Lexus CT200h F-sport 2012 [Verkocht...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Knot » 09 jul 2020, 12:40

Opa schreef: 09 jul 2020, 11:26 Je moet met zo'n hoog mogelijke snelheid de bocht(of rotonde) weer uitkomen, des te minder hoef je weer te versnellen en daarvoor natuurlijk alles zo vloeiend mogelijk, dus bijvoorbeeld zo weinig mogelijk remmen.
Mwah, remmen is ook opladen he, niet 100% rendement maar wel meer dan wanneer je heel veel verliest doordat je door grof onderstuur teveel afremt.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6213
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Opa » 09 jul 2020, 13:17

Ferdi Gielen schreef: 09 jul 2020, 12:19 Daarom rijd ik dus een 4x4, dan kan je probleemloos zonder vaart te minderen rechtdoor de rotonde over.
Dat is nog zuiniger :tooth:
Totdat ze een modern kunstwerk van ijzer en beton in het midden van de rotonde plaatsen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6213
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Opa » 09 jul 2020, 13:26

Knot schreef: 09 jul 2020, 12:40
Opa schreef: 09 jul 2020, 11:26 Je moet met zo'n hoog mogelijke snelheid de bocht(of rotonde) weer uitkomen, des te minder hoef je weer te versnellen en daarvoor natuurlijk alles zo vloeiend mogelijk, dus bijvoorbeeld zo weinig mogelijk remmen.
Mwah, remmen is ook opladen he, niet 100% rendement maar wel meer dan wanneer je heel veel verliest doordat je door grof onderstuur teveel afremt.
Ok, dat is met zo'n elektrisch hok misschien wel zo, met de ST kan ik remmen wat ik wil, er laadt dan niks bij....en het ging hier inderdaad over zo zuinig mogelijk met een hybride. :tooth:
Maar zeker ondersturen en ook oversturen is ook niet echt vloeiend en kost altijd tijd en energie en tijdig het gas loslaten(zonder te remmen) is denk, zelfs bij zo'n hybride, zuiniger dan wel remmen.
Een goed strak onderstel eronder en banden met veel grip, kan je ook weer harder, zonder te onder- over-sturen, door de bocht. :df:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Ferdi » 09 jul 2020, 14:39

Maar die goede banden hebben weer meer rolweerstand, dus toch weer onzuiniger op de lange baan
Opa schreef: 09 jul 2020, 13:17
Ferdi Gielen schreef: 09 jul 2020, 12:19 Daarom rijd ik dus een 4x4, dan kan je probleemloos zonder vaart te minderen rechtdoor de rotonde over.
Dat is nog zuiniger :tooth:
Totdat ze een modern kunstwerk van ijzer en beton in het midden van de rotonde plaatsen. :mrgreen:
:blackeye:

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door JeroenT » 09 jul 2020, 21:38

Knot schreef: 09 jul 2020, 09:16 Het is dus echt wel een trucje om hem over de 1 op 24 te krijgen op de BC hoor als je een mix hebt van verkeer ipv continu 80 naar zuid frankrijk.

- gebruik de ECO mode, dan laat de CVT eerder de toeren zakken als je gas terugneemt na accelereren.
- tot 20 proberen als EV weg te rijden en daarna de motor aan laten slaan zodat je niet teveel mensen ophoud, evt met de EV knop forceren dan kan je iets meer pedaalstand geven
- extreem ver vooraf uitrollen als je ziet dat iemand op een sensor staat bij verkeerslichten, zo niet dan de gok nemen vaart te houden en groen/oranje te pakken
- waar het kan onder de 72 teller blijven en even gas los om hem in EV te krijgen en daarna zsm tot de C van eCo houden dat de motor net niet aanslaat.
- als je moet remmen dan proberen net voor maximum charge te blijven zodat je zoveel mogelijk uit het bijladen haalt met de massa van de auto.
- ding rollend houden bij een stoplicht als is het maar 10km/u
- tussenacceleraties kan je ook op EV doen maar beter is de motor aan te laten slaan om bijv van 40 naar 60 te komen en daarna even gas eraf en in EV verder
- kies de auto waar je achter invoegt, liefst een SUV/SAV of wat hoger ding om luchtweerstand te verkleinen

Heel spelletje is het als ik m niet mee heb gehad om het verbruik weer omlaag te krijgen de dag daarna.

En de dag dat ik de 120i pak is het gewoon warmrijden en daarna elke rotonde en stoplicht wielspin ervandoor hoor maar bij de CT valt er toch niks te halen.
Geschreven door de ECO-boer die hier 95% van de leden ook de moeder drift op een circuit. :rolling:

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1558
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Rogerb » 09 jul 2020, 22:28

:lollerdelol: :lollerdelol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Knot » 09 jul 2020, 23:36

Tsja... iets met total package :angel:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26697
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Martijn_bmw » 10 jul 2020, 08:26

^^ haha dat zeker, van alle markten thuis!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Knot » 31 aug 2020, 19:41

Vandaag is ie naar de Toyota dealer geweest, oliebeurtje met 5W30c2 uit het plafond, rondje remvloeistof DOT 5.1 en een carbon interieurfilter voor € 337 incl e-bike als leenfiets. Had zelf dat filter erin kunnen drukken en remvloeistof kunnen doen maar olie is een geklooi op bokjes en je moet die 5 liter ook weer naar de cyclus gaan brengen (litertje remvloeistof ook trouwens) dus prima zo.

Kunnen we weer 15k vooruit naar de 165, ding is geen sensatie maar doet gewoon niks verkeerd met zn luxe en 1 op 20.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Niels » 31 aug 2020, 21:04

Ik heb de Prius door de dealer laten onderhouden tot aan 205dkm. Het kan goedkoper maar zelden had ik er oh beurtjes tussen met extra werk. Dus inplannen op de site, prijs indicatie ontvangen, auto heen brengen en bij ophalen exact de prijs betalen die vooraf was aangegeven. Nu gaat ie naar het garagebedrijf van een neef van me die ervaring heeft met Toyo hybrids maar anders liep ik nog bij de dealer denk ik.

Ook al is de CVT een systeem met tandwielen, ooit kwam ik het advies tegen om toch olie van de bak te laten vervangen. Dit werd onderbouwd met een maintenance schema wat ik ooit tegen kwam dus bij 150dkm heb ik de bak olie ook laten doen. Was helemaal niet zo duur dus mocht je echt willen doorrijden in dit ding dan zou ik dat mee laten nemen de volgende keer.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Knot » 01 sep 2020, 00:01

En evt de egr pijp en klep schoonmaken ook.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Niels » 01 sep 2020, 07:57

Ja de egr vervuilt ook wel eens bij zo'n ding. Dan worden ze wat brommerig rond de 60kmh

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door RJK » 01 sep 2020, 09:24

De Auris Hybrid is hier ook weer toe aan een rondje motorolie verversen. Vorige keer heb ik er de voorgeschreven 0W20 in gemikt :hmmm: Misschien moet ik die bak-olie dan ook maar meteen meenemen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Knot » 01 sep 2020, 09:40

Vreemd genoeg klopt het verhaal wel, zit nu frisse 5W30 in en je voelt het net iets meer als hij aanslaat dan met de oude 5W30 olie, zal dat met 0W20 dan echt soepeler gaan? Ik vind het wel erg dunne rommel.

Die bak wat gaat daarin, 80W90 ofzo?

Ik rij m eerst naar 165.000 en dan kijk ik wel of verkopen of rondje banden, beurtje, apk, bakolie, egr

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door RJK » 01 sep 2020, 09:52

Knot schreef: 01 sep 2020, 09:40 Vreemd genoeg klopt het verhaal wel, zit nu frisse 5W30 in en je voelt het net iets meer als hij aanslaat dan met de oude 5W30 olie, zal dat met 0W20 dan echt soepeler gaan? Ik vind het wel erg dunne rommel.
Net water als je het erin giet inderdaad.
Knot schreef: 01 sep 2020, 09:40 Die bak wat gaat daarin, 80W90 ofzo?
Dit? https://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-AURIS ... 4090293675
Knot schreef: 01 sep 2020, 09:40 Ik rij m eerst naar 165.000 en dan kijk ik wel of verkopen of rondje banden, beurtje, apk, bakolie, egr
Die EGR zit onder het luchtfilterhuis verstopt, eraf halen voor controle valt mee, maar eens doen dan.
https://www.youtube.com/watch?v=pMzonmV2km4

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Knot » 24 sep 2020, 23:58

Afgelopen tankje op de BC 1 op 23,3 gereden, zal eens kijken wat dat in de xls is morgen, denk 1 op 21 ofzo. Bereik na 47 euro getankt te hebben was 850km. Ritje afgelopen zondag naar karting in Eindhoven heb ik 105 op de cruise gedaan en dat ie puur op de motor ook 1 op 23 maar vanaf de 110 gaat het terugzakken.

Heb m van de ECO (helpt echt t.o.v. normal met lagere toeren aanhouden door de CVT) na tanken in sport gezet, wel een stuk lekkerder rijden met 650V ipv 500V op de electromotor continu (eco en normal hebben alleen 650V als je volgas geeft), pakt een stuk beter op. Bij gas lossen blijft de toerenteller op 1200rpm zoiets staan maar volgens mij zet ie de motor wel uit net als in eco, alleen een stuk later pas dan normaal gesproken als je onder de 72 teller komt. Verbruik was met woon/werk en wat sportiever weg bij stoplichten en van rotondes nog 1 op 20,4 op de BC trouwens.

Ook het eerste sprintje gehad tegen een e-Golf eindelijk, op nat wegdek, de golf zou het makkelijk moeten winnen, een 2019 model dus 150pk ipv 136kg maar die TC hakt er daar zo hard in dat je een seconde lang al je vermogen kwijt bent, stuk of 3x achter elkaar en toen had ik al 3 wagenlengtes voorprong.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26697
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]

Bericht door Martijn_bmw » 25 sep 2020, 08:00

Best mooi die hybride techniek. Geen gestekker, geen range angst en toch flink zuinig kunnen rijden.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]

Bericht door Niels » 25 sep 2020, 08:07

De hybride techniek van Toyota is in feite briljant. Het degradeert een conventionele auto meteen naar ouderwets alleen het gejammer van het 1.8 torretje icm CVT is wel een dingetje voor de autoliefhebber. Het is dat Lexus geen stations bouwt want dat lijkt me perfect: dikke(re) motor en hybride.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [5W30 of 0W20...]

Bericht door Niels » 25 sep 2020, 08:10

Knot schreef: 24 sep 2020, 23:58 Afgelopen tankje op de BC 1 op 23,3 gereden, zal eens kijken wat dat in de xls is morgen, denk 1 op 21 ofzo. Bereik na 47 euro getankt te hebben was 850km. Ritje afgelopen zondag naar karting in Eindhoven heb ik 105 op de cruise gedaan en dat ie puur op de motor ook 1 op 23 maar vanaf de 110 gaat het terugzakken.
Dat komt omdat ie bij 100km/h slechts 1500rpm draait maar bij 130km/h 3000rpm. Het toerental stijgt dus snel boven de 100km/h.

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]

Bericht door Kadett » 25 sep 2020, 08:14

Niels schreef: 25 sep 2020, 08:07 De hybride techniek van Toyota is in feite briljant. Het degradeert een conventionele auto meteen naar ouderwets alleen het gejammer van het 1.8 torretje icm CVT is wel een dingetje voor de autoliefhebber. Het is dat Lexus geen stations bouwt want dat lijkt me perfect: dikke(re) motor en hybride.
Corolla 2.0 station. 180pk is zat voor zo'n ding. Heb 2 weken terug rondje in nieuwe Yaris Hybrid gereden. Pakte verdomd goed op en stuurde ook nog eens prima.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]

Bericht door Niels » 25 sep 2020, 08:18

Zo’n Corolla vind ik oprecht ook echt een mooie auto. Onbegrijpelijk dat je dan nog bij VW shopt voor een Golf om maar iets te zeggen...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]

Bericht door Knot » 25 sep 2020, 09:17

Ik was er toch niet helemaal tevreden over na een proefrit in die high power hybrid, volgens mij nog wel ergens een topic over geschreven hier of info aangevuld.

Merk wel als je m dagelijks in ECO rijdt dat ie de toeren lager houdt en eerder laat zakken als je gas terug neemt, althans zo voelt/hoort het, zal het eens nazoeken. Dat "loeien" valt mij sowieso mee hoor, enkel als je snel naar de 80/100 wil die paar seconden, daarna in alle rust weer 1500rpm. Als je m naar de 160 gaat planken dan hoor je m wat langer ja maar hoe vaak doe je dat, gewoon lekker 100 per uur met 1 op 23 en genieten van de natuur om je heen.

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]

Bericht door ErikS » 25 sep 2020, 09:19

Niels schreef: 25 sep 2020, 08:18 Zo’n Corolla vind ik oprecht ook echt een mooie auto. Onbegrijpelijk dat je dan nog bij VW shopt voor een Golf om maar iets te zeggen...
Ik ben er wezen kijken, maar als je hem uitvoert zoals we hem graag zien was het ook 44K.
Dan had ik liever een 5 mnd oude GTI TCR, om eerlijk te zijn.

Toen waren er nog niet echt fatsoenlijke demo's beschikbaar.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]

Bericht door Niels » 25 sep 2020, 09:55

Voor 44k zou ik sowieso hele andere keuzes maken maar indien "normaal" geld dan altijd een Corolla boven de Golf, no brainer.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Lexus CT200h F-sport 2012 [BC zegt 1 op 23,3...]

Bericht door ///Joost » 25 sep 2020, 10:02

Niels schreef: 25 sep 2020, 09:55 Voor 44k zou ik sowieso hele andere keuzes maken maar indien "normaal" geld dan altijd een Corolla boven de Golf, no brainer.
Jouw advies neem ik altijd met een korrel zout, als ik zie dat je een A8 koopt voor 10k, om er vervolgens voor 34k aan reparaties in te stoppen. :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjan S., Erminio, Google [Bot] en 94 gasten