrendeling naar binnen.
Ziet er hopeloos uit, maar alles zit weer in elkaar
En uiteraard verblindend zoals ik ze nog van de Terrano ken:
- Martijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Netjes weggewerkt met originele schakelaar!
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Lijkt origineel, maar is het niet
Wel een hele tijd op zoek geweest naar iemand die ze zo maakt.
Voor de achterlichten heb ik er een in dezelfde stijl besteld, alleen dan uiteraard met een andere tekst/plaatje erop.
De Pajero is mij te netjes om dezelfde schakelaars te gebruiken die ik in de Terrano had zitten.
Wel een hele tijd op zoek geweest naar iemand die ze zo maakt.
Voor de achterlichten heb ik er een in dezelfde stijl besteld, alleen dan uiteraard met een andere tekst/plaatje erop.
De Pajero is mij te netjes om dezelfde schakelaars te gebruiken die ik in de Terrano had zitten.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Lekker gesleuteld weer, scheelt toch een hoop als je veel zelf kunt!
-
- Berichten: 7172
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Je hebt kwaliteitsmatten in je auto
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik vroeg me al af wanneer het iemand op zou vallen
-
- Berichten: 7172
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
- Martijn_bmw
- Berichten: 26613
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Haha scherp Elise
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Afgelopen week de EGR dicht gezet.
Via een Australisch forum geleerd dat je een van de sensoren kan foppen door een weerstandje tussen de bedrading te zetten waardoor deze dicht blijft staan.
Geen foutmeldingen, een stukje zuiniger en blok al rijdend beter bij de les. De boel zo gemaakt dat het in een halve minuut weer origineel is als het zou moeten.
Beetje een gevoelig onderwerp soms, maar als je ziet dat zo'n klep aan interne vervuiling veroorzaakt ..
Komend jaar staat een volledige schoonmaakbeurt aan het inlaat kanaal op de planning en mogelijk dat er dan nog een olie catchtank bij komt.
Via een Australisch forum geleerd dat je een van de sensoren kan foppen door een weerstandje tussen de bedrading te zetten waardoor deze dicht blijft staan.
Geen foutmeldingen, een stukje zuiniger en blok al rijdend beter bij de les. De boel zo gemaakt dat het in een halve minuut weer origineel is als het zou moeten.
Beetje een gevoelig onderwerp soms, maar als je ziet dat zo'n klep aan interne vervuiling veroorzaakt ..
Komend jaar staat een volledige schoonmaakbeurt aan het inlaat kanaal op de planning en mogelijk dat er dan nog een olie catchtank bij komt.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Laatste tijd nog een beetje onderhoud gedaan, interieurfilter, luchtfilter en brandstoffilter vervangen.
Was wel een klein beetje nodig ook nadat ze aan hun interval zaten.
Interieurfilter:
Luchtfilter aan de onderzijde, bovenkant was nog als nieuw:
Brandstoffilter moest volgens de geleerden gemakkelijk los komen.
Kwam er met mijn geduld op neer dat ik de hele bracket waar het ding aan hangt los heb geschroefd en in de bankschroef heb gezet zodat je er een stuk gemakkelijker mee aan de slag kunt.
Vanmiddag is er nog 10 liter Shell olie bezorgd, kijken of we zaterdag even een olie + filter wissel kunnen gaan doen.
Grappig detail in het brandstoffilter is het systeem dat het vochtgehalte in de brandstof meet doormiddel van een vlotter:
Verder creatief geweest met wat lampen en materiaal zodat er werklampen achterop de Pajero konden:
Geen foto's gemaakt van het op en inbouwen, ging uiteindelijk aardig wat tijd in zitten omdat er vanbinnen nogal wat los moest om het netjes weg te werken.
Einde van de middag de schakelaar geplaatst:
Maar toen bleek dat die dus niets doet
Ding een beetje geholpen en dan doen de lampen het in ieder geval wel, maar dat helpen gaat op een manier die vanachter het stuur niet werkt.
Voor nu zit ie op z'n plek en hebben we geen gat in het dashboard en is er een nieuwe schakelaar besteld.
En vanmiddag geleerd dat de voorruit na 5 maanden, 3 weken en 2 dagen begint te scheuren
Bedrijf die hem heeft geplaatst bericht met een foto gestuurd, lijkt mij een duidelijk garantiegeval. Vriendin is er vandaag mee op pad geweest en die heeft geen gekke dingen gedaan...
Was wel een klein beetje nodig ook nadat ze aan hun interval zaten.
Interieurfilter:
Luchtfilter aan de onderzijde, bovenkant was nog als nieuw:
Brandstoffilter moest volgens de geleerden gemakkelijk los komen.
Kwam er met mijn geduld op neer dat ik de hele bracket waar het ding aan hangt los heb geschroefd en in de bankschroef heb gezet zodat je er een stuk gemakkelijker mee aan de slag kunt.
Vanmiddag is er nog 10 liter Shell olie bezorgd, kijken of we zaterdag even een olie + filter wissel kunnen gaan doen.
Grappig detail in het brandstoffilter is het systeem dat het vochtgehalte in de brandstof meet doormiddel van een vlotter:
Verder creatief geweest met wat lampen en materiaal zodat er werklampen achterop de Pajero konden:
Geen foto's gemaakt van het op en inbouwen, ging uiteindelijk aardig wat tijd in zitten omdat er vanbinnen nogal wat los moest om het netjes weg te werken.
Einde van de middag de schakelaar geplaatst:
Maar toen bleek dat die dus niets doet
Ding een beetje geholpen en dan doen de lampen het in ieder geval wel, maar dat helpen gaat op een manier die vanachter het stuur niet werkt.
Voor nu zit ie op z'n plek en hebben we geen gat in het dashboard en is er een nieuwe schakelaar besteld.
En vanmiddag geleerd dat de voorruit na 5 maanden, 3 weken en 2 dagen begint te scheuren
Bedrijf die hem heeft geplaatst bericht met een foto gestuurd, lijkt mij een duidelijk garantiegeval. Vriendin is er vandaag mee op pad geweest en die heeft geen gekke dingen gedaan...
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Laatste tijd nog een beetje onderhoud gedaan, interieurfilter, luchtfilter en brandstoffilter vervangen.
Was wel een klein beetje nodig ook nadat ze aan hun interval zaten.
Interieurfilter:
Luchtfilter aan de onderzijde, bovenkant was nog als nieuw:
Brandstoffilter moest volgens de geleerden gemakkelijk los komen.
Kwam er met mijn geduld op neer dat ik de hele bracket waar het ding aan hangt los heb geschroefd en in de bankschroef heb gezet zodat je er een stuk gemakkelijker mee aan de slag kunt.
Vanmiddag is er nog 10 liter Shell olie bezorgd, kijken of we zaterdag even een olie + filter wissel kunnen gaan doen.
Grappig detail in het brandstoffilter is het systeem dat het vochtgehalte in de brandstof meet doormiddel van een vlotter:
Verder creatief geweest met wat lampen en materiaal zodat er werklampen achterop de Pajero konden:
Geen foto's gemaakt van het op en inbouwen, ging uiteindelijk aardig wat tijd in zitten omdat er vanbinnen nogal wat los moest om het netjes weg te werken.
Einde van de middag de schakelaar geplaatst:
Maar toen bleek dat die dus niets doet
Ding een beetje geholpen en dan doen de lampen het in ieder geval wel, maar dat helpen gaat op een manier die vanachter het stuur niet werkt.
Voor nu zit ie op z'n plek en hebben we geen gat in het dashboard en is er een nieuwe schakelaar besteld.
En vanmiddag geleerd dat de voorruit na 5 maanden, 3 weken en 2 dagen begint te scheuren
Bedrijf die hem heeft geplaatst bericht met een foto gestuurd, lijkt mij een duidelijk garantiegeval. Vriendin is er vandaag mee op pad geweest en die heeft geen gekke dingen gedaan...
Was wel een klein beetje nodig ook nadat ze aan hun interval zaten.
Interieurfilter:
Luchtfilter aan de onderzijde, bovenkant was nog als nieuw:
Brandstoffilter moest volgens de geleerden gemakkelijk los komen.
Kwam er met mijn geduld op neer dat ik de hele bracket waar het ding aan hangt los heb geschroefd en in de bankschroef heb gezet zodat je er een stuk gemakkelijker mee aan de slag kunt.
Vanmiddag is er nog 10 liter Shell olie bezorgd, kijken of we zaterdag even een olie + filter wissel kunnen gaan doen.
Grappig detail in het brandstoffilter is het systeem dat het vochtgehalte in de brandstof meet doormiddel van een vlotter:
Verder creatief geweest met wat lampen en materiaal zodat er werklampen achterop de Pajero konden:
Geen foto's gemaakt van het op en inbouwen, ging uiteindelijk aardig wat tijd in zitten omdat er vanbinnen nogal wat los moest om het netjes weg te werken.
Einde van de middag de schakelaar geplaatst:
Maar toen bleek dat die dus niets doet
Ding een beetje geholpen en dan doen de lampen het in ieder geval wel, maar dat helpen gaat op een manier die vanachter het stuur niet werkt.
Voor nu zit ie op z'n plek en hebben we geen gat in het dashboard en is er een nieuwe schakelaar besteld.
En vanmiddag geleerd dat de voorruit na 5 maanden, 3 weken en 2 dagen begint te scheuren
Bedrijf die hem heeft geplaatst bericht met een foto gestuurd, lijkt mij een duidelijk garantiegeval. Vriendin is er vandaag mee op pad geweest en die heeft geen gekke dingen gedaan...
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Werkt dit ook tegen bumperklevers ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], maurizio en 57 gasten