BMW E36 328i - DNRT SuperSport - Full racecar (Slicks etc)
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E36 328i - DNRT SuperSport - Full racecar (Slicks etc)
Willen ze wel vanaf
De S bocht bij de a stijl mag niet meer
Dat hebben bijna alle schroef kooien
De S bocht bij de a stijl mag niet meer
Dat hebben bijna alle schroef kooien
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW E36 328i - DNRT SuperSport - Full racecar (Slicks etc)
Die heb ik gelukkig niet, heb geen zin om een laskooi te laten monteren
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E36 328i - DNRT SuperSport - Full racecar (Slicks etc)
mwa ik vind het terecht
competitie met een schroefkooi kansloos
heb zelf de eerste race dit seizoen in de exit van bos uit met 160kmh recht voor me neus 3 auto's frontaal zien crashen. dan denk je wel 3x na, ook op testdagen/trackdays
als ik instructie geef stap ik bijv. ook nooit meer in zonder pak etc
nekprotectie is ook een ding, een bekende van me had na een klein crashje in gerlach, low speed dus, serieuze nek klachten
wel racen = ook investeren in veiligheid
competitie met een schroefkooi kansloos
heb zelf de eerste race dit seizoen in de exit van bos uit met 160kmh recht voor me neus 3 auto's frontaal zien crashen. dan denk je wel 3x na, ook op testdagen/trackdays
als ik instructie geef stap ik bijv. ook nooit meer in zonder pak etc
nekprotectie is ook een ding, een bekende van me had na een klein crashje in gerlach, low speed dus, serieuze nek klachten
wel racen = ook investeren in veiligheid
- Eeuwe
- Berichten: 4523
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW E36 328i - DNRT SuperSport - Full racecar (Slicks etc)
Zo heel veel onveiliger is een schroefkooi tov. Vaste laskooi toch niet?itsmario schreef: ↑07 jul 2019, 14:34 mwa ik vind het terecht
competitie met een schroefkooi kansloos
heb zelf de eerste race dit seizoen in de exit van bos uit met 160kmh recht voor me neus 3 auto's frontaal zien crashen. dan denk je wel 3x na, ook op testdagen/trackdays
als ik instructie geef stap ik bijv. ook nooit meer in zonder pak etc
nekprotectie is ook een ding, een bekende van me had na een klein crashje in gerlach, low speed dus, serieuze nek klachten
wel racen = ook investeren in veiligheid
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E36 328i - DNRT SuperSport - Full racecar (Slicks etc)
Zoveel onveiliger is een handblusser toch niet tov een automatisch blussysteem in alle compartimenten
- Bert ///M3
- Berichten: 9348
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW E36 328i - DNRT SuperSport - Full racecar (Slicks etc)
Op CPZ moet je met een E36 boven een bepaalde PK/KG verhouding wat aan je aero gaan doen, als je voor je gevoel liften moet bovenaan slotemakers of opkomen rechte stuk dan zit het daar vaak in. De laatste keer dat ik zelf reed waaide na 5 rondjes mijn splitter/undertray weg en dat scheelt echt enorm op die stukken. Met jou vermogen heb je geen full blown GTR vleugels nodig maar testen met een STW of GT kitje kan an sich geen kwaad.
Op de foto's te zien kan hij achter ook wel iets meer camber hebben.
Op de foto's te zien kan hij achter ook wel iets meer camber hebben.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E36 328i - DNRT SuperSport - Full racecar (Slicks etc)
Lachen, wanneer en waar rijdt jij nou? Ben wel benieuwd naar de wagen... Wat mag die nu ongeveer doen op CPZ?
Heb nu geen last van liften op high speed corners, tot rempunt scheivlak en bos uit kan flat out. Heb natuurlijk geen M3 power
Maar aero staat zeker op de lijst ja simpel beginnen, ben benieuwd wat dat doet klinkt al goed
Eerst de rest op orde, gelukkig al een hoop van die beginners kwalen eruit gehaald
Achter eerst minder toespoor proberen en idd meer camber eens testen, scherp gezien
Heb nu geen last van liften op high speed corners, tot rempunt scheivlak en bos uit kan flat out. Heb natuurlijk geen M3 power
Maar aero staat zeker op de lijst ja simpel beginnen, ben benieuwd wat dat doet klinkt al goed
Eerst de rest op orde, gelukkig al een hoop van die beginners kwalen eruit gehaald
Achter eerst minder toespoor proberen en idd meer camber eens testen, scherp gezien
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E36 328i - DNRT SuperSport - Full racecar (Slicks etc)
Mja een schroefkooi zal zeker beter zijn dan helemaal niks maar een intergrale verlaste rolkooi absorbeert/wend de klap als 1 geheel af. Met mijn beperkte ervaring vermoed ik dat een schroefkooi als eerste breekt bij de bouten en het chassis tegen houdt bij een botsing. Maar zoals met veel constructies valt of staat het met het ontwerp en uitvoering.eBoonstra schreef: ↑07 jul 2019, 15:35Zo heel veel onveiliger is een schroefkooi tov. Vaste laskooi toch niet?itsmario schreef: ↑07 jul 2019, 14:34 mwa ik vind het terecht
competitie met een schroefkooi kansloos
heb zelf de eerste race dit seizoen in de exit van bos uit met 160kmh recht voor me neus 3 auto's frontaal zien crashen. dan denk je wel 3x na, ook op testdagen/trackdays
als ik instructie geef stap ik bijv. ook nooit meer in zonder pak etc
nekprotectie is ook een ding, een bekende van me had na een klein crashje in gerlach, low speed dus, serieuze nek klachten
wel racen = ook investeren in veiligheid
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten