Ik denk eerder tangerine scream
En idd een mooie kar.
Oh Nitrous Blue is ook zo prachtig! Ford heeft vaak wel lekkere kleuren in hun assortiment.FDD schreef: ↑03 nov 2021, 19:54 Hele mooie kleur, ik noem het gewoon oranje…..
Ten tijde van mijn zoektocht naar een RS, ook gekeken of er iets verkrijgbaars was in deze kleur, was niet het geval… Nitrous blue was de beste kleur voor mij verkrijgbaar op een RS…
Maarre mooie auto en heel veel plezier ermee, misschien zie ik hem nog een keer rijden. Volleder zou niet mijn voorkeur hebben tenzij er koeling in de stoelen zit. Maar hoe dan ook nogmaals heel veel plezier van de auto!!
Ben benieuwd hoe die ioniq is en rijd.
NIVEX schreef: ↑03 nov 2021, 12:58 Eenmaal andermaal: verliefd (en niet alleen op Riceaux).
Toen ik in mei 2020 een Focus ST MK3 aanschafte wist ik eigenlijk niet zo goed wat ik kon verwachten. Ja, ik heb voor de blog meerdere Fords gereden dus wist wel hoe het zou sturen. Maar geen van de testers was een ST. De dikste was namelijk een 2.3 RS.
Toen ik de Focus bij Elfer Porsche (zij hielpen mij toentertijd met de import omdat het niet kon in verband met Coronings) ophaalde was ik meteen verliefd. Oh, klein detail: ik heb dus een auto ongezien en ongereden gekocht. Mini beetje een gok, maar he daar ben ik niet zo vies van.
De Focus heeft me bijna 30.000 km lang door heel Nederland en Duitsland getrakteerd op fijn en betrouwbaar rijden. Voor de betere wegligging kon in ik samenwerking met Cobra Suspension de Focus verlagen en op de Ring bleek dat dit echt een onwijs goede zet was. Dat een Focus ST een draaicirkel van een Scania heeft, dat terzijde. Maar goed, bij mij is het credo ''alles is te koop'' geen vreemde. De Focus was auto nummer 16 en ondertussen is de nieuwe Focus auto nummer 19. Er kwam een gezamenlijke Volvo C30 D5, er kwam een E90 M3 en een E81 123D en de Focus.. die vond in mei van dit jaar een nieuw baasje. Een monteur van de Ford dealer in Rotterdam - waar ik nabij nog een huis had toen - kwam helemaal naar Groningen om eigenlijk direct de Focus mee te nemen. Het had voor hem dichterbij gekund, maar ach
Toen de E90 M3 niet de auto van onze dromen bleek kriebelde het al snel en zodra de M3 gereserveerd was dook ik Mobile op. Ik zei tegen Rico dat ik best wel een Focus weer wilde, maar áls ik een goede vond dan moest het eigenlijk wel een Tangerine Scream (geel/oranje) zijn. Lo and behold stond er eentje op Mobile. Na het checken van het chassisnummer bij Ford en via bekenden uit de Ford wereld wist ik wel dat dit eindelijk eentje was die aan mijn eisen voldeed. Mijn vorige ST was een ST2 en zat flink goed in de opties: stoelverwarming (een harde eis), camera, goede audio, navi, allerhande systemen en keyless entry + go. Plus die heeeeerlijke Recaro's. Ik wilde met de nieuwe Focus niet al te veel concessies doen en ondanks dat ze het met de MK3.5 (facelift dus) nogsteeds ST2 en ST3 noemen zitten er met deze nieuwe modellen echt een intens verschil qua gekozen uitvoering in. Waar de vorige eigenlijk standaard wat opties had binnen de genoemde pakketen is het bij de MK3.5 helemaal losgelaten, op wat basisdingen na. Het zoeken naar een Focus welke aan mijn eisen voldeed was na de verkoop van de vorige dus geen succes geworden. Elke keer ontbrak er wat aan opties na het checken van de VIN.
Heel lang verhaal kort. Ik ben verliefd geworden op een Focus ST MK3.5 ST3. De meest heerlijke vol lederen Recaro's, keyless entry, stoelverwarming (geen winterpack helaas), camera, 19'' performance wielen, performance remmen, betere vering (is ook een optie), Sync 2, Sony Audio etc etc. Hij heeft net de 90.000 km aangetikt, kloppende historie en TUV tot 2023. Oh en die kleur, kwijl! We halen hem vrijdag op, zelf importeren is it . Een prima mommy car, denk ik zo.
To do:
- Nieuw matten
- 4 x zomerbanden, ik dacht aan de Hankook Ventus EVO3 S1
- Taxatie
- RDW Keuring
- Geniet0n.
Ik ben nog bezig met speelgoed uitzoeken. Budget is alleen beetje afhankelijk van de opbrengst van het huis. Maar eerst deze gele hothatch ophalen
Haha yes, it's me. Dacia's hebben natuurlijk een speciale plek in mijn hart ! En thanks! Zoooo blij met de nieuwe Focus.Roy RS schreef: ↑04 nov 2021, 11:09
Ik ging eens kijken wie Nivex was, maar het lampje is inmiddels gaan branden
Wat een lekker karretje zeg Ik ben ook weer helemaal into de hot hatches. Zo’n focus is wel lekker prakitsch tov de clio ook
Maar waarom geen lekkere dacia voor het gezin en een echte raket voor erbij? Niet dat ik deze keuze dus niet waardeer, maar ik weet dat je groot liefhebber bent van het betere Roemeense koetswerk
Ik vond de IONIQ echt een hele fijne auto met een prima range (op de autobahn met 130 zo'n 380 km en daarbuiten rond de 450 ongeveer). Afwerking echt een dikke plus, goede wegligging en ben zelf wel fan van het design. Helaas wel aardig wat laadpalen tegengekomen met problemen. In DE stonden we bij snelladers van Fastned, maar daar kon het maar eentje van doen i.v.m dat er te weinig vermogen was (?). Stond natuurlijk iemand zijn ID3 te laden waardoor wij moesten wachten. Nog nooit eerder meegemaakt. Vervelend wel als je langs de snelweg de hoop hebt even te kunnen snelladen en dit niet kan omdat de paal een storing heeft. Ook in Nederland doen laadpalen het niet altijd even goed - veel storingen - of is er wat anders waardoor je langer moet wachten.
Thanks ! Voor mij is het echt een perfecte allrounder qua fun, sportiviteit en gebruiksgemak.Jan Terwolde schreef: ↑16 nov 2021, 15:00 Gave bak! Een focus ST doet blijkbaar toch veel dingen goed als je er weer naar terug gaat na een e90 m3 te hebben gehad . Gewoon rijden wat je zelf het leukste vind! Ik hoor bij team geel! Al doen deze foto's mij weer twijfelen haha.
Als je weer in Gelderland bent mag je de ST zeker komen showen hoor!
Heeeel goed! Echt een super fijne auto! 2800 km mee gereden in een week. Grootste probleem zat ‘m wat Madelaine al zei in de laadpalen. Ze halen de opgegeven laadsnelheid niet, ze hebben storing of ze doen het gewoon helemaal niet.
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot en 246 gasten