bmw e28 m106 turbo 811pk/1000nm
- RJL86
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
- Auto: Mazda 3
- Contacteer:
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Haha mijn god, wat een beest! Klinkt ook heel tof!
- RS-Ron
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Geen idee hoe oud je bent................ maar over vijf jaar kan je hier je eigen bedrijf mee starten of zoiets. Dan zijn er nieuw alleen auto’s te koop waar je gedwongen een niertransplantatie ondergaat achter het stuur als je 3km te hard rijdt...... Respect, ik doe het je niet na. Zijn er al wat meer foto’s en filmpjes ?
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
27 ben ik.. maar om hier je bedrijf mee te beginnen is lastig denk ik. Want als ik al mijn uren moet rekenen dan word het heel prijzig..RS-Ron schreef: ↑10 mar 2019, 12:13 Geen idee hoe oud je bent................ maar over vijf jaar kan je hier je eigen bedrijf mee starten of zoiets. Dan zijn er nieuw alleen auto’s te koop waar je gedwongen een niertransplantatie ondergaat achter het stuur als je 3km te hard rijdt...... Respect, ik doe het je niet na. Zijn er al wat meer foto’s en filmpjes ?
Gr Ron
Meer filmpjes zijn er nog niet.
Moet eerst nog paar kleine dingen veranderen voordat ik ga rijden.
Gaskabel veranderen omdat het nu rottig gas geef.
Kopbouten natrekken
Klepspeling checken..
Maar nu eerst weekje vakantie
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
- BennieBruutt
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 22:31
- Auto: e30 e36 e39
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Heey Harry jij ook hier!
Mooi project man.
Mooi project man.
- EnigmaEll
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 23 dec 2012, 19:26
- Auto: Volvo V50 2.5 T5 TUNED
- Locatie: Gouda
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Prachtig! Wat een mooi project!
- gvanminnen
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 29 mar 2015, 16:53
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Super sound !
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Afgelopen week buitenranden en binnenbed binnen gekregen voor mijn hartges om te bouwen..
Blij met het resultaat..
Binnenkort even semi slicks erop draaien en dan even passen onder de wagen..
Dit is 9j et 14 voor op de voorkant
Blij met het resultaat..
Binnenkort even semi slicks erop draaien en dan even passen onder de wagen..
Dit is 9j et 14 voor op de voorkant
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Heel mooi project. En die bodykit (BBS?) maakt hem gelijk een stuk dikker.
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 18 mar 2019, 22:06
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Heel mooi project dit, vind het mooi om te zien hoe dat je de inlaat heb gemaakt samen met de turbo piping en dat icm een oudere 5 serie
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Turbo blaast lekker op de dyno zeg
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Tijdens het banken kwamen we r achter dat de originele opvoerpomp in de tank kapot was dus deze heb ik vervangen, de oude was nog van 1985.
De brandstofpomp trok op highboost zoveel stroom dat de dynamostroom onder de 12,5V, en aangezien de brandstofpomp het beste werkt op 15V heb ik de dynamo laten reviseren.
Zo zijn er nieuwe sleepringen, nieuw lager en een instelbare spanningsregelaar ingezet en levert de dynamo geen 14,4V zoals origineel maar 15,1V dus optimaal voor de pomp.
Omdat ik een vems standalone ecu heb kan je daar een tablet aankoppelen en alle sensoren live bijhouden zoals, dynamostroom, oliedruk, koelvloeistoftemp, turbodruk, inlaattemp, uitlaattemp, etc.
Hier nog een filmpje:
https://m.youtube.com/watch?v=zajYy398-dQ
Hier zijn ook nog de dyno uitdraaien, die 580pk was nog maar de eerste run op 1.4bar, dus zal nog wel 25pk of meer uit te halen zijn op die druk
De brandstofpomp trok op highboost zoveel stroom dat de dynamostroom onder de 12,5V, en aangezien de brandstofpomp het beste werkt op 15V heb ik de dynamo laten reviseren.
Zo zijn er nieuwe sleepringen, nieuw lager en een instelbare spanningsregelaar ingezet en levert de dynamo geen 14,4V zoals origineel maar 15,1V dus optimaal voor de pomp.
Omdat ik een vems standalone ecu heb kan je daar een tablet aankoppelen en alle sensoren live bijhouden zoals, dynamostroom, oliedruk, koelvloeistoftemp, turbodruk, inlaattemp, uitlaattemp, etc.
Hier nog een filmpje:
https://m.youtube.com/watch?v=zajYy398-dQ
Hier zijn ook nog de dyno uitdraaien, die 580pk was nog maar de eerste run op 1.4bar, dus zal nog wel 25pk of meer uit te halen zijn op die druk
Laatst gewijzigd door Hdv op 10 jun 2019, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Is dat een grafiek van mount Everest...?
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Van 225pk naar 500pk in 1000 rpm (3500 naar 4500 rpm). Dan moet een feestje zijn.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Schop in de rug-kwadraat
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Mijn god wat een gaaf project <3
Klinkt ook echt heerlijk. Diep respect.
Zou je alleen 1 dingetje voor mij willen doen? Puur uit McDonalds-meeting belang?
Zou je die 'Carbon-look' F16 Style schakelaars willen vervangen voor gewoon zwarte/rode/blauwe of een andere egale kleur.
Vind dit zo afschuwelijk en afbreuk doen aan je auto. Echt het enige puntje. Voor de rest ben ik jaloers en onder de indruk.
Klinkt ook echt heerlijk. Diep respect.
Zou je alleen 1 dingetje voor mij willen doen? Puur uit McDonalds-meeting belang?
Zou je die 'Carbon-look' F16 Style schakelaars willen vervangen voor gewoon zwarte/rode/blauwe of een andere egale kleur.
Vind dit zo afschuwelijk en afbreuk doen aan je auto. Echt het enige puntje. Voor de rest ben ik jaloers en onder de indruk.
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Haha ik had deze toevallig nog liggen dus vandaar dat ik deze heb gemonteerd..Estoque schreef: ↑11 apr 2019, 09:55 Mijn god wat een gaaf project <3
Klinkt ook echt heerlijk. Diep respect.
Zou je alleen 1 dingetje voor mij willen doen? Puur uit McDonalds-meeting belang?
Zou je die 'Carbon-look' F16 Style schakelaars willen vervangen voor gewoon zwarte/rode/blauwe of een andere egale kleur.
Vind dit zo afschuwelijk en afbreuk doen aan je auto. Echt het enige puntje. Voor de rest ben ik jaloers en onder de indruk.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Maar ik merk dus dat je zelf ook niet helemaal "sold on the look" bent..
#hopefull #yougogirl #workworkwork
<3
#hopefull #yougogirl #workworkwork
<3
-
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
hoe zit dat met de rest van de systemen in je auto als je daar 15V overheen gooit? lijkt me dat niet alle systemen daar op gebouwd zijn?
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Ow dat geloof ik wel.. zo iets is altijd wel op meer spanning gebouwd anders zou een piekspanning al fataal wezen..
Hooguit eerder lampjes wisselen maar dat geloof ik wel..
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Mooie cijfers
-
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 03 feb 2019, 15:59
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
Maar weer eens berichtje.
Er zijn geen grote dingen gebeurd aan de auto, beetje kleine aanpassingen gedaan en kleine probleempjes verholpen.
Inmiddels ongeveer 1000km gereden na het afstellen, gelukkig geen gekke dingen tegen gekomen behalve dat de tank snel leeg is.
Dit krijg je als je 550pk los laat op de straat
De auto eens mooi laten poetsen bij een bedrijf, ze zijn er 12uur aan bezig geweest en de auto kwam als nieuw terug, zie hier het resultaat:
De plastic pivotpin die standaard in de bmw bak zit vervangen voor een messing, want de bak ontkoppelde niet meer lekker.
Ook aan de remupgrade begonnen, de remklauwen had ik al liggen dat zijn 4pots brembos.
Ze waren alleen zwart, dus opgeschuurd en goud gespoten, ik denk dat het een dikke combi word met de hartge velgen en de kleur van de auto.
De standaard remslangen worden vervangen door goodridge
Toch maar een skidplate besteld om de carterpan te beschermen
Ook staat er weer een datum voor naar de dyno, wil deze zomer mijn vermogensdoel gaan halen.
Er moeten nog wel paar puntjes gebeuren voordat ik naar de dyno ga.
Heb nu een 3inch downpipe dat is al groot genoeg voor dat vermogen. maar wil de turbo proberen eerder op te laten spoelen.
Dus ga ik de downpipe vergroten van 76mm naar 102mm.
Ook heb ik van nuke een brandstofdrukregelaar gekocht om de brandstofdruk te verlagen van 3bar naar 2,5 zodat de benzinepomp meer flowt, want hoe minder weerstand hoe meer bezine hij verpompt..
ophangbeugel alvast gemaakt om hem te kunnen monteren, alleen nog andere slangpilaren halen.
Tot zover.
Er zijn geen grote dingen gebeurd aan de auto, beetje kleine aanpassingen gedaan en kleine probleempjes verholpen.
Inmiddels ongeveer 1000km gereden na het afstellen, gelukkig geen gekke dingen tegen gekomen behalve dat de tank snel leeg is.
Dit krijg je als je 550pk los laat op de straat
De auto eens mooi laten poetsen bij een bedrijf, ze zijn er 12uur aan bezig geweest en de auto kwam als nieuw terug, zie hier het resultaat:
De plastic pivotpin die standaard in de bmw bak zit vervangen voor een messing, want de bak ontkoppelde niet meer lekker.
Ook aan de remupgrade begonnen, de remklauwen had ik al liggen dat zijn 4pots brembos.
Ze waren alleen zwart, dus opgeschuurd en goud gespoten, ik denk dat het een dikke combi word met de hartge velgen en de kleur van de auto.
De standaard remslangen worden vervangen door goodridge
Toch maar een skidplate besteld om de carterpan te beschermen
Ook staat er weer een datum voor naar de dyno, wil deze zomer mijn vermogensdoel gaan halen.
Er moeten nog wel paar puntjes gebeuren voordat ik naar de dyno ga.
Heb nu een 3inch downpipe dat is al groot genoeg voor dat vermogen. maar wil de turbo proberen eerder op te laten spoelen.
Dus ga ik de downpipe vergroten van 76mm naar 102mm.
Ook heb ik van nuke een brandstofdrukregelaar gekocht om de brandstofdruk te verlagen van 3bar naar 2,5 zodat de benzinepomp meer flowt, want hoe minder weerstand hoe meer bezine hij verpompt..
ophangbeugel alvast gemaakt om hem te kunnen monteren, alleen nog andere slangpilaren halen.
Tot zover.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: bmw e28 m106 turbo 550pk/730nm
blijft een super dik project, echt zo mooi als je dit allemaal zelf kan en doet!