Nu de apk bijna 2 maanden verlopen is wordt het toch wel tijd om eens aan de compact te werken. Zoals bekend is het ding er voor de carbagerun en wordt ie in de tussentijd gebruikt om mee te driften, dus de reparaties zijn in de categorie minimale inzet, maximaal resultaat. Niet hoe ik aan de E30's of aan een andere auto zou werken, maar ook wel eens grappig om het zo te doen
De afkeurpunten waren:
- Laswerk bij subframe bevestiging links en rechtsachter
- Laswerk dorpels links en rechtsvoor
- Remleidingen achter zit roest op
- Remslangen achter vertonen scheurtjes
- Voorruit moet vervangen
- Koplamp links geeft een slecht lichtbeeld
- Draagarmhoezen links en rechtsvoor
- Voorbanden lopen aan in wielkast
- Stuurkogelhoes linksvoor
- Remslang zit gedraaid linksvoor
- Bumper zit ondeugdelijk bevestigd linksachter
- Linker voorscherm heeft scherpe uitstekende delen door roestschade
- Adviespuntje voor de linker achterband
- Koplamp rechtsvoor
- Rechter voorscherm recht kloppen
- Bumper rechtsvoor vastzetten
Om te beginnen koplampen vervangen en het rechter voorscherm recht geklopt/gebogen met een waterpomptang.
Daarna een nieuwe ruit gekocht en deze door een maat laten monteren.
- IMG_20210804_183534.jpg (83.83 KiB) 3171 keer bekeken
Daarna de scherpe uitstekende delen op het linker voorscherm weggewerkt door het toevoegen van ducttape in carrosseriekleur.
Beunhaas tip: altijd je carbagerun auto kopen in een kleur waar ducttape in te krijgen is.
- IMG_20210720_205356.jpg (85.58 KiB) 3171 keer bekeken
Daarna de bumper vastgezet met wat tywraps aangezien het originele bevestigingspunt er uit geroest was.
- IMG_20210824_192927.jpg (300.17 KiB) 3171 keer bekeken
Toen het laswerk maar eens gaan inspecteren, dit beloofd niet veel goeds:
- IMG_20210817_194141.jpg (318.62 KiB) 3171 keer bekeken
En na alleen het hoogst nodige verwijderd te hebben blijft dit over. Dat onderste bevestigingspunt van de achteras deed niet meer zoveel denk ik...
- IMG_20210817_200958.jpg (321.1 KiB) 3171 keer bekeken
Niet gehinderd door veel las ervaring ben ik maar begonnen met wat plaatjes er in te bakken. Eerst de achteras bevestiging weer aan de koets vast gezet, daarna een plaatje ongeveer in de vorm van de buitenkant van de dorpel gemaakt en die ook vast gebakken. Toen de onderkant en de wielkastkant dicht gemaakt en alles weer in de stonechip verf gezet. Straks zit er een sideskirt over en zie je er toch niks meer van.
- IMG_20210824_194023.jpg (290.39 KiB) 3171 keer bekeken
Om even terug te komen op de originele to-do lijst, dit is er dus al afgevinkt:
- Laswerk bij subframe bevestiging links en rechtsachter -> 1 kant klaar
- Remleidingen achter zit roest op -> Geschuurd en voorzien van tectyl
- Voorruit moet vervangen -> Done
- Koplamp links geeft een slecht lichtbeeld -> Vervangen
- Voorbanden lopen aan in wielkast -> Andere banden gemonteerd
- Bumper zit ondeugdelijk bevestigd linksachter -> Ondeugdelijker vastgezet
- Linker voorscherm heeft scherpe uitstekende delen door roestschade -> fixed
- Adviespuntje voor de linker achterband -> Zal er een andere op draaien voor de zekerheid
- Koplamp rechtsvoor -> Vervangen
- Rechter voorscherm recht kloppen -> Done
- Bumper rechtsvoor vastzetten -> Bevestiging weer op z'n plek gebogen met rechtkloppen van voorscherm
En dit moet er nog gebeuren:
- Laswerk bij subframe bevestiging links en rechtsachter -> nog 1 kant
- Laswerk dorpels links en rechtsvoor
- Remslangen achter vertonen scheurtjes
- Draagarmhoezen links en rechtsvoor
- Stuurkogelhoes linksvoor
- Remslang zit gedraaid linksvoor