E30 Touring V8
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E30 Touring V8
Ik zou dat aan de professionals over laten
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring V8
Nou...vandaag bij de RDW geweest voor de keuring ivm de motorswap.
Eerst emmissie test. CO was wat te hoog, maar de keurmeester dacht leuk mee en zei “rij nog maar even een rondje industrieterrein”. Daarna was ie ruim voldoende laag.
Toen papierwinkel. Je moet echt de herkomst van de motor aan kunnen tonen anders kan je het keuren wel vergeten. Ik had de kentekenpapieren van de donor auto alsmede het koopcontract mee, dat was voldoende. Ook had ik informatie meegenomen betreft het motortype, code en vermogens gegevens. Dat hebben ze allemaal overgenomen.
Daarna de technische keuring boven de smeerput. Hij is echt wel dik een half uur aan het kijken/ruiken/voelen geweest. Enige opmerking was daarna dat ie de baksteun wel iets zwaarder uitgevoerd had verwacht, verder was alles goed/netjes.
Dan de remmenbank op. Remkracht ruim voldoende bij normale pedaalkracht. Balans ook prima. Dus hup de remmenbank af.
Toen nog een rondje verlichting checken...en...de werking van de rembekrachtiger die ook voor de APK als zodanig getest moet worden:
Nu wist ik ook wel dat dit normaal gesproken zo zou moeten werken. Maar dat het een punt op de APK checklist was wist ik dan weer niet. En hier...al bijna klaar...ging het mis. Want het pedaal zakt bij mij niet. En dus is de werking van de bekrachtiger daarmee niet gecontroleerd. Ik vond wel dat ze bij het RDW echt de tijd ervoor namen. Uiteindelijk met drie man overleg wat ze ermee moesten. Maar toch geen goedkeur, want in principe zou de auto ook de APK keuring niet doorstaan.
Eenmaal thuis nog eens de werking van de rembekrachtiger getest. Ik ging ervanuit dat ie wel wat deed want heel veel pedaaldruk is er met de huidige remmen niet nodig om tot blokkeren te komen. Echter, na de vacuumslang naar de bekrachtiger los getrokken te hebben bleef het remgedrag exact hetzelfde. Met andere woorden...die bekrachtiger doet niets. Dus de keurmeester heeft gelijk.
Nu zijn er twee oplossingen. Eerste is natuurlijk bepalen wat er mis is met de huidige bekrachtiger. Een tweede mogelijkheid is het ding helemaal verwijderen. Want volgens de keurmeester is het wel een kwestie van “als het er niet op zit hoef ik het ook niet te testen”. Achteraf had ie dan gewoon goedgekeurd geweest dus want remkracht en balans waren prima. Maar ik had dan weer nooit verwacht dat het zonder bekrachtiger rijdbaar zou zijn. Wel dus. Komt door de klauwen met grote remzuigers denk ik.
Ik moet binnen 8 weken terug, dan is de rest van de keuring nog geldig en hoeft alleen die rembekrachtiger test uitgevoerd.
Eerst emmissie test. CO was wat te hoog, maar de keurmeester dacht leuk mee en zei “rij nog maar even een rondje industrieterrein”. Daarna was ie ruim voldoende laag.
Toen papierwinkel. Je moet echt de herkomst van de motor aan kunnen tonen anders kan je het keuren wel vergeten. Ik had de kentekenpapieren van de donor auto alsmede het koopcontract mee, dat was voldoende. Ook had ik informatie meegenomen betreft het motortype, code en vermogens gegevens. Dat hebben ze allemaal overgenomen.
Daarna de technische keuring boven de smeerput. Hij is echt wel dik een half uur aan het kijken/ruiken/voelen geweest. Enige opmerking was daarna dat ie de baksteun wel iets zwaarder uitgevoerd had verwacht, verder was alles goed/netjes.
Dan de remmenbank op. Remkracht ruim voldoende bij normale pedaalkracht. Balans ook prima. Dus hup de remmenbank af.
Toen nog een rondje verlichting checken...en...de werking van de rembekrachtiger die ook voor de APK als zodanig getest moet worden:
Nu wist ik ook wel dat dit normaal gesproken zo zou moeten werken. Maar dat het een punt op de APK checklist was wist ik dan weer niet. En hier...al bijna klaar...ging het mis. Want het pedaal zakt bij mij niet. En dus is de werking van de bekrachtiger daarmee niet gecontroleerd. Ik vond wel dat ze bij het RDW echt de tijd ervoor namen. Uiteindelijk met drie man overleg wat ze ermee moesten. Maar toch geen goedkeur, want in principe zou de auto ook de APK keuring niet doorstaan.
Eenmaal thuis nog eens de werking van de rembekrachtiger getest. Ik ging ervanuit dat ie wel wat deed want heel veel pedaaldruk is er met de huidige remmen niet nodig om tot blokkeren te komen. Echter, na de vacuumslang naar de bekrachtiger los getrokken te hebben bleef het remgedrag exact hetzelfde. Met andere woorden...die bekrachtiger doet niets. Dus de keurmeester heeft gelijk.
Nu zijn er twee oplossingen. Eerste is natuurlijk bepalen wat er mis is met de huidige bekrachtiger. Een tweede mogelijkheid is het ding helemaal verwijderen. Want volgens de keurmeester is het wel een kwestie van “als het er niet op zit hoef ik het ook niet te testen”. Achteraf had ie dan gewoon goedgekeurd geweest dus want remkracht en balans waren prima. Maar ik had dan weer nooit verwacht dat het zonder bekrachtiger rijdbaar zou zijn. Wel dus. Komt door de klauwen met grote remzuigers denk ik.
Ik moet binnen 8 weken terug, dan is de rest van de keuring nog geldig en hoeft alleen die rembekrachtiger test uitgevoerd.
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Jammer, smetje op een topproject, maar bovenal toch een compliment over de kwaliteit van de build!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26720
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Herkenbaar het stukje over herkomst van de donor motor en spullen dat was bij mij destijds net zo, als je dat niet op orde hebt kan je beter niet eens gaan
Jammer van de rembekrachtiger maar gezien alles goed is zonder bekrachtiging is het geen idee om hem eerst er tussenuit te halen.
Spul overbruggen waar die zat en dan de keuring regelen. Lijkt mij ook het makkelijkst te realiseren binnen 8wkn.
En kan je daarna altijd nog bezien wat je als definitieve oplossing wil doen met wel of niet bekrachtigen en hoe
Jammer van de rembekrachtiger maar gezien alles goed is zonder bekrachtiging is het geen idee om hem eerst er tussenuit te halen.
Spul overbruggen waar die zat en dan de keuring regelen. Lijkt mij ook het makkelijkst te realiseren binnen 8wkn.
En kan je daarna altijd nog bezien wat je als definitieve oplossing wil doen met wel of niet bekrachtigen en hoe
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Absoluut een mooie build! Dat helpt natuurlijk ook bij zo’n rdw keuring. Wel bijzonder dat ie zo goed remt dat je een bekrachtiger niet mist, dat heb ik nog nooit mee gemaakt met schijfremmen op een auto...
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Dat is inderdaad wel een korte termijn plan Martijn. De leidingen op de bekrachtiger zitten met banjo’s dus dat is vrij makkelijk even door te lussen. Ik heb wel de fabrikant en verkoper van de rembekrachtiger al gemaild maar ik vermoed dan ik daar niet teveel van hoef te verwachten gezien de aanschaf al een jaarbericht was.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Kan de bekrachtiger wel buitenlucht aanzuigen op het moment dat hij bediend wordt?
https://www.mvwautotechniek.nl/rembekrachtiger/
https://www.mvwautotechniek.nl/rembekrachtiger/
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Zou hem er ook eerst doorheen zien te krijgen en daarna op je gemak naar wens de juiste bekrachtiger inbouwen.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Balen man... ik zou lekker doorlussen maar begrijp ook dat het je eer te na is en het op orde wil hebben.
Op naar de 2e ronde!
Op naar de 2e ronde!
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Je hebt niet heel toevallig de 1-weg klep verkeerd om gezet of de vacuumslang op een niet vacuumplek aangesloten ?
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Nee en nee. Maar wel goed dat je het vraagt hoor
Gezien die bekrachtiger er toch even uit moet ga ik de leidingen even doorlussen al was het maar om ze af te sluiten tegen lekkage. Ik zal dan nog even een rondje rijden om te kijken of het acceptabel is. Zo nee dan kan ik rustig kijken naar een oplossing en als dat niet binnen acht weken te realiseren is dan zonder bekrachtiger terug naar de RDW.
Gezien die bekrachtiger er toch even uit moet ga ik de leidingen even doorlussen al was het maar om ze af te sluiten tegen lekkage. Ik zal dan nog even een rondje rijden om te kijken of het acceptabel is. Zo nee dan kan ik rustig kijken naar een oplossing en als dat niet binnen acht weken te realiseren is dan zonder bekrachtiger terug naar de RDW.
-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
mooi dat alles verder is goedgekeurd, toch lekker! even stoeien nog met die bekrachtiger en dan lekker roffelen met die v8
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Jammer dat het uiteindelijk niet volledig gelukt was, maar dat komt vast snel goed als ik de rest van het project zo zie!
Wel bijzonder hoe verschillend het bij de RDW soms gaat. Ik ben er 3 maanden geleden ook geweest voor een vergelijkbare keuring. Maar bij mij ging het toch een stuk anders:
CO test --> niet uitgevoerd
technische keuring boven smeerput --> niet gedaan
remmentest --> niet gedaan
verlichting checken --> niet gedaan
Dan vraag je je ondertussen wel af wat er dan wel gedaan is. De informatie over de motor, type, cilinderaantal, cilinderinhoud en vermogen zijn opgenomen in het systeem en de auto is op de weegbrug geweest om het nieuwe gewicht te bepalen. Ik vond het allemaal prima, maar toch raar dat er zo'n verschil zit in hoe er gewerkt wordt. Bij welk RDW station ben je geweest?
Wel bijzonder hoe verschillend het bij de RDW soms gaat. Ik ben er 3 maanden geleden ook geweest voor een vergelijkbare keuring. Maar bij mij ging het toch een stuk anders:
CO test --> niet uitgevoerd
technische keuring boven smeerput --> niet gedaan
remmentest --> niet gedaan
verlichting checken --> niet gedaan
Dan vraag je je ondertussen wel af wat er dan wel gedaan is. De informatie over de motor, type, cilinderaantal, cilinderinhoud en vermogen zijn opgenomen in het systeem en de auto is op de weegbrug geweest om het nieuwe gewicht te bepalen. Ik vond het allemaal prima, maar toch raar dat er zo'n verschil zit in hoe er gewerkt wordt. Bij welk RDW station ben je geweest?
-
- Berichten: 1703
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
- Contacteer:
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Dat laatste vraag ik me ook af want ik moet straks natuurlijk ook vanwege de motorwissel.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E30 Touring V8
Met de kennis van nu had je beter kunnen zeggen dat er geen rembekrachtiger op zit, die hadden ze ook niet snel gevonden haha.RJK schreef: ↑26 nov 2020, 20:02 Nou...vandaag bij de RDW geweest voor de keuring ivm de motorswap.
Eerst emmissie test. CO was wat te hoog, maar de keurmeester dacht leuk mee en zei “rij nog maar even een rondje industrieterrein”. Daarna was ie ruim voldoende laag.
Toen papierwinkel. Je moet echt de herkomst van de motor aan kunnen tonen anders kan je het keuren wel vergeten. Ik had de kentekenpapieren van de donor auto alsmede het koopcontract mee, dat was voldoende. Ook had ik informatie meegenomen betreft het motortype, code en vermogens gegevens. Dat hebben ze allemaal overgenomen.
Daarna de technische keuring boven de smeerput. Hij is echt wel dik een half uur aan het kijken/ruiken/voelen geweest. Enige opmerking was daarna dat ie de baksteun wel iets zwaarder uitgevoerd had verwacht, verder was alles goed/netjes.
Dan de remmenbank op. Remkracht ruim voldoende bij normale pedaalkracht. Balans ook prima. Dus hup de remmenbank af.
Toen nog een rondje verlichting checken...en...de werking van de rembekrachtiger die ook voor de APK als zodanig getest moet worden:
A0CEFB16-DA4D-4245-A806-2F6ED5E4AA32.jpeg
Nu wist ik ook wel dat dit normaal gesproken zo zou moeten werken. Maar dat het een punt op de APK checklist was wist ik dan weer niet. En hier...al bijna klaar...ging het mis. Want het pedaal zakt bij mij niet. En dus is de werking van de bekrachtiger daarmee niet gecontroleerd. Ik vond wel dat ze bij het RDW echt de tijd ervoor namen. Uiteindelijk met drie man overleg wat ze ermee moesten. Maar toch geen goedkeur, want in principe zou de auto ook de APK keuring niet doorstaan.
Eenmaal thuis nog eens de werking van de rembekrachtiger getest. Ik ging ervanuit dat ie wel wat deed want heel veel pedaaldruk is er met de huidige remmen niet nodig om tot blokkeren te komen. Echter, na de vacuumslang naar de bekrachtiger los getrokken te hebben bleef het remgedrag exact hetzelfde. Met andere woorden...die bekrachtiger doet niets. Dus de keurmeester heeft gelijk.
Nu zijn er twee oplossingen. Eerste is natuurlijk bepalen wat er mis is met de huidige bekrachtiger. Een tweede mogelijkheid is het ding helemaal verwijderen. Want volgens de keurmeester is het wel een kwestie van “als het er niet op zit hoef ik het ook niet te testen”. Achteraf had ie dan gewoon goedgekeurd geweest dus want remkracht en balans waren prima. Maar ik had dan weer nooit verwacht dat het zonder bekrachtiger rijdbaar zou zijn. Wel dus. Komt door de klauwen met grote remzuigers denk ik.
Ik moet binnen 8 weken terug, dan is de rest van de keuring nog geldig en hoeft alleen die rembekrachtiger test uitgevoerd.
Mooi dat voor de rest alles goed is, hopelijk is het probleem makkelijk op te lossen.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Dit was m’n derde keer keuren voor motor wijziging. Alle keren in Heerenveen. Dit keer was veruit de meest uitgebreide keuring, keren daarvoor stond ik ook rap op de weegbrug. Ze hadden het rustig dus nam ie er alle tijd voor. Ik vind het prima hoor, het moet ook gewoon goed voor elkaar zijn. Maar wel eens met je dat het bijzonder is als het er bij andere stations anders aan toe gaat.Marc Sierra schreef: ↑27 nov 2020, 17:32 Jammer dat het uiteindelijk niet volledig gelukt was, maar dat komt vast snel goed als ik de rest van het project zo zie!
Wel bijzonder hoe verschillend het bij de RDW soms gaat. Ik ben er 3 maanden geleden ook geweest voor een vergelijkbare keuring. Maar bij mij ging het toch een stuk anders:
CO test --> niet uitgevoerd
technische keuring boven smeerput --> niet gedaan
remmentest --> niet gedaan
verlichting checken --> niet gedaan
Dan vraag je je ondertussen wel af wat er dan wel gedaan is. De informatie over de motor, type, cilinderaantal, cilinderinhoud en vermogen zijn opgenomen in het systeem en de auto is op de weegbrug geweest om het nieuwe gewicht te bepalen. Ik vond het allemaal prima, maar toch raar dat er zo'n verschil zit in hoe er gewerkt wordt. Bij welk RDW station ben je geweest?
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E30 Touring V8
Hij stond wel even raar te kijken toen ik het dashboardkastje open deedJan-Willem schreef: ↑27 nov 2020, 19:05 Met de kennis van nu had je beter kunnen zeggen dat er geen rembekrachtiger op zit, die hadden ze ook niet snel gevonden haha.
Mooi dat voor de rest alles goed is, hopelijk is het probleem makkelijk op te lossen.
Ik heb inmiddels antwoord van de fabrikant. Ze hebben weleens meegemaakt dat na lang stilstaan een klepje vast gaat zitten die de vacuüm sturing regelt. Zou kunnen...heeft een jaar ongebruikt in de auto gehangen. Ik pak dat morgen even uit elkaar. Wie weet is dat de oplossing.
Zo niet dan pak ik de bekrachtiger er helemaal uit. Zojuist al even twee busjes gemaakt waarmee ik de leidingen kan doorlussen en in de bestaande ophanging van de bekrachtiger passen. Ik had zowaar de benodigde 3/8-24 UNF tap liggen...
-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
ben wel benieuwd bij welk rdw station dit is geweest dan? en ging het om een pre 1997 motorswap (bouwjaar auto, niet het blok wat erin ging)?Marc Sierra schreef: ↑27 nov 2020, 17:32 Jammer dat het uiteindelijk niet volledig gelukt was, maar dat komt vast snel goed als ik de rest van het project zo zie!
Wel bijzonder hoe verschillend het bij de RDW soms gaat. Ik ben er 3 maanden geleden ook geweest voor een vergelijkbare keuring. Maar bij mij ging het toch een stuk anders:
CO test --> niet uitgevoerd
technische keuring boven smeerput --> niet gedaan
remmentest --> niet gedaan
verlichting checken --> niet gedaan
Dan vraag je je ondertussen wel af wat er dan wel gedaan is. De informatie over de motor, type, cilinderaantal, cilinderinhoud en vermogen zijn opgenomen in het systeem en de auto is op de weegbrug geweest om het nieuwe gewicht te bepalen. Ik vond het allemaal prima, maar toch raar dat er zo'n verschil zit in hoe er gewerkt wordt. Bij welk RDW station ben je geweest?
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Dit was in Arnhem en inderdaad een pre 1997 motorswap. Maar er zijn wel gewoon eisen aan de CO uitstoot en ook de remmen schijnen voor 1997 wel te moeten werken... Nou was het wel een keuring zonder APK en er was ook geen geldige APK meer, dus al die punten worden sowieso wel gecheckt als er weer APK op komt.e30touring1990 schreef: ↑27 nov 2020, 21:29ben wel benieuwd bij welk rdw station dit is geweest dan? en ging het om een pre 1997 motorswap (bouwjaar auto, niet het blok wat erin ging)?Marc Sierra schreef: ↑27 nov 2020, 17:32 Jammer dat het uiteindelijk niet volledig gelukt was, maar dat komt vast snel goed als ik de rest van het project zo zie!
Wel bijzonder hoe verschillend het bij de RDW soms gaat. Ik ben er 3 maanden geleden ook geweest voor een vergelijkbare keuring. Maar bij mij ging het toch een stuk anders:
CO test --> niet uitgevoerd
technische keuring boven smeerput --> niet gedaan
remmentest --> niet gedaan
verlichting checken --> niet gedaan
Dan vraag je je ondertussen wel af wat er dan wel gedaan is. De informatie over de motor, type, cilinderaantal, cilinderinhoud en vermogen zijn opgenomen in het systeem en de auto is op de weegbrug geweest om het nieuwe gewicht te bepalen. Ik vond het allemaal prima, maar toch raar dat er zo'n verschil zit in hoe er gewerkt wordt. Bij welk RDW station ben je geweest?
Na bouwjaar 1997 is een motorswap toch bijna onmogelijk geworden?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Wat voor swap was dat dan Marc? V6 cossie in een Sierra?
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Arnhem moet ik ook nog heen voor de keuring. swap na 1997 is niet onmogelijk maar wel een klap meer eisen en eigenlijk een individuele typegoedkeuring op lelystad al hoor je verschillende verhalen van mensen die met een auto na 1997 er soepel doorheen lopen bij een lokaal RDW station.Marc Sierra schreef: ↑28 nov 2020, 10:55Dit was in Arnhem en inderdaad een pre 1997 motorswap. Maar er zijn wel gewoon eisen aan de CO uitstoot en ook de remmen schijnen voor 1997 wel te moeten werken... Nou was het wel een keuring zonder APK en er was ook geen geldige APK meer, dus al die punten worden sowieso wel gecheckt als er weer APK op komt.e30touring1990 schreef: ↑27 nov 2020, 21:29ben wel benieuwd bij welk rdw station dit is geweest dan? en ging het om een pre 1997 motorswap (bouwjaar auto, niet het blok wat erin ging)?Marc Sierra schreef: ↑27 nov 2020, 17:32 Jammer dat het uiteindelijk niet volledig gelukt was, maar dat komt vast snel goed als ik de rest van het project zo zie!
Wel bijzonder hoe verschillend het bij de RDW soms gaat. Ik ben er 3 maanden geleden ook geweest voor een vergelijkbare keuring. Maar bij mij ging het toch een stuk anders:
CO test --> niet uitgevoerd
technische keuring boven smeerput --> niet gedaan
remmentest --> niet gedaan
verlichting checken --> niet gedaan
Dan vraag je je ondertussen wel af wat er dan wel gedaan is. De informatie over de motor, type, cilinderaantal, cilinderinhoud en vermogen zijn opgenomen in het systeem en de auto is op de weegbrug geweest om het nieuwe gewicht te bepalen. Ik vond het allemaal prima, maar toch raar dat er zo'n verschil zit in hoe er gewerkt wordt. Bij welk RDW station ben je geweest?
Na bouwjaar 1997 is een motorswap toch bijna onmogelijk geworden?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: E30 Touring V8 - RDW keuring
Misschien als je een origineel blok van een andere bmw er in doet zonder aanpassingen dan ze niet te moeilijk doen. Zijn apk waardes ook genoeg om je milieueisen goed genoeg te hebben? of geen schijn van kans zonder bijv een egr of carterontluchting?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BartMS, Bing [Bot], Bokkepoot, Dimitri, Djessey, e30touring1990, Ferdi, Jan-BMW-Suzuki, JdBn, Rogerb en 105 gasten