Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- James
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 20:47
- Auto: MX5 / Fiesta 1.0
- Locatie: Achter het stuur
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
Ah dat wist ik niet, op internet vindt je best wat tegenstrijdige informatie over welke een sper hebben en welke niet.Kadett schreef: ↑25 feb 2020, 12:48 1.8 heeft alleen standaard een Torden diff als er een 6 bak aan hangt. Bij de 5 bak is dit niet het geval en kan het per uitvoering/land verschillen. Van buiten kan je het niet zien. Je moet of de steekassen verwijderen of de achterplaat van de diff om te zien wat er inzit.
@Arthur:
Vanaf de NC hebben de alle 2.0 motoren standaard een Torsen diff.
Mijn MX5 is origineel uit Duitsland en kwam vanaf de fabriek met een 6 bak, nu zit er een 5 bak op, waarom weet ik niet helaas. Ik lees wel dat de 5 bak een stuk beter schakelt als de 6 bak, dus mischien gewisseld door een vorige eigenaar?
Denk zelf dat het 'recent' gedaan is, aangezien de shifter echt 0,0 speling heeft en super strak en kort schakelt
-
Online
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
5 bak schijnt sterker te zijn en beter te schakelen qua gevoel. Maar er zijn schakelpook setjes op de markt die het schakelgevoel moeten verbeteren voor beide bakken.
'Probleem' met de MX5 is een beetje als je er aan begint en meer wilt je oneindig lang kan doorgaan met upgraden. Maar onderweg moet je letterlijk alles aanpakken.
Gaaf kanaal om te bekijken is TheCarPassionChannel op youtube. Gozer met een NA 1.8 turbo met 400+ pk. Leuk om te zien en leerzaam, ook wat niet te doen
'Probleem' met de MX5 is een beetje als je er aan begint en meer wilt je oneindig lang kan doorgaan met upgraden. Maar onderweg moet je letterlijk alles aanpakken.
Gaaf kanaal om te bekijken is TheCarPassionChannel op youtube. Gozer met een NA 1.8 turbo met 400+ pk. Leuk om te zien en leerzaam, ook wat niet te doen
- Jeroen
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
Grappig is juist dat ik mijn MX-5 weg heb gedaan met een haperende 5 versnellingsbak. Schakelen van 4 naar 5 ging bijna niet meer. Dat is wel opgelost, want de auto rijdt nog steeds rond.
Upgrades zijn er idd eindeloos. Is toch wel een van de leukste auto's die ik heb gehad, en dit is ook wat vrijwel iedere MX-5 eigenaar zegt.
Upgrades zijn er idd eindeloos. Is toch wel een van de leukste auto's die ik heb gehad, en dit is ook wat vrijwel iedere MX-5 eigenaar zegt.
- James
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 20:47
- Auto: MX5 / Fiesta 1.0
- Locatie: Achter het stuur
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
Bovenstaande YouTuber inmiddels al even gecheckt, interessante video's wel.Kadett schreef: ↑25 feb 2020, 15:30 5 bak schijnt sterker te zijn en beter te schakelen qua gevoel. Maar er zijn schakelpook setjes op de markt die het schakelgevoel moeten verbeteren voor beide bakken.
'Probleem' met de MX5 is een beetje als je er aan begint en meer wilt je oneindig lang kan doorgaan met upgraden. Maar onderweg moet je letterlijk alles aanpakken.
Gaaf kanaal om te bekijken is TheCarPassionChannel op youtube. Gozer met een NA 1.8 turbo met 400+ pk. Leuk om te zien en leerzaam, ook wat niet te doen
Qua mods zit ik eerst te denken aan een setje sparco stoelen en daarna een mooie rolkooi erin.
Vermogen is nu goed voor mij wel, dus daar wil ik nog niks aan doen. Mischien als de auto over 1 a 2 jaar nog steeds bevalt een turbo kit erop, maar dat zie ik tegen die tijd wel.
Oh daar heeft mijn bak gelukkig geen last van, schakelt als nieuw.Jeroen schreef: ↑26 feb 2020, 09:33 Grappig is juist dat ik mijn MX-5 weg heb gedaan met een haperende 5 versnellingsbak. Schakelen van 4 naar 5 ging bijna niet meer. Dat is wel opgelost, want de auto rijdt nog steeds rond.
Upgrades zijn er idd eindeloos. Is toch wel een van de leukste auto's die ik heb gehad, en dit is ook wat vrijwel iedere MX-5 eigenaar zegt.
Klopt het trouwens dat de koppeling aan de 'zware' kant is en dat het vliegwiel licht aanvoelt?
Denk namelijk dat er een sterkere koppeling als standaard inzet en mischien zelfs ook wel een lichter vliegwiel aangezien de motor echt heel snel in toeren klimt.
Nartuurlijk lastig via internet zo te omschrijven maar mischien zegt het jou iets?
Laatst gewijzigd door James op 26 feb 2020, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen
- Berichten: 1085
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
Dat zegt mij niets. Ik vind de 1.8 een typisch Japanse motor. Loopt als een klok, maar geen exotische techniek. Het is juist een heel modaal huis tuin en keuken motortje. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er bij jou een koppeling is vervangen, als er al een 6 bak in zit ipv de 5 bak. Geldt ook voor het vliegwiel; misschien zit er bij jou wel een lichter vervangingsexemplaar in.
- Miesjel
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
Welkom James, leuke auto's heb je haha.
Jouw MX-5 heeft het latere VVT blok. Datzelfde blok wil ik in mijn '93 MX-5.. fijne motor is dat.
Jouw MX-5 heeft het latere VVT blok. Datzelfde blok wil ik in mijn '93 MX-5.. fijne motor is dat.
- James
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 20:47
- Auto: MX5 / Fiesta 1.0
- Locatie: Achter het stuur
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
Ja dat zou zomaar kunnen, dan zou ik ooit eens een andere MX5 moeten rijden.Jeroen schreef: ↑26 feb 2020, 11:39 Dat zegt mij niets. Ik vind de 1.8 een typisch Japanse motor. Loopt als een klok, maar geen exotische techniek. Het is juist een heel modaal huis tuin en keuken motortje. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat er bij jou een koppeling is vervangen, als er al een 6 bak in zit ipv de 5 bak. Geldt ook voor het vliegwiel; misschien zit er bij jou wel een lichter vervangingsexemplaar in.
Bedankt Michel,Michel Huisman schreef: ↑26 feb 2020, 11:54 Welkom James, leuke auto's heb je haha.
Jouw MX-5 heeft het latere VVT blok. Datzelfde blok wil ik in mijn '93 MX-5.. fijne motor is dat.
Ik heb inderdaad het VVT blok, een erg lekker blokje ja.
Jou MX5 heeft dan nu een 1.6 zeker ?, is anders een supercharger kit geen optie ?
-
OnlineOpa
- Berichten: 6214
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
Ik heb toevallig pas geleden nog een stukje gereden met een Fiesta 1.0 125pk en het verschil in power tussen die en de ST viel mij ook op.....ik had zelf verwacht dat het verschil minder groot zou zijn.
- James
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 20:47
- Auto: MX5 / Fiesta 1.0
- Locatie: Achter het stuur
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
Dit weekend was ik vrij dus lekker met de Mazda bezig geweest,
Allereerst een 2-din Android radio erin gezet die ik nog had liggen.
Van : Naar : (Lastig een goede foto van te maken srry) Erg fijn want nu heb ik gelijk navigatie, dat komt goed van pas aangezien ik over 1,5 maand naar Oostenrijk rij met de Mazda.
Om de navigatie gelijk maar eens te testen heb ik een bestemming ingevoerd waar we na 40 minuten waren, namelijk Biesheuvel !
Dit was mijn eerste keer daar dus gelijk mijn ogen uitgekeken naar al het leuke speelgoed.
Maar goed, daar was ik niet alleen voor gekomen ik wilde namelijk wat stoelen passen, meerdere stoelen gepast uiteraard en uiteindelijk op de volgende stoel uitgekomen : Zit werkelijk als gegoten voor mij, dus ik heb gelijk 2 stoelen gereserveerd die ik waarschijnlijk volgend weekend ga ophalen.
Op zondag nog een leuke toer gemaakt met het dak open, met de verwarming hoog was het best lekker zelfs,
ben echt nog steeds gek op de MX5
Allereerst een 2-din Android radio erin gezet die ik nog had liggen.
Van : Naar : (Lastig een goede foto van te maken srry) Erg fijn want nu heb ik gelijk navigatie, dat komt goed van pas aangezien ik over 1,5 maand naar Oostenrijk rij met de Mazda.
Om de navigatie gelijk maar eens te testen heb ik een bestemming ingevoerd waar we na 40 minuten waren, namelijk Biesheuvel !
Dit was mijn eerste keer daar dus gelijk mijn ogen uitgekeken naar al het leuke speelgoed.
Maar goed, daar was ik niet alleen voor gekomen ik wilde namelijk wat stoelen passen, meerdere stoelen gepast uiteraard en uiteindelijk op de volgende stoel uitgekomen : Zit werkelijk als gegoten voor mij, dus ik heb gelijk 2 stoelen gereserveerd die ik waarschijnlijk volgend weekend ga ophalen.
Op zondag nog een leuke toer gemaakt met het dak open, met de verwarming hoog was het best lekker zelfs,
ben echt nog steeds gek op de MX5
- James
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 20:47
- Auto: MX5 / Fiesta 1.0
- Locatie: Achter het stuur
Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB - Nieuwe stoelen
Zo even een update over de Mazda !
Zaterdag 07-03-20 naar Biesheuvel geweest om mijn bestelde LTEC stoelen op te halen (wat een super winkel btw !)
op de terugweg ook maar even langs cranenbroek geweest, mijn slijptol was recent overleden en ik had nog wat ander gereedschap nodig.
Voor dit ritje toch maar even mijn vader zijn Subaru Forester gepakt, past alles toch wat makkelijker in als een fiesta
Maar goed eenmaal terug thuis alles uitgeladen en dus maar begonnen : Een goede 2 uur later had ik de stoel erin zitten, het was een beetje passen en meten aangezien ik de originele stoel sliders gebruikt had, maar hij zat erin. uiteraard een testrit gemaakt wat redelijk beviel maar ik was niet helemaal tevreden
De stoel stond naar mijn zin te rechtop, zelfs voor een kuipstoel was dit echt teveel. Ook was ik niet onder de indruk van de stoel hoogte, ik zat iets lager als standaard maar niet veel.
Dus alles maar weer eruit gehaald en het tapijt losgehaald : Rood omcirkeld zijn de 2 achterste bevestigings punten van de sliders, zoals te zien zijn deze best hoog +-4 cm namelijk.
Op internet vond ik een topic over iemand die deze punten weggehaald heeft en zo veel lager en beter zat.
Na een korte overweging maar een punt-las boortje gepakt en begonnen de lasjes te verwijderen, iets wat overigens niet zo makkelijk was aangezien er best wat strijkkit was gebruikt.
Maar goed uiteindelijk de bevestigings punten eruit gekregen waardoor de vloer nu helemaal vlak was, hierna was het eigenlijk best makkelijk, de lipjes van de sliders moesten iets omgezet worden en ik moest een gat boren door de vloer als nieuw anker punt.
Omdat de vloer dun is heb ik een stuk staal van 6 x 6 cm gebruikt als ''backing plate'' om te voorkomen dat de bouten door de vloer zouden trekken.
Hier heb ik helaas geen foto's van genomen, maar ik ga het zaakje nog 1 keer losmaken binnenkort en dan zal ik nog wat foto's schieten.
Het resultaat na een lange middag : De stoel zit nu precies hoe ik hem wil hebben, lekker laag en de hoek is perfect !
Om goed testen een lange rit gemaakt wat heerlijk beviel , op de terug weg nog een paar vrienden laten rijden en allen waren ze erg te spreken over de stoel
De andere stoel zal ik binnenkort gaan installeren, had vandaag ook nog genoeg in huis te doen namelijk.
Dit was het wel zo, bedankt voor het lezen
Zaterdag 07-03-20 naar Biesheuvel geweest om mijn bestelde LTEC stoelen op te halen (wat een super winkel btw !)
op de terugweg ook maar even langs cranenbroek geweest, mijn slijptol was recent overleden en ik had nog wat ander gereedschap nodig.
Voor dit ritje toch maar even mijn vader zijn Subaru Forester gepakt, past alles toch wat makkelijker in als een fiesta
Maar goed eenmaal terug thuis alles uitgeladen en dus maar begonnen : Een goede 2 uur later had ik de stoel erin zitten, het was een beetje passen en meten aangezien ik de originele stoel sliders gebruikt had, maar hij zat erin. uiteraard een testrit gemaakt wat redelijk beviel maar ik was niet helemaal tevreden
De stoel stond naar mijn zin te rechtop, zelfs voor een kuipstoel was dit echt teveel. Ook was ik niet onder de indruk van de stoel hoogte, ik zat iets lager als standaard maar niet veel.
Dus alles maar weer eruit gehaald en het tapijt losgehaald : Rood omcirkeld zijn de 2 achterste bevestigings punten van de sliders, zoals te zien zijn deze best hoog +-4 cm namelijk.
Op internet vond ik een topic over iemand die deze punten weggehaald heeft en zo veel lager en beter zat.
Na een korte overweging maar een punt-las boortje gepakt en begonnen de lasjes te verwijderen, iets wat overigens niet zo makkelijk was aangezien er best wat strijkkit was gebruikt.
Maar goed uiteindelijk de bevestigings punten eruit gekregen waardoor de vloer nu helemaal vlak was, hierna was het eigenlijk best makkelijk, de lipjes van de sliders moesten iets omgezet worden en ik moest een gat boren door de vloer als nieuw anker punt.
Omdat de vloer dun is heb ik een stuk staal van 6 x 6 cm gebruikt als ''backing plate'' om te voorkomen dat de bouten door de vloer zouden trekken.
Hier heb ik helaas geen foto's van genomen, maar ik ga het zaakje nog 1 keer losmaken binnenkort en dan zal ik nog wat foto's schieten.
Het resultaat na een lange middag : De stoel zit nu precies hoe ik hem wil hebben, lekker laag en de hoek is perfect !
Om goed testen een lange rit gemaakt wat heerlijk beviel , op de terug weg nog een paar vrienden laten rijden en allen waren ze erg te spreken over de stoel
De andere stoel zal ik binnenkort gaan installeren, had vandaag ook nog genoeg in huis te doen namelijk.
Dit was het wel zo, bedankt voor het lezen
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Fiesta 1.0 en MX5 NB - Kuipstoelen voor de MX5
Leuk om te lezen, goed bezig met die fijne MX-5!
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Fiesta 1.0 en MX5 NB - Kuipstoelen voor de MX5
Knap dat je dit allemaal zelf kan!!
- James
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 20:47
- Auto: MX5 / Fiesta 1.0
- Locatie: Achter het stuur
Re: Fiesta 1.0 en MX5 NB - Kuipstoelen voor de MX5
Bedankt mannen
Ik zou graag nog veel meer apparatuur aanschaffen zoals een las apparaat en kolomboormachine om meer zelf te fabriceren. Ik heb op mijn werk wel veel tot mijn beschikking maar het zelf in huis hebben is natuurlijk helemaal goud.
Alleen heb ik nog genoeg andere projecten op de planning dus bovenstaande plannen komen ooit nog wel.
Ja ben erg blij dat mijn vader mij altijd mee liet klussen en sleutelen, ik heb veel aan hem te danken.
Ik zou graag nog veel meer apparatuur aanschaffen zoals een las apparaat en kolomboormachine om meer zelf te fabriceren. Ik heb op mijn werk wel veel tot mijn beschikking maar het zelf in huis hebben is natuurlijk helemaal goud.
Alleen heb ik nog genoeg andere projecten op de planning dus bovenstaande plannen komen ooit nog wel.
- James
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 20:47
- Auto: MX5 / Fiesta 1.0
- Locatie: Achter het stuur
Re: Fiesta 1.0 en MX5 NB - Kuipstoelen voor de MX5
ZO ! even een update want het was alweer een tijdje geleden.
Allereerst het saaie nieuws, de fiesta heeft laatst de 75d km gepasseerd. Hoewel de 'liefde' na 5 jaar een beetje vergaan is, ben ik er nog wel erg tevreden mee en ik zie ik hem mij de komende 2 jaar nog wel houden.
Het leukere nieuws, laatst met wat help van een vriend een rolkooi in/op? de MX5 gezet. De installatie van puur de rolkooi zelf stelt niet heel veel voor, wat platic delen losschroeven, de kooi op zijn plek zetten, wat gaten boren, boutjes erin en klaar.
Alles daarna weer netjes passend maken van het plastic is een iets ander verhaal, toch veel pas werk, nog wat vijlen hier en daar, nog eens passen etc.... Maar goed na een uurtje of 5 zat alles weer op zijn plek :
Waarna er maar 1 ding op zat... een goede proefrit maken ! Na een hele geslaagde proefrit en een paar honderd km later hier mijn bevindingen :
De kooi is best een windvanger wat eigenlijk wel fijn is, het is met de ramen open een stuk ''rustiger'' qua wind.
Qua rijervaring is de auto een heel stuk stijver geworden, dit merk je vooral in het directer sturen en vooral strakker rijden.
Bijzaak is wel nu dat de vering toch echt te zwak is, ik vond de auto toch al wel wat soft op dat gebied en na 19 jaar is het beste ook wel af van de originele veren/schocks.
Maar het lijkt wel doordat het chassis minder flext de veren/schocks veel meer afzonderlijk belast worden. Een voorbeeld hiervan is dat als je een lange snelle bocht pakt, en je raakt een 'put' dat je snel met 1 achter veer tegen de bumpstop komt. Iets wat ik voor de rolkooi niet had (ik pak deze bocht erg vaak dus geen placebo denk ik) om dit ''probleem'' op te lossen heb ik het volgende besteld :
HSD Monopro coilovers ! (https://www.hsdcoilovers.com/hsd-coilov ... 98-05.html)
deze hoop ik volgende week binnen te hebben en dan op een later tijdstip te installeren.
Komende tijd wel wat minder tijd voor de auto's aangezien ik nog genoeg in en aan het huis te doen heb, onder andere een afdak zelf zetten namelijk...
Dat was het weer voor nu, bedankt voor het lezen en veel
Allereerst het saaie nieuws, de fiesta heeft laatst de 75d km gepasseerd. Hoewel de 'liefde' na 5 jaar een beetje vergaan is, ben ik er nog wel erg tevreden mee en ik zie ik hem mij de komende 2 jaar nog wel houden.
Het leukere nieuws, laatst met wat help van een vriend een rolkooi in/op? de MX5 gezet. De installatie van puur de rolkooi zelf stelt niet heel veel voor, wat platic delen losschroeven, de kooi op zijn plek zetten, wat gaten boren, boutjes erin en klaar.
Alles daarna weer netjes passend maken van het plastic is een iets ander verhaal, toch veel pas werk, nog wat vijlen hier en daar, nog eens passen etc.... Maar goed na een uurtje of 5 zat alles weer op zijn plek :
Waarna er maar 1 ding op zat... een goede proefrit maken ! Na een hele geslaagde proefrit en een paar honderd km later hier mijn bevindingen :
De kooi is best een windvanger wat eigenlijk wel fijn is, het is met de ramen open een stuk ''rustiger'' qua wind.
Qua rijervaring is de auto een heel stuk stijver geworden, dit merk je vooral in het directer sturen en vooral strakker rijden.
Bijzaak is wel nu dat de vering toch echt te zwak is, ik vond de auto toch al wel wat soft op dat gebied en na 19 jaar is het beste ook wel af van de originele veren/schocks.
Maar het lijkt wel doordat het chassis minder flext de veren/schocks veel meer afzonderlijk belast worden. Een voorbeeld hiervan is dat als je een lange snelle bocht pakt, en je raakt een 'put' dat je snel met 1 achter veer tegen de bumpstop komt. Iets wat ik voor de rolkooi niet had (ik pak deze bocht erg vaak dus geen placebo denk ik) om dit ''probleem'' op te lossen heb ik het volgende besteld :
HSD Monopro coilovers ! (https://www.hsdcoilovers.com/hsd-coilov ... 98-05.html)
deze hoop ik volgende week binnen te hebben en dan op een later tijdstip te installeren.
Komende tijd wel wat minder tijd voor de auto's aangezien ik nog genoeg in en aan het huis te doen heb, onder andere een afdak zelf zetten namelijk...
Dat was het weer voor nu, bedankt voor het lezen en veel
-
Online
- Berichten: 3976
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5
Geen verstevigingsplaaten aan de carrosserie, vouw je die kooi dan niet je nek in bij een crash?
- James
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 20:47
- Auto: MX5 / Fiesta 1.0
- Locatie: Achter het stuur
-
Online
- Berichten: 3976
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5
Mooie upgrade wel een waarvan je hoopt hem nooit nodig te hebben.
-
Online
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5
Rolkooi is eerste stap in stijver krijgen van het chassis van een NA of NB. Dan nog een butterfly brace aan de onderzijde. Froglegs aan de voorkant en dikkere stabis eronder
- James
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 23 feb 2020, 20:47
- Auto: MX5 / Fiesta 1.0
- Locatie: Achter het stuur
Re: Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5
Inderdaad !
Ik heb mij al een beetje ingelezen over zo brace en die froglegs ja, iets wat ik in de toekomst nog wel wil monteren.
Heeft u zelf ervaring met een van deze upgrades ?
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5
U is niet thuis.
-
Online
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5
Zelf veel ingelezen over allerlei mods voor de NB want wilde er 1 opbouwen. Door prive omstandigheden nooit van gekomen. Zou er wel 1 willen met een K20/24 erin
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Mijn Fiesta 1.0 en MX5 NB
wikipediaKadett schreef: ↑25 feb 2020, 12:48 1.8 heeft alleen standaard een Torden diff als er een 6 bak aan hangt. Bij de 5 bak is dit niet het geval en kan het per uitvoering/land verschillen. Van buiten kan je het niet zien. Je moet of de steekassen verwijderen of de achterplaat van de diff om te zien wat er inzit.
@Arthur:
Vanaf de NC hebben de alle 2.0 motoren standaard een Torsen diff.
leuk zo'n hobby auto erbij
-
Online
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5
Ik twijfel elke keer weer om een MX5 te halen en op te bouwen. Maar ja...
Eerst de roest duivel bedwingen zeker bij de NB
Alle draagarmbussen vernieuwen
Rolkooi
Butterfly brace
Kuipstoeltjes erin
Coolant reroute voor de 1.8
Gehele koelcircuit nalopen en alle slangen vervangen
Remmen aanpakken
Andere stabi stangen
Banden en velgen
Setje coilovers
Uiteindelijk dan toch maar voor een K24 swap gaan
Oh ja... heb nog geen stalling
Eerst de roest duivel bedwingen zeker bij de NB
Alle draagarmbussen vernieuwen
Rolkooi
Butterfly brace
Kuipstoeltjes erin
Coolant reroute voor de 1.8
Gehele koelcircuit nalopen en alle slangen vervangen
Remmen aanpakken
Andere stabi stangen
Banden en velgen
Setje coilovers
Uiteindelijk dan toch maar voor een K24 swap gaan
Oh ja... heb nog geen stalling
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Fiesta en MX5 NB - Rolkooi voor de MX5
Mag hem welbij mij stallen