Lexus CT200h F-sport 2012 [Verkocht...]
- Ferdi
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Hier gewoon zelf onderhoud en het abonnement van de anwb
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Wist je al, maar in de Auris had ik toch maar weer 0W20 geknikkerd paar maanden geleden. Ik vermoed dat er daarvoor ook iets dikkers in gezet heeft, hij is iets zuiniger geworden. Op de BC altijd 1op20 bij ritten van 10+km. Wel wegblijven uit het “power” gebied dan uiteraard.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
En wat was voorheen het verbruik dan Reinier? De Prius hier loopt 1 op 18 in de zomer (maar heeft wel een zwaar leven..).
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Tussen de 1op18 en 19 in maar ik kreeg ‘m toen nooit naar de 1op20. Blijft natuurlijk wel lastig vergelijken en ik heb geen data (spritmonitor bijv.) want meestal rijdt Marlies ermee.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Op euro95 e10 heb ik m in eco mode op 1 op 23.4 nu op de BC maar rij er ook wel echt op hoor, maximaal uitrollen enz. Oranje licht meepakken ipv hard remmen, achter een hoge auto ritsen.
Dit dus met 5w30 erin en als de vrouw rijdt moet ik het daarna weer goed maken.
Dit dus met 5w30 erin en als de vrouw rijdt moet ik het daarna weer goed maken.
- Joël D.
- Berichten: 3443
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Toch maar even het kenteken onthouden. Ik zal zwaaien als ik je zie rijden buurman.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Haha, je weet waar mn huis woont toch.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Die 1 op 24 op de BC gaat net niet lukken ben ik bang.
- Bijlagen
-
- IMG-20200706-WA0003.jpg (69.67 KiB) 1483 keer bekeken
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Vandaag wat langer ritje met de Auris dus ook eens mijn best gedaan. En inderdaad.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Ben trots op je
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Stukje file gehad, binnenstad Utrecht door, en verder overal gewoon de toegestane snelheid gereden. Die 100 kmh op de snelweg van nu helpt wel mee.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Heb ik de verkeerde website ingetikt..?
- Fabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
En het helpt ook dat bij de Hybride’s van Toyota de teller 10% afwijkt. Ze zijn zuinig, maar het lijkt zuiniger dan hij feitelijk is
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Dat had ik inderdaad aan de pomp ook al eens opgemerkt ja.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Snelweg ben ik geen fan van 100 teller is niet zuinig genoeg voor 1 op 24. Dan ga ik 90 teller achter een vrachtwagen. Binnendoor gaat het prima met super lauw optrekken en 72 teller gas los zodat ie op EV gaat en dan aan houden tot 800m voor het volgende stoplicht en vast gas eraf
-
OnlineOpa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
En zo hard mogelijk over de rotondes en door de bochten, om maar zo min mogelijk af te hoeven remmen....das pas zuinig.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Het is dus echt wel een trucje om hem over de 1 op 24 te krijgen op de BC hoor als je een mix hebt van verkeer ipv continu 80 naar zuid frankrijk.
- gebruik de ECO mode, dan laat de CVT eerder de toeren zakken als je gas terugneemt na accelereren.
- tot 20 proberen als EV weg te rijden en daarna de motor aan laten slaan zodat je niet teveel mensen ophoud, evt met de EV knop forceren dan kan je iets meer pedaalstand geven
- extreem ver vooraf uitrollen als je ziet dat iemand op een sensor staat bij verkeerslichten, zo niet dan de gok nemen vaart te houden en groen/oranje te pakken
- waar het kan onder de 72 teller blijven en even gas los om hem in EV te krijgen en daarna zsm tot de C van eCo houden dat de motor net niet aanslaat.
- als je moet remmen dan proberen net voor maximum charge te blijven zodat je zoveel mogelijk uit het bijladen haalt met de massa van de auto.
- ding rollend houden bij een stoplicht als is het maar 10km/u
- tussenacceleraties kan je ook op EV doen maar beter is de motor aan te laten slaan om bijv van 40 naar 60 te komen en daarna even gas eraf en in EV verder
- kies de auto waar je achter invoegt, liefst een SUV/SAV of wat hoger ding om luchtweerstand te verkleinen
Heel spelletje is het als ik m niet mee heb gehad om het verbruik weer omlaag te krijgen de dag daarna.
En de dag dat ik de 120i pak is het gewoon warmrijden en daarna elke rotonde en stoplicht wielspin ervandoor hoor maar bij de CT valt er toch niks te halen.
- gebruik de ECO mode, dan laat de CVT eerder de toeren zakken als je gas terugneemt na accelereren.
- tot 20 proberen als EV weg te rijden en daarna de motor aan laten slaan zodat je niet teveel mensen ophoud, evt met de EV knop forceren dan kan je iets meer pedaalstand geven
- extreem ver vooraf uitrollen als je ziet dat iemand op een sensor staat bij verkeerslichten, zo niet dan de gok nemen vaart te houden en groen/oranje te pakken
- waar het kan onder de 72 teller blijven en even gas los om hem in EV te krijgen en daarna zsm tot de C van eCo houden dat de motor net niet aanslaat.
- als je moet remmen dan proberen net voor maximum charge te blijven zodat je zoveel mogelijk uit het bijladen haalt met de massa van de auto.
- ding rollend houden bij een stoplicht als is het maar 10km/u
- tussenacceleraties kan je ook op EV doen maar beter is de motor aan te laten slaan om bijv van 40 naar 60 te komen en daarna even gas eraf en in EV verder
- kies de auto waar je achter invoegt, liefst een SUV/SAV of wat hoger ding om luchtweerstand te verkleinen
Heel spelletje is het als ik m niet mee heb gehad om het verbruik weer omlaag te krijgen de dag daarna.
En de dag dat ik de 120i pak is het gewoon warmrijden en daarna elke rotonde en stoplicht wielspin ervandoor hoor maar bij de CT valt er toch niks te halen.
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Dit klinkt heel bekend van de keren dat ik een hybride bij had, het vereist bijna dezelfde hoeveelheid aandacht als hard/circuitrijden, maar op andere vlakken (en de consequenties zijn goed en wel bekeken 0 als je het verkeerd doet)
Het maakt niet uit wat de omgeving is, iemand met een beetje interesse in het autorijden zal altijd wel ergens een uitdaging in vinden.
Het maakt niet uit wat de omgeving is, iemand met een beetje interesse in het autorijden zal altijd wel ergens een uitdaging in vinden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
En snelheid houden, dus bochten, rotondes etc zo hard mogelijk nemen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Niet persé zo hard mogelijk he, dan raak je ook snelheid kwijt. Mooiste is gas los, langzaam laden en uitrollen zodat je met gepaste/vlotte snelheid een rotonde kan nemen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Ja dat is waar idd, maar in indergeval niet remmen voor bochten/rotonde dat is zonde.
dan kan je beter de bocht zelf zijn remmende werking laten doen
dan kan je beter de bocht zelf zijn remmende werking laten doen
-
OnlineOpa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Je moet met zo'n hoog mogelijke snelheid de bocht(of rotonde) weer uitkomen, des te minder hoef je weer te versnellen en daarvoor natuurlijk alles zo vloeiend mogelijk, dus bijvoorbeeld zo weinig mogelijk remmen.
- Ferdi
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]
Daarom rijd ik dus een 4x4, dan kan je probleemloos zonder vaart te minderen rechtdoor de rotonde over.
Dat is nog zuiniger
Dat is nog zuiniger