klopt bij de pre-lci is het een "gat" in de bumper, ook bij mij (lci) is het een "blokje"wat tussen de kentekenplaat verlichting zit onder dat randje.
Martijn's BMW M135i
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's BMW M135i
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Gave kar Martijn! Stance is nu ook al wat bij je past. Krijgt deze ook de Outlaw behandeling?
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn's BMW M135i
Maar over een paar jaar is ie wellicht wel te betalen
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Gisteren zo'n 400km gereden, vrijwel alleen maar snelweg. Heerlijk, die combinatie van veel koppel + handbak, alles van 80 tot 180 in z'n 6 en stampen maar. Stuurgevoel is eerlijk gezegd minder beroerd dan ik had verwacht, grip op de vooras is wel wat matig als je doorduwt. Stoelen zitten heerlijk, stuk beter te verstellen dan de Recaro's die ik in de Mégane had en ik ontdekte op de terugweg dat je de wangen smaller kunt maken! Combinatie van HK en DAB is ook fijn.
AST maakt de set gewoon zoals je hem wilt hebben, en komt uiteraard met veren etc. Je wensen duidelijk aangeven (snelle auto cq Nordschleife-setup) en je hebt een heerlijk rijdende auto. Dat weet ik vrij goed, want deed ik bij de Mégane zo. Gisteren toevallig op pad geweest met een M2c van AC Schnitzer met o.a. hun onderstel (maken ze samen met KW) en ondanks de 20" reed dat echt veel fijner op slecht wegdek. Je voelt nu de achterkant lekker naschudden, te hard geveerd en te zacht gedempt, waarschijnlijk niet geholpen door de H&R-veren.
Downpipe is idd het plan. Wilde ff nadenken of dat niet teveel herrie zou gaan maken, maar die zorgen zijn nu al over.
In de voetenruimte rechts, net voorbij het dashboardkastje aan de kant van de middentunnel.
Ik wilde eigenlijk alleen met wielspin wegrijden, bedacht me toen dat ik hem wel ff stil kon houden. Was m'n eerste RWD-handbak-burnout ooit, gelukkig heb ik al ervaring met links remmen.Knot schreef: ↑20 mar 2019, 20:28 AST, weet je dat zeker? Ik vond het veel te stug voor op straat, zeker met die harde H&R veren, zou er goed over nadenken.
Burnout, super, duurde wel even voor ie tot stilstand kwam zag ik...
Sound zou ik downpipe pakken van Wagner oid en remappen, dan gaat ie pas echt stappen maken met de standaard turbo's.
AST maakt de set gewoon zoals je hem wilt hebben, en komt uiteraard met veren etc. Je wensen duidelijk aangeven (snelle auto cq Nordschleife-setup) en je hebt een heerlijk rijdende auto. Dat weet ik vrij goed, want deed ik bij de Mégane zo. Gisteren toevallig op pad geweest met een M2c van AC Schnitzer met o.a. hun onderstel (maken ze samen met KW) en ondanks de 20" reed dat echt veel fijner op slecht wegdek. Je voelt nu de achterkant lekker naschudden, te hard geveerd en te zacht gedempt, waarschijnlijk niet geholpen door de H&R-veren.
Downpipe is idd het plan. Wilde ff nadenken of dat niet teveel herrie zou gaan maken, maar die zorgen zijn nu al over.
Dit dus, alleen limiter, en idd zo om te zetten volgens mij.bartb schreef: ↑20 mar 2019, 22:37Volgensmij is dit alleen de LIM functie. De snelheid kun je dan niet vastzetten. De auto zorgt alleen voor dat je niet harder gaat dan de ingestelde snelheid. Je moet wel zelf je voet op het gaspedaal houden.
Ik vermoed dat het met een setje knopjes en een codering wel om te zetten is naar de “echte” cruise.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's BMW M135i
"die combinatie van veel koppel + handbak, alles van 80 tot 180 in z'n 6 en stampen maar"
Is idd heel erg fijn!
Dat mis ik enorm elke keer als ik een AT8+benzine heb, die schakelt veel te snel een verzet terug wat onnodige onrust creeert.
Bij diesel blijft ie wel veel langer in zijn hoogste verzet hangen.
400km op een dag, dat was dus beginnen met een volle en eindigen met een lege tank? vind ik nu het enige nadeel aan de m135i, actieradius is echt serieus te kort.
Is idd heel erg fijn!
Dat mis ik enorm elke keer als ik een AT8+benzine heb, die schakelt veel te snel een verzet terug wat onnodige onrust creeert.
Bij diesel blijft ie wel veel langer in zijn hoogste verzet hangen.
400km op een dag, dat was dus beginnen met een volle en eindigen met een lege tank? vind ik nu het enige nadeel aan de m135i, actieradius is echt serieus te kort.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Driekwart tank, maar het was vrij druk. Zal idd wennen worden, 52l vs de 60l die ik in de Mégane had.
- SanderZ
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
- Auto: Leon FR
- Locatie: Vld
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Hij is een mini gewend, dan is alles daarna zuinigMartijn_bmw schreef: ↑21 mar 2019, 15:55
400km op een dag, dat was dus beginnen met een volle en eindigen met een lege tank? vind ik nu het enige nadeel aan de m135i, actieradius is echt serieus te kort.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Dat was eigenlijk de zuinigste daily (toen ik em nog daarvoor gebruikte)...
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Martijn's BMW M135i
Martijn, heb maand geleden het Drexler diff laten monteren. Afgelopen weekend was F1 circuit van de Nurburgring open en heeft het diff zijn vuurdoop gekregen. Met mijn zoon van 18 jaar voor de eerste keer achter het stuur op een echt circuit (en ik ernaast) meteen al op 80%. In full attack mode over de kerbs met volgas uit de bochten gekatapuleerd. Auto ieder moment volledig beheersbaar. Dat was wel anders met het orginele open diff. Afgezien dat de exit acceleratie nowhere zo snel was als nu, was het uitaccelereren een ontzettend onbeholpen excercitie met ongecontroleerde tractiecontrole ingrepen waardoor de auto juist instabiel raakte.Knot schreef: ↑20 mar 2019, 20:48 Tsja, dealers he... op die 45k maakte het allemaal niet zoveel meer uit die 120 piek.
Maar Martijn ik zou het BMW diff serieus overwegen, niet eens vanwege de garantie oid maar het is gewoon goed voor mekaar met 30% sper, drift prima, donuts, strepen, opschakelen enz allemaal dikke prima.
Bizar dat mijn zoon zo trefzeker de auto in de bochten knalde. Volgens hem omdat hij de auto al talloze malen achter het scherm had gereden.
Ik had niet beter of sneller kunnen rijden. En ik was geen moment bang. Ook niet tijdens het doorlopende driften door de weergaloze tractie in de bochten. Wel waren de banden in de twee stints van een kwartier meer afgesleten dan in het hele voorafgaande jaar inclusief meerdere Ring bezoeken. Ook de remmen stonken meer dan ik gewend was. De remblokken van de M4 op de remmen voor voldeden overigens uitstekend.
Geen zacht pedaal na talloze maximale remacties vanuit volle snelheid en met drie personen en bagage in de auto.
Heb zaterdag en zondag - uit en thuis - eigenlijk geen meter met mijn auto gereden realiseer ik me. Zoonlief was niet weg te slaan achter het stuur. Vond het geen probleem, want geen gekke dingen gedaan en niet sneller dan 250 km/u gereden. En de Nordschleife uiteraard met gezonde reserve aangevallen; baan was ook zeiknat de eerste ronde. Alleen een keer onvoorzichtig geparkeerd en lichte cosmetische schade aan onderkant voorbumper bij onvoorzichtig parkeren. Ben niet blij, want moet toch onder auto kruipen om de lakschade te herstellen.
Een volgende keer zal ik zonder mijn zoon moeten gaan, wil ik zelf ook nog kunnen rijden.
Diff en remblokken gedaan bij The Engineers Garage in Soest. Engineers deskundigheid en uitvoering tegen een beunhaas tarief.
De werkplaats is zo schoon en geordend als een operatie kamer. Meer iets wat je verwacht bij een professioneel F1-team.
Een van de jongens is overigens een engineer die in de Formule1heeft gewerkt.
Enfin, TEG raad ik je aan Martijn.
Theo
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Martijn's BMW M135i
Knap hoor, 18 jaar en voor de eerste keer meteen full attack mode over de Nurburgring in een behoorlijk snelle auto die af en toe uitbreekt..
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Martijn's BMW M135i
Ik kan dat ook achter het scherm, dit weekend maar full attack over de nordschleife!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's BMW M135i
"The Engineers Garage in Soest. Engineers deskundigheid en uitvoering tegen een beunhaas tarief.
De werkplaats is zo schoon en geordend als een operatie kamer. Meer iets wat je verwacht bij een professioneel F1-team.
Een van de jongens is overigens een engineer die in de Formule1heeft gewerkt.
Enfin, TEG raad ik je aan Martijn."
Dit kan ik echt alleen maar goed onderschrijven!
De werkplaats is zo schoon en geordend als een operatie kamer. Meer iets wat je verwacht bij een professioneel F1-team.
Een van de jongens is overigens een engineer die in de Formule1heeft gewerkt.
Enfin, TEG raad ik je aan Martijn."
Dit kan ik echt alleen maar goed onderschrijven!
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Martijn's BMW M135i
Theo, afgelopen weekend was het toch regen dat het goot? Moet je vooral als Ring-noob de kerbs gaan nemen !! :koekkoek:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's BMW M135i
Zijn maar een paar plekken echt gevaar voor het leven maar toch...
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Martijn's BMW M135i
"Full attack met bagage en 3 man en een 18 jarige achter het stuur.."
Klinkt als een recept voor een vet veilige rit met commentaar van Christian Albers...
Klinkt als een recept voor een vet veilige rit met commentaar van Christian Albers...
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Goed verhaal, lekker kort.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:27
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Ik wist niet dat daar nog een sigarettenaanstekeraansluiting zat! Goed verstopt.MartijnGizmo schreef: ↑21 mar 2019, 15:46 In de voetenruimte rechts, net voorbij het dashboardkastje aan de kant van de middentunnel.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's BMW M135i
Alleen met optiecode 575 op de lijst, maar dat hebben de meeste wel volgens mij.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Martijn's BMW M135i
Grappig, ik wist dit niet.. eens kijken straks :pMartijnGizmo schreef: ↑22 mar 2019, 10:16 Alleen met optiecode 575 op de lijst, maar dat hebben de meeste wel volgens mij.
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Martijn's BMW M135i
Mijne heeft dat ook! Had ik al gezegd dat het een parel is?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Martijn's BMW M135i
Jammer dat ie niet te koop staat. Anders had ik al lang bij je op de stoep gestaan.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Martijn's BMW M135i
Ik bedoelde te zeggen dat mijn zoon eindeloos veel keren de circuits achter zijn beeldscherm heeft gereden. Tot en met online 24-uurs wedstrijden; uiteraard deze in teams waarbij rijders elkaar afwisselen.
Sommige circuits kan hij dromen. Uiteraard is achter het beeldscherm anders dan in werkelijkheid. Maar hij kent de circuits gewoon 100%.
En weet dus hoe, wat en waar zus en zo te sturen, remmen en gas te geven/van het gas te gaan.
Omdat ik zelf die spelletjes niet doe ontbreekt bij mij de circuit kennis ontoereikend om er vol over heen te boenderen.
Het is dus niet voor niets dat Max. V. ook vele uren achter de simulator doorbrengt.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Martijn's BMW M135i
In de middag regende het niet meer en droogde de baan op. Ook door de auto's die er over heen reden.
Maar idd pieste het in de ochtend. Toen zaten we op de Nordschleife. En deden we cassie an.
Niet te vergeten maakt het nieuwe onderstel de auto voorspelbaarder en veiliger dan standaard.
Standaard vond ik de auto niet - leuk - om flink (op een circuit) te pushen.
Sowieso kan je op het F1 circuit makkelijker tegen de grens aan rijden, want totaal overzicht van waar je rijdt en vangrail ver weg.
Dat is wel anders op de Nordschleife.
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Martijn's BMW M135i
Martijn, prachtige velgen heb je onder je auto.Martijn_bmw schreef: ↑22 mar 2019, 08:13 "The Engineers Garage in Soest. Engineers deskundigheid en uitvoering tegen een beunhaas tarief.
De werkplaats is zo schoon en geordend als een operatie kamer. Meer iets wat je verwacht bij een professioneel F1-team.
Een van de jongens is overigens een engineer die in de Formule1heeft gewerkt.
Enfin, TEG raad ik je aan Martijn."
Dit kan ik echt alleen maar goed onderschrijven!
Maakt de uitstraling van het totaal klassen beter.
Zijn die optioneel van BMW ?
Laat me weten als je ze ooit kwijt wil.
Theo
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geertmans, Martijn_bmw en 232 gasten