Martijn's BMW M135i
- bartb
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Martijn's BMW M135i
Jullie moeten van autoblog eens naar Papenburg komen, gewoon puur voor jezelf. Niks geen media want dat mag niet. Erg tof circuit en een stapje hoger qua niveau en baan dan Lelystad.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's BMW M135i
Idd, jullie zijn van harte welkom 6 oktober hoor!
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Ik was daar ooit al eens om een paar plaatjes te knippen, maar dat is voor mij voorlopig nog een paar maatjes te groot qua rijkunsten.
- bartb
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Martijn's BMW M135i
Ik ben ook geen pro drifter hoor, maar ik moet zeggen dat het erg goed te doen is! Echt wel de moeite waard
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Martijn's BMW M135i
ben ik nou weer de enige die dit leest ?MartijnGizmo schreef: ↑09 aug 2019, 10:56(...)
Met de grote achterremmen zit je al snel aan 18" (of 17" met de juiste ET / spaakvorm), waarbij een zoektocht op Marktplaats voor afgebefte rommel op (...)
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Er lopen daar altijd wel een paar mensen rond ( Knot / Andre / Dick H ) die bereid zijn om instructie te geven.MartijnGizmo schreef: ↑09 aug 2019, 12:08Ik was daar ooit al eens om een paar plaatjes te knippen, maar dat is voor mij voorlopig nog een paar maatjes te groot qua rijkunsten.
Je zult op een gegeven moment merken dat je op Lelystad niet meer echt uit de voeten kunt.
Ik kan er trouwens geen pepernoot van, ga meestal mee als strafgewicht.
Maar sfeer, baan en catering zijn wel altijd top !!
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Ohja, sorry, die "voor" zou "vooral" moeten zijn, zal het even aanpassen!JP schreef: ↑09 aug 2019, 12:42ben ik nou weer de enige die dit leest ?MartijnGizmo schreef: ↑09 aug 2019, 10:56(...)
Met de grote achterremmen zit je al snel aan 18" (of 17" met de juiste ET / spaakvorm), waarbij een zoektocht op Marktplaats voor afgebefte rommel op (...)
- Fabian
- Berichten: 7014
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Volgens mij onderschat je jezelf MartijnMartijnGizmo schreef: ↑09 aug 2019, 12:08Ik was daar ooit al eens om een paar plaatjes te knippen, maar dat is voor mij voorlopig nog een paar maatjes te groot qua rijkunsten.
Gewoon een keer inschrijven, ik geef je wel les
-
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Martijn's BMW M135i
Best mooie en betaalbare velgen die Autec Kitano wielen. Weet jij of die ook rondom passen op de M135i/M140i? Ik zoek nog zoiets voor mijn winterbanden.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Martijn's BMW M135i
Je moet gewoon naar Papenburg klaar. 6 -10. Inschrijven:)
Op bijv gewone set die je normaal dagelijks rijdt. Is prima daar. Leer je je daily setup kennen. Rij je (eerst ook) eens met anderen (en eventueel mij) mee bijvoorbeeld.
Op bijv gewone set die je normaal dagelijks rijdt. Is prima daar. Leer je je daily setup kennen. Rij je (eerst ook) eens met anderen (en eventueel mij) mee bijvoorbeeld.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Al een tijdje geleden had ik Nick van The Engineers Garage beloofd om eens te komen kijken bij hun werkplaats, dus toen ik een paar upgrades verzameld had leek het me een goed moment om de daad bij het woord te voegen. Zodoende afspraak gemaakt en naar Soest getogen met wat spullen in de kofferbak.
Een ieder die de heren volgt weet dat ze volop in de weer zijn met fraaie spullen, zoals ook de Ferrari 360 Challenge Stradale die je links in beeld ziet. Mijn oren tintelen nog steeds een beetje als ik terugdenk aan het geluid bij wegrijden, en een gesprek voeren in de werkplaats bleek onmogelijk terwijl Bob het oliepeil controleerde (moet met draaiende motor ivm dry-sump), maar man man man wat een machine!
Goed, de upgrades, te beginnen met een grotere intercooler. Besteld bij FMIC.eu op basis van goede ervaringen van andere M135i-rijders, maar volgens mij is ook dit gewoon een kopie van de Wagner EVO 1. Niets mis mee verder, voor een straatauto is dat een prima upgrade gebleken, zoals je ziet is ie zowel qua oppervlak als volume een stukkie groter dan de originele:
Ook meteen gekozen voor montage van een andere chargepipe. Dit is de slang die van intercooler naar gasklep gaat, en door zowel materiaal (kunststof) als de lengte wil deze nog wel eens scheuren.
De pasvorm van de intercooler bleek prima, maar de chargepipe had iets meer liefde nodig. Één van de aansluitingen was niet perfect afgewerkt én er moest een loze aansluiting afgedopt worden. Geen probleem bij The Engineers Garage, er werd zelfs ter plekke een busje gedraaid om de afdichting van de loze aansluiting goed te krijgen.
Tot slot is er nog een ander binnenwerk voor de oliethermostaat van TurboPerformance GmbH gemonteerd, die wat eerder open zou moeten gaan om zodoende de olietemperatuur wat lager te houden.
En nu de auto toch op de brug stond was het een mooi moment om de eerder genoemde olie van het differentieel te wisselen. Zoals gemeld gaat het hier om 80W250, waarbij de hoge buitentemperatuur dus goed van pas bleek te komen. De oude olie had zoals verwacht wat ijzerslijpsel erin van het inrijden van het sperdifferentieel, maar niks spannends verder.
Niets dan lof voor zowel de locatie als de werkwijze van The Engineers Garage, maar dat was hier op DF al vaker duidelijk geworden lijkt me.
En dan de upgrades zelf, daar merk ik zoals verwacht nog helemaal niets van. Het is dan ook voorbereidend werk voor als er wat meer vermogen uit de motor gaat komen. Zelfs de oliethermostaat lijkt geen verschil te maken op de via OBD uitgelezen temperaturen, ik vrees dat de elektronica hier toch slimmer is en gewoon op dezelfde temperaturen blijft regelen.
Qua meer vermogen: ik wil graag MHD gebruiken, een aanbieder die het mogelijk maakt om vrij goede OTS-maps van Pureboost zelf in te laden. Voordeel daarvan is dat je wat opties zelf in kan stellen (geen herrie bij koude start, wel/geen pops&bangs, 250-begrenzer uit, etc) én dat ze regelmatig met updates komen. Zo is er bij de laatste update de temperatuur-huishouding van de S55-motoren toegevoegd, waarbij het koelwater (en dus ook de olie) wat minder warm wordt in Sport-modus.
https://mhdtuning.com/mhd-flasher-f-series-n55/
Het inladen van de maps gaat op dit moment met behulp van een Android-device en de juiste kabel. Nou vind ik het geen probleem om er daar eentje van te kopen, maar er zou "binnenkort" een versie met draadloze dongel voor iOS moeten komen, waarbij het inladen ook nog eens een stuk sneller gaat. Nou roepen ze dat "binnenkort" volgens mij al een half jaar, maar ik wacht nog even geduldig af...
Een ieder die de heren volgt weet dat ze volop in de weer zijn met fraaie spullen, zoals ook de Ferrari 360 Challenge Stradale die je links in beeld ziet. Mijn oren tintelen nog steeds een beetje als ik terugdenk aan het geluid bij wegrijden, en een gesprek voeren in de werkplaats bleek onmogelijk terwijl Bob het oliepeil controleerde (moet met draaiende motor ivm dry-sump), maar man man man wat een machine!
Goed, de upgrades, te beginnen met een grotere intercooler. Besteld bij FMIC.eu op basis van goede ervaringen van andere M135i-rijders, maar volgens mij is ook dit gewoon een kopie van de Wagner EVO 1. Niets mis mee verder, voor een straatauto is dat een prima upgrade gebleken, zoals je ziet is ie zowel qua oppervlak als volume een stukkie groter dan de originele:
Ook meteen gekozen voor montage van een andere chargepipe. Dit is de slang die van intercooler naar gasklep gaat, en door zowel materiaal (kunststof) als de lengte wil deze nog wel eens scheuren.
De pasvorm van de intercooler bleek prima, maar de chargepipe had iets meer liefde nodig. Één van de aansluitingen was niet perfect afgewerkt én er moest een loze aansluiting afgedopt worden. Geen probleem bij The Engineers Garage, er werd zelfs ter plekke een busje gedraaid om de afdichting van de loze aansluiting goed te krijgen.
Tot slot is er nog een ander binnenwerk voor de oliethermostaat van TurboPerformance GmbH gemonteerd, die wat eerder open zou moeten gaan om zodoende de olietemperatuur wat lager te houden.
En nu de auto toch op de brug stond was het een mooi moment om de eerder genoemde olie van het differentieel te wisselen. Zoals gemeld gaat het hier om 80W250, waarbij de hoge buitentemperatuur dus goed van pas bleek te komen. De oude olie had zoals verwacht wat ijzerslijpsel erin van het inrijden van het sperdifferentieel, maar niks spannends verder.
Niets dan lof voor zowel de locatie als de werkwijze van The Engineers Garage, maar dat was hier op DF al vaker duidelijk geworden lijkt me.
En dan de upgrades zelf, daar merk ik zoals verwacht nog helemaal niets van. Het is dan ook voorbereidend werk voor als er wat meer vermogen uit de motor gaat komen. Zelfs de oliethermostaat lijkt geen verschil te maken op de via OBD uitgelezen temperaturen, ik vrees dat de elektronica hier toch slimmer is en gewoon op dezelfde temperaturen blijft regelen.
Qua meer vermogen: ik wil graag MHD gebruiken, een aanbieder die het mogelijk maakt om vrij goede OTS-maps van Pureboost zelf in te laden. Voordeel daarvan is dat je wat opties zelf in kan stellen (geen herrie bij koude start, wel/geen pops&bangs, 250-begrenzer uit, etc) én dat ze regelmatig met updates komen. Zo is er bij de laatste update de temperatuur-huishouding van de S55-motoren toegevoegd, waarbij het koelwater (en dus ook de olie) wat minder warm wordt in Sport-modus.
https://mhdtuning.com/mhd-flasher-f-series-n55/
Het inladen van de maps gaat op dit moment met behulp van een Android-device en de juiste kabel. Nou vind ik het geen probleem om er daar eentje van te kopen, maar er zou "binnenkort" een versie met draadloze dongel voor iOS moeten komen, waarbij het inladen ook nog eens een stuk sneller gaat. Nou roepen ze dat "binnenkort" volgens mij al een half jaar, maar ik wacht nog even geduldig af...
- Martijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's BMW M135i
Dat is wel een gave tool die MHD flasher!
En zoals altijd TEG idd super mooi werk.
En zoals altijd TEG idd super mooi werk.
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Martijn's BMW M135i
Dat MHD Flash is alleen voor Android.
BM3/Bootmod3 is soortgelijk toch voor bijv iOS??
BM3/Bootmod3 is soortgelijk toch voor bijv iOS??
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
BM3 is volgens mij web gebaseerd, dus kan idd met iOS of via je laptop. Thor (DSC/diff/versnellingsbak flash voor M-modellen) is er al wel via iOS, en volgens mij gaat MHD dezelfde adapter gebruiken. BM3 en MHD ontlopen elkaar voor de eindgebruiker niet zoveel volgens mij, binnenkort maar eens een keuze in maken.
- Giovani
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 14:54
- Auto: BMW M135i EWG Stage 2+
- Locatie: Purmerend
Re: Martijn's BMW M135i
Martijn heb je al eens gekeken bij BR Performance voor een remap?
-
- Berichten: 4591
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Martijn's BMW M135i
Mosselman anders?
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Zijn mij uiteraard bekend, maar ik ga voor deze oplossing. Vind het ook geen onaardig idee dat er regelmatig updates zijn, bij een tuner is het toch een eenmalige actie. Wat op zich ook goed is, als de auto daarna verder prima rijdt.
Vergeten toe te voegen in het laatste verhaal, voorafgaand aan de upgrades eerst nog even wat regulier onderhoud laten doen bij BMW. Verse vloeistoffen + luchtfilter etc, waarbij de service-adviseur me er nogmaals op wees dat het volgens de systemen nog niet nodig was om de olie te verversen. JA MAAR TOCH WIL IK HET NU!!!11 Verder overigens geen bijzonderheden, altijd fijn.
Vergeten toe te voegen in het laatste verhaal, voorafgaand aan de upgrades eerst nog even wat regulier onderhoud laten doen bij BMW. Verse vloeistoffen + luchtfilter etc, waarbij de service-adviseur me er nogmaals op wees dat het volgens de systemen nog niet nodig was om de olie te verversen. JA MAAR TOCH WIL IK HET NU!!!11 Verder overigens geen bijzonderheden, altijd fijn.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- Martijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's BMW M135i
Ik snap je wel Martijn, er zijn idd 1001 gewone tuning boeren te vinden maar het leuke van dit systeem waar je op wacht is natuurlijk dat je het zelf doet, kan aanpassen en er updates komen zo nu en dan.
- Arthur
- Berichten: 39596
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Martijn's BMW M135i
Updates... Als het goed is, is het goed, toch? Wat moet je dan nog updaten? Ongetuned reed/rijdt je auto ook zonder update jaren achtereen.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Je computer of telefoon hoef je in principe ook niet te updaten, toch is het leuk als de nieuwe versie soepeler loopt of extra functionaliteit geeft.
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Martijn's BMW M135i
als het goed is, kan het altijd beter mijn 15 jaar oude auto heeft vorig jaar nog een update van (o.a.) het motor management gekregen en er zit een subtiel verschil in trekkracht en de afgifte daarvan.
+ wat martijn zegt, sommige nieuwe functies of technieken kunnen aan die manier nog toegevoegd worden aan de bestaande hardware (multimedia mogelijkheden bijvoorbeeld )
- Arthur
- Berichten: 39596
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Martijn's BMW M135i
15 jaar oud Was je ontevreden voor de update?
- Giovani
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 14:54
- Auto: BMW M135i EWG Stage 2+
- Locatie: Purmerend
Re: Martijn's BMW M135i
Wat kost een complete setje bij MHD dan voor de M135i als je naar zo'n 430/440pk wilt op stage 2? Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje met mijn M135i xD....