Clio RS R27 F1
- Paskal
- Berichten: 3665
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Clio RS R27 F1
Los van de te stijle hoek van de gordels ...ik.geloof nooit dat die karabijnhaak heel blijft bij een klapper . Ik zou toch echt iets anders verzinnen of desnoods de normale gordels gebruiken. Dit lijkt me verre van veilig.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Clio RS R27 F1
Inderdaad, die haak buigt open en dan ben je je bescherming kwijt.
- JP
- Berichten: 31030
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Clio RS R27 F1
Dit kost je zo 2 sleutelbenen....
-
Online
- Berichten: 3967
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Clio RS R27 F1
Deze haken mag je al niet eens mee klimmen waarschijnlijk. Dan hangt mogelijk je volle gewicht er aan waar het niet tegen kan. Met een crash komt er nog vele malen meer belasting op ivm klimmen.
Snel een degelijke oplossing voor verzinnen of terug naar de originele gordel.
Boutje voor de rechterzijde heb ik ook m’n twijfels bij. Over de hoek van de gordels is al genoeg hier voor bij gekomen om te weten dat dit niet aan te raden is.
Snel een degelijke oplossing voor verzinnen of terug naar de originele gordel.
Boutje voor de rechterzijde heb ik ook m’n twijfels bij. Over de hoek van de gordels is al genoeg hier voor bij gekomen om te weten dat dit niet aan te raden is.
- matthyssie
- Berichten: 5994
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Clio RS R27 F1
Laat staan het feit dat je geen kooi hebt. Als je nu op je dak gaat zit er in je gordels geen ruimte om naar beneden te “duiken”.
-
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Clio RS R27 F1
Een gebroken ruggengraat in de maak.
Gordels aan de kooi en anders originele gebruiken.
Gordels aan de kooi en anders originele gebruiken.
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Clio RS R27 F1
Thanks mannen voor het advies.
Ik zal ze verwijderen, maar er zit een paar maanden wachttijd op de kooi dus ik dacht dit is een mooie “tijdelijke” oplossing, maar niet dus
Ik zal ze verwijderen, maar er zit een paar maanden wachttijd op de kooi dus ik dacht dit is een mooie “tijdelijke” oplossing, maar niet dus
-
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Clio RS R27 F1
Jawel hoor. Prima oplossing als je geen ongelukken maakt.
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Clio RS R27 F1
Gisteren met de Clio naar Dekker Motorsport geweest om hem te laten mappen en om te kijken of het blokje gezond is, en het blokje is zelfs kern gezond.
Na de eerste run was al duidelijk dat er niks aan het blokje mankeert , er kwam een keurige 205 pk uit en 228Nm bij 5400 RPM
Er valt uiteindelijk niet veel meer te winnen, maar de “koude start” en throttle responce, en twee kleine dipjes konden er wel uitgeschreven worden.
Ondanks er “niet veel gewonnen “ kon worden, is het verschil heel duidelijk merkbaar, hij reageert idd veel sneller op het gas, en de vermogens opbouw is wat eerder en loopt lekker door, hoe het zich laat vertalen op het circuit moet nog gaan blijken, maar voor als nog erg happy.
Na 6 runs uiteindelijk 210 pk, 234Nm de dipjes eruit en hem op een “veilige stand” afgesteld,
Nu we hem technisch goed voor elkaar hebben, ben ik er van overtuigd dat dit een prima karretje is om leuk mee te spelen, en ook zaak om hem technisch goed te houden.
Tot nu toe gedaan:
Nieuwe motorolie
Nieuwe versnellingsbak olie
Nieuwe bouggies
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe remblokken
Remleidingen en rem vloeistof volgen
Rolkooi, gordels en stoelen volgen
Dan voor mezelf kijken of ik hem zo laat qua onderstel of ga voor meer hardcore, en hetzelfde geld voor de remmen, blijf ik met deze “standaard” Brembo’s rijden of ga ik dat ook upgraden, en niet geheel onbelangrijk zelf weer ervaring opdoen
Na de eerste run was al duidelijk dat er niks aan het blokje mankeert , er kwam een keurige 205 pk uit en 228Nm bij 5400 RPM
Er valt uiteindelijk niet veel meer te winnen, maar de “koude start” en throttle responce, en twee kleine dipjes konden er wel uitgeschreven worden.
Ondanks er “niet veel gewonnen “ kon worden, is het verschil heel duidelijk merkbaar, hij reageert idd veel sneller op het gas, en de vermogens opbouw is wat eerder en loopt lekker door, hoe het zich laat vertalen op het circuit moet nog gaan blijken, maar voor als nog erg happy.
Na 6 runs uiteindelijk 210 pk, 234Nm de dipjes eruit en hem op een “veilige stand” afgesteld,
Nu we hem technisch goed voor elkaar hebben, ben ik er van overtuigd dat dit een prima karretje is om leuk mee te spelen, en ook zaak om hem technisch goed te houden.
Tot nu toe gedaan:
Nieuwe motorolie
Nieuwe versnellingsbak olie
Nieuwe bouggies
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe remblokken
Remleidingen en rem vloeistof volgen
Rolkooi, gordels en stoelen volgen
Dan voor mezelf kijken of ik hem zo laat qua onderstel of ga voor meer hardcore, en hetzelfde geld voor de remmen, blijf ik met deze “standaard” Brembo’s rijden of ga ik dat ook upgraden, en niet geheel onbelangrijk zelf weer ervaring opdoen
-
- Berichten: 4591
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Clio RS R27 F1
Blijf de Clio III RS 1 van de leukste bommetjes vinden die er is. Zelfs in het zwart
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Clio RS R27 F1
Copy paste van Dekker Motorsport:
Gister een 197 af mogen stellen, met de beste resultaten die we tot nu toe hebben gezien. De auto was al getuned door een andere tuner, wat opzich niet slecht gedaan was. Desalniettemin noemen wij onszelf niet voor niks Renault specialist, dit hebben we dus op meerdere fronten kunnen verbeteren.
Naast meer topvermogen, is ook de dip bij 2500tpm geminimaliseerd en de dip bij 4000tpm compleet verdwenen. Daarnaast uiteraard de standaard verbeteringen die wij doen, verhelpen van de slechte koudloop en verbeteren van de gasreactie.
Modificaties:
Itg inlegfilter
2nd cat delete
Scorpion einddemper
BP ultimate euro 98
TunerX: 206pk en 227nm
DM stage 1: 210pk en 234nm
Gister een 197 af mogen stellen, met de beste resultaten die we tot nu toe hebben gezien. De auto was al getuned door een andere tuner, wat opzich niet slecht gedaan was. Desalniettemin noemen wij onszelf niet voor niks Renault specialist, dit hebben we dus op meerdere fronten kunnen verbeteren.
Naast meer topvermogen, is ook de dip bij 2500tpm geminimaliseerd en de dip bij 4000tpm compleet verdwenen. Daarnaast uiteraard de standaard verbeteringen die wij doen, verhelpen van de slechte koudloop en verbeteren van de gasreactie.
Modificaties:
Itg inlegfilter
2nd cat delete
Scorpion einddemper
BP ultimate euro 98
TunerX: 206pk en 227nm
DM stage 1: 210pk en 234nm
-
- Berichten: 2674
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Clio RS R27 F1
prima waardes. max toerental ook verhoogd of de eerste meting gewoon niet zo hoog gegaan?
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Clio RS R27 F1
Lekker bezig. Voor je gordels kun je ook een stang lassen tussen de veerboten. Deze kan nog blijven zitten ook met plaatsen van kooi
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Clio RS R27 F1
Ik wacht op de Clubsport kooi en bevestig daar de straks nieuwe gordels aanJeffrey026 schreef: ↑29 sep 2019, 19:56 Lekker bezig. Voor je gordels kun je ook een stang lassen tussen de veerboten. Deze kan nog blijven zitten ook met plaatsen van kooi
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Clio RS R27 F1
Inmiddels hebben we ook de remleidingen vervangen en de remvloeistoffen, dus nou zou de Clio helemaal technisch %100 wezen, ware het niet dat we een lek in het koelvloeistof systeem hebben gevonden, dus dit “probleem” ook nog aanpakken en dan is hij technisch helemaal in orde.
Helaas geen fotos gemaakt van de beugels die de remleiding op zijn plek houd
En dus klaar om gebruikt te gaan worden waar hij voor gemaakt is
Helaas geen fotos gemaakt van de beugels die de remleiding op zijn plek houd
En dus klaar om gebruikt te gaan worden waar hij voor gemaakt is
- PASM
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 mei 2017, 00:34
- Auto: Clio 3 RS F1
Re: Clio RS R27 F1
Goed bezig. Welk merk remslangen is dit? Ik heb niet zo'n goede ervaringen met Goodridge.
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Clio RS R27 F1
Goed bezig, al had ik wel staalomvlochten genomen op een trackday auto
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Clio RS R27 F1
Heerlijk die frisse koppelstukken, vaak rotten die lekker!. Nu simpel klusje aan gehad zo te zien .
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 nov 2019, 06:13
- Auto: Mitsubishi Lancer
- Contacteer:
- PASM
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 mei 2017, 00:34
- Auto: Clio 3 RS F1
Re: Clio RS R27 F1
Tot nu toe geen ander merk geprobeerd. Ik had slechte pasvorm van de leidingen op de vooras. Ze waren te lang en kreeg ze niet op de juiste plek met de meegeleverde goedkope klemmetjes. Daardoor moesten ze voor de APK weer vervangen worden door originele, er was slijtage zichtbaar.
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Clio RS R27 F1
Ik heb ook de originele klemmen weer gebruikt, daar waar ze de slangen omsluiten heb ik eerst heel dik tape gedaan, en daarna goed bij elkaar geknepen, en dan zit als een huis, en de slangen overal mooi vrij van .
Maar de klemmen die er bij geleverd waren stelde idd niks voor.
Deze leidingen werden mij geadviseerd.
En mocht het helemaal niks wezen, dan laat ik het weten
Maar de klemmen die er bij geleverd waren stelde idd niks voor.
Deze leidingen werden mij geadviseerd.
En mocht het helemaal niks wezen, dan laat ik het weten
- PASM
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 14 mei 2017, 00:34
- Auto: Clio 3 RS F1
Re: Clio RS R27 F1
Ik kreeg de tip om benzineleiding te gebruiken als opvulmiddel tussen de remslangen en de OEM brackets, dus dat ga ik doen.
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Clio RS R27 F1
En weer een stapje verder met de Clio, de rolkooi.
Inclusief een setje Ltech 4punts gordels
Inclusief een setje Ltech 4punts gordels
- Bijlagen
-
- E6C5CB13-2D53-4187-BC8A-6BDF143E0FE4.jpeg (773.45 KiB) 2160 keer bekeken
-
- 1AED9267-2D3E-4859-AB80-0F030033FFD8.jpeg (563.94 KiB) 2160 keer bekeken
-
- D3ED60F1-B485-47D9-AE19-96F9FA818D5E.jpeg (677.28 KiB) 2160 keer bekeken
-
- DDA418FF-DA45-4EC0-9B55-D7795BF4A86C.jpeg (723.14 KiB) 2160 keer bekeken
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Clio RS R27 F1
Goed bezig, ik zie je wel eens rijden in Ijmuiden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ArjanS, erwin20vt, nickdoesburg, R728i en 59 gasten