Honda Civic 1.8i Type-S [Sold....]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 15 jul 2019, 21:58

Richardt. schreef: 15 jul 2019, 21:51 Heb je inmiddels al plannen om zaken in het onderstel of de remmen aan te passen?
Onderstel is zelfs met 2 ton ervaring (neem aan dat het nog origineel is en veel snelweg kilometers gemaakt heeft in Duitsland) nog prima te doen, hooguit een rubbertje wat ik her en der aan hoor komen bij echt stevig hoeken.

Remmen maak ik de blokken voor op, dan Hawk HPS erin (HP+ leveren ze niet voor deze auto), of EBC yellow en Castrol React Performance DOT 4 remvloeistof erin en hoeken maar.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 15 jul 2019, 22:00

Instaplijst rechts zag er vreemd uit, brons/oliekleur en leek wel plastic op te zitten met vocht eronder, hele zooi eraf getrokken, inderdaad plastic nog, alle plak die op de lijst zat eraf gepoetst en is weer zo netjes als kan voor zijn leeftijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 15 jul 2019, 22:03

Alcantara stof zit heerlijk, is aaibaar etc maar slijt natuurlijk wel, zeker als er jaren lang een dikke duitser in en uitstapt. Even netjes geschoren en ziet er weer strak uit, bijna als nieuw....

Afbeelding

Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 18 jul 2019, 11:21

https://www.deolieconcurrent.nl/product ... Liter.html

Dit zit er nu in, oliebeurt 4000km geleden gedaan dus kan nog wel even mee. Bij BMW gooi ik er altijd Castrol Edge in maar geen idee of een Honda blok dat ook fijn vind of je beter iets als Mobil 3000 erin kunt knikkeren straks weer?

Remblokken is nog even zoeken, Hawk is niet heel duidelijk in HPS of ze er zijn, HPplus volgens mij sowieso niet voor dit type Civic. Van EBC kan ik wel de yellow vinden, is ook tot hoge temperaturen (meer dan HPplus zelfs volgens de specs) bestand en kost iets meer dan 100 euro voor een setje op de vooras. De DP41901R moet je dan hebben volgens mij.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26730
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Martijn_bmw » 18 jul 2019, 12:07

volgens mij blijft een honda blok nog lopen op oude frituurvet :tooth:
Dus zolang je er maar een beetje kwalitiet in kieperd zit je al snel goed.

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door MVB » 19 jul 2019, 13:57

Martijn_bmw schreef: 18 jul 2019, 12:07 volgens mij blijft een honda blok nog lopen op oude frituurvet :tooth:
Dus zolang je er maar een beetje kwalitiet in kieperd zit je al snel goed.
Goede olie en korte interval is eigenlijk voor elke auto beter, maar dit is best een mooi blokje zuinig en met 98 of 102 loopt het echt best lekker.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Niels » 19 jul 2019, 15:28

Castrol of Mobil in zo’n blok is om het even. Idd gewoon een nette interval aanhouden van max. 15dkm.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 19 jul 2019, 16:04

Boekje zegt eigenlijk elke 10.000km of 12mnd idd. Bij 194.xxx gedaan dus 210 fris erin en dan om de 10k.

Net met lading over ruim 100km snelweg met een beetje file en stuk binnendoor 6.0 op 100km gehaald, dikke prima. Airconditioning stond ook nog aan dus kan nog zuiniger met 120/130.

Zal er een keer BP98 ingooien maar hoeft niet persé van mij. Op 95 loopt hij ook goed en tussen 6 en 7 gebeurt er nog wat, bij de 120i is daar echt niks te zoeken.
Bijlagen
IMG-20190719-WA0015.jpg
IMG-20190719-WA0015.jpg (87.92 KiB) 1529 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26730
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Martijn_bmw » 19 jul 2019, 16:38

das een heel net verbruik voor een benzine torretje

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 29 jul 2019, 11:54

Heb hem op de camping 2x een avondje gepakt voor wat dijkweggetjes langs de ijssel etc en het was prima vermaak hoor, onderin weinig thuis maar hij stuurt lekker scherp. Over dwarsrichels voel je wel dat er iets speling op de rubbers komt maar dat mag ook wel met 2 ton.

Standaard remblokken slijten wel snel zeg als je ze heet stookt, eerste paar keer remmen dikke prima, blijven 282mm schijven (volgens mij zijn ze van de typeS groter dan de standaard civic's) maar daarna neemt de remkracht af en de stank toe. Dempers zijn mij fris genoeg zelfs met deze kmstand.

Opvallend veel ruimte, ging echt veel meer in dan de 120i aan spullen omdat het een FWD is en ding overal opbergruimte heeft. Gemiddeld verbruik met rustig heen en weer en 2x avondje trappen was 1 op 12. De eerste 1000km zit erop en moet zeggen, positief verrast en erg tevreden met het autotje!

Heb gisteravond een lampje vervangen, het extra achterlicht wat in de knipperlicht unit zit, handig dat je niet van binnenuit hoeft te rommelen maar gewoon die unit eraf kunt schroeven en er dan prima bij kunt. Straks nog even de airco opnieuw laten vullen, heen ging hij nog aan maar terug helaas niet met 31C.. fan gaat wel draaien maar pomp slaat niet (meer) aan, denk te weinig druk. Voor 90 piek zou hij het volgens mij weer moeten doen.

http://airco-dokter.nl/auto-airco-aktie/

Best geld voor een simpele vulling maar spul en apparatuur zal wel knaken kosten? Bij de 728i was het toen ook 90 euro maar ding ging als een ijsbeer daarna in Italie dus vanmiddag maar bij dezelfde toko laten doen, is ook lekker in de buurt.

Ik zit alleen nog ff met de remblokken. Van EBC kan ik yellow vinden, zou tot 900 graden moeten gaan maar weet van de M5 dat ik het niet de kwaliteit vond zoals ik bij Hawk (HPS/HPplus/HT10) gewend was. Ze brokkelden volgens mij ook af op de randen. Kan van Hawk echter niks vinden voor een TypeS tenzij iemand beter kijkt dan ik?

https://www.fineline-imports.nl/remmen/ ... 57553.html

Best geld maar het zou wel een uurtje CPZ moeten kunnen hebben samen met SRF Racing of Typ200 vloeistof erin.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 29 jul 2019, 13:44

Zat genoeg druk op.. pomp overleden helaas.

Org pomp met montage 700 in de btw vind ik nog best geld. Nog ff rondkijken.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26730
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2019, 13:58

hmm das wel een tegenvaller ja...
wel lekker dat hij verder goed bevalt tot nu toe!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Niels » 29 jul 2019, 14:53

Ik heb net een pomp gescoord voor de Verso, was €125,- en 80dkm oud. Een gereviseerde kwam ik tegen zo rond de 300,- maar met een levertijd die me te lang was. Dus het moet goedkoper kunnen dan 700,-..

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26730
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2019, 15:14

^^ dacht dat er niks stuk ging aan die japanners :tooth:

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Sander-E46 » 29 jul 2019, 15:18

Moet goedkoper kunnen toch:

https://www.winparts.nl/koelsysteem-ver ... 10950.html

Wel balen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 29 jul 2019, 15:49

Alleen welk merk moet je hebben, ken het allemaal niet.

Gebruikersavatar
AtleX
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
Auto: Yaris (met plek voor rollator)
Contacteer:

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door AtleX » 29 jul 2019, 15:56

Over het algemeen is Nissens best prima spul.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Martin van der Zwaard » 29 jul 2019, 16:00

Maakt dat uit?? Na de zomer gaat ie toch weer de deur uit.
Dus pak je de goedkoopste.

Wil je hem netjes verkopen dan is Nissens prima spul hoor.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Ferdi » 29 jul 2019, 16:06

Martijn_bmw schreef: 29 jul 2019, 15:14 ^^ dacht dat er niks stuk ging aan die japanners :tooth:
Wil je nog wel een lijstje sturen met 2 jaar een Japanner rijden.... :blackeye:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26730
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2019, 16:27

Ferdi Gielen schreef: 29 jul 2019, 16:06
Martijn_bmw schreef: 29 jul 2019, 15:14 ^^ dacht dat er niks stuk ging aan die japanners :tooth:
Wil je nog wel een lijstje sturen met 2 jaar een Japanner rijden.... :blackeye:
haha was ook maar een grapje hoor :kikker: Alles kan kapot en je kan altijd een keer pech of geluk hebben.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Niels » 29 jul 2019, 18:18

Martijn_bmw schreef: 29 jul 2019, 15:14 ^^ dacht dat er niks stuk ging aan die japanners :tooth:
Lol, ja stiekem was de Verso toch ook wel weer een money pit. Viel wel 500,- tegen allemaal :tooth:

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 aug 2006, 14:31

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Tim » 29 jul 2019, 20:59

Bij mijn Mazda 6 is de aircopomp ook net overleden. En die is nog wel een slagje duurder helaas. Online zo 650 euro, maar via de dorpsgarage ruim 1000 incl montage etc. En die kwamen pas na verwijderen/monteren erachter dat ze de verkeerde handen gekregen. Zelfde uiterlijk maar andere diameter aansluitingen. Dus vorige week de 6 maar ff laten staan.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 29 jul 2019, 22:01

Martin van der Zwaard schreef: 29 jul 2019, 16:00 Maakt dat uit?? Na de zomer gaat ie toch weer de deur uit.
Dus pak je de goedkoopste.

Wil je hem netjes verkopen dan is Nissens prima spul hoor.
Je moet zeker het systeem leegtrekken dan pomp wisselen en weer vullen?

Stuur mij anders eens een mooie prijs voor een Nissens als je de airco apparatuur hebt?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Knot » 29 jul 2019, 23:30

https://www.ebay.nl/itm/Opel-Corsa-C-Re ... SwmE9cJ3KP

Dit relais ook maar besteld, staat op YT dat een hoop na wisselen weer een pomp hadden die netjes aan sloeg.

Geertmans
Berichten: 677
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: Honda Civic 1.8i Type-S FN1

Bericht door Geertmans » 29 jul 2019, 23:45

Ik had bij mijn FR-V ook een aircopomp die niet meer aansloeg. Relais omgewisseld met een vergelijkbare: geen verandering. Toen luchtspleet van de thermokoppeling: bingo. Nieuw uitgeshimmed en weer door.

Nu ik het toch over de FR-V heb, die heeft (ongeveer?) dezelfde 1.8 motor. Best aardig sterk en ik deel jouw bevindingen over het gunstige verbruik. 1600 km naar Lazio met 5 man, volle bepakking en 130-140 op de klok werd 1 op 13. Inclusief een paar liter zonder een meter te rijden voor een afgesloten Gotthard. Prima blok dus, al had ie wel 50 of 100Nm meer mogen hebben ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Google [Bot], Kadett en 202 gasten