Het dashboard is gisteren binnen gekomen, ziet er erg goed uit! Ik heb voor dit dashboard gekozen omdat veel van de andere polyester exemplaren, op basis van een e36 zijn gemaakt, die passen wel, maar hebben echt en ander uiterlijk. Ook nog een wel ander dashboard in Nederland gevonden, maar dat was alleen de bovenste helft en zag er veel minder strak uit.
De afgelopen weken i.v.m. vakantie niet echt meer wat aan de M3 gedaan. Daar voor wel al met de deuren begonnen. Zit aardig wat overbodig metaal in, dus leeg slijpen en alles wat maar kan perforeren met de gaten boor.
Een polyester/carbon deur kan natuurlijk ook, maar de exemplaren met een goede pasvorm zijn erg prijzig en sluiten dan nog steeds niet perfect aan op de body. Met het maximaal leeg halen, zou het gewicht teruggebracht moeten kunnen worden tot 2 kilo boven het gewicht van een polyester exemplaar, dat verschil is dus ook niet heel erg groot.
Voor de afwerking ga ik carbon deur panelen gebruiken, maar wil voor een net uiterlijk, de bovenste helft van de originele deur panelen gebruiken. Deze zullen net zoals het dashboard worden geflokt. Even met polyester spelen om de gaten voor de deur pinnen dicht te maken, een slot komt er niet meer in.
En ik heb de kelken uit de originele airbox gehaald zodat deze in de GTR airbox kunnen worden gelijmd. Was nog wel even een klusje, eerst met de slijptol en later met de dremel. Maar ze zijn er onbeschadigd uit gekomen.
Ik wacht nog op een pallet met carbon onderdelen uit Engeland, echt een drama met de Brexit. Transport kosten zijn gigantisch en een heel gezeur met formulieren e.d. Volgende week weer met de M3 aan de gang, wordt vervolgt...