Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
Gaaf kleurtje op die Focus!
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
zou wat zijn, dat er gewoon geen benzine uit de pomp komt omdat er naast je iemand staat te tanken...
doe mij die focus maar
doe mij die focus maar
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
Tom en ik hebben het plan om komend voorjaar eens met de V8 door Berkel en Rodenrijs te toeren………… wel beetje vroeg, Rond 04 uur dan zijn we op tijd voor een bakkie……. Gefeliciteerd !
Gr Ron
Gr Ron
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
Altijd welkom hoor Ron! Koffieapparaat werkt ook ‘s ochtends vroeg!
-
OnlineRS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
Ehhhhhhh hoe zit het met de buren ?
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
- NIVEX
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
- Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale
Re: Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
Inmiddels wat maanden verder met de Focus ST. Liefkozend ‘Foof’ genoemd.
Inmiddels wat aandacht aan kunnen geven met een verhuizing en alles tussendoor.
Als eerst stond het wisselen van de winterwielen op het menu. De lelijke borbets liggen in de schuur en de ST staat nu op z’n 19” Ford Performance wielen. Omdat de banden op waren ben ik gegaan voor Hankook Ventus V12 Evo 2’s en tot nu toe bevallen ze onwijs goed!
Verder heb ik een middendemper delete uit laten voeren en oh dat geluid! Dit is echt een simpele maar heerlijke upgrade geweest om het dyson geluid van een stock ST in te wisselen voor wat meer ‘aanwezigheid’. Niet dat je hem kan missen per se, mede door z’n kleur, maar ik had gewoon zin in iets. Soms heb je dat!
Door naar verlagen. Want ook al voel ik me nu een aangespoelde walvis die uit een auto probeert te kruipen (27 weken op de teller), wilde ik de Focus ST vooralsnog wel platter op z’n pens hebben en de rij-eigenschappen upgraden. Door middel van een set AST veren staat Foof nu zo’n 35mm lager dan stock en ook de wegligging is lekker strak nu. Niet dat het slecht was met de performance veren van Ford zelf, maar je merkt toch wel een groot verschil.
Verder zat er nog wat onderhoud aan. Oliebeurt, nieuwe remschijven en blokken (wat een hoofdpijndossier is dit als je 335 mm performance remmen hebt en dit nergens bijna normaal te verkrijgen is… veel geduld en een top garage = het is opgelost en de Focus is voorlopig wel even zoet) en een nieuwe riem voor de airco. Zat er niet helemaal netjes op blijkbaar.
Inmiddels al bijna 8.000 heerlijke km’s met m’n gele (nee, niet oranje) vriend verder! Alleen z’n metgezel, m’n Ducati 899 Panigale is de deur uit. Nee, niet vanwege de kinderen haha. Ik wil graag iets nieuwers en heb m’n oog laten vallen op een 959 Corse.
To be continued!
Inmiddels wat aandacht aan kunnen geven met een verhuizing en alles tussendoor.
Als eerst stond het wisselen van de winterwielen op het menu. De lelijke borbets liggen in de schuur en de ST staat nu op z’n 19” Ford Performance wielen. Omdat de banden op waren ben ik gegaan voor Hankook Ventus V12 Evo 2’s en tot nu toe bevallen ze onwijs goed!
Verder heb ik een middendemper delete uit laten voeren en oh dat geluid! Dit is echt een simpele maar heerlijke upgrade geweest om het dyson geluid van een stock ST in te wisselen voor wat meer ‘aanwezigheid’. Niet dat je hem kan missen per se, mede door z’n kleur, maar ik had gewoon zin in iets. Soms heb je dat!
Door naar verlagen. Want ook al voel ik me nu een aangespoelde walvis die uit een auto probeert te kruipen (27 weken op de teller), wilde ik de Focus ST vooralsnog wel platter op z’n pens hebben en de rij-eigenschappen upgraden. Door middel van een set AST veren staat Foof nu zo’n 35mm lager dan stock en ook de wegligging is lekker strak nu. Niet dat het slecht was met de performance veren van Ford zelf, maar je merkt toch wel een groot verschil.
Verder zat er nog wat onderhoud aan. Oliebeurt, nieuwe remschijven en blokken (wat een hoofdpijndossier is dit als je 335 mm performance remmen hebt en dit nergens bijna normaal te verkrijgen is… veel geduld en een top garage = het is opgelost en de Focus is voorlopig wel even zoet) en een nieuwe riem voor de airco. Zat er niet helemaal netjes op blijkbaar.
Inmiddels al bijna 8.000 heerlijke km’s met m’n gele (nee, niet oranje) vriend verder! Alleen z’n metgezel, m’n Ducati 899 Panigale is de deur uit. Nee, niet vanwege de kinderen haha. Ik wil graag iets nieuwers en heb m’n oog laten vallen op een 959 Corse.
To be continued!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Focus MK 3.5 ST3 + Duc 899 Panigale
De focus stond er goed bij van het weekend!