E46 330i, E46 323i, FZS600

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door ///Joost » 02 apr 2020, 06:38

Temperatuursensor die in de uitgaande radiateurslang gaat, zou ik eens nakijken. Die gaan meestal als eerste lekken. Evt heb ik nog wel een o-ringetje voor je als dat het is. Zit exact op die plek.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 04 apr 2020, 12:27

Winning answer, inderdaad op die plek komt het er uit.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 09 apr 2020, 10:22

Deze week ben ik vrij dus zo nu en dan wat aan de auto’s gerommeld.

Van de 330i de koelwater lekkage opgelost.
N.a.v. Joost z’n opmerking eens gaan zoeken en de lekkage is op te lossen via het plaatsen van een nieuwe o-ring.
Dat is geen los onderdeel volgens real-oem en consorten. Wel zijn er wat forum-posts te vinden waarbij ze dat van een andere sensor de o-ring past en dat die wel los te bestellen is.
#13621743299 besteld.
Joost gaf al aan dat er maar minimaal kvs uit zou komen als de auto koud is en dat kan ik inmiddels bevestigen.

Afbeelding
Links nieuw en fatsoenlijk rond, rechts de oude die een een platte kant heeft gekregen. Niet heel goed te zien op de foto maar het verschil was aanzienlijk, geen wonder dus dat het daar gaat lekken.

Verder ook nog met de 323i aan de slag geweest.
Bitumen steken, weinig over te vertellen behalve dat het echt een klote klusje is.

Had al asssteunen besteld en die waren eindelijk binnen, dus de auto maar omhoog gezet. Eerste keer dus toch even extra opletten. Stelt eigenlijk niets voor als je het met beleid doet. Alleen kun je amper slag met de krik maken. Iemand nog goede suggesties voor een krik voor lage autos?

Eenmaal omhoog even de achterwielen loshalen. Nou van even was al snel geen sprake meer, slotbout dol.
M’n vader kwam ook net thuis, die wilde wat dingen proberen maar maakte allemaal niets uit, slotbout bleef zitten waar die zit.
Uiteindelijk in de auto gestapt, automaterialen zaak hier in de buurt had 1 setje liggen maar die ging net niet over de slotbout heen. Had ook de slotbout die er wel uit was mee moeten nemen dan had ik dat meteen geweten, maar ja even snel heen en weer voor ze dicht gaan, dan vergeet je wel eens wat.

Daarmee dus niet gelukt, toch maar kijken of er nog ergens anders wat te krijgen is, automaterialen zaak die wat verder rijden is maar wel een stuk groter en tot 20.00 open even proberen. Ja, mooi niet dus, winkel gesloten ivm corona.
Nou zat daar nog een zaakje in de buurt, dus die maar geprobeerd. Die hadden nog wel wat liggen, maar niet super geschikt.
Toch maar meegenomen want iets is beter dan niets hebben.

Afbeelding
Een linksdraaiende bus, geen idee wat de correcte naam is.
Die bus kan je blijven draaien en dan draai je de bus dus vast tegen je velg, omdat te voorkomen een stuk staal afgeslepen die in de bus past en op de kop van de slotbout rust.
Uiteindelijk dus wel gewonnen van de slot bout.
Schroefdraad op de foto is zo verpest door de bankschroef, die linksdraaiende bus wilde er niet zo makkelijk vanaf. Aan de kop kan je wel zien dat er best wat geweld op komt via deze manier.

Toen dat eenmal gedaan was kon ik de bouten wisselen waarvoor ik de wielen er af wilde hebben.
Normaal kan je het onderstel afstellen met deze excentrische bouten. Dat gaat voor mij niet meer op omdat er armen onder zitten welke verstelbaar zijn. Maar bij het wisselen hadden we wel gezien dat de roest er aardig op had ingevreten, beter om even te wisselen dus.
Afbeelding

Omdat de auto al op assteunen stond ook alle bouten van het uitlaat systeem nog een keer nagetrokken en daarna nog wat clipjes vervangen zodat de snelheid en/of slijtage indicator weer netjes vast zitten op de ophangingsdelen. Is het weer netjes in plaats van bij elkaar ge-tywrapped.

Gebruikersavatar
PeterM
Berichten: 464
Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
Locatie: Drenthe

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door PeterM » 09 apr 2020, 10:36

Goed bezig! Leuk dat één bout je zoveel tijd kan kosten he ;-)

Online
Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Crookie » 09 apr 2020, 11:14

Ik heb van die oprij blokken die de auto 15cm hoger zetten. Dan met de garage krik slagen maken zodat de neus/kont om hoog gaat. Een paar planken hout traps gewijs met een flinke schroef/lijm er tussen werkt ook.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door ///Joost » 09 apr 2020, 11:21

Mooi werk! Ik rijdt altijd de voorwielen op een stukje hout, en krik dan het hele spul omhoog.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 09 apr 2020, 11:42

Stukje hout kan ook ja, maar de achterkant stond nu al omhoog dan is dat wat lastig.
Bij de 330i is de ene keer wel een plankje nodig, de andere keer niet. Lage krik is dus vooral voor het gemak.
Maar als ik de plaatjes daarvan bekijk hou je denk ik hetzelfde probleem, oppak punt is wel lager maar de rest scheelt niet zo veel. Kan je dus nog geen slag maken.
In dat geval zijn plankjes nog steeds de betere optie, misschien een keer wat in elkaar schroeven dan maar om echt wat hoger te staan in plaats van net de krik er onder te kunnen zetten.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 10 apr 2020, 21:43

Omdat de slotbout gebroken was rondom de studs er maar ingezet.
Voor het mooie zijn ze net te lang, komt aan de voorzijde misschien nog wel goed. Daar moeten nog spacers erop zodat ik nog wat met de schroefset omlaag kan.

Aan de bijrijders kant waar de bitumen weg is gehaald de boel afgeplakt en in kleur gespoten en een laagje blanke lak.
Het is blauw daar blijft het wel bij, maar oogt sowieso beter dan hoe het was. Niet echt tevreden over het spuitbusje op kleur. Nou heb ik sowieso al een hekel aan spuitwerk, maar deze bus vlogen af en toe druppels uit in plaats van een goed verdeelde spuitnevel. Kan dit komen door toch niet lang genoeg schudden?

Busje is wel aardig leeg dus denk niet dat ik de bestuurders kant er mee kan doen.
Afbeelding

Voor het spuiten had ik de kabel naar de + pool onder de motorkap losgemaakt. Vooraf uiteraard ook een pool bij de accu losgehaald.
Opgegeven moment de achterklep dicht gedaan en die wil dan niet meer open.
Dat gaat elektrisch, gelukkig pas ik nog net tussen de hoedenplank en veerpootbrug om even de accupool er op te drukken.
Klep open even vastzetten en klaar, of niet als je het net een slag te vast zet en de schroefdraad afbreekt. :shithappens:
M’n pa vaak genoeg zien frezen en tappen dus maar even geprobeerd of ik er ook wat van kan.
Restant weghalen met de freesbank, gaatje 4,8 boren en M6 tap erdoor, boutje er in. Dan de kop van de bout weg zagen en even glad maken met de slijpsteen. Paar tikken met een centerpons om mee draaien te voorkomen en toen kon de accupool eindelijk terug. Even de accupool terug zetten is dan al een klus op zich, straks word ik nog echt handig door al dit gerommel aan auto’s. :lol:
Afbeelding

Online
Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Crookie » 10 apr 2020, 23:46

Die druppels..... hier ook last van gehad. Ik heb het geheel maar evenredig verwarmd met de fohn en rustig geschud. Daarna bleef het weg.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 24 apr 2020, 22:51

Afbeelding

Deze week mijzelf maar eens bezig gehouden met monteren van een versnellingsindicator op de motor.
Ik wil toch nog wel eens de 7e versnelling opzoeken op de snelweg, na 7 à 8jaar nog steeds niet gevonden overigens. :bag: Of soms terug z’n 1 in tikken bij langzame snelheid. Dat laatste voornamelijk omdat onder de 4000 toeren er weinig leven in zit. Daarnaast moet je ook gewoon wat te hobby’en hebben nu je zo veel thuis zit en zijn ze tegenwoordig best wel betaalbaar.

In principe heb je een display waarnaast je nog een motorspecifiek kabelboompje nodig hebt. Daarvan heb je vrij vlot gevonden welke je nodig hebt.
Snelheidssensor is hiermee plug and play in je originele kabelboom, daarnaast heb je nog een geschakelde voeding en signaal van RPM of iets dergelijks nodig.
Die laatste is wat lastiger te vinden, gelukkig is alles al wel een keer gedaan en was er een youtube filmpje van die duidelijkheid geeft.

Afbeelding

Om het jezelf makkelijker te maken kabeltjes verlengen en dan aansluiten.
Kabeltje verlengen is allemaal niet zo moeilijk dus dat was zo gedaan. Geschakelde plus van een relais afgetakt in de kabel ellende die allemaal weggepropt zit onder m’n zadel.
En ook het toeren signaal aangesloten. Tenminste dat dacht ik maar met geen mogelijkheid in te leren vervolgens... Heb je aan een stekker 2 kabeltjes zitten en een filmpje hoe het moet, dan soldeer ik het alsnog aan het verkeerde. Een goudvis heeft waarschijnlijk een langere aandachtsspanne heeft dan ik...

Van een aluminium strip een beugeltje in elkaar gevouwen. Die strip kan dan achter een moertje van m’n tellers en het zit dan vrij simpel op een goede plek. Zonder verhoogde kuipruit had dit niet gegaan, of zit het minstens erg krap.
Afbeelding

Het inleren zag ik een beetje tegenop maar stelt echt niks voor en het werkt vervolgens prima. De verwachting dat dit een paar keer opnieuw moest was volledig ten onrechte.

Mooi product, zeer netjes afgewerkt en doet zeker wat je er van mag verwachten.
Wat wel jammer is is dat de handleiding niet perfect is. Kleuren zijn bij mij sowieso anders dan vermeld en de kabeltjes te kort. Daarnaast zelf maar een zekering in de plus draad gezet want die zit er niet bij.

vester86
Berichten: 2712
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door vester86 » 25 apr 2020, 00:30

leuke upgrade! maar blij dat het bij mij toch standaard ingebouwd zit (typisch zoiets waarvan je achteraf denkt: hoe heb ik ooit zonder gekund).

en zonder gaat natuurlijk prima maar het is wel een extra luxe

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 30 apr 2020, 20:35

vester86 schreef: 25 apr 2020, 00:30 leuke upgrade! maar blij dat het bij mij toch standaard ingebouwd zit (typisch zoiets waarvan je achteraf denkt: hoe heb ik ooit zonder gekund).

en zonder gaat natuurlijk prima maar het is wel een extra luxe
Helemaal waar, went snel zo’n ding.
Moet alleen nog even kijken of de display wat minder fel kan. Als het wat donkerder is qua omgevingslicht zit er nu veel reflectie in het zwarte kuipruitje.


Afbeelding
Plaatje voor de voetruimte gemonteerd. Beter dan de kuil die er zit maar monteren is echt een drama. Niet echt fatsoenlijk uit te meten dus na een hoop getob zit deze er acceptabel in.
Andere kant moet er nog in, daarvoor moet Ik eerst nog even verf regelen om het daar allemaal netjes blauw te maken voor ik dit er in schroef.

Afbeelding
Beide auto’s deze week bij de dealer gehad.
1 airbag vervangen en 1 niet terwijl die wel vervangen moet worden. Daar komen ze nog op terug, die variant is niets van beschikbaar en is ook niet in productie. Dus ze gaan mij daar ooit over bellen of een brief over sturen...

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 14 mei 2020, 21:48

Weer een paar dingetjes verder.
- Kabelboom van de radio is er uit.
- Achterbank waar de bitumen zijn verwijderd blauw gespoten en nieuwe smelt dopjes in de gaten onder geplaatst.

Afbeelding
Parafaan vervangen, niet normaal wat een zooi zich daar allemaal verzamelt bij de A-stijl en zijscherm hoek.
Het is heel simpel mits je de plastic onderdelen die je demonteert om het even netjes te maken allemaal op tijd terug zet.
De plasticjes die ik niet terug had gezet daarvan dacht ik van dat ze er overheen vielen maar dat was niet het geval. 1 kant losgetrokken om het er tussen te schuiven. Aan de andere kant brak er toen direct een clipje van de nieuwe parafaan af. :wtf: Is wel weer op te lossen met lijm maar positie waar het dan zit niet echt lekker bereikbaar is. Na wat geklooi zit het er nu acceptabel op.

Ook zitten de voorremmen er eindelijk op.
Afbeelding
323 vs 330, 286 -> 325mm.

Blokken zijn Hawk HP+ met vlakke ATE schijven. Goodridge stalen remslangen zitten er voor al op. Achter moet nog maar daar durfde we het gezien we het in de avonduren doen en geen reserve-spullen hadden niet aan om het los te halen. Leidingen achter bij een e46 is nou eenmaal in dingetje. Als het goed is komt daar morgen e.e.a. voor binnen. Dan kan daarna ook de ATE dot4 er in met hoog kookpunt.

Gebruikersavatar
jessedehaan
Berichten: 285
Lid geworden op: 18 jan 2020, 19:37
Auto: BMW E46 318i M43

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door jessedehaan » 15 mei 2020, 13:39

Leuke update. De grotere remschijven staan mooi.
Voor m'n andere remleiding achter, wacht ik ook nog even tot een moment waarop ik de tijd heb en de lokale garage open is voor evt. een nieuw stukje remleiding... En van zo'n nieuwe parafaan knapt de boel erg op, dat randje was bij mij ook helemaal verbrokkeld.

jurgt
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door jurgt » 16 mei 2020, 11:13

Mooi project, zelf met een zo goed als identieke auto bezig.

Het tapijt voor, eruitgesneden? Zoja? Heb je nog tips 😁

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 16 mei 2020, 11:29

Eruit snijden is goed te doen maar je moet niet nog het tapijt willen hergebruiken. Ik heb het in grote stukken gesneden met een stanley mes. Zit bij mij nu net onder de randen van het dashboard. Dus je ziet het net niet, als het dashboard er een keer uit gaat snij ik het wel verder weg.
Rondom de pook alle plastic en bakjes etc. ff losschroeven dan kan je er daar ook wel bij.

Alleen even opletten of er geen elektrodraden ergens zitten. Links en rechts lopen blauwe draden van dashboard naar beneden voor je stoel langs, die zijn van de speakers. Ik heb ze mis gehouden destijds, inmiddels is de hele radio boom eruit en had ze toen dus eigenlijk al weg kunnen knippen.

Als je de auto al helemaal leeg hebt is de radio bekabeling er vrij vlot uit. Lastige is de stekker achter je dashboard vandaan krijgen, maar zou je ook gewoon de kabels van door kunnen knippen. En de stekkers in de deuren moet je voorzichtig mee zijn, is wat fragiel, maar als je goed kijkt zie je wel hoe het zit en stelt het ook weinig voor. Achter speakers heb ik er af geknipt, maar je zou eventueel de kabel van voor naar achteren kunnen halen dan blijft de hele boom intact.

jurgt
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door jurgt » 16 mei 2020, 17:12

Dankjewel! Ga ik ook gewoon snijden.

Auto is bijna helemaal leeg, dus die radio draden kunnen dan ook gelijk weg. 😁.

Mooi klusje voor Hemelvaart

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 16 mei 2020, 17:22

Voor een paar euro kan je nog een blindplaatje halen ter vervanging van de radio. Heb ik er zojuist nog even ingeschroefd. Anders weet ik wel dat ik vroeg of laat iets achter m’n dashboard vandaan moet vissen omdat ik er toch even iets neerleg.
Afbeelding
65128229147 - Blinde plaat radio

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 19 mei 2020, 21:37

Fuel baffle fixture modificatie zojuist ook uitgevoerd.
Aangezien ik inmiddels toch de brandstof pomp al eens los had gehad vanwege de incorrecte meting durfde ik dit ook wel aan. Wel een prijzig stukje plastic is het geworden, volgens dat linkje rond de 20 euro, tegenwoordig is het €71,81. :hammer:

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 23 mei 2020, 16:49

Normaal gesproken is het niet zo moeilijk om een onderdeel te vinden. Ook 2e hands via de sloop of ebay is al gauw raak. Dat is een ander verhaal als je specifiek op zoek bent naar een cruise control hendel van een 1e generatie z4.
Vorige week was ik op de sloop al even wezen vragen. Het hele rijtje rondom De Populier afgereden en/of gelopen. Maar niemand had een Z4 staan. De maandag erop was ik vrij dus nog even naar Vlaardingen gereden. Vanwege corona moest je als je er was toch bellen, dus na even wachten kwam het antwoord. “Die hebben we wel, kost 300 à 400 euro.” Uh, ok... dat is een stuk meer dan het nieuw kost. Dan bestel ik liever een nieuwe. “Nou dat moet u maar doen dan.” Ok, doei. Daar ga ik dus nooit meer naartoe, vraag dan op z’n minst wat een realistische prijs is. Zo ga je niets verkopen lijkt mij.
Maar goed, nog steeds geen onderdeel, berichtje naar iemand op marktplaats gestuurd en op de onderdelenlijn geprobeerd. Op beide geen reactie.
Telefonisch nog wat sloperijen gecontacteerd maar ook daar niet echt succes. Rkv-trading.nl nog even geprobeerd, eindelijk eens een fatsoenlijk telefoongesprek ipv alles heel kortaf maar ook hun hadden niets gebruikt liggen.
Ongeduldig als dat ik ben dinsdag middag maar gewoon nieuw besteld, budget oprekken is toch normaal op DF tenslotte.

Maar ook nieuw bestellen ging niet helemaal vlekkeloos. Binnen no-time een mailtje dat het onderdeel niet beschikbaar en dat er voor de connector een alternatief is. Toen met een nieuwer onderdeel nummer van de hendel en het aangegeven alternatief van de connector de bestelling nogmaals gedaan, daarbij geen melding dat het niet geleverd kon worden.
Woensdag een pakketje binnen, wel heel snel maar zeker niet wat ik besteld had. Foutje bij Ekris dus even gebeld met ze, het ontvangen pakket was voor een andere klant. Na mijn vraag hoe het zit met terugbetaling van de geannuleerde order kreeg ik vrij vlot het antwoord dat er iets mis was gegaan met het aangeven van welk onderdeel geannuleerd is.
Er waren nu dus 2cruise control hendels onderweg naar mij.
Wel netjes opgelost door Ekris, nog voor de pakketjes er waren had ik al een retourlabel en ook een nieuw label voor het doorsturen van het verkeerd geaddreseerde pakket in de mail.

Vrijdagmiddag de pakketjes binnen, 1 gehouden en de rest naar een postnl punt gebracht. Diezelfde avond wat draadjes aan de connector gemaakt. Tevens het plastic aan de stuurkolom met een dremel bewerkt en de juiste draadjes aan elkaar geknoopt. En toen werkte het niet. Vanmiddag alles doorgemeten en gepiept en alles maakt goed contact. Nog wat zitten speuren op het internet maar geen verklaring kunnen vinden waarom het niet werkt. Uiteindelijk obd uitgelezen en alles gewist en nu doet de z4 cruise control hendel het wel.

Afbeelding
Zo komt het er dan uit te zien, het dremelen van de kap is lastig want je kan het niet echt lekker uitmeten. Op goed geluk begonnen en het ziet er prima uit zo.

Waarom zou je dit nou doen als je toch al cruise control kan bedienen via je stuur? Nou vooral omdat het leuk is dat het kan en omdat ik verwacht dat er tzt nog wel een ander stuur in komt. Iemand nog wat tips wat een goede combinatie is in een e46?

Voor de geïnteresseerde, meer info over hoe je dit aansluit kan je vinden op https://www.specr53.com/blog/uncategori ... the-stalk/. Dit was vereweg de meest duidelijk uitwerking die ik kon vinden. Alternatief onderdeel nummer Voor de connector is 61132359994.

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 1079
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
Locatie: Friesland

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door bartb » 23 mei 2020, 17:16

Ik vind het best een goed idee als je besluit voor een deepdish ofzo te gaan. En je wilt wel de luxe van cruise control behouden.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Martin van der Zwaard » 23 mei 2020, 21:03

Vlaardingen en een hoge prijs....dat moet Penders Atijd Raak zijn geweest.

Maar Populier....dan kom je uit de buurt neem ik aan.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 23 mei 2020, 21:18

Je bent niet de eerste die direct wist om welke toko het ging zonder dat ik de naam noem. Geeft ook wel iets aan dan over hun.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Jan Terwolde » 25 mei 2020, 15:00

Ben ooit bij Altijd Raak geweest (+-14 jaar terug :shock: ), motor halen voor een toyota. Sta je daar bij de balie, allemaal foto's van zijn schietkunsten met verschillende geweren, en een hele kudde dobermannen oid...

Lekker adresje inderdaad haha

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: E46 330i, E46 323i, FZS600

Bericht door Eric Z » 28 mei 2020, 20:32

Gisteravond of eigenlijk vannacht zijn we bezig geweest om de remleidingen achter te vervangen van de 323i.
Links achter volledig naar voren toe, en rechts achter de oversteek naar links en daar aan de bestaande leiding gekoppeld.
Daar waar de stalen remleiding er aan komt is allemaal prima in orde nu.

Maandag avond alvast een rondje langs de 330i laten doen vanwege de apk die er aan komt.
Moet even bandjes regelen en achter alweer een gebroken veer. Deze heeft het met +- 5 jaar met ik schat zo’n 90k km opgegeven. Dat het een bekend punt is weer ik, maar had van mij best wat langer heel mogen blijven. :(
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Berrie, Bokkepoot, Crookie, Google [Bot], HJ2, Kadett, Mark 320iS, Tom V en 69 gasten