Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Misschien moet je wat typecursussen aan gaan bieden in die zandbak.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik heb mij laten vertellen dat het komt door de vertaling van arabisch naar engels.
Zie het probleem er zelf ook niet zo van, we weten allemaal toch wat wat is? hebben we toch geen stukje papier voor nodig
Zie het probleem er zelf ook niet zo van, we weten allemaal toch wat wat is? hebben we toch geen stukje papier voor nodig
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dan wordt het tijd voor een nieuwe vertaler
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ik zie die 0kg op het kenteken wel als probleem, als er wat gebeurt. Maar ik kan het mis hebben
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Doom denkers moet er wel iets fout gaan eerst natuurlijk
Vaak zat aangehouden in die bak toen ik nog racede (reed altijd te hard met de combinatie) nooit een agent gehad die er ook maar iets over zei. Niet iets waar ik me over druk zou maken in ieder geval.
Vaak zat aangehouden in die bak toen ik nog racede (reed altijd te hard met de combinatie) nooit een agent gehad die er ook maar iets over zei. Niet iets waar ik me over druk zou maken in ieder geval.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Nu mag je stoppen met trollen.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Als de combinatie er een beetje fatsoenlijk uit ziet is er volgens mij niemand die er over zal beginnen/naar kijkt
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
De olifant in de kamer is natuurlijk dat je flink in de penarie zit op het moment dat je brokken maakt. Grote kans dat de verzekering je achterna komt, indien op kenteken staat dat je 0 kg mag trekken.
Misschien is het nog niet zo'n slecht idee om er een telefoontje naar de RDW aan te wagen, om het te laten corrigeren, danwel keuren.
Misschien is het nog niet zo'n slecht idee om er een telefoontje naar de RDW aan te wagen, om het te laten corrigeren, danwel keuren.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Tja, maar met die gedachte ga je er al vanuit dat je er een keer brokken mee maakt....
Auto gaat vd week in de actieve verkoop, tis ook niet mijn auto maar van mn ouders die er wellicht nog 100km op jaarbasis mee rijden.
Zou beetje achterlijk zijn als het herkeurd moet worden, kan je weer betalen voor hun fouten, maja tis en blijft nederland dus je zal wel weer mogen betalen voor hun onkunde
Auto gaat vd week in de actieve verkoop, tis ook niet mijn auto maar van mn ouders die er wellicht nog 100km op jaarbasis mee rijden.
Zou beetje achterlijk zijn als het herkeurd moet worden, kan je weer betalen voor hun fouten, maja tis en blijft nederland dus je zal wel weer mogen betalen voor hun onkunde
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Je hebt kans dat als je het RDW aanschrijft het aangepast wordt. Is tenslotte een goedkeur voor het model in Nederland.
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
De rdw zal wel roepen dat je de type goedkeuring/conformiteitsverklaring moet hebben voor ze iets willen doen.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dat is denk ik wel te regelen.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Gisterenavond de auto volgepakt, dan denk je dat een Pajero redelijk ruim is maar met 6 losse banden en 2 wielen zit het dan toch vol.
4 van die grote orgels erin en 2 nieuwe banden voor de trailer meegenomen.
Vanmorgen bij de bandenman kreeg ik eerst te horen dat de set mogelijk niet helemaal trillingsvrij kon worden gemaakt en of ik dus zeker wist dat ze onder de auto moesten.
Eehhhmm ja dus want ik heb de niet voor niets
Uiteindelijk is alles keurig trillingsvrij tot in ieder geval 120 km/h geprobeerd.
Afrolgeluid wat meer, maar verschilt niet veel van de banden die onder de Terrano zaten.
Morgen gaan we ze maar eens in mul zand proberen en komend weekend wat leuke paden opzoeken.
4 van die grote orgels erin en 2 nieuwe banden voor de trailer meegenomen.
Vanmorgen bij de bandenman kreeg ik eerst te horen dat de set mogelijk niet helemaal trillingsvrij kon worden gemaakt en of ik dus zeker wist dat ze onder de auto moesten.
Eehhhmm ja dus want ik heb de niet voor niets
Uiteindelijk is alles keurig trillingsvrij tot in ieder geval 120 km/h geprobeerd.
Afrolgeluid wat meer, maar verschilt niet veel van de banden die onder de Terrano zaten.
Morgen gaan we ze maar eens in mul zand proberen en komend weekend wat leuke paden opzoeken.
- Bijlagen
-
- received_706245250168901.jpeg (986.65 KiB) 2389 keer bekeken
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ziet er goed uit......
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Heb ze net in het zand/beetje modder geprobeerd en vooralsnog een hele dikke prima!
Geen glijpartijen meer zoals het hoort.
Geen glijpartijen meer zoals het hoort.
- Opa
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Gisteren de hele dag aan de klus geweest, vanmorgen bedacht om eerst de gedachten eens te gaan verzetten.
Laatst een leuk stukje net over de grens gevonden waar je met de Pajero kunt boenderen.
Uiteindelijk viel dat nog enigszins tegen, maar op de terugweg toch nog een leuke route gevonden met alleen maar onverhard en waarbij het tussendiff op slot moest.
Korte sfeerplaatjes:
Veel van dit soort paden, in het begin denk je dat het nog "serieus" wordt, maar al snel ligt er gewoon een enorm grindpad
Op de foto vertekend het wat, maar op dit pad (was het begin van het leukste stuk) had je de grondspeling echt wel nodig
Via wat onverharde paden kwam in uit bij de grens met Nederland, bleek grappig genoeg een stukje weg te lopen wat later is veranderd naar fietspad en waar je met de auto dus alleen maar kon komen via de route die ik had genomen.
Links op de foto ligt Nederland, rechts van de scheidingslijn is Duitsland
Laatst een leuk stukje net over de grens gevonden waar je met de Pajero kunt boenderen.
Uiteindelijk viel dat nog enigszins tegen, maar op de terugweg toch nog een leuke route gevonden met alleen maar onverhard en waarbij het tussendiff op slot moest.
Korte sfeerplaatjes:
Veel van dit soort paden, in het begin denk je dat het nog "serieus" wordt, maar al snel ligt er gewoon een enorm grindpad
Op de foto vertekend het wat, maar op dit pad (was het begin van het leukste stuk) had je de grondspeling echt wel nodig
Via wat onverharde paden kwam in uit bij de grens met Nederland, bleek grappig genoeg een stukje weg te lopen wat later is veranderd naar fietspad en waar je met de auto dus alleen maar kon komen via de route die ik had genomen.
Links op de foto ligt Nederland, rechts van de scheidingslijn is Duitsland
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Cool ook een mooie manier van DF
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Is het ook, hard de bocht om kan ik erg waarderen maar deze manier begin ik ook steeds leuker te vinden
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Dikke 1500 km verder met de banden, moesten zich duidelijk nog een klein beetje zetten maar rijd nu heel erg vertrouwd.
Randje van maximale grip en 2215 kilo flatgebouw al eens geprobeerd en dat viel niet tegen. In de regen is het wat meer oppassen dan met de straatbanden, maar dat is logisch.
Vandaag in de modder geprobeerd en als ze hun grip hebben gevonden wat heel kort duurt dan is het een dikke prima. Bandenspanning stond ook gewoon hoog, dus nog eens een keer echt een serieus pad zoeken met de spanning naar beneden en dan voorzie ik weinig problemen.
Ding is in combinatie met deze banden overigens veel gemakkelijker in een 4wd drift te krijgen dan de Terrano
Afgelopen weekend een flinke dag sturen gehad en dat gaat ook uitstekend. Begin deze auto echt ontzettend te waarderen wat dat betreft
Meer dan capabel naast de weg en een comfortabele cruiser op de weg.
Randje van maximale grip en 2215 kilo flatgebouw al eens geprobeerd en dat viel niet tegen. In de regen is het wat meer oppassen dan met de straatbanden, maar dat is logisch.
Vandaag in de modder geprobeerd en als ze hun grip hebben gevonden wat heel kort duurt dan is het een dikke prima. Bandenspanning stond ook gewoon hoog, dus nog eens een keer echt een serieus pad zoeken met de spanning naar beneden en dan voorzie ik weinig problemen.
Ding is in combinatie met deze banden overigens veel gemakkelijker in een 4wd drift te krijgen dan de Terrano
Afgelopen weekend een flinke dag sturen gehad en dat gaat ook uitstekend. Begin deze auto echt ontzettend te waarderen wat dat betreft
Meer dan capabel naast de weg en een comfortabele cruiser op de weg.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
In de weekenden krijgt de Pajero ondertussen ook weinig rust meer.
Vorige week ruim 350 kilometer aan het sturen geweest om een "logeerpaard" dat bij ons stond naar zijn nieuwe stek te brengen.
Dit weekend moest er zand gehaald worden, want dat hebben we nog niet genoeg
Eerste aanhanger was goed voor krap 2600 kilo gewicht, de 2e (degene van de foto) 400 kilo lichter.
Die eerste ging redelijk richting max trekgewicht, maar de auto geeft geen krimp
Ondanks de net geen 5ton totaalgewicht best prima te doen met die 170 pk.
En volgend weekend? Een ander "logeerpaard" halen waar de misses een paar maanden mee aan de slag gaat.
Dit keer 200 kilometer sturen... verbruik met de trailer erachter was vorige week een nette 1 op 6,5.
Vorige week ruim 350 kilometer aan het sturen geweest om een "logeerpaard" dat bij ons stond naar zijn nieuwe stek te brengen.
Dit weekend moest er zand gehaald worden, want dat hebben we nog niet genoeg
Eerste aanhanger was goed voor krap 2600 kilo gewicht, de 2e (degene van de foto) 400 kilo lichter.
Die eerste ging redelijk richting max trekgewicht, maar de auto geeft geen krimp
Ondanks de net geen 5ton totaalgewicht best prima te doen met die 170 pk.
En volgend weekend? Een ander "logeerpaard" halen waar de misses een paar maanden mee aan de slag gaat.
Dit keer 200 kilometer sturen... verbruik met de trailer erachter was vorige week een nette 1 op 6,5.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Zo das een beste zandbak idd
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D
Ligt hier een rijbak van krap 900 m2 en lopen 2 grote paden + dwarspad, dus aan zand wat dat betreft geen gebrek
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Hitz, Marc Sierra, Ti-Tourist (Erik), zuidnl en 235 gasten