Oefening baart kunst.
Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
- Arthur
- Berichten: 39709
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
De monteur ja. Ben ik zelf te lui voor.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Of heb je een ladder nodig om bij het motorblok te komen?
Gisteren is de Pajero voorzien van een nieuwe voorruit, kijken we in ieder geval helder de wereld in!
Dezelfde dag het ding gebruikt om bij ons de rijbak te slepen, zand is aardig mul achter het huis en in combinatie met dan een zware sleep bleek wel dat de banden een beetje tekort schieten...
Nu ging het nog wel, maar van het najaar wordt dat dus niets
Tegen die tijd maar eens andere banden halen.
Ben er met de Toyo's achter dat die niet in de juiste maat leverbaar zijn. Beetje dikker dan standaard wel, maar dat is weer net té dik blijkt.
Keuze zal dus de K02 band worden, voldoet volgens mij meer dan prima en ik wil ze toch wel eens graag proberen.
Overigens ook de beugel voor de verstralers binnen, nu nog even tijd vinden en dan gaan we aan de knutsel om die lampen erop te krijgen.
Gisteren is de Pajero voorzien van een nieuwe voorruit, kijken we in ieder geval helder de wereld in!
Dezelfde dag het ding gebruikt om bij ons de rijbak te slepen, zand is aardig mul achter het huis en in combinatie met dan een zware sleep bleek wel dat de banden een beetje tekort schieten...
Nu ging het nog wel, maar van het najaar wordt dat dus niets
Tegen die tijd maar eens andere banden halen.
Ben er met de Toyo's achter dat die niet in de juiste maat leverbaar zijn. Beetje dikker dan standaard wel, maar dat is weer net té dik blijkt.
Keuze zal dus de K02 band worden, voldoet volgens mij meer dan prima en ik wil ze toch wel eens graag proberen.
Overigens ook de beugel voor de verstralers binnen, nu nog even tijd vinden en dan gaan we aan de knutsel om die lampen erop te krijgen.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Schop na precies een maand.
Vanmiddag toen ik voor de trailer nieuwe banden moest hebben en 2 dagen heb lopen ploeteren met de huidige banden maar een set BF Goodrich K02 mee besteld.
Gewoon in de standaard maat, heel veel groter past überhaupt niet en het levert snel gezeur op met een overdrive die dan pas bij 120 km/h in schakelt in plaats van bij 100.
In de tussentijd een 3500 kilometer erbij gereden en dat bevalt prima!
Afgelopen week van werk veranderd en nu voornamelijk alleen maar snelweg, betekend dat we nu rond de 1 op 12 rijden. Op zich geen gekke score voor een rijdend flatgebouw.
Vanmiddag toen ik voor de trailer nieuwe banden moest hebben en 2 dagen heb lopen ploeteren met de huidige banden maar een set BF Goodrich K02 mee besteld.
Gewoon in de standaard maat, heel veel groter past überhaupt niet en het levert snel gezeur op met een overdrive die dan pas bij 120 km/h in schakelt in plaats van bij 100.
In de tussentijd een 3500 kilometer erbij gereden en dat bevalt prima!
Afgelopen week van werk veranderd en nu voornamelijk alleen maar snelweg, betekend dat we nu rond de 1 op 12 rijden. Op zich geen gekke score voor een rijdend flatgebouw.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Sinterklaas is dit jaar wat vroeger gekomen dan gebruikelijk...
Voor het bestellen uiteindelijk heel, heel, heel erg veel over diverse off road banden gelezen, gehoord en aan filmpjes bekeken maar de conclusie bleef dat het toch een setje van BF Goodrich moest worden.
Nog wat onderlinge vergelijken gekeken tussen de KO2 en de KM3, die laatste zou misschien nog wat toevoegen voor mij als ik de modder in duik, maar op straat presteren ze wat minder en ze slijten ook nog eens 3 keer zo snel.
Heeft mij dus doen besluiten de KO2 te nemen, ik vind semi slicks erg gaaf, maar dit is voor mij ook wel bandenporno
Liggen nu nog in de schuur en volgend weekend komen ze onder de auto. Ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen!
Gisteren nog een stuk vlakbij huis ontdekt met een aantal erg mooie paden en waar je gewoon vrij rond kan banjeren, dus dat gaan we binnenkort ook zeker nog eens doen
Mocht ik helemaal nog eens gek willen doen kan ik altijd nog mee doen aan de Baja:
Voor het bestellen uiteindelijk heel, heel, heel erg veel over diverse off road banden gelezen, gehoord en aan filmpjes bekeken maar de conclusie bleef dat het toch een setje van BF Goodrich moest worden.
Nog wat onderlinge vergelijken gekeken tussen de KO2 en de KM3, die laatste zou misschien nog wat toevoegen voor mij als ik de modder in duik, maar op straat presteren ze wat minder en ze slijten ook nog eens 3 keer zo snel.
Heeft mij dus doen besluiten de KO2 te nemen, ik vind semi slicks erg gaaf, maar dit is voor mij ook wel bandenporno
Liggen nu nog in de schuur en volgend weekend komen ze onder de auto. Ben erg benieuwd hoe ze het gaan doen!
Gisteren nog een stuk vlakbij huis ontdekt met een aantal erg mooie paden en waar je gewoon vrij rond kan banjeren, dus dat gaan we binnenkort ook zeker nog eens doen
Mocht ik helemaal nog eens gek willen doen kan ik altijd nog mee doen aan de Baja:
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ga je zeker plezier van hebben
Weet je al hoe je ze gaat monteren? (Qua letters dus)
Weet je al hoe je ze gaat monteren? (Qua letters dus)
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Valt weinig te kiezen, waar je vroeger 1 kant met witte letters had zijn nu beide kanten zwart.
-
- Berichten: 4994
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tipp-ExFerdi Gielen schreef: ↑13 jun 2020, 20:37 Valt weinig te kiezen, waar je vroeger 1 kant met witte letters had zijn nu beide kanten zwart.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Wees blij. Ik heb de witte letters overigens aan de buitenkant. Zwart was beter geweest, maar denk dat ik wit aan de binnenkant nog lelijker zou vinden als je vanuit bepaalde hoeken ineens die letters daar ziet zitten.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Misschien dat ze daarom wel van de witte letters af zijn gestapt.
De banden van de Terrano hadden eerst ook witte tekst, maar die is door de tijd heen ook naar zwart afgebladderd.
Weet ook niet of ik de witte letters persé bij de Pajero vind passen.
De banden van de Terrano hadden eerst ook witte tekst, maar die is door de tijd heen ook naar zwart afgebladderd.
Weet ook niet of ik de witte letters persé bij de Pajero vind passen.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Nee dank u, zie het wel weer gebeuren dat de helft dan aan m'n vingers zit net als vroegerGijzert schreef: ↑13 jun 2020, 21:14https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tipp-ExFerdi Gielen schreef: ↑13 jun 2020, 20:37 Valt weinig te kiezen, waar je vroeger 1 kant met witte letters had zijn nu beide kanten zwart.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26693
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dikke banden! En eens wbt de letters beter dat ze nu gewoon zwart zijn
-
- Berichten: 4994
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Haha. Was blij toen ze met het rollertje kwamen.Ferdi Gielen schreef: ↑13 jun 2020, 22:31Nee dank u, zie het wel weer gebeuren dat de helft dan aan m'n vingers zit net als vroegerGijzert schreef: ↑13 jun 2020, 21:14https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tipp-ExFerdi Gielen schreef: ↑13 jun 2020, 20:37 Valt weinig te kiezen, waar je vroeger 1 kant met witte letters had zijn nu beide kanten zwart.
- Downforce Hans
- Berichten: 12544
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik ben benieuwd hoe ze gaan bevallen....
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik ook, nog een weekje geduld al wordt de grootste test pas later in het jaar als er weer overal modder en troep ligt.
Dat is het moment dat ik achter het huis ook niet meer weg kom om met straatbanden te slepen.
Onder de Terrano zaten Grabber banden, die deden het in die omstandigheden best oké, maar op straat was het in de regen goed oppassen zodra ze verder waren versleten.
De zomer mag nog lang duren, maar qua proberen op dat gebied kijk ik dan wel weer uit naar later in het jaar
Dat is het moment dat ik achter het huis ook niet meer weg kom om met straatbanden te slepen.
Onder de Terrano zaten Grabber banden, die deden het in die omstandigheden best oké, maar op straat was het in de regen goed oppassen zodra ze verder waren versleten.
De zomer mag nog lang duren, maar qua proberen op dat gebied kijk ik dan wel weer uit naar later in het jaar
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat zal bij deze exact zo gebeuren als ze genoeg versleten zijn. Helft van het profiel oprijden, wisselen en deze doorverkopen.
-
- Berichten: 7280
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Als je witte letters wilt moet je de RWL uitvoering nemen. (Raised White Letter)Ferdi Gielen schreef: ↑13 jun 2020, 20:37 Valt weinig te kiezen, waar je vroeger 1 kant met witte letters had zijn nu beide kanten zwart.
Overigens is de KO2 echt een prima keuze
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dan heb ik bij het bestellen niet opgelet, maar het is prima zo
Banden gaan sowieso wel erg tof staan denk ik voor zover ze daar dan voor gekocht zijn.
Bij de Terrano heeft het me bijna 3 jaar geduurd.
Banden gaan sowieso wel erg tof staan denk ik voor zover ze daar dan voor gekocht zijn.
Dan heb ik voorlopig nog wel even te gaan
Bij de Terrano heeft het me bijna 3 jaar geduurd.
- Baboulah
- Berichten: 1500
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Heerlijke autos voor zooi trekken of vervoeren, wij hebben nog altijd onze LWB 3.8 die we in 2007 nieuw gekocht hebben staan (mag nu wel weg ondertussen).
gaat bijna niks aan stuk zo een wagen, ongeacht hoe je er mee omgaat lijkt wel
gaat bijna niks aan stuk zo een wagen, ongeacht hoe je er mee omgaat lijkt wel
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat laatste staat mij wel aan!
Voor de aanschaf ook wel redelijk wat "onderzoek" gedaan en bijna alleen maar positieve verhalen gevonden.
Die 3.8 is aardig dorstig of valt dat nog mee?
Voor de aanschaf ook wel redelijk wat "onderzoek" gedaan en bijna alleen maar positieve verhalen gevonden.
Die 3.8 is aardig dorstig of valt dat nog mee?
- Baboulah
- Berichten: 1500
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Verbruik van mijn E92 M3 is gemiddeld net zo onzuinig als de Pajero, laten we het zo maar zeggen op de snelweg kan de pajero wel redelijk zuinig zijn (1 op 11 ofzo)
Kleine correctie, dempers en veren willen nog wel eens gaan, in de 13 jaar tijd dat we hem hebben gaan we nu ivm apk de achter dempers vervangen (lekten) en 1 veer die gescheurt was, nou in 13 jaar tijd....
Deze foto is 9 jaar oud van toen ik nog in nieuwegein op school zat.
Kleine correctie, dempers en veren willen nog wel eens gaan, in de 13 jaar tijd dat we hem hebben gaan we nu ivm apk de achter dempers vervangen (lekten) en 1 veer die gescheurt was, nou in 13 jaar tijd....
Deze foto is 9 jaar oud van toen ik nog in nieuwegein op school zat.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Verbruik valt me alles mee, de 3.2 kan ook flink dorstig zijn en doet op de snelweg ongeveer hetzelfde.
Zal net ietsje zuiniger zijn maar veel ontlopen doet het elkaar niet.
Dempers/veren in al die jaren mag wel een keer, is ook geen lichtgewicht
Moet het nog afkloppen, maar tot nu toe al meer kilometers gereden zonder te sleutelen dan met de Terrano
Zal net ietsje zuiniger zijn maar veel ontlopen doet het elkaar niet.
Dempers/veren in al die jaren mag wel een keer, is ook geen lichtgewicht
Moet het nog afkloppen, maar tot nu toe al meer kilometers gereden zonder te sleutelen dan met de Terrano
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26693
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Heeft de RDW een nieuwe merknaam ontdekt?
klopt weining van de registratie zo te zien:
Aanhangwagen geremd0 kgO.
2Aanhangwagen ongeremd0 kg
officieel bovenstaande foto dus illegaal, je mag er geen kilo aan hangen volgens kenteken RDW
klopt weining van de registratie zo te zien:
Aanhangwagen geremd0 kgO.
2Aanhangwagen ongeremd0 kg
officieel bovenstaande foto dus illegaal, je mag er geen kilo aan hangen volgens kenteken RDW
- Bijlagen
-
- Untitled.jpg (109.94 KiB) 1598 keer bekeken
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Bij mij staat het eerste veld van geremd ook niet ingevuld.
Vak daaronder met de geremde assen dan weer 2800 kilo per as
RDW is wel vaker creatief, de Volvo V50 die ik had was een automaat op kenteken en van een bouwjaar die nooit zo zijn geleverd.
Vak daaronder met de geremde assen dan weer 2800 kilo per as
RDW is wel vaker creatief, de Volvo V50 die ik had was een automaat op kenteken en van een bouwjaar die nooit zo zijn geleverd.
- Baboulah
- Berichten: 1500
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Tja, auto is een import uit kuwait, hebben we daar toen dr tijd nieuw gekocht en meegenomen naar nl toen dr tijd, RDW heeft zo alles 1 op 1 overgenomen vanuit kuwait, en daar hanteren ze helemaal niks voor aanhangers etc, ook registraties worden daar niet zo nauw genomen. (APK daar is ook heel ingrijpend, NOT!) Nadeel is wel bij geen enkele dealer kunnen ze iets op kenteken vinden, hebben altijd een chassisnummer nodig, puur doordat ie als mitchell bij rdw staat ingevoerd.
Onze Alfa Romeo stelvio Quadrifoglio staat ook in UAE op het registratie als een Alpha Rome Stelvio, ook zo raar.....
Onze Alfa Romeo stelvio Quadrifoglio staat ook in UAE op het registratie als een Alpha Rome Stelvio, ook zo raar.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], daNpy, Google [Bot], Marc Sierra, MartijnGizmo, MVB, Ybo, Zed240 en 87 gasten