mijn auto: BMW E91 330d / BMW e36 325i tracktool
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en nurburgring ))
Zo het werd wel weer eens tijd voor een update na bijna 8 maanden.
In de afgelopen maanden heb ik geleerd dat een oude Volvo ook wel eens kapot gaat, in mei moest de koppakking vervangen worden nadat er allerlei koelvloeistoflekkage's ontstonden. Op zich geen schande na 367.000 km. Verder is er nog wat onderhoud uitgevoerd en sindsdien loopt de auto als een trein.
In juni werd het tijd om de remmerij te gaan upgraden. Gekozen voor 302 mm schijven en blokken van Stoptech met ATE remvloeistof en stalen remslangen. Dit remt echt geweldig, vooral te merken op het circuit. Nooit geen last van fading meer en ze stoppen als een malle.
Verder ben ik sinds Juli elke maand wel te vinden bij de Nurburgring, ik heb het Ringvirus aardig te pakken. De auto plakt aan de weg en de reacties van toeschouwers zijn erg leuk. Afgelopen weekend weer 5 ronden gereden en daarbij een tijd van 9:21 BTG gehaald. Hier ben ik best tevreden over aangezien het een auto van 1550 kg is en maar 160 pk levert.
Voor volgend jaar komen er semi-slicks onder en wordt de motor waarschijnlijk opnieuw opgebouwd en hoop ik tussen de 300 en 350 pk te gaan draaien. Daarnaast wil ik het gewicht omlaag brengen door de auto vanaf de voorstoelen te gaan strippen, de twee standaard stoelen worden vervangen voor racekuipen. ik denk dat de auto in de winter gestald gaat worden en dat er een BMW e91 als daily in komt. Dan ik heb alle tijd om de Volvo aan te gaan pakken. Hieronder volgen nog een paar plaatjes van afgelopen weekend:
Licht oversturend de Eiskurve in
In de afgelopen maanden heb ik geleerd dat een oude Volvo ook wel eens kapot gaat, in mei moest de koppakking vervangen worden nadat er allerlei koelvloeistoflekkage's ontstonden. Op zich geen schande na 367.000 km. Verder is er nog wat onderhoud uitgevoerd en sindsdien loopt de auto als een trein.
In juni werd het tijd om de remmerij te gaan upgraden. Gekozen voor 302 mm schijven en blokken van Stoptech met ATE remvloeistof en stalen remslangen. Dit remt echt geweldig, vooral te merken op het circuit. Nooit geen last van fading meer en ze stoppen als een malle.
Verder ben ik sinds Juli elke maand wel te vinden bij de Nurburgring, ik heb het Ringvirus aardig te pakken. De auto plakt aan de weg en de reacties van toeschouwers zijn erg leuk. Afgelopen weekend weer 5 ronden gereden en daarbij een tijd van 9:21 BTG gehaald. Hier ben ik best tevreden over aangezien het een auto van 1550 kg is en maar 160 pk levert.
Voor volgend jaar komen er semi-slicks onder en wordt de motor waarschijnlijk opnieuw opgebouwd en hoop ik tussen de 300 en 350 pk te gaan draaien. Daarnaast wil ik het gewicht omlaag brengen door de auto vanaf de voorstoelen te gaan strippen, de twee standaard stoelen worden vervangen voor racekuipen. ik denk dat de auto in de winter gestald gaat worden en dat er een BMW e91 als daily in komt. Dan ik heb alle tijd om de Volvo aan te gaan pakken. Hieronder volgen nog een paar plaatjes van afgelopen weekend:
Licht oversturend de Eiskurve in
Laatst gewijzigd door 945t op 04 apr 2021, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 884
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Eens wat anders, dan wat je normaal op de Ring ziet.
Lijkt wel erg veel op de volgende.....
https://youtu.be/xiAESibM294?t=458
Veel plezier ermee !
Lijkt wel erg veel op de volgende.....
https://youtu.be/xiAESibM294?t=458
Veel plezier ermee !
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 18 jan 2019, 13:00
- Auto: bmw e46 Compact 330 tracktool
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
haha gaaf hoor met een 940 over de ring! vette foto's!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26696
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Eerste foto op de ring is gaaf!
Gaaf om te zien zo'n Ikea kast over het circuit sleuren
Gaaf om te zien zo'n Ikea kast over het circuit sleuren
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Rolf205
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Gaaf hoor!!
Misschien volgende keer iets meer lucht in de bandjes? Alu komt best dicht bij het asfalt op de laatste foto...
Misschien volgende keer iets meer lucht in de bandjes? Alu komt best dicht bij het asfalt op de laatste foto...
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Dat doen die pilot sports nu eenmaal, met meer lucht ga je dat zeker niet veranderen zonder met veel te veel druk te rijden.
@945t
Heerlijk met zo'n baksteen die nu al dikke prima rond gaat. Met 300pk wil ik wel wat gezichten zien van mensen die je voorbij gaat
Doe je de opbouw/tuning zelf of door wie laat je dat doen? Bij 300pk en semi's zal je vast en zeker ook wel weer je remmen moeten upgraden.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Als er wat serieus gewicht vanaf gaat valt dat misschien nog mee.
Wel serieus toffe plannen!
Meestal zie je dat soort projecten voornamelijk in Zweden voorbij komen.
Wel serieus toffe plannen!
Meestal zie je dat soort projecten voornamelijk in Zweden voorbij komen.
- Enrico
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Wow! Leuk project. Aparte keuze, 850 zie je af en toe op de ring maar zoiets als die van jou niet. Kooi inbouwen?
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Banden zijn bijna aan vervanging toe, echt een super goede band op zowel nat als droog. Die wang is alleen wat zacht ja.Jan Terwolde schreef: ↑10 sep 2020, 14:43Dat doen die pilot sports nu eenmaal, met meer lucht ga je dat zeker niet veranderen zonder met veel te veel druk te rijden.
@945t
Heerlijk met zo'n baksteen die nu al dikke prima rond gaat. Met 300pk wil ik wel wat gezichten zien van mensen die je voorbij gaat
Doe je de opbouw/tuning zelf of door wie laat je dat doen? Bij 300pk en semi's zal je vast en zeker ook wel weer je remmen moeten upgraden.
De motor laat ik waarschijnlijk reviseren/opnieuw opbouwen, ik wil het in 1 keer goed hebben dus ik pak het meteen maar flink aan. Ik heb geen zin in allerlei problemen tussendoor. De standaard m90 versnellingsbak zal ook gewisseld worden voor een bak uit een BMW, deze zijn veel sterker en op het circuit komt dat goed van pas. Qua remmen ben ik er nog niet over uit, ik zal het in ieder geval eerst met deze remmen gaan proberen. Het probleem is dat ik met deze enkelpots remklauwen maar 1 mm overhoudt tussen remklauw en velg, de keuze naar grotere remmen is denk ik heel beperkt omdat ik eigenlijk geen spacers wil plaatsen.
Volvo 850 zie ik ook nog best vaak op de ring, een RWD Volvo zie ik echter nooit als tracktool oid. Een Volvo 850 heeft een wat betere wielophanging maar ik ben benieuwd of het echt zoveel scheelt.
Kooi weet ik nog niet zeker, dit zie ik volgend jaar wel.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Als je veel circuit gaat rijden zou ik zeker wel een kooi i.c.m. kuipstoelen ect nemen! Helemaal met zo'n oude auto zonder zijairbags ect. Is een stuk belangrijker andere upgrades. Een helm is ook erg verstandig om mee te beginnen!
- Enrico
- Berichten: 3292
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Idd, als je doel is de BTG tijd te verbeteren is een Helm en kooi verstandig. Als je enkel tourist rides doet is een helm verstandig. Ik begon met OEM wagen en geen helm en eindigde 5 jaar later met full kooi en full face helmet met HANS omdat ik zo veel ongelukken zag gebeuren. Safety first. Blijf foto’s posten!
- Rolf205
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t (Stoptech remmerij en Nurburgring))
Zijn super bandjes inderdaad; ik heb ze ook onder mn daily. Als je bandjes al goed op druk staan, gaat meer druk niet veel meer helpen.
Als ze aan vervanging toe zijn, wellicht een breder maatje als je weer deze pakt? Ze staan nu redelijk getrokken op de velg.
Of een setje 17" met semi's in de kofferbak? Als er iemand ruimte in de kofferbak heeft....
Anyway, voor een dedicated trackday tool zou ik ook graag een kooi om me heen hebben.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus Is200 erbij
Sinds November staat de 940 in de stalling vanwege wat ouderdomskwaaltjes . Besloten dat ik de auto maar ging stallen omdat er steeds wel wat mee aan de hand is, en als daily is dat niet ideaal. Er moest dus een andere auto aangeschaft worden en dat is een Lexus is-200 geworden, hij stond hier op het forum een hele tijd te koop en ik heb hem begin november maar meegenomen . Hij heeft al 2 vorige eigenaren gehad die op dit forum actief zijn. (Knot, Bokkepoot )
Hierbij een paar (slechte) foto's;
Ik heb hem nu bijna 5 maanden in bezit en hij bevalt prima, eind november moest de koppeling vervangen worden. Deze was aan het eind van zijn latijn, ik vermoed dat het nog de eerste was. Verder stuurt de auto erg leuk, het onderstel reageert erg direct en hij is niet te stug. Het enige nadeel is dat er naar mijn mening 50 pk mist, eerder lagen er nieuwe banden achterop en dan komt de achterkant wel erg moeilijk om. Nu heb ik oudere banden achterop gemonteerd met 3mm profiel en dan wil het nog redelijk. Je mist alleen wat vermogen en vooral koppel om een drift leuk in te kunnen zetten en hem daarin te houden.
Volgende week krijgt de auto een grote beurt, ik denk dan dat ik er tot de zomer mee blijf rijden en dat ik dan opzoek ga naar een mooie E91 als daily. Mochten er tegen die tijd geïnteresseerden zijn laat het dan vooral weten.
Hierbij een paar (slechte) foto's;
Ik heb hem nu bijna 5 maanden in bezit en hij bevalt prima, eind november moest de koppeling vervangen worden. Deze was aan het eind van zijn latijn, ik vermoed dat het nog de eerste was. Verder stuurt de auto erg leuk, het onderstel reageert erg direct en hij is niet te stug. Het enige nadeel is dat er naar mijn mening 50 pk mist, eerder lagen er nieuwe banden achterop en dan komt de achterkant wel erg moeilijk om. Nu heb ik oudere banden achterop gemonteerd met 3mm profiel en dan wil het nog redelijk. Je mist alleen wat vermogen en vooral koppel om een drift leuk in te kunnen zetten en hem daarin te houden.
Volgende week krijgt de auto een grote beurt, ik denk dan dat ik er tot de zomer mee blijf rijden en dat ik dan opzoek ga naar een mooie E91 als daily. Mochten er tegen die tijd geïnteresseerden zijn laat het dan vooral weten.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus is-200 erbij
Goede keuze! Je kunt als opvolger ook naar de opvolger van deze kijken De IS250 heeft toch wel een stukje mee power.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus is-200 erbij
IS250 is ook wel een klap zwaarder, jammer genoeg.
Zelfs met TTE compressor vond ik de is200 een beetje tam aanvoelen. Kan ook aan de ingebouwde vertraging van de gasklep gelegen hebben. Er heeft wel eens een IS300 handbak te koop gestaan op marktplaats, die heeft vergelijkbaar vermogen met de is250.
Zelfs met TTE compressor vond ik de is200 een beetje tam aanvoelen. Kan ook aan de ingebouwde vertraging van de gasklep gelegen hebben. Er heeft wel eens een IS300 handbak te koop gestaan op marktplaats, die heeft vergelijkbaar vermogen met de is250.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus is-200 erbij
Is250 is ook traag met meer massa en maar 204pk zoiets. Wel mooie roffel van die V6.
Ik heb altijd schik gehad met de is200 hoor, ook op papenburg met achilles banden achter.
Heb nog E91 325i voor je, staat hier online voor 5k van een maat van me.
Ik heb altijd schik gehad met de is200 hoor, ook op papenburg met achilles banden achter.
Heb nog E91 325i voor je, staat hier online voor 5k van een maat van me.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus is-200 erbij
Die IS200 kan nog wel 100 pk extra gebruiken, dat onderstel is veel te goed voor de 155 ponies die er standaard uit komen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus is-200 erbij
Ach, ik heb er altijd schik mee gehad, dat ie weinig power heeft maakt het ook een uitdaging om de vaart erin te houden.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus is-200 erbij
1 of 2JZ erin dus (is zelfs in NL vaker gedaan, ken een paar jongens met IS-en). Leuk wagenpark!
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus is-200 erbij
In februari wel echt genoten van de auto in de sneeuw, met het torsen sper kan je er erg leuk mee driften. Setje winterbanden voor 200 piek gescoord en de hele dag lol gehad . Als de e91 een 330d LCI betrof was ik zeker geïnteresseerd, ik heb er niet zo'n haast mee.
Nee gewoon een normale koppeling, van Nipparts afkomstig zag ik. Tweemassavliegwiel was nog goed zei de monteur, daarvan zit nog de originele erin
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus is-200 erbij
Zit nog lekker vaart in die drift zeg!
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 27 okt 2019, 20:23
- Auto: Volvo 240/E91 330D
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: mijn auto: Volvo 940 2,3t / Lexus is-200 erbij
Ooit wel eens bij driftdagen op Papenburg geweest? Zo te zien zou je er wel klaar voor zien als je hem zo doortrapt tussen de bomen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 gasten