Bmw 135i N54 (OS Giken sperr pag 9.)
- Jules
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Bmw 135i N54
gave einser hoor! Lekker kleurtje en die motor lijkt me inderdaad top in een relatief lichte wagen
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Vrijdag avond de intercooler geinstalleerd. Best wel een joekel van een ding. Alles past er op de mm net in. De bijgeleverde slangen en klemmen hangen wel allemaal vrij. Komende week andere downpipes , daarna naar de tuner
Ik zag de auto voor het eerst op de brug vrijdag, echt bijzonder clean allemaal zonder roest op draagarmen of achter dif.
De uitlaat is een Berk, de middendempers zijn apart, weet niet precies wat het dempt, maar iig niet veel.
https://berktechnology.com/product-cate ... -135i-e82/
Ik zag de auto voor het eerst op de brug vrijdag, echt bijzonder clean allemaal zonder roest op draagarmen of achter dif.
De uitlaat is een Berk, de middendempers zijn apart, weet niet precies wat het dempt, maar iig niet veel.
https://berktechnology.com/product-cate ... -135i-e82/
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw 135i N54
Ha, ha! Geweldig die Honda MTX
Gaat weer de goede kant op!
Gaat weer de goede kant op!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Bmw 135i N54
Das idd een joekel zeg! Gaaf project weer
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Ik heb een paar technische vragen over de downpipes en het motorlampje.
viewtopic.php?f=7&t=37252
viewtopic.php?f=7&t=37252
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54 (downpipes gemonteerd)
De downipes zitter erop.
Het was een zware bevalling.
De pipes zagen er heel gaaf uit, mooie lassen en het was kort gebruikt, dan zou je denken dat het past........
De korte pijp zat er snel op en paste perfect.
De middenpijp moet er af om ruimte te maken om de downpipes te verwijderen.
Als die er af zijn moeten ze er daarna weer op om de downpipes er op aan te sluiten, kijken of het past, dus niet alles vast draaien.
Dit was de korte downpipe, de lambdas worden overgezet.
Dit is de lange downpipe, en we hadden iets te vroeg gejuichd....omdat de korte zo makkelijk ging.
Omdat ie zo mooi glimt
De lange downpipe gemonteerd, zie de pasvorm
Hij raakt het blok, raakt nog een beugel en raakt de andere downpipe.
Wat een Poolse kut pijp
Hier een voorbeeld van de pasvorm. Hij zit stijf tegen een schroef van een beugel aan.
Dit was bij de vorige eigenaar ook, omdat er al wat krassen op de pipe zat, precies op die plek.
Zij hebben hem even gemonteerd en gereden en vervolgens weer verkocht vanwege slechte pasvorm.
De prijs was ernaar, maar het is er natuurlijk niet bij vermeld.
Al met al is dit factor 3 x goedkoper dan 2 Wagner downpipes van 800 euro.
Voor de Poolse pipe is echt maar een oplossing voor, de zaag erin.
Dit stuk is er tussen uit gehaald, nu kan de flens en de pijp op de turbo zo gedraaid worden dat alles vrij zit.
Een rvs buis passend gemaakt voor de ruimte die dan openstaat.
Nu dus de perfecte pasvorm, hand gemaakt.
Het was een zware bevalling.
De pipes zagen er heel gaaf uit, mooie lassen en het was kort gebruikt, dan zou je denken dat het past........
De korte pijp zat er snel op en paste perfect.
De middenpijp moet er af om ruimte te maken om de downpipes te verwijderen.
Als die er af zijn moeten ze er daarna weer op om de downpipes er op aan te sluiten, kijken of het past, dus niet alles vast draaien.
Dit was de korte downpipe, de lambdas worden overgezet.
Dit is de lange downpipe, en we hadden iets te vroeg gejuichd....omdat de korte zo makkelijk ging.
Omdat ie zo mooi glimt
De lange downpipe gemonteerd, zie de pasvorm
Hij raakt het blok, raakt nog een beugel en raakt de andere downpipe.
Wat een Poolse kut pijp
Hier een voorbeeld van de pasvorm. Hij zit stijf tegen een schroef van een beugel aan.
Dit was bij de vorige eigenaar ook, omdat er al wat krassen op de pipe zat, precies op die plek.
Zij hebben hem even gemonteerd en gereden en vervolgens weer verkocht vanwege slechte pasvorm.
De prijs was ernaar, maar het is er natuurlijk niet bij vermeld.
Al met al is dit factor 3 x goedkoper dan 2 Wagner downpipes van 800 euro.
Voor de Poolse pipe is echt maar een oplossing voor, de zaag erin.
Dit stuk is er tussen uit gehaald, nu kan de flens en de pijp op de turbo zo gedraaid worden dat alles vrij zit.
Een rvs buis passend gemaakt voor de ruimte die dan openstaat.
Nu dus de perfecte pasvorm, hand gemaakt.
- ArjanS
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 11:50
Re: Bmw 135i N54
Gelukkig 'on the spot' opgelost. Bij EPS laten doen, zoals je me vertelde 2 weken geleden?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Yep uiteraard, ik was niet heel verbaasd hoor dat er een cm verschil in zat, en zij lossen altijd alles op als het om uitlaten gaat.
Zo'n heerlijk bedrijf.
Zo'n heerlijk bedrijf.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Estoque
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Super mooie kleur op deze auto! Is zo'n 135i nou net zo speels als een 130i?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Ik heb een 130i gereden en vond dat niet zo spannend . De 135i maakt wel indruk, maar dan heb ik het vooral over de motor .
Ik vermoed dat de balans van een 130i beter is, ik vind de 135i zwaar in de neus, maar kan ook aan onderstel liggen......
Ik vermoed dat de balans van een 130i beter is, ik vind de 135i zwaar in de neus, maar kan ook aan onderstel liggen......
- Estoque
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Dat zware neusje heeft de Z4 35i ook last van, toch jammer dat dat in de 135i ook zo is.
Vind het blok namelijk wel heerlijk sjouwen in de Z4, maar zodra je op een afrit afstevent, merk je dat hij toch wel zwaar is.
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Daar is een oplossing voor, fatsoenlijk onderstel van Ohlins met camberplates .
Dat is echt wel goed te krijgen. Kost alleen wat
Dat is echt wel goed te krijgen. Kost alleen wat
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Mooi opgelost zo. Wat dat betreft is het wel prettig om zoiets bij een specialist te laten doen, omdat je nooit weet wat je tegen komt. Uitlaten passen komt zo nauw, dat gaat vrijwel alleen maar in 1 keer goed als je een A+++ merk hebt.
Karretje ziet er prima uit zo! Maar dan de hamvraag: Hoe is de sound en vermogenstoename (butt-dyno)?
Karretje ziet er prima uit zo! Maar dan de hamvraag: Hoe is de sound en vermogenstoename (butt-dyno)?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Volgende week gaat ie naar de Mosselman.
Het geluid is bij lage toeren vooral zwaarder, het zijde zachte geluid is weg. Achter het schutbord hoor je nu meer motor tot 2500 toeren, daarboven vind ik het verschil nihil.
Je hoort hem nu echt werken. Niet perse mooier geluid, anders . Als je geen downpipes wil horen moet je iets hoger in toeren rijden
Het geluid is bij lage toeren vooral zwaarder, het zijde zachte geluid is weg. Achter het schutbord hoor je nu meer motor tot 2500 toeren, daarboven vind ik het verschil nihil.
Je hoort hem nu echt werken. Niet perse mooier geluid, anders . Als je geen downpipes wil horen moet je iets hoger in toeren rijden
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Die Megane was al mega, maar deze is echt next level.
Beetje een sleeper ook dit model. Met een sper, ander onderstel en wat tuning heb je een killer die er bijzonder ingetogen uitziet.
Zoveel power en koppel in een compacte RWD auto is briljant.
Setje styling 270 zou hem echt afmaken maar dat is wel ET20 dus dan komen de wielen erg ver naar buiten, dat zou met de verlaging wel eens problemen kunnen opleveren.
Beetje een sleeper ook dit model. Met een sper, ander onderstel en wat tuning heb je een killer die er bijzonder ingetogen uitziet.
Zoveel power en koppel in een compacte RWD auto is briljant.
Setje styling 270 zou hem echt afmaken maar dat is wel ET20 dus dan komen de wielen erg ver naar buiten, dat zou met de verlaging wel eens problemen kunnen opleveren.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Zelf ook slechte ervaring met aftermarket downpipes voor n54.
Flensen waren tijdens laswerk(productie) iets krom getrokken.....
Toen std kats maar leeg gemaakt en mijn verlies genome.
Wel een wijze les en leuke mod
Flensen waren tijdens laswerk(productie) iets krom getrokken.....
Toen std kats maar leeg gemaakt en mijn verlies genome.
Wel een wijze les en leuke mod
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Ik zou het volgende keer niet anders doen, dit was de goedkoopste oplossing
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Ik heb de 270 bekeken, ik vind ze mooi, maar vind ze niet heel bijzonder tov van de originele look die ik nu heb.tuurgtt schreef: ↑22 mar 2019, 10:48 Die Megane was al mega, maar deze is echt next level.
Beetje een sleeper ook dit model. Met een sper, ander onderstel en wat tuning heb je een killer die er bijzonder ingetogen uitziet.
Zoveel power en koppel in een compacte RWD auto is briljant.
Setje styling 270 zou hem echt afmaken maar dat is wel ET20 dus dan komen de wielen erg ver naar buiten, dat zou met de verlaging wel eens problemen kunnen opleveren.
Als ik wat anders neem dan ultra light OZ velgen, daar wordt de wegligging zoveel beter van.
- e30touring1990
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
klote ja van die pasvorm, gelukkig wel direct op kunnen lossen. ben benieuwd na bezoek mosselman wat eruit komt en hoe 'ie aanvoelt qua vermogensopbouw. zit er al een sper onder of heb ik daar overheen gelezen?
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54 (downpipes pag.4)
Eindelijk weer mooiweer voor de oprit, ff goed de tijd gehad om wielen eens goed aan de binnenzijde schoon te maken en onderstel eens kritisch te bekijken.
En 2 oude foto's gekregen van de eerste eigenaar die de auto circa 10 jaar heeft gehad.
Nog met Chromeline en standaard achterlichten, bmw onderstel ipv kw.
En 2 oude foto's gekregen van de eerste eigenaar die de auto circa 10 jaar heeft gehad.
Nog met Chromeline en standaard achterlichten, bmw onderstel ipv kw.
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bmw 135i N54
Had ik ff gemist maar dat onderstel is echt zgan! Ziet er echt netjes uit
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Bmw 135i N54
Pfff Zo herkenbaar die imitatie downpipe. Ben ook genezen! Uren lopen komt en vanuit smeerput. Toekende kast maar leeg geklopt en kromme zooi verkocht aan hobbyist.
Je bent lekker bezig met je upgrades!
Je bent lekker bezig met je upgrades!
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Bmw 135i N54
Nieuwe upgrades. Powerflex zwart in de binnenzijde van de achter draagarm en beide zijden van de reactie stangen.
Een set Oz Ultraleggera 8j en 9j in duitsland gescoord. Ik heb ze laten spuiten in een soort gunmetal grijs.
Volgende week uitlijnen en de wielen er onder, ik moet ze nog wegen maar op de gt3 scheelde het 2,5 kilo voor een 8j velg.
Ik hoop 10 kilo minder draaiend onafgeveerd gewicht, dat ga je echt voelen.
Een set Oz Ultraleggera 8j en 9j in duitsland gescoord. Ik heb ze laten spuiten in een soort gunmetal grijs.
Volgende week uitlijnen en de wielen er onder, ik moet ze nog wegen maar op de gt3 scheelde het 2,5 kilo voor een 8j velg.
Ik hoop 10 kilo minder draaiend onafgeveerd gewicht, dat ga je echt voelen.
Laatst gewijzigd door jacobt op 24 jul 2019, 23:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Alex, EricT, Mark 320iS, wackywim en 68 gasten