Martijn's BMW M135i

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26726
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn_bmw » 21 mar 2019, 08:25

la_fusion schreef: 21 mar 2019, 08:02 Die achteruitrijcamera zit op een andere plek dan bij! Althans.. ik ga er even vanuit dat de middelste parkeersensor je camera is? Bij mij (LCI als dat wat uitmaakt) zit hij boven de kentekenplaat als 'blokje'..
klopt bij de pre-lci is het een "gat" in de bumper, ook bij mij (lci) is het een "blokje"wat tussen de kentekenplaat verlichting zit onder dat randje.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door indobesar » 21 mar 2019, 09:03

Gave kar Martijn! Stance is nu ook al wat bij je past. Krijgt deze ook de Outlaw behandeling? :)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3293
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn M » 21 mar 2019, 10:37

Martijn_bmw schreef: 20 mar 2019, 11:49
Martijn M schreef: 20 mar 2019, 10:40 Martijn, als je deze tzt over een paar jaar verkoopt, dibs.

Kan dr maar op tijd bij zijn. Mooi ding! Heel veel plezier ermee!
Staat al een mooie te koop op df ;)
Maar over een paar jaar is ie wellicht wel te betalen :tooth:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12749
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 21 mar 2019, 15:46

Gisteren zo'n 400km gereden, vrijwel alleen maar snelweg. Heerlijk, die combinatie van veel koppel + handbak, alles van 80 tot 180 in z'n 6 en stampen maar. Stuurgevoel is eerlijk gezegd minder beroerd dan ik had verwacht, grip op de vooras is wel wat matig als je doorduwt. Stoelen zitten heerlijk, stuk beter te verstellen dan de Recaro's die ik in de Mégane had en ik ontdekte op de terugweg dat je de wangen smaller kunt maken! :bag: Combinatie van HK en DAB is ook fijn.
Stefan schreef: 20 mar 2019, 20:09 Gefeliciteerd, waanzinnige auto! Waar zit die extra sigarettenaanstekeraansluiting precies?
In de voetenruimte rechts, net voorbij het dashboardkastje aan de kant van de middentunnel.
Knot schreef: 20 mar 2019, 20:28 AST, weet je dat zeker? Ik vond het veel te stug voor op straat, zeker met die harde H&R veren, zou er goed over nadenken.

Burnout, super, duurde wel even voor ie tot stilstand kwam zag ik... :tooth:

Sound zou ik downpipe pakken van Wagner oid en remappen, dan gaat ie pas echt stappen maken met de standaard turbo's.
Ik wilde eigenlijk alleen met wielspin wegrijden, bedacht me toen dat ik hem wel ff stil kon houden. Was m'n eerste RWD-handbak-burnout ooit, gelukkig heb ik al ervaring met links remmen. :tooth:

AST maakt de set gewoon zoals je hem wilt hebben, en komt uiteraard met veren etc. Je wensen duidelijk aangeven (snelle auto cq Nordschleife-setup) en je hebt een heerlijk rijdende auto. Dat weet ik vrij goed, want deed ik bij de Mégane zo. Gisteren toevallig op pad geweest met een M2c van AC Schnitzer met o.a. hun onderstel (maken ze samen met KW) en ondanks de 20" reed dat echt veel fijner op slecht wegdek. Je voelt nu de achterkant lekker naschudden, te hard geveerd en te zacht gedempt, waarschijnlijk niet geholpen door de H&R-veren.

Downpipe is idd het plan. Wilde ff nadenken of dat niet teveel herrie zou gaan maken, maar die zorgen zijn nu al over. :roflol:
bartb schreef: 20 mar 2019, 22:37
Knot schreef: 20 mar 2019, 20:28
Geen volle cruisecontrol bedoel je dat die niet adaptief is? Standaard cruise is toch niks mis mee?
Volgensmij is dit alleen de LIM functie. De snelheid kun je dan niet vastzetten. De auto zorgt alleen voor dat je niet harder gaat dan de ingestelde snelheid. Je moet wel zelf je voet op het gaspedaal houden.

Ik vermoed dat het met een setje knopjes en een codering wel om te zetten is naar de “echte” cruise.
Dit dus, alleen limiter, en idd zo om te zetten volgens mij.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26726
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn_bmw » 21 mar 2019, 15:55

"die combinatie van veel koppel + handbak, alles van 80 tot 180 in z'n 6 en stampen maar"

Is idd heel erg fijn!
Dat mis ik enorm elke keer als ik een AT8+benzine heb, die schakelt veel te snel een verzet terug wat onnodige onrust creeert.
Bij diesel blijft ie wel veel langer in zijn hoogste verzet hangen.

400km op een dag, dat was dus beginnen met een volle en eindigen met een lege tank? :tooth: vind ik nu het enige nadeel aan de m135i, actieradius is echt serieus te kort.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12749
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 21 mar 2019, 16:02

Driekwart tank, maar het was vrij druk. Zal idd wennen worden, 52l vs de 60l die ik in de Mégane had.

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door SanderZ » 21 mar 2019, 20:19

Martijn_bmw schreef: 21 mar 2019, 15:55

400km op een dag, dat was dus beginnen met een volle en eindigen met een lege tank? :tooth: vind ik nu het enige nadeel aan de m135i, actieradius is echt serieus te kort.
Hij is een mini gewend, dan is alles daarna zuinig :lollerdelol:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12749
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 21 mar 2019, 21:20

Dat was eigenlijk de zuinigste daily (toen ik em nog daarvoor gebruikte)... :whistle:

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door theo300pk+ » 21 mar 2019, 22:00

Knot schreef: 20 mar 2019, 20:48 Tsja, dealers he... op die 45k maakte het allemaal niet zoveel meer uit die 120 piek.

Maar Martijn ik zou het BMW diff serieus overwegen, niet eens vanwege de garantie oid maar het is gewoon goed voor mekaar met 30% sper, drift prima, donuts, strepen, opschakelen enz allemaal dikke prima.
Martijn, heb maand geleden het Drexler diff laten monteren. Afgelopen weekend was F1 circuit van de Nurburgring open en heeft het diff zijn vuurdoop gekregen. Met mijn zoon van 18 jaar voor de eerste keer achter het stuur op een echt circuit (en ik ernaast) meteen al op 80%. In full attack mode over de kerbs met volgas uit de bochten gekatapuleerd. Auto ieder moment volledig beheersbaar. Dat was wel anders met het orginele open diff. Afgezien dat de exit acceleratie nowhere zo snel was als nu, was het uitaccelereren een ontzettend onbeholpen excercitie met ongecontroleerde tractiecontrole ingrepen waardoor de auto juist instabiel raakte.
Bizar dat mijn zoon zo trefzeker de auto in de bochten knalde. Volgens hem omdat hij de auto al talloze malen achter het scherm had gereden.
Ik had niet beter of sneller kunnen rijden. En ik was geen moment bang. Ook niet tijdens het doorlopende driften door de weergaloze tractie in de bochten. Wel waren de banden in de twee stints van een kwartier meer afgesleten dan in het hele voorafgaande jaar inclusief meerdere Ring bezoeken. Ook de remmen stonken meer dan ik gewend was. De remblokken van de M4 op de remmen voor voldeden overigens uitstekend.
Geen zacht pedaal na talloze maximale remacties vanuit volle snelheid en met drie personen en bagage in de auto.
Heb zaterdag en zondag - uit en thuis - eigenlijk geen meter met mijn auto gereden realiseer ik me. Zoonlief was niet weg te slaan achter het stuur. Vond het geen probleem, want geen gekke dingen gedaan en niet sneller dan 250 km/u gereden. En de Nordschleife uiteraard met gezonde reserve aangevallen; baan was ook zeiknat de eerste ronde. Alleen een keer onvoorzichtig geparkeerd en lichte cosmetische schade aan onderkant voorbumper bij onvoorzichtig parkeren. :? Ben niet blij, want moet toch onder auto kruipen om de lakschade te herstellen.
Een volgende keer zal ik zonder mijn zoon moeten gaan, wil ik zelf ook nog kunnen rijden.

Diff en remblokken gedaan bij The Engineers Garage in Soest. Engineers deskundigheid en uitvoering tegen een beunhaas tarief. :wink:
De werkplaats is zo schoon en geordend als een operatie kamer. Meer iets wat je verwacht bij een professioneel F1-team.
Een van de jongens is overigens een engineer die in de Formule1heeft gewerkt.
Enfin, TEG raad ik je aan Martijn.

Theo

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door martll » 22 mar 2019, 07:36

Knap hoor, 18 jaar en voor de eerste keer meteen full attack mode over de Nurburgring in een behoorlijk snelle auto die af en toe uitbreekt..

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door matthyssie » 22 mar 2019, 07:56

Ik kan dat ook achter het scherm, dit weekend maar full attack over de nordschleife! :df:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26726
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Martijn_bmw » 22 mar 2019, 08:13

"The Engineers Garage in Soest. Engineers deskundigheid en uitvoering tegen een beunhaas tarief. :wink:
De werkplaats is zo schoon en geordend als een operatie kamer. Meer iets wat je verwacht bij een professioneel F1-team.
Een van de jongens is overigens een engineer die in de Formule1heeft gewerkt.
Enfin, TEG raad ik je aan Martijn."


Dit kan ik echt alleen maar goed onderschrijven!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31255
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door JP » 22 mar 2019, 08:16

Theo, afgelopen weekend was het toch regen dat het goot? Moet je vooral als Ring-noob de kerbs gaan nemen !! :koekkoek:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Knot » 22 mar 2019, 08:24

Zijn maar een paar plekken echt gevaar voor het leven maar toch...

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Estoque » 22 mar 2019, 08:54

"Full attack met bagage en 3 man en een 18 jarige achter het stuur.."

Klinkt als een recept voor een vet veilige rit met commentaar van Christian Albers...

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12749
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 22 mar 2019, 09:16

Goed verhaal, lekker kort.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Estoque » 22 mar 2019, 09:29

Afbeelding

Stefan
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:27
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door Stefan » 22 mar 2019, 09:52

MartijnGizmo schreef: 21 mar 2019, 15:46 In de voetenruimte rechts, net voorbij het dashboardkastje aan de kant van de middentunnel.
Ik wist niet dat daar nog een sigarettenaanstekeraansluiting zat! Goed verstopt.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12749
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door MartijnGizmo » 22 mar 2019, 10:16

Alleen met optiecode 575 op de lijst, maar dat hebben de meeste wel volgens mij.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door ADV » 22 mar 2019, 10:32

MartijnGizmo schreef: 22 mar 2019, 10:16 Alleen met optiecode 575 op de lijst, maar dat hebben de meeste wel volgens mij.
Grappig, ik wist dit niet.. eens kijken straks :p

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door matthyssie » 22 mar 2019, 10:34

Mijne heeft dat ook! Had ik al gezegd dat het een parel is?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door ///Joost » 22 mar 2019, 11:11

matthyssie schreef: 22 mar 2019, 10:34 Mijne heeft dat ook! Had ik al gezegd dat het een parel is?
Jammer dat ie niet te koop staat. Anders had ik al lang bij je op de stoep gestaan.

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door theo300pk+ » 22 mar 2019, 15:25

martll schreef: 22 mar 2019, 07:36 Knap hoor, 18 jaar en voor de eerste keer meteen full attack mode over de Nurburgring in een behoorlijk snelle auto die af en toe uitbreekt..
Ik bedoelde te zeggen dat mijn zoon eindeloos veel keren de circuits achter zijn beeldscherm heeft gereden. Tot en met online 24-uurs wedstrijden; uiteraard deze in teams waarbij rijders elkaar afwisselen.
Sommige circuits kan hij dromen. Uiteraard is achter het beeldscherm anders dan in werkelijkheid. Maar hij kent de circuits gewoon 100%.
En weet dus hoe, wat en waar zus en zo te sturen, remmen en gas te geven/van het gas te gaan.
Omdat ik zelf die spelletjes niet doe ontbreekt bij mij de circuit kennis ontoereikend om er vol over heen te boenderen.

Het is dus niet voor niets dat Max. V. ook vele uren achter de simulator doorbrengt. :wink:

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door theo300pk+ » 22 mar 2019, 15:32

JP schreef: 22 mar 2019, 08:16 Theo, afgelopen weekend was het toch regen dat het goot? Moet je vooral als Ring-noob de kerbs gaan nemen !! :koekkoek:
In de middag regende het niet meer en droogde de baan op. Ook door de auto's die er over heen reden.
Maar idd pieste het in de ochtend. Toen zaten we op de Nordschleife. En deden we cassie an.
Niet te vergeten maakt het nieuwe onderstel de auto voorspelbaarder en veiliger dan standaard.
Standaard vond ik de auto niet - leuk - om flink (op een circuit) te pushen.
Sowieso kan je op het F1 circuit makkelijker tegen de grens aan rijden, want totaal overzicht van waar je rijdt en vangrail ver weg.
Dat is wel anders op de Nordschleife. :?

theo300pk+
Berichten: 465
Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45

Re: Martijn's BMW M135i

Bericht door theo300pk+ » 22 mar 2019, 15:35

Martijn_bmw schreef: 22 mar 2019, 08:13 "The Engineers Garage in Soest. Engineers deskundigheid en uitvoering tegen een beunhaas tarief. :wink:
De werkplaats is zo schoon en geordend als een operatie kamer. Meer iets wat je verwacht bij een professioneel F1-team.
Een van de jongens is overigens een engineer die in de Formule1heeft gewerkt.
Enfin, TEG raad ik je aan Martijn."


Dit kan ik echt alleen maar goed onderschrijven!
Martijn, prachtige velgen heb je onder je auto.
Maakt de uitstraling van het totaal klassen beter.
Zijn die optioneel van BMW ?
Laat me weten als je ze ooit kwijt wil. :wink:
Theo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geertmans, Martijn_bmw en 232 gasten