Lexus CT200h F-sport 2012 [Verkocht...]
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Haha......... Maar ik adviseer niemand om zo'n ding te kopen Joost! Integendeel
- Martijn_bmw
- Berichten: 26616
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- Arthur
- Berichten: 39597
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Ik raak nog niet ondersteboven van 1:23 in ecomode eerlijk gezegd. Ik zit ook wel eens aan een hybride te denken maar als ik mijn 2.0 turbo 190pk in eco rijd en niet harder dan 100km haal met gemak 1:18. En nee, dat is duidelijk niet zuiniger maar heb er wel een fijnere brandstofmotor voor terug.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Op de N wegen haal je dat misschien maar de hybride haalt die 1 op 23 ook in de stad met een hoop stoplichten etc, daar ligt je voordeel.
Tuurlijk is die CVT een elastiekje en de motor met 5000rpm redline een mak schaap maar als luxe gezinsauto voor woon/werk/stad vind ik m ideaal (anders had ik m niet gekocht natuurlijk). Accu mag nog wel wat groter dan die 1,3kwh en gewoon zonder stekker, als de motor m staat te laden kom je er ook wel hoor, geen 9kwh als een passat of golf GTE maar iets van 3 a 4 kwh dikke prima.
Tuurlijk is die CVT een elastiekje en de motor met 5000rpm redline een mak schaap maar als luxe gezinsauto voor woon/werk/stad vind ik m ideaal (anders had ik m niet gekocht natuurlijk). Accu mag nog wel wat groter dan die 1,3kwh en gewoon zonder stekker, als de motor m staat te laden kom je er ook wel hoor, geen 9kwh als een passat of golf GTE maar iets van 3 a 4 kwh dikke prima.
- Arthur
- Berichten: 39597
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Dat moet dan idd het voordeel zijn, de stadskm’s.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Ik zou m persoonlijk nog wat anders afstellen die techniek maargoed, zal over nagedacht zijn. Zet m soms handmatig in EV omdat je dan tot 50 electrisch ervandoor kan terwijl normaal (en dan moet je al mak aan wegtrekken) bij 20 de motor aanslaat. Maar vooral het uit laten rollen richting rotondes/stoplichten, of langdurig lichtjes op de rem om bij te laden daar pak je echt wat mee tov een benzinemotor.
Moet wel zeggen om die tank 23,3 te halen heb ik wel echt hoerig gereden hoor, expres achter een busje kiezen bij 2baans etc om net wat DRS mee te pakken enz, de laatste tienden van vebruik eruit halen.
Moet wel zeggen om die tank 23,3 te halen heb ik wel echt hoerig gereden hoor, expres achter een busje kiezen bij 2baans etc om net wat DRS mee te pakken enz, de laatste tienden van vebruik eruit halen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Het was trouwens 721km op 32,4 liter, is 1 op 22,25 dus valt me mee t.o.v. de BC.
Vraag blijft alleen, de snelheidsmeter geeft ongeveer 10% teveel aan maar doet de kmteller dat ook? Zo ja, dan zou je dus een probleem hebben met je kmregistratie als je daar niet vanuit kunt gaan voor evt bijtelling etc op postcode.
Vraag blijft alleen, de snelheidsmeter geeft ongeveer 10% teveel aan maar doet de kmteller dat ook? Zo ja, dan zou je dus een probleem hebben met je kmregistratie als je daar niet vanuit kunt gaan voor evt bijtelling etc op postcode.
-
- Berichten: 4591
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Nope dat is een Toyota/Lexus dingetje. ODO klopt gewoon en je kan op trajectcontrole 110kmh rijden, dan rij je oo de GPS 101 a 102kmh.
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Yup, lees maar eens uit met OBD, dan geeft ie ook een kloppende snelheid.
-
Online
- Berichten: 18514
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Mijn vrouw heeft laatst 5,7 op de 100 km gereden, met de GTI. Ik vind t knap.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Ongeveer wat mijn vrouw met de Prius verbruikt dus
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Vandaag 2x naast de 330e van Tristan gestart en dan zakt het hard onder de 1 op 20 en alsnog zie je enkel achterlichten in de verte
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]
Profieldiepte gemeten vanmiddag, na 10.000km gereden te hebben is er voor 1mm af en achter 0,5mm. Zou je met frisse bandjes starten en je zou elk jaar voor/achter wisselen kan je er prima 100.000km mee rijden als je m lekker eco minded wegtrekt elk stoplicht.
Van ellende gooi ik volgend jaar voor de winter na nog 10.000km de Michelin's er maar vanaf als ze dan op 3,5/3,0mm zitten omdat de wangen er niet meer uitzien maar op gaat het niet.
Van ellende gooi ik volgend jaar voor de winter na nog 10.000km de Michelin's er maar vanaf als ze dan op 3,5/3,0mm zitten omdat de wangen er niet meer uitzien maar op gaat het niet.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26616
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Van ouderdom niet meer uitzien bedoel je?
Dan zullen ze ook wel knetterhard zijn en slijt het idd nauwelijks nog
Dan zullen ze ook wel knetterhard zijn en slijt het idd nauwelijks nog
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Ze zijn DOTxx14 volgens mij maar die Primacy hebben daar volgens mij snel last van, dat die wang uitdroogt, nog niet eerder zo erg meegemaakt maar apk niks over gehoord, kneiterhard en ziet er niet uit maar verder rijdt het prima. Nothing to loose zegmaar over een berg spijkers en schroeven achter een bouwbusje.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Ik denk dat je wel twee ton doet met de remschijven als je al 100dkm met de banden doet. Primacy is ook wel slijtvast trouwens.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Remschijven en blokken heeft de vorige DF'er al vervangen omdat hij het vervelend vond dat het piepte, en ik rij als een mak schaap enkel op charge bij afremmen en 1x per week om de roest van de schijven te vegen dus die wissel ga ik in ieder geval nooit meer meemaken.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Nee denk ik ook, bij ons kwamen ze pas bij 160kkm voorbij oid
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Ouders van mijn collega hebben een GS430h en daar hebben we bij 145kkm de schijven en blokken vervangen maar dat had nog wel even mee kunnen gaan.
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Even het topic doorgelopen en hoop geleerd over het hybride rijden.
Sinds een weekje tuf ik rond in een is300h en vandaag voor het eerst een beetje km'ers maken.
Tot vandaag op de BC gemiddeld ca. 1:14, benieuwd of ik dat vandaag een stuk lager kan krijgen.
Moet wel zeggen dat ik boven verwachting te spreken ben over het comfort en de CVT-bak. Wellicht dat Lexus alles beter isoleert dan Toyota, maar dat ding blijft echt ontzettend stil en soepel bij welk toerental dan ook.
Sinds een weekje tuf ik rond in een is300h en vandaag voor het eerst een beetje km'ers maken.
Tot vandaag op de BC gemiddeld ca. 1:14, benieuwd of ik dat vandaag een stuk lager kan krijgen.
Moet wel zeggen dat ik boven verwachting te spreken ben over het comfort en de CVT-bak. Wellicht dat Lexus alles beter isoleert dan Toyota, maar dat ding blijft echt ontzettend stil en soepel bij welk toerental dan ook.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26616
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Het regenereren helpt echt een hoop om rem slijtage te beperken. Dat zien wij ook op de leaseauto's terug.
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Ik ben ook wel een stille fan van de CVT hoor, past hem prima.Henk Jan schreef: ↑30 okt 2020, 08:25 Even het topic doorgelopen en hoop geleerd over het hybride rijden.
Sinds een weekje tuf ik rond in een is300h en vandaag voor het eerst een beetje km'ers maken.
Tot vandaag op de BC gemiddeld ca. 1:14, benieuwd of ik dat vandaag een stuk lager kan krijgen.
Moet wel zeggen dat ik boven verwachting te spreken ben over het comfort en de CVT-bak. Wellicht dat Lexus alles beter isoleert dan Toyota, maar dat ding blijft echt ontzettend stil en soepel bij welk toerental dan ook.
Maar jij hebt de 2.5, die maakt veel meer gebruik van het koppel van de motor en blijft dus op lagere toeren. Dat scheelt vooral in het geluid. Maar ook de Is is een hele fijne auto!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Je moet je rijstijl wel degelijk aanpassen dan ga je veel hogere waarden scoren (en het verkeer een beetje meer ophouden/opvoeden), dat lijstje van mij is ergens voorbij gekomen. Vooral in EV proberen naar 20/30/40 te komen bij verkeerslichten en honderden meters vooraf gas loslaten om uit te rollen en bij te laden.
CVT doet het prima maar in de 1.8 gaat hij snel in toeren klimmen als je dan een keer wel gas geeft. Scheelt ook nog als je m in ECO mode zet ipv normal dan laat hij de toeren nog wat eerder en verder zakken als je gas terugneemt. Moet ik wel zeggen als ik dan in de Niro zit met een DCT bak heb je wel meer het gevoel dat de motor en de wielen verbonden zijn en beter reageren.
Isolatie t.o.v. Toyota natuurlijk een stuk beter, daarom heb ik ook de CT200 gekozen en geen Auris, stoelen zitten beter en hogere kwaliteit materialen en isolatie gebruikt.
- RJK
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [1,0mm profiel per 10.000km...]
Klopt wel, onze Auris hoor je flink loeien als je 'm een keer wat sneller op snelheid wil brengen. Maar zolang je 'm in het eco gebied houdt is het allemaal prima te doen hoor. Mdv vind het een fijne auto in ieder geval. De extra kofferruimte van de Auris Touring was voor de reden de Toyota te kiezen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Godspeed en 59 gasten