Lexus IS200
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Lexus IS200
Avond heren en dames
Bij deze het topic van mijn huidige auto, een Lexus IS200.
Hiervoor een aantal Fordjes gehad, een primera, 626 en een BMW E46. Hiervan was toch mijn 3e Focus het grappigst, Eibach verlaagt, KYB demper en een volledig nieuw onderstel eronder geknutseld. Reed echt als een scheermes, maar trok met 115 pk niet echt hard. Precies wat een 20 jarige nodig had . Een van de weinige auto's die ik wel had willen houden.
Maar goed terug naar de Lexus. Ex-knot gevaarte zoals sommige al hebben kunnen raden, dus is al voorzien van een boel leuke upgrades. Zoals bijvoorbeeld Bilstein B6 dempers, Eibach pro-kit verlagingsveren en Strongflex polyurethaan bussen. Had hem al een tijdje op het oog en toen Knot hem kwijt wou ook maar gehapt.
In de tussentijd zijn er ook wel weer wat dingen gedaan aan de auto.
-Nieuwe ruiterwissers
-Nieuwe bobines en bougies
-Dorpels aan beide kanten laten lassen
-Koplampen gepolijst
Met deze dingen zit er al weer een boel euro's in. En er gaat waarschijnlijk nog wel meer in. Vooral de bobines was even slikken, ik heb nogal een historie van veel dingen vervangen en aan het eind pas achter de kwaal komen dus heb ik het de garage maar op laten lossen
Voor de rest zijn er nog steeds wat irritatiepuntjes.
Huidige versnellingsbak giert en trilt een beetje in de 6 versnelling, schijnt een standaardkwaaltje te zijn
Ook zweet de bak een klein beetje olie, niets om je druk om te maken, maar het zit er wel.
Klein beetje speling in de aandrijflijn, ik verwacht dat het ook in de bak zit, want hij heeft het in de 5 niet en de 6 en 3 weer wel.
Koplampen waren niet te redden, ik heb met korrel 80 opgeschuurd en ze blijven geel. Daar moeten dus ook nieuwe in.
Remmen mogen wat mij betreft wel een tandje beter.
Huidige plannen zijn dan ook
- Oliewissel en filter (Heb ik al liggen,alleen weer werkt niet mee)
- PU bussen invetten, hij kraakt een beetje over drempels
- Remmen upgrade(twijfel tussen alleen de Supra schijven of schijven en klauwen)
- Fatsoenlijk setje stoelen erin, ik ben niet echt Japans gebouwd en vind de stoelen aan de smalle kant
Toekomstdromen zijn of versnellingsbak reviseren en speling eruit werken of een V8 erin. Waarin dat laatste natuurlijk mijn voorkeur heeft, maar weet niet echt of mijn spaarpot het daarmee eens is. Ook moet er waarschijnlijk een goedkope kilometervreter bij komen. Mijn woonwerk veranderd namelijk van 20 km naar 70 km per dag en ik heb eigenlijk geen trek om dat met de Lexus te doen.
Bij deze het topic van mijn huidige auto, een Lexus IS200.
Hiervoor een aantal Fordjes gehad, een primera, 626 en een BMW E46. Hiervan was toch mijn 3e Focus het grappigst, Eibach verlaagt, KYB demper en een volledig nieuw onderstel eronder geknutseld. Reed echt als een scheermes, maar trok met 115 pk niet echt hard. Precies wat een 20 jarige nodig had . Een van de weinige auto's die ik wel had willen houden.
Maar goed terug naar de Lexus. Ex-knot gevaarte zoals sommige al hebben kunnen raden, dus is al voorzien van een boel leuke upgrades. Zoals bijvoorbeeld Bilstein B6 dempers, Eibach pro-kit verlagingsveren en Strongflex polyurethaan bussen. Had hem al een tijdje op het oog en toen Knot hem kwijt wou ook maar gehapt.
In de tussentijd zijn er ook wel weer wat dingen gedaan aan de auto.
-Nieuwe ruiterwissers
-Nieuwe bobines en bougies
-Dorpels aan beide kanten laten lassen
-Koplampen gepolijst
Met deze dingen zit er al weer een boel euro's in. En er gaat waarschijnlijk nog wel meer in. Vooral de bobines was even slikken, ik heb nogal een historie van veel dingen vervangen en aan het eind pas achter de kwaal komen dus heb ik het de garage maar op laten lossen
Voor de rest zijn er nog steeds wat irritatiepuntjes.
Huidige versnellingsbak giert en trilt een beetje in de 6 versnelling, schijnt een standaardkwaaltje te zijn
Ook zweet de bak een klein beetje olie, niets om je druk om te maken, maar het zit er wel.
Klein beetje speling in de aandrijflijn, ik verwacht dat het ook in de bak zit, want hij heeft het in de 5 niet en de 6 en 3 weer wel.
Koplampen waren niet te redden, ik heb met korrel 80 opgeschuurd en ze blijven geel. Daar moeten dus ook nieuwe in.
Remmen mogen wat mij betreft wel een tandje beter.
Huidige plannen zijn dan ook
- Oliewissel en filter (Heb ik al liggen,alleen weer werkt niet mee)
- PU bussen invetten, hij kraakt een beetje over drempels
- Remmen upgrade(twijfel tussen alleen de Supra schijven of schijven en klauwen)
- Fatsoenlijk setje stoelen erin, ik ben niet echt Japans gebouwd en vind de stoelen aan de smalle kant
Toekomstdromen zijn of versnellingsbak reviseren en speling eruit werken of een V8 erin. Waarin dat laatste natuurlijk mijn voorkeur heeft, maar weet niet echt of mijn spaarpot het daarmee eens is. Ook moet er waarschijnlijk een goedkope kilometervreter bij komen. Mijn woonwerk veranderd namelijk van 20 km naar 70 km per dag en ik heb eigenlijk geen trek om dat met de Lexus te doen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200
Jammer van de lampen en dorpels
Blokken achter zijn hawk hps en voor org. Schijven hebben een grote diameter. Ik zou eerst eens knappe blokken proberen voor. Hawk hps of hp plus. Is200 staat juist bekend om de grote remmen.
Blokken achter zijn hawk hps en voor org. Schijven hebben een grote diameter. Ik zou eerst eens knappe blokken proberen voor. Hawk hps of hp plus. Is200 staat juist bekend om de grote remmen.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: Lexus IS200
Ach hoort erbij, een monteur waar ik nogal vaak koffie mee drink kon het ook niet geloven dat een Lexus roestte.
Nu is het in ieder geval weer voorlopig ok.
Zat ik ook aan te denken, alleen wil het oog ook wat . Vind een vol gevulde velg altijd wel mooi, en als het toch vervangen moet worden
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lexus IS200
Leuke wagen! Persoonlijk zou ik gaan voor een zes cilinder turbo blok als je toch gaat swappen of is er genoeg ruimte voor een V8?
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Lexus IS200
We have a winner alleen een handbak wordt misschien wel ff puzzelen
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: Lexus IS200
Wat ik uit knot zijn topic begreep kan CBSRacing uit Schijndel dat incluis een Supra handbak doen.
En waarom geen 6 cylinder met turbo, tsja ik vind turbo auto's geweldig.
Maar dat past zo niet bij deze auto. Momenteel is het ook echt al een feestje als je boven de 4000 toeren komt. Je moet er echt een beetje voor werken om snelheid te houden.
Turbo's zijn fantastisch, alleen vind ik NA in een auto toch meer plezier geven.
En waarom geen 6 cylinder met turbo, tsja ik vind turbo auto's geweldig.
Maar dat past zo niet bij deze auto. Momenteel is het ook echt al een feestje als je boven de 4000 toeren komt. Je moet er echt een beetje voor werken om snelheid te houden.
Turbo's zijn fantastisch, alleen vind ik NA in een auto toch meer plezier geven.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200
Andere blokken doet wonderen voor 150 euro. Remvloeistof is al in orde.
Heb je die winterset al laten klappen? De hertog jan is al een tijdje op iig
Heb je die winterset al laten klappen? De hertog jan is al een tijdje op iig
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: Lexus IS200
Nee nog niet, ik heb nog steeds de zomers erop. Is nog geen weer voor geweest om te monteren.
Na 2000 km heeft al een van de nieuwe bobines het begeven, dat was wel klote. Maar mijn grootste ergernis is dat vandaag de kachelweerstand het begeven heeft en dat dat gekke ding wel van unobtanium gemaakt lijkt te zijn. Je kan op interwebs allen maar 2e hands units vinden.
Morgen maar eens de dealer bellen kijken hoe hard ik mag bloeden.
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: Lexus IS200
Zo, de Lexus mag eruit.
Ik rijd nu weer net teveel km's om het nog leuk te houden.
Weet niet of iemand interresse heeft.
Huidige km stand is 273.300, loopt nog licht op omdat hij ook mee moet naar mijn werk
Volgende is in mijn bezit gebeurd sinds mijn bezit eind 2018
Dorpels gelast en gespoten 11-2018
Nieuwe bougies en bobines 1-2019
Olie wissel 2-2019
Olie wissel 8-2019
Nieuwe achterbanden 11-2019
Nieuwe thermostaat 12-2019
Nieuwe radiator en distributieset met multiriemen 2-2020
Verder zitten de leuke goodies, zoals de bilstein set eibach veren en de sper er nog steeds onder of op.
Ik rijd nu weer net teveel km's om het nog leuk te houden.
Weet niet of iemand interresse heeft.
Huidige km stand is 273.300, loopt nog licht op omdat hij ook mee moet naar mijn werk
Volgende is in mijn bezit gebeurd sinds mijn bezit eind 2018
Dorpels gelast en gespoten 11-2018
Nieuwe bougies en bobines 1-2019
Olie wissel 2-2019
Olie wissel 8-2019
Nieuwe achterbanden 11-2019
Nieuwe thermostaat 12-2019
Nieuwe radiator en distributieset met multiriemen 2-2020
Verder zitten de leuke goodies, zoals de bilstein set eibach veren en de sper er nog steeds onder of op.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200
Flink mee gereden nog zeg in die 2 jaar... en netjes bijgehouden.
Wie pakt deze parel?
Wie pakt deze parel?
-
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Lexus IS200
Ik heb m alleen een fatsoenlijk onderstel, olie en remvloeistof en remblokken gegeven. Rest is nu ook wel aangepakt zie ik. Blijft altijd zn geld waard zo een lichte 6cyl met sper en 6bak.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten