Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Karel » 30 mar 2020, 20:30

De Pajero staat wel bruut en kort. :clap:
Net zoals die korte Nissan Patrols.

Achtteruitrijden met een trailer in nauwe ruimtes is dan wel lekker makkelijk.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door ///Joost » 30 mar 2020, 21:11

Mijn ouders hadden in de jaren 90 een Pajero. Best een tof ding, al vond ik de Patrol toen net wat stoerder. Die was nog een stukkie breder.

Online
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 30 mar 2020, 21:48

Zo'n oude vierkante Patrol is zeker tof!
Ondertussen ook goed geld waard als je een nette hebt.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door allen » 30 mar 2020, 22:50

BJ60 zou ik er zelf best graag bij willen, zij het niet dat ze harder roesten dan de gemiddelde Simca.

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 31 mar 2020, 05:58

Vroeger veel met zo'n ding mee op pad geweest.
Ware het inderdaad niet dat je na verloop van tijd meer roest aan de auto had dan staal/plaatwerk

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Downforce Hans » 31 mar 2020, 12:00

allen schreef: 30 mar 2020, 19:57 Geen dorpels JP. Bij die Ford van je heb je wel drainagegaten nodig. Ik hoef alleen de deur open te houden. :tooth:
En de koplampen.......

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Downforce Hans » 31 mar 2020, 12:04

Gefeliciteerd met je aankoop Ferdi......1 stapje vanaf perfectie...... maar je had natuurlijk ook de andere kant op kunnen gaan en op het dood lopende pad van Allen terecht kunnen komen. ;-)

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Jan Terwolde » 31 mar 2020, 12:10

allen schreef: 30 mar 2020, 22:50 BJ60 zou ik er zelf best graag bij willen, zij het niet dat ze harder roesten dan de gemiddelde Simca.

Afbeelding
Tof ding inderdaad. Past ook goed in de serie narcos :D

Online
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 31 mar 2020, 12:21

Downforce Hans schreef: 31 mar 2020, 12:04 Gefeliciteerd met je aankoop Ferdi......1 stapje vanaf perfectie...... maar je had natuurlijk ook de andere kant op kunnen gaan en op het dood lopende pad van Allen terecht kunnen komen. ;-)
Stond een hek voor dat pad dus kon er niet in :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Downforce Hans » 01 apr 2020, 08:37

Ferdi Gielen schreef: 31 mar 2020, 12:21
Downforce Hans schreef: 31 mar 2020, 12:04 Gefeliciteerd met je aankoop Ferdi......1 stapje vanaf perfectie...... maar je had natuurlijk ook de andere kant op kunnen gaan en op het dood lopende pad van Allen terecht kunnen komen. ;-)
Stond een hek voor dat pad dus kon er niet in :mrgreen:
Prijs jezelf gelukkig..... :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door allen » 01 apr 2020, 09:52

Jullie weten niet wat je mist met al die vooroordelen. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 01 apr 2020, 10:06

Sleutelen heb ik de laatste tijd al genoeg gedaan :mrgreen:

Daarnaast graag een auto die vanbinnen droog blijft als het regent en vanaf 100 km/h geen oordoppen in hoeven doen heeft ook zo zijn voordelen :tooth:
Kan je na Hans nu ook mij bereiken als je een keer met ellende zit en weggesleept moet worden.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door allen » 01 apr 2020, 10:10

Tja, de grenzen zijn nog niet gesloten Ferdi. Maar dan kun je toch nog NL in om juist Hans naar huis te brengen als hij door de krokante bodem van z’n Cruiser is gezakt. Ik heb een hamer in de Defender. Starten lukt dus altijd wel. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 01 apr 2020, 10:16

Emmer Compas is een uithoek, maar het valt nog net onder Nederland :bag: :mrgreen:

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Elise » 01 apr 2020, 12:45

Mooi ding die Pajero, ga je vast veel plezier van hebben :thumbup:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Arthur » 01 apr 2020, 13:00

Ferdi Gielen schreef: 01 apr 2020, 10:16 Emmer Compas is een uithoek, maar het valt nog net onder Nederland :bag: :mrgreen:
Mwoah... :tooth:

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Karel » 01 apr 2020, 18:52

Zijn er nou al interieur pics?
:)

Wel leuk dat een jeep topic op DF veel aandacht krijgt :beer:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door allen » 01 apr 2020, 19:27

Omdat een 4x4 per definitie niet df is?

Online
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 01 apr 2020, 20:07

Ander soort fun, al kon de Terrano zeker op nat wegdek prima dwars :mrgreen:

Nog geen verdere foto's, auto staat nog niet op de dam...

Online
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 03 apr 2020, 11:11

Gisteren een aantal keren contact gehad met de verkopende partij, woensdag kwam de terugkoppeling dat de auto klaar was bij de spuiter. Echter bleef de storing in de koplamphoogteverstelling branden ondanks dat men daar maandag ook naar had gekeken.
Na contact met Mitsubishi Nederland is er een nieuwe computer in gehangen en vervolgens is deze ingeleerd. Ook daarna nog altijd een brandend lampje wat men niet uit kreeg in de eigen (VAG) werkplaats.
Auto is toen naar een andere garage gebracht en deze heeft de storing er uiteindelijk wel uit gekregen. Wat het precies was weet ik niet, ik weet wel dat er veel tijd en werk in is gestopt.
Daarnaast gaat de achterdeur nu goed open en dicht en is de schaafplek linksvoor keurig gespoten en ziet het er weer als nieuw uit.

Had eigenlijk geen belletje meer verwacht gisteren maar op de terugweg naar huis toe kwam deze dan toch dat de auto klaar stond en men eventueel langer wilde blijven zodat we hem nog op konden halen.
Gauw de Focus getankt, thuis wat gegeten en de beestjes eten en drinken gegeven en gauw de Duitse grens over om naar beneden af te reizen richting Enschede.
Baustelle door en vervolgens met een gemiddelde van 160 km/h (het is maar een 1.6 tenslotte) over een bijna lege weg op de afgesproken tijd aangekomen.
Even samen het papierwerk doorgelopen, auto bekeken en deze stond al met genoeg diesel klaar om richting huis te gaan.
Auto had ook nog een kleine beurt gehad, naja klein....er gaat 9,3 liter olie in deze scheepsdiesel :lol:

Rond 19.00 uur de reis naar huis in gezet en daar valt op de autobahn gelijk weer op hoe ontzettend rustig deze auto is!
Vanaf 100 km/h op een constante snelheid kwam er nog een verassing die ik met de proefrit niet op had gemerkt, er zit een overdrive op de automaatbak 8)
Dus met 140 km/h op de cruise control een rustige 2700 toeren naar huis toe en bij 100 is dat nog net geen 2000 toeren, oftewel een heerlijke rust.

Afbeelding

Zo rustig dat ik de autoradio alvast aan mijn telefoon had gekoppeld en via Spotify de stereo een beetje uit heb getest, een waar zeker geen onaangenaam geluid uit komt.
Systeem is van Rockford dus dat zit wel goed :)

Wat ook opvalt als je wat langer op weg bent is dat je echt de "geschiedenis" van de auto voelt. Het is echt een klassieke off roader.
Voorruit die aardig rechtop staat, handgrepen naast de ruit voor als het allemaal teveel beging te schommelen als je op het onverharde rijd. Uiteraard de lekkere hoge zit.
Overigens doet de voorruit mij denken aan de Land Rover Discovery Series 1 die mijn ouders hadden. Die was vrij laag en dat is die van de Pajero ook viel me nu echt op. Zeker groot genoeg, maar wel een opvallend detail.

Verder schakelt de automaat heerlijk zacht, schakelt vlot door als je dat wil en is zeker niet bedoelt om de hele tijd vol op het gas te gebruiken, maar daar heb je zo'n auto ook niet voor.
Motorblok is een 3.2 4 cilinder diesel, 170 pk en 373 nm koppel. Niet overdreven veel op een rijklaar gewicht van net over de 2200 kilo maar je versnelt er nog vlot mee en de combinatie van de bak en motorblok doen meer vermoeden dat er een 6 cilinder onder de kap ligt terwijl dat dus niet het geval is.

Gisteren toen we thuis kwamen begon het donker te worden en wat me toen nog op viel is naast dat de af fabriek xenon fijn is, dat is dat er onder de spiegels en onderin de deur nog lampen zitten om je bij te schijnen als je uitstapt.

Afijn nog wat plaatjes van hier voor de deur:

Afbeelding
Fijne optie, maar slecht te zien is dat er een serieuze bescherming zit die het carter veilig moet houden.

Afbeelding

Afbeelding
Plek onder de bumper is van wax van de "poetser", daar gaan we binnenkort nog wat aan doen zodat al het plastic netjes zwart is

Afbeelding
Prima interieur, ook hier gaan we zelf nog een keer aan de slag om het écht schoon te hebben.
Al het plastic is van een stevig maar zacht soort dus geen plastic fantastic gevoel en ook volledig kraakvrij

Afbeelding
Automaatbak en het Super Select 2 4WD systeem met de 4 opties (en op de achtergrond de schakelaar om het achterdiff te vergrendelen)

Afbeelding
Dit keer een auto met een laag schot, ergens wel prettig dat deze erin zit in plaats van dat spullen door kunnen schuiven

Afbeelding
Blokje wel....moet alleen nog zoeken naar iemand die mijn handen kan verkleinen zodat ik overal tussendoor pas :lol:

Bij de auto ook alle spullen gekregen om hem weer om te bouwen naar geel kenteken mocht de wens er zijn.

En de eerste aanpassing is ook een feit, ondanks dat ik goed te spreken ben over de gehele afhandeling van de levering heb ik de kentekenplaathouder met reclame alvast vervangen voor een zonder reclame.

Auto gaat zo voor de aanhanger en het zand in, dat zal probleemloos gaan maar ik ben wel heel benieuwd hoe hij zich voor de aanhanger gedraagd.
Gevoel zegt nog iets beter dan dat de Terrano deed en die deed het echt al meer dan uitstekend.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Arthur » 03 apr 2020, 11:17

Knap ding!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door ///Joost » 03 apr 2020, 11:30

Leuk geschreven update! Hier ga je echt wel plezier aan hebben volgens mij. Het interieur kan zo van de foto's gezien wel een poetsbeurtje gebruiken, maar dan is ie ook echt af.

Veel df gewenst! :df:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Eeuwe » 03 apr 2020, 11:34

Echt een gaaf ding. Denk dat als je 'm eens poetst echt een super nette auto voor terug krijgt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Arthur » 03 apr 2020, 11:37

Me dunkt dat dat nu ook al wel zo is.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Van een halve Japanner naar een "groot" formaat Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Richardt. » 03 apr 2020, 11:38

Mooi apparaat zo :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, beske, Google [Bot], Joost H., Mark 320iS, Ti-Tourist (Erik), Tomj en 48 gasten