Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
Guess who's French, French again?
Vorig jaar kocht ik een Mégane RS 250 CUP. Maar die bleek toch niet lekker te matchen met me en zoals je met de gemiddelde teleurstellende date doet: hoe eerder hoe beter de deur uit. Zonder dollen, aan de Mégane moest ook gewoon nog het e.e.a. gedaan worden en ik had heel sterk het idee dat ik hem pas leuk zou vinden als ik er 'xyz' aan zou laten doen. Tsja, dan weet je het ongeveer wel.. Ik had heel erg het gevoel 'mijn 'merk te missen, BMW dus.
Het verhaal van de 330i valt hier ook te lezen trouwens. Maar hoe tof en mooi ik hem ook vond, ik merkte dat ik het sportieve miste. Op zich niet zo gek als je naar mijn wagenpark verleden kijkt . Met slechts 26 lentes op de teller voelde ik ook wel dat ik weer toe was aan iets speelser. De 330i is een fenomenale auto, maar wel meer een cruiser. Ik wilde iets kleiners, leuks, en tegen een ander budget dan bijvoorbeeld de Mégane RS. Dan krijg je een beetje de keus uit o.a. een Golf 5 GTi of juist weer iets basics. Daar moest dan wel weer een Ducati 1198S tegenover staan -ik rijd nu een 848-, maar als autoliefhebster kon ik die stap niet maken. Tot iemand me wees op een Clio RS. Wel weer Frans, ook weer Renault, maar ze voldoen wel aan mijn eisenlijstje.
Harde eis dit keer: Recaro's en een spoiler . Go big or go home! En natuurlijk wel eentje met het CUP chassis. Verder niet al te veel op de luxe van de BMW inleveren. Dus ook gewoon airco en al die dingen. In eerste instantie zocht ik naar een RS Phase 3 200, dus de LCI, en heb ook serieus naar een blauwe gekeken. Maar na een paar dagen Mobile en Marktplaats afstruinen bleef er eentje toch wel hangen. Geen 200, maar een pre facelift, de 197 dus. En dat is hem, na proefgereden te hebben, ook geworden. Had me van te voren wel ingelezen in de kwaaltjes en ben natuurlijk extra kritisch geweest.
Momenteel staat de auto nog in DE en ben ik druk bezig met alles af te ronden voor de import. Dit keer ga ik het niet laten doen en zou het ook niet meer uit handen geven trouwens. Vind het uitzoeken van alles en het regelen ook veel te leuk . Keuringsafspraak staat, geld is overgemaakt, datum van ophalen is bekend, 14-daags kenteken + verzekering is geregeld. Nu nog 9 lange dagen wachten. Hopelijk komt het kenteken een beetje op tijd, want ik wilde graag met mijn verjaardag (18 april) naar de Ring
Ondertussen staat de 330i nog te koop .
Wat specs:
2008 Clio RS R27 F1, nummer 2470;
Recaro's, opnieuw bekleed;
CUP onderstel;
Verlaagd met H&R veren;
H&R spacers;
70 MM Friedrich Duplex uitlaatsysteem;
Alle zwarte delen zijn hoogglans zwart gespoten, spoilertje, logo's en zo;
3M geel gewrapt, auto is van origine zwart;
Twee sets wielen, heb dus ook een winterset erbij.
VoordatdezevragenkomenFAQ:
''Je hebt nu het kleinere en langzamere broertje van de Mégane gekocht, krijg je geen spijt''
- Tot nu toe matchte de Clio RS met wat ik wilde. Tijd zal het leren, vooral veel zin in het rijden.
''Was je niet bang om een gewrapte auto te kopen''
- Nee.
Foto's:
Na één jaar en een paar dagen, bijna 14.000 km erbij, is de Clio verkocht!
Vorig jaar kocht ik een Mégane RS 250 CUP. Maar die bleek toch niet lekker te matchen met me en zoals je met de gemiddelde teleurstellende date doet: hoe eerder hoe beter de deur uit. Zonder dollen, aan de Mégane moest ook gewoon nog het e.e.a. gedaan worden en ik had heel sterk het idee dat ik hem pas leuk zou vinden als ik er 'xyz' aan zou laten doen. Tsja, dan weet je het ongeveer wel.. Ik had heel erg het gevoel 'mijn 'merk te missen, BMW dus.
Het verhaal van de 330i valt hier ook te lezen trouwens. Maar hoe tof en mooi ik hem ook vond, ik merkte dat ik het sportieve miste. Op zich niet zo gek als je naar mijn wagenpark verleden kijkt . Met slechts 26 lentes op de teller voelde ik ook wel dat ik weer toe was aan iets speelser. De 330i is een fenomenale auto, maar wel meer een cruiser. Ik wilde iets kleiners, leuks, en tegen een ander budget dan bijvoorbeeld de Mégane RS. Dan krijg je een beetje de keus uit o.a. een Golf 5 GTi of juist weer iets basics. Daar moest dan wel weer een Ducati 1198S tegenover staan -ik rijd nu een 848-, maar als autoliefhebster kon ik die stap niet maken. Tot iemand me wees op een Clio RS. Wel weer Frans, ook weer Renault, maar ze voldoen wel aan mijn eisenlijstje.
Harde eis dit keer: Recaro's en een spoiler . Go big or go home! En natuurlijk wel eentje met het CUP chassis. Verder niet al te veel op de luxe van de BMW inleveren. Dus ook gewoon airco en al die dingen. In eerste instantie zocht ik naar een RS Phase 3 200, dus de LCI, en heb ook serieus naar een blauwe gekeken. Maar na een paar dagen Mobile en Marktplaats afstruinen bleef er eentje toch wel hangen. Geen 200, maar een pre facelift, de 197 dus. En dat is hem, na proefgereden te hebben, ook geworden. Had me van te voren wel ingelezen in de kwaaltjes en ben natuurlijk extra kritisch geweest.
Momenteel staat de auto nog in DE en ben ik druk bezig met alles af te ronden voor de import. Dit keer ga ik het niet laten doen en zou het ook niet meer uit handen geven trouwens. Vind het uitzoeken van alles en het regelen ook veel te leuk . Keuringsafspraak staat, geld is overgemaakt, datum van ophalen is bekend, 14-daags kenteken + verzekering is geregeld. Nu nog 9 lange dagen wachten. Hopelijk komt het kenteken een beetje op tijd, want ik wilde graag met mijn verjaardag (18 april) naar de Ring
Ondertussen staat de 330i nog te koop .
Wat specs:
2008 Clio RS R27 F1, nummer 2470;
Recaro's, opnieuw bekleed;
CUP onderstel;
Verlaagd met H&R veren;
H&R spacers;
70 MM Friedrich Duplex uitlaatsysteem;
Alle zwarte delen zijn hoogglans zwart gespoten, spoilertje, logo's en zo;
3M geel gewrapt, auto is van origine zwart;
Twee sets wielen, heb dus ook een winterset erbij.
VoordatdezevragenkomenFAQ:
''Je hebt nu het kleinere en langzamere broertje van de Mégane gekocht, krijg je geen spijt''
- Tot nu toe matchte de Clio RS met wat ik wilde. Tijd zal het leren, vooral veel zin in het rijden.
''Was je niet bang om een gewrapte auto te kopen''
- Nee.
Foto's:
Na één jaar en een paar dagen, bijna 14.000 km erbij, is de Clio verkocht!
Laatst gewijzigd door NIVEX op 03 nov 2021, 12:59, 8 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Heel gaaf! Enjoy
- WJ
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Heerlijk bommetje!
Veel beter dan die BMW boot.
Veel beter dan die BMW boot.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Mooi bommetje !
Collega van me heeft er sinds kort ook eentje en na een keertje meerijden deed het mij weer denken aan mijn oude Golf 5 Gti.
Lekkere gooi en smijt auto die zich het beste thuis voelt op bochtige weggetjes.
Ook het feit dat je met zo'n auto gewoon heerlijk snelweg kilometers kunt maken, maar als je dan de binnenweggetjes opzoekt pas echt met een smile-per-mile komt te zitten.
Veel plezier met de kanarie en succes met de verkoop van de BMW.
Collega van me heeft er sinds kort ook eentje en na een keertje meerijden deed het mij weer denken aan mijn oude Golf 5 Gti.
Lekkere gooi en smijt auto die zich het beste thuis voelt op bochtige weggetjes.
Ook het feit dat je met zo'n auto gewoon heerlijk snelweg kilometers kunt maken, maar als je dan de binnenweggetjes opzoekt pas echt met een smile-per-mile komt te zitten.
Veel plezier met de kanarie en succes met de verkoop van de BMW.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Gaaf ding hoor. Aha, hij is gewrapt! Daar had ik volgens mij eerder overheen gelezen. Zowel geel als zwart is dikke prima.
Als je 'm over 9 dagen gaat ophalen, zal het kiele kiele zijn mbt kentekenbewijs. Ik hoop voor je dat ze een beetje opschieten bij de RDW.
Als je 'm over 9 dagen gaat ophalen, zal het kiele kiele zijn mbt kentekenbewijs. Ik hoop voor je dat ze een beetje opschieten bij de RDW.
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Heel gaaf. Veel fun ermee!
- e30touring1990
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
gaaf scheurijzer! gefeliciteerd en veel plezier
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Echt leuk ding, ziet er nog steeds modern uit! Gefeliciteerd.
Maar al reed je in 'n Hyundai Pony net als ik, was dat meer Yin Yang geweest, lauwe auto, minder lauwe dame:)
Nu is 't dubbel hot. Ofzo.
Maar al reed je in 'n Hyundai Pony net als ik, was dat meer Yin Yang geweest, lauwe auto, minder lauwe dame:)
Nu is 't dubbel hot. Ofzo.
- Philipoo
- Berichten: 4054
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
We komen steeds dichterbij de pick up date. ZIN IN is een understatement.
Al het papierwerk is geregeld en vandaag zijn de Duitse exportplaten gearriveerd bij de verkopers .
Al het papierwerk is geregeld en vandaag zijn de Duitse exportplaten gearriveerd bij de verkopers .
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Hallo zeg, die is niet te missen zo geel! Gaaf kleurtje en bestickering!
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Daar is hij dan. Gisteren was het zover, tijd om de Clio RS op te halen. Vooral met heeel veel zenuwen en voorpret naar Duitsland toe. Na een rit van 3 uur eenmaal aangekomen en vrij vlot de auto al meegenomen. In de buurt een carwash opgezocht om even wat blaadjes en zo af te spoelen. Toen ik kwam kijken stond 'ie er wat frisser bij . Ah well, het was meteen een cadeautje om de RS door de heerlijke bochtige wegen in de Eiffel te sturen. De eerste 600 kilometers met mij als eigenaresse staan er al goed op. Gisteren van DE naar Rotterdam en vandaag meteen bij de meeting in Kampen geweest. Ik kende werkelijk niemand, maar had al snel aanspraak. Denk de combinatie van kleur + Duits kenteken wel meehelpt. ''Huh, ben je zo ver komen rijden?''. Ehm.. Nou, niet alleen voor de meeting :').
Al met al echt helemaal verliefd. Wat een wegligging, heerlijk gasrespons, en vooral zo veel fun in de bochten. Op de snelweg ook prima hoor, rijdt makkelijk 1:14 tijdens de langere afstanden. Waardes waarbij ik alleen maar over kon dromen met mijn BMW's. Uitlaatgeluid is ook lekker, wel sporty, maar niet te hinderlijk. Ben echt heel een gelukkige vrouw . Dinsdag keuren bij de RDW en dan hopelijk snel op Nederlandse platen hebben. Ging net eventjes de 330i nog afspoelen en ja, dan merk je wel dat de afwerking bij de BMW net wat luxer en verfijnder is. Zal hem zeker ook wel gaan missen, maar denk dat de Clio me echt meer dan voldoende terug gaat geven op het gebied van fun.
To do:
- Even vier nieuwe naafkapjes halen, mis rechts voor eentje en wil ze dan meteen op orde;
- Keuren en de Nederlandse papierwinkel afhandelen;
- Goed poetsen;
- Genieten, vooral
Heerlijk die steile 14% klimbochten en dat met een auto die je net 5 minuten in je bezit hebt haha
De 330i voelt de RS in zijn nek hijgen . Of zo iets.
Bij een pre-meet van de meet in Kampen . Je kan wel zien dat ik een touring ben gewend qua formaat met inpakeren. Ik denk dat er nog 4 meter aan auto aan zit, maar kwestie van wennen.
En morgen.. op de motor naar werk, want 20 graden dus de Clio mag even uitrusten van zijn trip naar huis . Van de week even wat tlc geven qua schoonmaken en dan zal ik wat meer foto's posten. Die Recaro's trouwens.. had die al veel eerder moeten kiezen toen met de Megane RS. Zitten echt heel goed! Overigens is mijn stoel wat lager dan de passagiersstoel, dus die aanpassing waar ik al eens over had gelezen is al uitgevoerd.
Al met al echt helemaal verliefd. Wat een wegligging, heerlijk gasrespons, en vooral zo veel fun in de bochten. Op de snelweg ook prima hoor, rijdt makkelijk 1:14 tijdens de langere afstanden. Waardes waarbij ik alleen maar over kon dromen met mijn BMW's. Uitlaatgeluid is ook lekker, wel sporty, maar niet te hinderlijk. Ben echt heel een gelukkige vrouw . Dinsdag keuren bij de RDW en dan hopelijk snel op Nederlandse platen hebben. Ging net eventjes de 330i nog afspoelen en ja, dan merk je wel dat de afwerking bij de BMW net wat luxer en verfijnder is. Zal hem zeker ook wel gaan missen, maar denk dat de Clio me echt meer dan voldoende terug gaat geven op het gebied van fun.
To do:
- Even vier nieuwe naafkapjes halen, mis rechts voor eentje en wil ze dan meteen op orde;
- Keuren en de Nederlandse papierwinkel afhandelen;
- Goed poetsen;
- Genieten, vooral
Heerlijk die steile 14% klimbochten en dat met een auto die je net 5 minuten in je bezit hebt haha
De 330i voelt de RS in zijn nek hijgen . Of zo iets.
Bij een pre-meet van de meet in Kampen . Je kan wel zien dat ik een touring ben gewend qua formaat met inpakeren. Ik denk dat er nog 4 meter aan auto aan zit, maar kwestie van wennen.
En morgen.. op de motor naar werk, want 20 graden dus de Clio mag even uitrusten van zijn trip naar huis . Van de week even wat tlc geven qua schoonmaken en dan zal ik wat meer foto's posten. Die Recaro's trouwens.. had die al veel eerder moeten kiezen toen met de Megane RS. Zitten echt heel goed! Overigens is mijn stoel wat lager dan de passagiersstoel, dus die aanpassing waar ik al eens over had gelezen is al uitgevoerd.
- Paskal
- Berichten: 3665
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Geweldig karretje zo'n Clio RS
Veel plezier ermee maar dat zal vast wel lukken
Veel plezier ermee maar dat zal vast wel lukken
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Leuk om te lezen. De Clio smoelt goed zo in het geel. Veel plezier er mee, en succes bij de RDW.
- Opa
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Lekker stuurmans(vrouws ) autootje zo'n Clio RS en lekker opvallend in deze kleur.
Gemiddeld verbruik was bij ons ongeveer 1 op 10 en dan reed mijn vrouw(lees reed vrij rustig) ook vrij regelmatig er mee.
Ik heb zelf een jaar of 3 een Clio III RS Cup gehad, maar de 1 op 14 nog nooit gehaald, het record was 1 op 12 en dan moest ik echt met een fluwelen voetje rijden over 80 en 100km wegen.
Gemiddeld verbruik was bij ons ongeveer 1 op 10 en dan reed mijn vrouw(lees reed vrij rustig) ook vrij regelmatig er mee.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Hier hetzelfde. Ik reed 60k km per jaar en haalde altijd tussen de 1:10 en 1:10,5.
- Rogerb
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Gister even bekeken in Kampen, Cool ding!
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Misschien is het toch stiekem een 1.2 met dat verbruik.....
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Toffe Clio, hopelijk bevalt ie beter dan de Mégane!
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
- Opa
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Dat klopt ook inderdaad, onder de 5000 à 5500 toeren is er niemand thuis, daarboven begint het feestje pas.....wel jammer dat ie dan 'al' tussen de 7000 en 7500 toeren de toerenbegrenzer in gaat, dus het feestje duurt niet lang.
Door de korte bakverhoudingen valt ie bij doortrekken tot 7000 toeren wel weer terug in het juiste toerengebied, dus daarna kan het feestje gewoon weer doorgaan.
-
- Berichten: 51211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Bye bye 330i. Hello Clio RS R27 F1
Heel leuk! Die Duitse platen, waarom hebben wij dat hier niet.