BMW E81 118d (Trillingsdemper uitlaat verwijderd, wat kunnen hiervan de gevolgen zijn?)
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Circuit ga ik er niet meer mee op.
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Bij het merk Meyle kom je vaak de term 'Original Quality' tegen. Is het een marketing term of bedoelen ze er OEM, af fabriek mee?
- Opa
- Berichten: 6213
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Geen circuit, dan zou ik er gewoon een setje Ferodo DS2500 of iets dergelijks onder gooien, net effe wat beter dan de standaard blokken en je kunt er eventueel ook wel een paar rondjes circuit mee doen, zolang je het maar niet te gek maakt.
Hawk HPplus deed het bij mij ook altijd goed en ook dat is redelijk geschikt voor het circuit.....hoorde weleens mensen over het piepen van die blokken, maar zelf nooit last van gehad.
Heb ook met PFC blokken gereden, dat beviel mij nog het best, daar kun je ook gewoon een hele dag circuit mee doen, maar hoorde daarmee wel heel af en toe een piepje.
Hawk HPplus deed het bij mij ook altijd goed en ook dat is redelijk geschikt voor het circuit.....hoorde weleens mensen over het piepen van die blokken, maar zelf nooit last van gehad.
Heb ook met PFC blokken gereden, dat beviel mij nog het best, daar kun je ook gewoon een hele dag circuit mee doen, maar hoorde daarmee wel heel af en toe een piepje.
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
DS2500 slaat nergens op voor Hylke z’n gepruttel op straat
Heb op de 130i veel geprobeerd aan straatblokken, mijn beste ervaring was Brembo, zowel qua schijven als blokken.
Heb op de 130i veel geprobeerd aan straatblokken, mijn beste ervaring was Brembo, zowel qua schijven als blokken.
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Mocht de oude 1 serie ooit nog een circuit zien dan neem ik wat fading op de koop toe Opa. Met de huidige set van aftermarket schijven en blokken heb ik zowel op Assen als De Ring nog nooit fading gehad.
Ik volg de raad van Thys op, ga voor een Brembo setup.
Ik volg de raad van Thys op, ga voor een Brembo setup.
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Volgens mij zijn de 118d remklauwen en schijven kleiner dan van een 130i , heb met week of 2 voor en achterklauwen van een 130i ivm een upgrade.
Mocht dat iets zijn voor je.
Mocht dat iets zijn voor je.
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Dank voor het aanbod Emiel. Maar voor de 118d met 136 pk voor de openbare weg is zo’n 130i remmenset overkill.
- Opa
- Berichten: 6213
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
DS2500 stelt ook niet veel voor, dat zijn juist de 'straatblokken' van Ferodo, voor het circuit hebben ze DS3000 als ik het goed heb, maar die DS3000 schijnen wel knap te piepen: http://www.verhoeven-autosport.nl/produ ... do-ds2500/
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
DS 2500 is me al veel te extreem Opa. Aanbieders als Autodoc, Winparts en Auto-onderdelen24 bieden ze ook helemaal niet aan. Het gaat mij erom een goede keuze uit de veelvoud van merken van juist die aanbieders te maken.Opa schreef: ↑27 mei 2021, 23:55DS2500 stelt ook niet veel voor, dat zijn juist de 'straatblokken' van Ferodo, voor het circuit hebben ze DS3000 als ik het goed heb, maar die DS3000 schijnen wel knap te piepen: http://www.verhoeven-autosport.nl/produ ... do-ds2500/
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Neem dan Hawk HPS. Remt beter dan standaard, piept niet, weinig remstof en gingen mega lang mee op de E46 touring.
DS2500 nooit meer in mn leven.
DS2500 nooit meer in mn leven.
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Ik snap je direct Hielke.
Ik bestel veel onderdelen via daparto.de
Met filter op leveren in Niederlande is het alsnog stuk goedkoper dan winparts/autodoc(met maximale korting)
ATE schijven scheelt behoorlijk en OEM schijven.
Net TRW draagarm binnen gekregen, bmw is eraf geslepen en TRW erop gedrukt. Blijf ik toch apart vinden, fractie van de prijs.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Geen glazen paleis kosten he...
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Setje remschijven kost sowieso niet de wereld.
Prijs verschil met 4 ate powerdiscs via daparto ipv gewone ate schijven in NL, blokken en sensoren was iets over de 100 euro goedkoper. Toch keer tanken extra.
Prijs verschil met 4 ate powerdiscs via daparto ipv gewone ate schijven in NL, blokken en sensoren was iets over de 100 euro goedkoper. Toch keer tanken extra.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
https://www.ebay.de/itm/362096180172?fi ... SwK05gAW7P
Ligt in NL voor nog geen 150 piek, moet je alleen nog een slijtageindicator halen voor een tientje.
Ligt in NL voor nog geen 150 piek, moet je alleen nog een slijtageindicator halen voor een tientje.
- Emiel
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Ja dat zeg ik, Daparto.de , 137,50 euro incl. 15 euro verzend kosten. Schijven, blokken en slijtage indicator, alles ATE.
Doen zo met vrienden onderhoud aan E46, E87 en voorheen E53/E60/etc.
Doen zo met vrienden onderhoud aan E46, E87 en voorheen E53/E60/etc.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
uitlaatdiscounter is onmogelijk goedkoop met de textars. ate powerdisks doe ik nooit meer, die vraten mijn yellowstuf in 3 rondjes ring op.
Zal vast ook vaak prima zijn maar ik zou het er niet op gokken, gewoon gladde schijven scoren!
Zal vast ook vaak prima zijn maar ik zou het er niet op gokken, gewoon gladde schijven scoren!
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E81 118d (nieuwe remschijven en remblokken nodig, welke?)
Setje Brembo schijven en blokken doen het inmiddels prima.
Bij accelereren bij 1200 toeren had de auto (ook hoorbaar voor mensen die in de buurt waren) een soort teng-teng geluid. Kwam er na wat speurwerk zelf achter dat dit van een gescheurde trillingsdemper (op het langste stuk uitlaatpijp tussen roetfilter en achterdemper) kwam. Deze is nu verwijderd en het geluid is weg. Maar dat ding heeft er vast niet voor niks gezeten. Kan het kwaad dat ie er niet meer zit? Wat zijn de risico’s? Als ik een wil hebben (wil geen chinese imitatie en ook niet de hoofdprijs bij BMW betalen) wat is dan een goed adres?
Bij accelereren bij 1200 toeren had de auto (ook hoorbaar voor mensen die in de buurt waren) een soort teng-teng geluid. Kwam er na wat speurwerk zelf achter dat dit van een gescheurde trillingsdemper (op het langste stuk uitlaatpijp tussen roetfilter en achterdemper) kwam. Deze is nu verwijderd en het geluid is weg. Maar dat ding heeft er vast niet voor niks gezeten. Kan het kwaad dat ie er niet meer zit? Wat zijn de risico’s? Als ik een wil hebben (wil geen chinese imitatie en ook niet de hoofdprijs bij BMW betalen) wat is dan een goed adres?
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW E81 118d (Trillingsdemper uitlaat verwijderd, wat kunnen hiervan de gevolgen zijn?)
Zal bepaalde uitlaat geluiden dempen neem ik aan. Met een langere bout en een flinke ring kan ie er dan weer werkend terug op?
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E81 118d (Trillingsdemper uitlaat verwijderd, wat kunnen hiervan de gevolgen zijn?)
Nee, deze is overleden zei de garagist.
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E81 118d (Trillingsdemper uitlaat verwijderd, wat kunnen hiervan de gevolgen zijn?)
Kan hooguit wat resonanties voorkomen lijkt me.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: BMW E81 118d (Trillingsdemper uitlaat verwijderd, wat kunnen hiervan de gevolgen zijn?)
das wel echt het nieuwe rijden he, accelereren bij 1200 toeren. Tandje terug man!
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW E81 118d (Trillingsdemper uitlaat verwijderd, wat kunnen hiervan de gevolgen zijn?)
Dit blok draait van 1000 tot 5000 als een turbine! En om eerlijk te zijn, met het voortschrijden van de jaren ga ik ook automatisch lager in de toeren rijden
Wagentje rijdt nog super. Olieverbruik is nagenoeg nihil. Ben blij dat jij 'm destijds hebt laten staan
Straks als ik 'm drie jaar heb gehad, er bijna 45.000 km mee heb gereden, en de teller op iets van 290.000 km staat, zal ik een eerlijke update over de defecten en de kosten geven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten