Heb hem op de camping 2x een avondje gepakt voor wat dijkweggetjes langs de ijssel etc en het was prima vermaak hoor, onderin weinig thuis maar hij stuurt lekker scherp. Over dwarsrichels voel je wel dat er iets speling op de rubbers komt maar dat mag ook wel met 2 ton.
Standaard remblokken slijten wel snel zeg als je ze heet stookt, eerste paar keer remmen dikke prima, blijven 282mm schijven (volgens mij zijn ze van de typeS groter dan de standaard civic's) maar daarna neemt de remkracht af en de stank toe. Dempers zijn mij fris genoeg zelfs met deze kmstand.
Opvallend veel ruimte, ging echt veel meer in dan de 120i aan spullen omdat het een FWD is en ding overal opbergruimte heeft. Gemiddeld verbruik met rustig heen en weer en 2x avondje trappen was 1 op 12. De eerste 1000km zit erop en moet zeggen, positief verrast en erg tevreden met het autotje!
Heb gisteravond een lampje vervangen, het extra achterlicht wat in de knipperlicht unit zit, handig dat je niet van binnenuit hoeft te rommelen maar gewoon die unit eraf kunt schroeven en er dan prima bij kunt. Straks nog even de airco opnieuw laten vullen, heen ging hij nog aan maar terug helaas niet met 31C.. fan gaat wel draaien maar pomp slaat niet (meer) aan, denk te weinig druk. Voor 90 piek zou hij het volgens mij weer moeten doen.
http://airco-dokter.nl/auto-airco-aktie/
Best geld voor een simpele vulling maar spul en apparatuur zal wel knaken kosten? Bij de 728i was het toen ook 90 euro maar ding ging als een ijsbeer daarna in Italie dus vanmiddag maar bij dezelfde toko laten doen, is ook lekker in de buurt.
Ik zit alleen nog ff met de remblokken. Van EBC kan ik yellow vinden, zou tot 900 graden moeten gaan maar weet van de M5 dat ik het niet de kwaliteit vond zoals ik bij Hawk (HPS/HPplus/HT10) gewend was. Ze brokkelden volgens mij ook af op de randen. Kan van Hawk echter niks vinden voor een TypeS tenzij iemand beter kijkt dan ik?
https://www.fineline-imports.nl/remmen/ ... 57553.html
Best geld maar het zou wel een uurtje CPZ moeten kunnen hebben samen met SRF Racing of Typ200 vloeistof erin.