R56 N18 is helaas buiten budget.RS-Ron schreef: ↑21 mei 2019, 11:14 Kijk ! das een leuke auto. Blok moet je inderdaad goed in de gaten houden. Ketting, bobines, hogedruk brandstofpomp, vervuiling inlaat en vanos, olieverbruik........... en dan zal ik nog wel wat vergeten zijn. Dit is, gezien het bouwjaar, een N14 blok, ik heb zelf gekozen voor de N18, die (hopelijk) wat minder aandachtspunten heeft. Geen idee waar je woont, in Limburg zitten een paar Mini-specialisten die heel veel ervaring hebben met de Mini R53 en R56. Mijn Mini gaat daar ook naartoe op korte termijn. Zet ik hem daar wel een week neer, kan ie helemaal worden nagelopen.
Doet eens wat meer info over jou Mini !
Gr Ron
Deze auto is een standaard cooper s chili in het geel. De auto is een paar maanden na aflevering voorzien van de officiële John Cooper Works tuning kit. Hier zit ook een certificaat van bij vanuit de dealer/fabriek. Dit houdt in:
-Bumpers
-Uitlaat
-Inlaat
-Software (eigenlijk 192 maar de eigenaar zegt dat er volledige JCW software inzit.)
-Vast nog wat extra's
Auto zit dus eigenlijk tussen een Cooper S en een echte JCW in. Verder heeft hij stoelverwarming en xenon. Helaas geen cruise control en gelukkig geen schuifdak (lees veel negatieve verhalen) .
Wil dus nog wel een leuk alcantara stuurtje inbouwen met cruise control.
Waarschijnlijk met Hemelvaart ophouden...
(Maar dan zonder verstralers)