Zo, het heeft even geduurd, maar de onderzijde van de auto inclusief de wielkasten zijn weer als nieuw (beter zelfs). Het chassis is verstevigd door middel van subframe versteviging platen en is op een aantal plekken door gelast. Verder is alle (beginnende) roest aangepakt.
Beugeltjes die ik los had geboord en heb laten stralen en daarna behandeld met een anti-roest middel.
Groot deel van de onderzijde kaal gemaakt. Overal waar maar iets van beginnende roest te zien was, puntlassen die twijfelachtig waren en natuurlijk de plekken voor de lasplaten kaal gemaakt en daarna behandeld met POR-15 metal prep. Heeft meerdere staal borstel schijven gekost
Zink primer op de plekken waar gelast zou worden en daarna de beugeltjes en versteviging platen er op gelast en alles weer vlak geslepen (beetje doorgeslagen met het vlak slijpen...)
Voor dit bevestiging punt had ik ook ergens een versteviging plaatje besteld. Puur omdat ik zag dat ze bestonden. Maar vond de pasvorm, maar matig, niet te vergelijken met die van de subframe versteviging kit van Redish. Heb me er toen even verder in verdiept, blijkt dat er haast nooit problemen met deze ophangpunten zijn. Is meer bij de e36, niet de e46. Al zijn er wel gevallen waar bij intensief circuit gebruik de puntlassen sneuvelen en de hele bevestiging los komt. Maar dat is te voorkomen door de bevestiging op een paar plekken door te lassen, dus hier maar voor gekozen in plaats van de versteviging plaat. Verder op advies can Redish Motorsport nog een paar panelen door gelast.
Spuitcabine gecreëerd om de auto heen.
Alle blanke delen in de etch primer.
Complete onderzijde in de primer.
Een aantal naden en overgangen gekit met strijk kit, daarna met spuit bare kit alle plekken opnieuw behandeld die ik kaal had geslepen. Dit om een OEM finish te krijgen en daarna alles overgespoten met een anit-chip coating. En daar weer een laag OEM bmw coating van de dealer over heen gespoten.
Eindresultaat... Door de schaduw lijkt het of er verschillende tinten op zitten, maar het is allemaal egaal van kleur.
En als laatst vanmorgen alle holle ruimtes van de auto vol geblaft met wax.
Ik ben blij met het resultaat, nu weer verder met andere zaken, heb de onderzijde van de auto eerst wel even genoeg gezien...