FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… THE END

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door MartijnGizmo » 28 jul 2021, 14:28

TLRS schreef: 25 jul 2021, 07:09 Opzich best een interessante vraag. Wat leveren verstuivers maximaal per minuut?

Hebben diesels dezelfde uitsparingen voor kleppen als benzine zuigers?
Het probleem is volgens mij dat de verbrandingsruimte langzaam volloopt terwijl de auto stilstaat. En als je hem dan probeert te starten na een weekje stilstaan is ie stuk.

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door TLRS » 28 jul 2021, 18:33

MartijnGizmo schreef: 28 jul 2021, 14:28 Het probleem is volgens mij dat de verbrandingsruimte langzaam volloopt terwijl de auto stilstaat. En als je hem dan probeert te starten na een weekje stilstaan is ie stuk.
Hoeveel kan er lekken zonder pompdruk.. aan de andere kant.. hoeveel is er nodig voor vloeistof slag :tooth:

Wout309t
Berichten: 1147
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Wout309t » 28 jul 2021, 23:00

Zoals RJK al zegt: nokkenas breekt doorgaans niet door vloeistofslag. Er moet iets anders gebeurd zijn in de cilinderkop.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26729
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2021, 06:52

Ik zou hem wegbrengen naar een echt goede motoren bouwer. Die juiste diagnose kunnen stellen en herstellen.

Bijv MMA in Amersfoort is een hele goede of Carrec.
Zulke bedrijven hebben veel meer kennis dan een gemiddelde monteur/dealer.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door jos_br » 29 jul 2021, 23:10

TLRS schreef: 28 jul 2021, 18:33
MartijnGizmo schreef: 28 jul 2021, 14:28 Het probleem is volgens mij dat de verbrandingsruimte langzaam volloopt terwijl de auto stilstaat. En als je hem dan probeert te starten na een weekje stilstaan is ie stuk.
Hoeveel kan er lekken zonder pompdruk.. aan de andere kant.. hoeveel is er nodig voor vloeistof slag :tooth:
Er is niet veel nodig voor een vloeistofslag, echter gaat er dan een drijfstang krom. Een nokkenas die breekt komt meestal door een materiaalmoeheid of zoiets.

Jos.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door FDD » 31 jul 2021, 18:00

Ik ben momenteel op vakantie, vandaar even rustig van mijn kant…

Even 2 snelle fotos gemaakt voor vertrek:
Afbeelding
Dat is dus wat ik aantrof aan de onderkant van de hoge drukverdeler die op het blok gemonteerd zit. Of dit normaal is, geen idee, ik vermoed het niet maar heb er geen verstand van :nah: :nah: :nah:

Recht daaronder zit de breuk, je kijkt door het gat waar normaal dus de pomp gemonteerd zit:
Afbeelding

Ik zoek tussendoor wel een goede motorenbouwer, het liefst in het noorden van het land. Wil eerst een grondige analyse voordat ik een beslissing neem…

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Marc Sierra » 31 jul 2021, 19:29

Ik kan de afbeeldingen niet zien. Ligt dat nou aan mij? Ik heb dat best vaak op dit forum, maar op andere fora nooit. :hmmm:

TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door TLRS » 31 jul 2021, 19:35

Zo eerste ingeving is dat de zuiger van de pomp om één of andere reden te moeizaam ging of geblokkeerd is geweest. Distributie heeft daar weinig medelijden mee denk ik.

Denk dat het interessant is om te kijken of de beschadiging van de zuiger de boring van het pomphuis kan bereiken. En of er alleen metaal af is geschraapt of dat er wat vervormd is waardoor de zuiger plaatselijk 'dikker' is geworden.

Is de zuiger buitenom net zo donker/zwart als dat vierkantje op de foto?

@Marc Sierra: https://ibb.co/RQVDWYB

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door EvdP » 31 jul 2021, 21:02

FDD schreef: 31 jul 2021, 18:00 Ik ben momenteel op vakantie, vandaar even rustig van mijn kant…

Even 2 snelle fotos gemaakt voor vertrek:
Afbeelding
Dat is dus wat ik aantrof aan de onderkant van de hoge drukverdeler die op het blok gemonteerd zit. Of dit normaal is, geen idee, ik vermoed het niet maar heb er geen verstand van :nah: :nah: :nah:

Recht daaronder zit de breuk, je kijkt door het gat waar normaal dus de pomp gemonteerd zit:
Afbeelding

Ik zoek tussendoor wel een goede motorenbouwer, het liefst in het noorden van het land. Wil eerst een grondige analyse voordat ik een beslissing neem…

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Marc Sierra » 31 jul 2021, 21:38

In de quote kan ik de foto’s weer wel zien, vreemd. :?

Overigens geen idee wat er op de foto staat, kan dat van zo’n detail foto niet thuisbrengen.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6148
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door EvdP » 31 jul 2021, 21:48

Ik heb de URL's aangepast in de quote

vester86
Berichten: 2719
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door vester86 » 01 aug 2021, 00:48

Marc Sierra schreef: 31 jul 2021, 21:38 In de quote kan ik de foto’s weer wel zien, vreemd. :?

Overigens geen idee wat er op de foto staat, kan dat van zo’n detail foto niet thuisbrengen.
voor mij hetzelfde “probleem”, ik zie enkel de foto’s in de quote en kan het daarnaast ook niet thuis brengen in deze detail foto’s

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… nokkenas doormidden….

Bericht door FDD » 10 aug 2021, 12:24

FDD schreef: 24 nov 2018, 16:31 Aangezien een moderator al mijn auto topic aangemaakt heeft verander ik even de oude post. Uiteraard snap ik dat dit gedaan is, het E39 M5 draadje moet een E39 M5 draadje blijven.

Goed even bij het begin beginnen.....

Al langer met de gedachte gespeelt om wat nieuwers te kopen, de M5 is de beste wagen ever die ik tot nu toe gehad heb, echter zo af en toe begon het te kriebelen naar iets nieuwers. Daar moest dan de familiewagen voor gaan wijken, echter krijg je daar zo weinig voor terug dat je feitelijk een bak met ellende terug zou kopen. Om in een wat hogere (voor mij dan) prijsklasse te kunnen shoppen, moest de M5 het veld ruimen. Ik zou natuurlijk ook met de bank gaan kunnen babbelen, maar lenen is op zijn zachtst gezegd niet zo mijn ding.

Toen we vervolgens erachter kwamen dat we wederom zwanger waren van ons 2e kindje besloten dat nu de tijd rijp was om iets nieuws te kopen. Ook willen we ons huis verbouwen en eigenlijk binnen nu en 10 jaar afgelost hebben. Dus ja dan moet er wel iets betrouwbaars in de plaats komen. De vraag is echter wat.

Aangezien de Touring eigenlijk praktisch nooit vol is, besloten om te gaan kijken naar een grote sedan. Ook moest hij in het bezit zijn van een V8 en mocht hij wat comfortabeler zijn. Toen ik de M5 kocht woonde ik in Groningen en mijn werk zit in Oldenzaal. De snelste weg is de befaamde A31 en de M5 werd dus gebruikt waarvoor hij geaakt is. Een paar jaar geleden verhuisd naar Assen dus ik rijd wat meer door Nederland en sneller dan 160kilometer per uur gaat het niet. Een beetje comfort of anders genieten was dus mogelijk. Ook moest de wagen (zoals al mijn vorige wagens) een rustige lijn hebben en niks schreeuwends.

Goed lijstje gemaakt van grote sedans met V8:
- BMW 750i bouwjaar vanaf 2009. Ik vind het een mooie wagen om te zien van binnen en van buiten, helaas is hij voorzien van een V8 die afgeraden word om aan te schaffen of je neemt een gok dat de motor niet kapot gaat. Aangezien we iets betrouwbaars wilden viel die hierdoor af
- Mercedes S-Klasse: In mijn budget zit je aan de S-klasse met die uitgebouwde wielkasten, gewoon lomp en voor mij te schreeuwerig
- Audi S8, nee bedankt net zoals destijds met een RS6 tijdens een proefrit gewoon geen feeling mee.
- VW Phantom, heb niks met VW, maar je ziet ze dagelijks niks bijzonder dus.
- Jaguar XJ, ik heb al een XJR gehad, wlke na anderhalf jaar wegging omdat er 12.000 euro aan onderhoud in ging. We wilden iets betrouwbaars en ik heb er dus een slechte ervaring mee gehad dus nee.
- Maserati Quatroportte, mijn absolute droom familiewagen. Zuipt echter als een malle en laat ik het zo zeggen de naam gaat niet samen met betrouwbaarheid. Toch naar gekeken, ook al goedgekeurd door de vrouw en dan doe je de kofferbak open :lol: :lol: :lol: :lol:

Tsja toen bij mezelf eens te raden gehad. Ik heb al frans, engels en duits gereden. Blijft over italiaans, amerikaans en aziatisch. Italiaans en betrouwbaarheid staat meestal niet in 1 zin. Amerikaans is over het algemeen plastic fantastic binnen. Aziatisch en V8 neeee......................of wacht er was een merk genaamd Lexus voordat ze begonnen met de hybride meuk.

Zoekmachines wederom aangeslingerd en er stonden in heel NL slechts 19 te koop, waarvan een handjevol toch wel in een aparte kleur bruin. Verder zoeken, betrouwbaarheid erg goed en eigenlijk maar 4 dingen die er verkeerd aan kunnen gaan. V8 *check* Betrouwbaarheid *check* Rustige lijnen *check* Comfort *check*. Gelijk de in mijn ogen mooiste van het net gepakt en een proefrit gemaakt. Verkoper zeldzaam eerlijk, gehele historie bekend vanaf aanschaf, dus huiswerk voor thuis.

Na een paar weken de knoop doorgehakt en de M5 ingeruild, kreeg een erg nette prijs en moet nog wat bijleggen maar krijg dan op zich ook een zo goed als nieuwe wagen terug welke echt comfortabel is en met 380PK ook nog meekomt :ongeveer als: met het verkeer :lol: :lol:

Wagen is geleverd door Lexus Sittard aan een vermogend person die in Belgie woont. Hij krijgt daarom wel een nieuw kenteken, welke niet periode correct is, maar he daar laat ik geen wagen voor staan. Als de wagen thuis is zal ik foto's maken. voor nu moeten ullie het dus even doen met de link van de autoverkoper.

http://www.auto-timon.nl/occasions-kope ... 8-verkocht

Trouwens al bedankt voor de leuke reacties, ben daar eerlijk gezegd wel door verrast.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26729
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Martijn_bmw » 10 aug 2021, 12:48

Vanwaar de quote van je startpost?

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3567
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door HJ2 » 10 aug 2021, 13:49

Terug bij af?

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6011
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door matthyssie » 10 aug 2021, 13:50

Hij wilde waarschijnlijk wijzigen maar deed per ongeluk quoten :)

*edit: Ja dus, krukas veranderd in nokkenas. :tooth:

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door FDD » 10 aug 2021, 14:07

Lol geen idee, daar ging wat mis, wilde de tittel aanpassen

PeterB
Berichten: 3257
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… nokkenas doormidden….

Bericht door PeterB » 10 aug 2021, 14:35

Maar weet je al iets meer dan de foto's ??

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door FDD » 10 aug 2021, 14:48

Nog op vakantie, morgen weer thuis….

Dan eerst even opruimen en vervolgens rondbellen, om een professionele analyse te krijgen

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door FDD » 10 aug 2021, 21:18

Martijn_BMW zijn adres en dus even gebeld met MMA in Amersfoort.

Ze gaan de kop eraf halen en analyseren hoe dit kon gebeuren, hadden ze nog nooit van gehoord bij een Lexus..

Daarnaast gaan ze kijken wat alle schade is en of het blok nog te repareren valt. Ik vermoed zelf dus of metaalmoeheid of fabricagefout (ik meen lamination te zien ipv massief metaal).

Volgende week gaan ze ernaar kijken, nu alleen een autotransporter/autoambulance zien te huren die 2000 kg mag opladen in de buurt van Assen…

Wordt vervolgd dus….

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26729
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Martijn_bmw » 10 aug 2021, 21:21

FDD schreef: 10 aug 2021, 21:18 Martijn_BMW zijn adres en dus even gebeld met MMA in Amersfoort.

Ze gaan de kop eraf halen en analyseren hoe dit kon gebeuren, hadden ze nog nooit van gehoord bij een Lexus..

Daarnaast gaan ze kijken wat alle schade is en of het blok nog te repareren valt. Ik vermoed zelf dus of metaalmoeheid of fabricagefout (ik meen lamination te zien ipv massief metaal).

Volgende week gaan ze ernaar kijken, nu alleen een autotransporter/autoambulance zien te huren die 2000 kg mag opladen in de buurt van Assen…

Wordt vervolgd dus….
Ben benieuwd wat het uiteindelijk is volgens hun, als je Ronald spreekt doe hem maar de groeten van mij :D

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Martin van der Zwaard » 13 aug 2021, 21:57

Voor transport kan je eens contact opnemen met Benedictra. Weet alleen niet of die ook transport doen van defecte voertuigen.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door FDD » 14 aug 2021, 14:57

Bedankt voor de tip,

Gisteren een dag aan het rondbellen geweest. Aanhanger vinden is geen probleem, een wagen/bestelbus die 2700 kilo mag trekken bleek een enorme uitdaging….

Ook niet gevonden, herinnerde me in ene keer dat een oude bekende van mij ook auto transporten deed. Contact gezocht en aankomende dinsdag was mogelijk.

Dinsdag gast de LS dus naar MMA, ik ben benieuwd wat eruit gaat komen. Ik hoop dat de motor nog te redden is…

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door FDD » 17 aug 2021, 20:56

@Martijn BMW,

Groeten terug.

Nou vandaag de Lexus gebracht, leuk gesprek gehad en een goed gevoel gekregen dat de wagen daar goed terecht is gekomen…

Ze hopen volgende week met het eerste nieuws te komen. Kop gaat er in ieder geval af en er worden foto’s gemaakt. Ook hun hadden zoiets bij een Lexus nog nooit meegemaakt.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26729
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Martijn_bmw » 17 aug 2021, 21:00

Ah leuk! En goed te horen dat je er een goed gevoel bij hebt :)
Gaat zeker goed komen bij hen in handen :thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Crookie, Djessey, Hitz, MartijnGizmo, TheKoomanizer en 90 gasten