Lexus CT200h F-sport 2012 [Verkocht...]
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Lexus CT200h F-sport 2012 [Verkocht...]
Hoeveel lol ik ook had met de Civic Type-S, hij was als gezinsauto met 3 deuren gewoon niet handig en je pakt toch de auto die voor de deur staat ipv dat je de garage 50 meter verder opentrekt. Dus na 6 maanden en 8.000km afscheid genomen en op naar auto #46...
Wat ik wel vaker lees, een hybride wil men geen woord aan vuil maken op het forum, omdat het een werkpaard en puur vervoersmiddel is? Maakt mij niet uit wat voor auto het is, ik zoek ze met zorg uit en heb overal driving-fun in of het nu een BMW ///M model is of een CT200h.
De laatste tijd heb ik een hoop Auris gekeken, stoelen bleken toch niet fijn te zitten, kort en geen diepte in de zitting, achterin krap, panoramadak te laag enz. De CT200h had ik toch nog in het geheugen staan vanaf dat ik die gehuurd had in 2014 en idd, de stoelen zitten veel beter, je zit meteen goed, meer sportstoel, electrisch verstelbaar met memory wel zo handig om altijd de zuiste zit vast te leggen. Daarbij oogt de Lexus veel minder oudbollig, en zeker als F-sport gewoon een stuk sportiever, bij Toyota krijg je dat niet. Twijfelde nog even om een rode businessline pro met zwart leder en wat lakschade te nemen voor 10k maar ben blij dat deze op mn pad kwam.
Ik heb er dus meer dan een maand dagelijks naar gezocht, business line pro, luxury line, vaak misten ze allemaal wat, dan weer geen leer, dan weer geen stoelverwarming, dan weer de budget tom/tom navi zonder sub achterin. Stond op het punt om een 2016 luxury line in Zwolle te gaan halen voor 22k toen ik een prive bericht kreeg van een puur meelezend forumlid die zijn 2012 F-sport wilde verkopen wegens komst van een 2e kindje, timing had niet beter kunnen zijn, vanaf slechts een enkele foto wist ik eigenlijk al dat de auto de juiste was, kleur, wielen, dakje, uitvoering. Op eerste kerstdag een berg foto’s en info gekregen en op 2e kerstdag meteen erheen, kort bekeken, rondje gereden en tijdens de koffie geld overgemaakt en snel overgeschreven daarna.
Sportief van binnen en buiten maar met de bewezen aandrijflijn van de prius/auris. Je kunt (zoals alle filmpjes) de CVT afkraken maar je kunt het ook anders benaderen dat je in de sportievere versie rijdt itt een toyota. Wielen vind ik de mooiste die je kunt hebben, 17inch staat m goed (stukken beter dan 16inch wat daarna geleverd is op alle Luxury line etc) en ze hebben een fraaie tint bij de F-sport. Ook erg fraai is de donkere hemelbekleding, maakt de auto daarmee wel af in een poging het zo sportief mogelijk te presenteren.
Onderstel voldoet prima, aan de stugge kant, helt niet over (f-sport heeft dan nog iets dikkere stabi’s en iets stuggere dempers geloof ik), voor mij dikke prima. Veren zijn lekker hard, dempers is het nieuwe vanaf maar dat geeft net dat beetje comfort terug juist. De Michelin Primacy uit 2014 hebben nog wel profiel maar hun beste tijd gehad, bij deze temperaturen krijg je bocht uit zelfs wat wielspin (volgens mij kan de TC niet uit bij de pre-facelift). Stuurtje ligt lekker in de hand, electrische stoelen kunnen niet zo laag als handbediende maar is precies laag genoeg zo en nog wat ruimte met het schuifdak ook.
Vermogen spreek je eigenlijk bijna niet aan, hybride systeem zoekt het zelf prima uit, soms bij 60 op de motor de accu bijladen, een andere keer weer juist op de accu zeilen in EV mode als je even gas los hebt gelaten en weer oppakt. Vanaf 0 naar de 100 is het niet echt rap maar al ga je bijvoorbeeld bij 60/70 vol op het gas doet hij het juist beter dan de 140pk in de Civic vind ik, daar was ook niemand thuis en moest je terugschakelen, gebeurt nu ook in 1 sec zoiets dat de CVT de toeren omhoog gooit en de versnelling voldoet prima. Eerst komt de motor op toeren en juist de laatste centimeter naar plankgas komt de elektro kracht erbij (voor wat het waard is maar je merkt het zeker!).
Navigatiesysteem had ik erger verwacht, het valt eigenlijk nog wel mee, geeft netjes de banen aan bij een klaverblad of afslag, alleen kijken of er een (betaalbare) update is om van 2011 naar iets recenters te gaan.
Audio is geen Mark Levinson maar wel 10 speaker met subwoofer, stukken beter dan wat in de civic zat maar ook stukken minder dan het Harman/Kardon van de 120i maar voor gezinsauto voldoet het. Sub in de kofferbak doet voor mn gevoel niet heel veel, hoge tonen zijn wel goed vanaf het dashbord te horen maar iets aan de schelle kant. Diep tonen ligt echt aan de muziek of het aanwezig is of niet en als het er wel is krijgen de deurpanelen er flink van langs. Was even zoeken maar je koppelt je streaming media device dus apart aan naast je Bluetooth carkit functie maar speelt prima spotify/youtube music af ook, ideaal.
De armsteun heeft 2 bekerhouders en daarachter een opbergvak wat met zacht(er) leder bekleed is, dat materiaal hadden ze voor het mooie eigenlijk een paar centimeter naar voren door moeten trekken, nu zit je soms net op het harde gedeelte. Zelfde voor het portier, de armsteun had een paar centimeter hoger mogen zijn, nu zak je net wat te ver weg naar beneden. Ruimte achterin is juist net wat meer dan bij de 120i grappig genoeg, de auto lijkt kleiner maar je zit er (met name de kids) gewoon ruimer in. Bergruimte niet top maar onder de (relatief hoge) laadvloer zit nog wel een plastic bak met een hoop vakjes om spullen uit het zicht op te bergen.
Spiegels zijn lekker groot, vind ik fijn, dan zie je er ook nog wat in. Ze kunnen automatisch in/uitklappen bij in/uitstappen maar dat heb ik uitgezet, vind het niet nodig en het slijt alleen maar onnodig. Puntje van aandacht is wel het vergrendelen van de portieren als je de automaat in D zet, en daarna weer ontgrendelen als je op P drukt. Van mij mag de auto gewoon open blijven en die enkele keer dat je door een foute buurt rijdt zet ik m wel handmatig dicht. Nog niet kunnen vinden in de menu’s maar zal anders vast een trucje voor zijn.
Schuifdakje hoefde niet persé van mij maar ben toch wel blij dat het erin zit, geeft net wat meer licht in de auto en frisse lucht op kantelstand. Helemaal open gaat niet zo netjes als bij BMW waar het dak inschuift maar hij duwt m omhoog het dak op buiten de auto. Nu nog wat frisjes om echt te testen maar denk dat het wel wat meer lawaai geeft boven de 100, wat mooi het gebrul van de CVT kan verbloemen.
Bandjes dus Michelin Primacy uit 2014 die hun beste tijd gehad hebben, de winter even mee overbruggen en in het voorjaar lekker Fulda Sportcontrol 2 eronder, kosten in 215/45/17 nog geen 75 euro per stuk dus voor 400 zit het er rondom fris onder en op de Civic beviel dat ook prima zowel op straat als op Zandvoort.
Eenmaal cruisend lekker naar muziek aan het luisteren ga je eens kijken wat het hybridesysteem nu precies doet maar er is werkelijk erg goed over nagedacht hoe en wanneer de motoren elkaar moeten helpen het accupakket weer bij moeten laden. Bij een rustige rijstijl heb je eigenlijk altijd meer dan 50% accuvulling tenzij je m expres met even gas los tot 60km/u als EV door laat hobbelen, dan ga je m leegtrekken maar krijg je daar ook je verbruikcijfers voor terug. Sowieso is 1 op 20 makkelijk haalbaar zonder er al teveel moeite voor te doen, zeker in en om de stad.
Het is echt een heerlijke auto, lekker compleet, sportief tintje en nog een beetje compact. Komende tijd mee sturen en wellicht daarna door naar een IS300h MET Mark Levinson audioinstallatie
Wat ik wel vaker lees, een hybride wil men geen woord aan vuil maken op het forum, omdat het een werkpaard en puur vervoersmiddel is? Maakt mij niet uit wat voor auto het is, ik zoek ze met zorg uit en heb overal driving-fun in of het nu een BMW ///M model is of een CT200h.
De laatste tijd heb ik een hoop Auris gekeken, stoelen bleken toch niet fijn te zitten, kort en geen diepte in de zitting, achterin krap, panoramadak te laag enz. De CT200h had ik toch nog in het geheugen staan vanaf dat ik die gehuurd had in 2014 en idd, de stoelen zitten veel beter, je zit meteen goed, meer sportstoel, electrisch verstelbaar met memory wel zo handig om altijd de zuiste zit vast te leggen. Daarbij oogt de Lexus veel minder oudbollig, en zeker als F-sport gewoon een stuk sportiever, bij Toyota krijg je dat niet. Twijfelde nog even om een rode businessline pro met zwart leder en wat lakschade te nemen voor 10k maar ben blij dat deze op mn pad kwam.
Ik heb er dus meer dan een maand dagelijks naar gezocht, business line pro, luxury line, vaak misten ze allemaal wat, dan weer geen leer, dan weer geen stoelverwarming, dan weer de budget tom/tom navi zonder sub achterin. Stond op het punt om een 2016 luxury line in Zwolle te gaan halen voor 22k toen ik een prive bericht kreeg van een puur meelezend forumlid die zijn 2012 F-sport wilde verkopen wegens komst van een 2e kindje, timing had niet beter kunnen zijn, vanaf slechts een enkele foto wist ik eigenlijk al dat de auto de juiste was, kleur, wielen, dakje, uitvoering. Op eerste kerstdag een berg foto’s en info gekregen en op 2e kerstdag meteen erheen, kort bekeken, rondje gereden en tijdens de koffie geld overgemaakt en snel overgeschreven daarna.
Sportief van binnen en buiten maar met de bewezen aandrijflijn van de prius/auris. Je kunt (zoals alle filmpjes) de CVT afkraken maar je kunt het ook anders benaderen dat je in de sportievere versie rijdt itt een toyota. Wielen vind ik de mooiste die je kunt hebben, 17inch staat m goed (stukken beter dan 16inch wat daarna geleverd is op alle Luxury line etc) en ze hebben een fraaie tint bij de F-sport. Ook erg fraai is de donkere hemelbekleding, maakt de auto daarmee wel af in een poging het zo sportief mogelijk te presenteren.
Onderstel voldoet prima, aan de stugge kant, helt niet over (f-sport heeft dan nog iets dikkere stabi’s en iets stuggere dempers geloof ik), voor mij dikke prima. Veren zijn lekker hard, dempers is het nieuwe vanaf maar dat geeft net dat beetje comfort terug juist. De Michelin Primacy uit 2014 hebben nog wel profiel maar hun beste tijd gehad, bij deze temperaturen krijg je bocht uit zelfs wat wielspin (volgens mij kan de TC niet uit bij de pre-facelift). Stuurtje ligt lekker in de hand, electrische stoelen kunnen niet zo laag als handbediende maar is precies laag genoeg zo en nog wat ruimte met het schuifdak ook.
Vermogen spreek je eigenlijk bijna niet aan, hybride systeem zoekt het zelf prima uit, soms bij 60 op de motor de accu bijladen, een andere keer weer juist op de accu zeilen in EV mode als je even gas los hebt gelaten en weer oppakt. Vanaf 0 naar de 100 is het niet echt rap maar al ga je bijvoorbeeld bij 60/70 vol op het gas doet hij het juist beter dan de 140pk in de Civic vind ik, daar was ook niemand thuis en moest je terugschakelen, gebeurt nu ook in 1 sec zoiets dat de CVT de toeren omhoog gooit en de versnelling voldoet prima. Eerst komt de motor op toeren en juist de laatste centimeter naar plankgas komt de elektro kracht erbij (voor wat het waard is maar je merkt het zeker!).
Navigatiesysteem had ik erger verwacht, het valt eigenlijk nog wel mee, geeft netjes de banen aan bij een klaverblad of afslag, alleen kijken of er een (betaalbare) update is om van 2011 naar iets recenters te gaan.
Audio is geen Mark Levinson maar wel 10 speaker met subwoofer, stukken beter dan wat in de civic zat maar ook stukken minder dan het Harman/Kardon van de 120i maar voor gezinsauto voldoet het. Sub in de kofferbak doet voor mn gevoel niet heel veel, hoge tonen zijn wel goed vanaf het dashbord te horen maar iets aan de schelle kant. Diep tonen ligt echt aan de muziek of het aanwezig is of niet en als het er wel is krijgen de deurpanelen er flink van langs. Was even zoeken maar je koppelt je streaming media device dus apart aan naast je Bluetooth carkit functie maar speelt prima spotify/youtube music af ook, ideaal.
De armsteun heeft 2 bekerhouders en daarachter een opbergvak wat met zacht(er) leder bekleed is, dat materiaal hadden ze voor het mooie eigenlijk een paar centimeter naar voren door moeten trekken, nu zit je soms net op het harde gedeelte. Zelfde voor het portier, de armsteun had een paar centimeter hoger mogen zijn, nu zak je net wat te ver weg naar beneden. Ruimte achterin is juist net wat meer dan bij de 120i grappig genoeg, de auto lijkt kleiner maar je zit er (met name de kids) gewoon ruimer in. Bergruimte niet top maar onder de (relatief hoge) laadvloer zit nog wel een plastic bak met een hoop vakjes om spullen uit het zicht op te bergen.
Spiegels zijn lekker groot, vind ik fijn, dan zie je er ook nog wat in. Ze kunnen automatisch in/uitklappen bij in/uitstappen maar dat heb ik uitgezet, vind het niet nodig en het slijt alleen maar onnodig. Puntje van aandacht is wel het vergrendelen van de portieren als je de automaat in D zet, en daarna weer ontgrendelen als je op P drukt. Van mij mag de auto gewoon open blijven en die enkele keer dat je door een foute buurt rijdt zet ik m wel handmatig dicht. Nog niet kunnen vinden in de menu’s maar zal anders vast een trucje voor zijn.
Schuifdakje hoefde niet persé van mij maar ben toch wel blij dat het erin zit, geeft net wat meer licht in de auto en frisse lucht op kantelstand. Helemaal open gaat niet zo netjes als bij BMW waar het dak inschuift maar hij duwt m omhoog het dak op buiten de auto. Nu nog wat frisjes om echt te testen maar denk dat het wel wat meer lawaai geeft boven de 100, wat mooi het gebrul van de CVT kan verbloemen.
Bandjes dus Michelin Primacy uit 2014 die hun beste tijd gehad hebben, de winter even mee overbruggen en in het voorjaar lekker Fulda Sportcontrol 2 eronder, kosten in 215/45/17 nog geen 75 euro per stuk dus voor 400 zit het er rondom fris onder en op de Civic beviel dat ook prima zowel op straat als op Zandvoort.
Eenmaal cruisend lekker naar muziek aan het luisteren ga je eens kijken wat het hybridesysteem nu precies doet maar er is werkelijk erg goed over nagedacht hoe en wanneer de motoren elkaar moeten helpen het accupakket weer bij moeten laden. Bij een rustige rijstijl heb je eigenlijk altijd meer dan 50% accuvulling tenzij je m expres met even gas los tot 60km/u als EV door laat hobbelen, dan ga je m leegtrekken maar krijg je daar ook je verbruikcijfers voor terug. Sowieso is 1 op 20 makkelijk haalbaar zonder er al teveel moeite voor te doen, zeker in en om de stad.
Het is echt een heerlijke auto, lekker compleet, sportief tintje en nog een beetje compact. Komende tijd mee sturen en wellicht daarna door naar een IS300h MET Mark Levinson audioinstallatie
- Bijlagen
-
- Lexus_CT200h_Fsport_Ext_lv.jpg (623.13 KiB) 1764 keer bekeken
-
- Lexus_CT200h_Fsport_Ext_ra.jpg (546.96 KiB) 1764 keer bekeken
-
- Lexus_CT200h_Fsport_Int_dash.jpg (523.04 KiB) 1764 keer bekeken
-
- Lexus_CT200h_Fsport_Int_stoelen.jpg (388.33 KiB) 1764 keer bekeken
-
- Lexus_CT200h_Fsport_Ext_motor.jpg (534.93 KiB) 1764 keer bekeken
-
- Lexus_CT200h_kofferbak.JPG (289.33 KiB) 1764 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Knot op 08 apr 2022, 08:48, 20 keer totaal gewijzigd.
- RJK
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
- Arthur
- Berichten: 39592
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Mooie uitvoering, Knot. Ziet er zo prima uit. Lekker kort verhaal ook, leuk Wat heeft ‘ie gelopen?
Edit: goed 143kkm zie ik net na beter kijken
Edit: goed 143kkm zie ik net na beter kijken
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Leuk verhaal, mooie uitvoering. Veel plezierige kilometers met de Lexus.
-
- Berichten: 21697
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Ziet er keurig uit, feli!
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Goede keus, technisch top product. Goeie uitvoering ook!
Mn Auris was eigenlijk de beste auto die ik gehad heb (leasers dan he). Saai, maar doet alles gewoon goed.
En ehh, CVT vond ik gewoon heeeeel erg fijn. Lekker comfi, en ja hij jankt wat als je je rechtervoet vol in trapt. So what...
Mn Auris was eigenlijk de beste auto die ik gehad heb (leasers dan he). Saai, maar doet alles gewoon goed.
En ehh, CVT vond ik gewoon heeeeel erg fijn. Lekker comfi, en ja hij jankt wat als je je rechtervoet vol in trapt. So what...
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
.
Laatst gewijzigd door Walter op 16 mei 2020, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39592
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Ben niet helemaal thuis in hybride maar wanneer heb je hier nu profijt van? Ik heb er wel eens naar gekeken maar een hybride (Toyota/Lexus) kan tot een 50km/u elektrisch rijden. Maar ik heb bv een woon-werk traject waar ik 90% boven deze snelheid rijd. 1-2 km ben ik wel de stad uit en na 45km kom ik de volgende stad weer in voor een km of 3. Rest is 100-weg en 80-weg. Haal je dan wel voordeel uit hybride?
@Walter: ik zit op #47 Ben wel een paar jaar ouder dan Knot, dacht ik.
@Walter: ik zit op #47 Ben wel een paar jaar ouder dan Knot, dacht ik.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Heel leuk geschreven knot!
En zoals ook al op de app besproken zo’n hybride is een prima gezins/werkpaard en zo ook nog eens in de leukste verpakking!
120i nog schuiven voor een fun mobiel en je hebt een prima wagenpark voor beide doeleinden staan
Aantallen auto’s... ach onder de Df ‘ers doen we gemiddeld wat meer auto’s dan een gemiddelde Nederlander hè
En zoals ook al op de app besproken zo’n hybride is een prima gezins/werkpaard en zo ook nog eens in de leukste verpakking!
120i nog schuiven voor een fun mobiel en je hebt een prima wagenpark voor beide doeleinden staan
Aantallen auto’s... ach onder de Df ‘ers doen we gemiddeld wat meer auto’s dan een gemiddelde Nederlander hè
- RJK
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Met de Auris haal ik ruim 1op20 op soortgelijke ritjes Arthur.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Hybride systeem kan ook
Op hogere snelheden ondersteunen en als je wat anticiperend rijdt heb je veel voordeel door langzaam afremmen en dus rem energie de accu in.
Dan lopen ze makkelijk boven de 1 op 20
Op hogere snelheden ondersteunen en als je wat anticiperend rijdt heb je veel voordeel door langzaam afremmen en dus rem energie de accu in.
Dan lopen ze makkelijk boven de 1 op 20
- Arthur
- Berichten: 39592
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Ziet er netjes uit!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Dat is ook zo’n beetje het verschil. Als je een gemiddelde benz motor hebt zit je aan 1 op 15 waar een hybride dan 1 op 20 doet.
Verschilletje maar ook niet mega, zeg maar 1,6L per 100km dus op 30.000km per jaar zo’n 60eur per maand.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Netjes hoor dat verbruik van jullie. De Mazda doet 1:17, Suzuki 1:20 en de Volkswagen 1:7.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Die auto spiegels inklappen en deuren op slot is waarschijnlijk een after market module.
Mijn 2012 PiP had het destijds niet automatisch maar kon het wel met de module.
Mijn 2012 PiP had het destijds niet automatisch maar kon het wel met de module.
-
OnlineGodspeed
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Proficiat met de nieuwe bolide Rody. Verder houd ik mijn mening voor me
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mar 2017, 12:16
- Auto: Audi A4 B8 Avant s-line abt
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Knot, veel plezier met me ex Het was een fijne auto de afgelopen 1,5 jaar
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Hulde, je eerste DF post!
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Mooi,
Ik ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen en zie je ervaringen wel verschijnen.
Deze wagen staat ook op mijn shortlist voor de vrouw en was mij ook aangeboden door Gerry, voor mij persoonlijk te vroeg.
Ik ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen en zie je ervaringen wel verschijnen.
Deze wagen staat ook op mijn shortlist voor de vrouw en was mij ook aangeboden door Gerry, voor mij persoonlijk te vroeg.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
- Auto: BMW
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Leuke auto, gefeliciteerd! De techniek ken ik uit de Auris, maar de Lexus ziet er veel beter uit. Paar jaar de Toyota gereden en eigenlijk de perfecte auto voor iemand die een auto alleen als vervoersmiddel ziet en geen gezeik wil hebben. Echt 0 aan mis gegaan over 130k km en dat terwijl de eerste beurt pas na 2 jaar en 60k km is gedaan (was een foutje, zit geen service computer in).
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Feli Rody.
Niets mis mee, als daily voor de vrouw. Maar zelf ook al aardig enthousiast. T begint met kozijnen, dan zonnepanelen, zuinig stoken, en dan komen de hybrides.
DFers zijn gewaarschuwd nu
Niets mis mee, als daily voor de vrouw. Maar zelf ook al aardig enthousiast. T begint met kozijnen, dan zonnepanelen, zuinig stoken, en dan komen de hybrides.
DFers zijn gewaarschuwd nu
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
LOL, naja, woon/werk rij ik met de 120i ook mag aan en probeer ik 1 op 17 te halen steeds maar elke keer dat je denkt ik geef iets gas om door oranje te rollen en hij gaat eerder moet je in de remmen en heb je niks, hier kan je dan mooi bijladen en de eerste meters er weer als EV vandoor, dat werkt gewoon geniaal.
Je bent van harte welkom volgend jaar in de kerstvakantie hoor
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Het is vrij standaard, elke 15.000km olie/filter, elke 30.000km remvloeistof en interieurfilter, elke 60.000km luchtfilter en elke 90.000km bougies.
Ik rij m lekker naar de 150.000km en dan frisse Castrol 5W30 erin (die 0W20 gaat mij te ver), remvloeistof en interieurfilter en weer 15.000km ertegenaan.
Michelin Primacy HP zijn van 2015 (voor) en 2014 (achter), nog 5,5mm en 4,0mm profiel maar de wangen zijn niet best meer, echt slecht voor een A-merk vind ik. De winter laat ik het lekker zitten, dan een avondje mishandelen op het nieuwe Zandvoort en dan voor 400 piek frisse Fulda's erop.
-
Online
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012
Is volgens mij origineel, heb een schakelaar voor de spiegels, die stond op auto en heb ik nu uitgezet. portieren is soms een trucje met ontgrendeling inhouden en dichtgooien oid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Godspeed, ParaChris, SvB, Vanreijmersdal en 61 gasten