Zo weer even een update, er is de afgelopen tijd niet heel erg veel gebeurd. Ik ben drie weken haast niet thuis geweest en heb daarnaast nog wat andere dingen gedaan.
Onlangs weer verder gegaan. De auto nog wat verder gestipt. De achterbumper, raamlijsten, raam en koffer bak rubbers zijn gedemonteerd. Daarna verder met het leeg slijpen. Alle overtollige beugels en draadeinden zijn er uit geslepen. Verder zijn de plekken waar ik voor de inbouw van de rolkooi metaal had weg geslepen, verder afgewerkt. Ook heb ik op de meeste zichtbare plekken de kit weg geslepen. Het ziet er nu allemaal nog weer een stuk netter en schoner uit, maar dit zal niet de laatste ronde slijpen zijn geweest. In een later stadium als ik alle overbodige gaten heb dicht gelast en beschadigingen heb opgevuld, ga ik er nog een keer grondig met de slijptol door heen. Zodat als de binnen zijde straks is gespoten, het een mooi glas geheel is.
Tijdens het slijpen.
Resultaat.
Ook kwam ik deze week een setje Underdrive Power Pulleys tegen voor de S54. Ik denk niet dat een dergelijk setje heel veel brengt, maar ik wil alles aan de motor straks zo optimaal mogelijk hebben. Dit setje kon ik voor een kwart van de normale kost prijs overnemen. Ziet er ook wat netter uit. De pulleys van de waterpomp en stuurbekrachtiging hebben andere afmetingen, die voor de dynamo heeft dezelfde afmetingen als de standaard pulley.
Ik heb nu weer wat meer tijd om met de opbouw verder te gaan. Deze week wil ik een kar maken waar ik het chassis op kan zetten. Daarna haal ik de beide sub frames onder de auto uit en kan het chassis op de kar zodat deze niet constant op de brug staat. Ik wil de complete voor en achter ophanging dan aan gaan pakken en ook de onder zijde van het chassis. De aanpassingen aan de onderzijde zullen met name bestaan aan het oplassen van de verstevigingsplaten.