FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… THE END

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Knot » 27 aug 2021, 01:32

Ik voel een autoblog item aankomen...

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door FDD » 29 sep 2021, 23:24

Autoblog itempje gaat het niet worden….

Ik doe ergens volgende week even het verhaal uit de doeken, ben nu even moe draai al bijna een week dagen van 16 uur werk….

Na het weekend vrij, dan even uitrusten en een heel lang verhaal typen met foto’s en al…

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Knot » 29 sep 2021, 23:26

Je mag het ook op mijn voicemail inkletsen hoor en de foto's sturen, dan maak ik er wel wat moois van :blink:

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door FDD » 12 okt 2021, 10:55

Zo eindelijk eens tijd en zal eens vermelden hoe dit verhaal afgelopen is. (spoiler alert niet goed)

Het probleem is kort voor mijn vakante gebeurd en gelukkig heb ik het goed kunnen verdringen en toch wel van mijn vakantie kunnen genieten. Toen het einde van de vakantie naderde werd ik echter geconfronteerd met mijn auto met zijn kapotte motorblok. Doordat ik nu weleens van een onafhankelijke partij wilde horen wat er nu precies aan schade was de wagen -op advies van hier- naar MMA gebracht. Welnu na het liften van het kleppendeksel troffen zij het volgende aan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om vervolgschade (klepveren zijn gebroken) te onderzoeken moest de kop gelift worden en om te bekijken waarom cylinder 7 geen compressie heeft. Ik heb toen besloten om daar even mee te wachten, aangezien je vaak genoeg leest dat fabrikanten dan coulance afketsen, omdat ze kans hebben gekregen om eigen onderzoek te doen.

Lexus Nederland gebeld en ik kreeg te horen dat ik een coulance aanvraag via mijn Lexus dealer moest doen. Dus Lexus Zwolle gebeld en hun zijn ermee aan de slag gegaan, ik heb naast deze foto's een brief gestuurd waarin ik heel eerlijk vermeld hoe en wanneer de schade opgtreden was. Lexus Zwolle had voor de volledigheid ook het onderhoudsboekje nodig (met Lexus stempels) en de onderhoudshistorie. Aangezien de wagen nog bij MMA stond heb ik even een ritje Assen-Amersfoort-Zwolle-Assen gedaan, met de Twingo van mijn moeder...Ondertussen kreeg ik ook nog bericht van de RDW dat mijn auto geregistreerd stond met kilometerstand onlogisch, bij navraag bleek dat Lexus Enschede 1km op de teller heeft doorgegeven........... :blackeye:

Na 2 weken wachten contact opgenomen hoe de zaken ervoor stonden. Lexus Zwolle gaf aan dat de eerste aanvraag afgewezen was, echter het antwoord was voor hun niet bevredigend en met alle informatie die ik aangeleverd had, kon dat ook weerlegt worden dus hebben ze opnieuw een coulanceaanvraag gedaan op eigen iniatief.

Deze keer duurde het antwoord van Lexus nederland een heel stuk langer, maar helaas was het antwoord wederom negatief, Lexus Zwolle heeft er vervolgens nog achteraan gebeld omdat ze dit nog nooit meegemaakt hebben. Wagen is dealeronderhouden / heeft op tijd zijn beurten gehad en ik ben de eerste en enigste wereldwijd waarbij dit voorgekomen is... Helaas heeft dit de uitslag niet veranderd...

Wat voor mij het meest vreet is dat ze aan de andere kant van de grote plas water, complete interieurs vervangen omdat er weekmakers vrij komen bij hoge temperaturen en de kosten voor deze ingreep tussen de 7000 en 11000 US dollar liggen PER AUTO (en die is daar verkocht alszijnde een VW Passat hier grote aantallen dus), maar als er echt serieus iets kapot gaat ik het op mag hoesten. Kosten tussen de 10000-14000 euro en ZONDER garantie.

Met dit in het achterhoofd weer contact opgenomen met MMA. Ik kon kiezen voor opknappen, maar dan moet de kop eraf om te kijken voor vervolgschade en verder waren er nog geneg onzekerheden. Doordat de nokkenas tijdens het rijden is gesprongen kan het zijn dat bijvoorbeeld ook de ketting gerekt is of versprongen doordat 1 nokkenas compleet los was, hoe is de staat van de rest van het blok en ga zomaar door...

Een nieuw blok (bedankt voor de links heren) werd ook niet echt een optie, immers zal ook open moeten voor de versterkte klepveren, daarna moet de oude gedemonteerd worden en de nieuwe gemonteerd. Kosten lopen dan ook alweer snel op naar 8000-10000 euro voor alles en wederom zonder de garantie dat het me niet weer overkomt, want het is immers hetzelfde blok......

Uiteindelijk besloten om mijn verlies te nemen, vertrouwen in de wagen is gewoon weg en ik heb weinig zin om rond te rijden met in het achterhoofd ik hoop dat de motor heel blijft. Dit is voor mij een enorm dure les geweest en een Lexus komt bij mij dus niet meer in de garage. Enorm teleurgesteld in de gang van zaken, heel erg teleurgesteld in Lexus Nederland en er gaat ook een brief naar Japan, want kwaliteit en service heb ik dus even niet meegekregen...

Is Lexus dan definitief van de baan, nope, als mijn vrouw na het lessen een CT200h wil, kan dat maar wordt hij alleen gekocht bij Lexus Zwolle en komt hij niet in mijn garage. :lollerdelol: :lollerdelol: Ikzelf koop er nooit weer eentje en kom er dus met praktijkervaring achter dat de service van Lexus op hetzelfde niveau van Volkswagen en BMW staat......

Om het afsluiten met positief nieuws:
Een enrom dankwoord voor MMA, zeer vriendelijke mensen, meer dan prima ervaringen opgedaan en het bedrijf raad ik iedereen aan.
Ook bedankt voor Lexus Zwolle, zeer prettige mensen en hebben alles gedaan wat hun konden doen. Daarnaast hebben ze een extra hoog inruil bod gedaan op mijn auto om de pijn iets te verzachten, je kon aan alles merken dat hun ook niet blij zijn met deze afloop. Wil je een keer een Lexus, loop zeker bij Lexus Zwolle binnen...

Ondertussen ben ik rustig op zoek naar een nieuwere auto, mijn volgende auto moet fabrieksgarantie hebben, echter moet het wel iets leuks worden......

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Karel » 12 okt 2021, 11:18

In zulke situaties vraag me ik altijd af of dat “neen” antwoord vanuit Nederland komt of dat zij effectief dit ook aan Japan voorleggen en de “neen” vanuit Japan komt.

Lijkt me voor Japan als producent toch interessant op dit blok op te vragen en zelf te onderzoeken.
Zeker als Lexus zijnde.

Vanuit Nederland is het wss gewoon een invoerder en die zien zoiets liever gewoon afgehandeld met een “neen” want anders draaien zij wss nog op voor bepaalde kosten richting Japan.
Laatst gewijzigd door Karel op 12 okt 2021, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door matthyssie » 12 okt 2021, 11:19

Ontzettend balen dat dit zo is gelopen zeg. Snap dat je vertrouwen weg is, maar om eerlijk te zijn snap ik niet dat je coulance verwacht bij een auto van meer dan 11 jaar oud waar een incidenteel probleem mee is. Snap dat het meteen een groot issue is, maar als fabrikanten hier coulance op gaan geven kunnen ze net zo goed gewoon 15 jaar garantie op elke auto geven.
Laatst gewijzigd door matthyssie op 12 okt 2021, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Arthur » 12 okt 2021, 11:33

Enorm zuur en een heel duur grapje, dat wil je niet… Ik hoop dat je volgende auto probleemloos gaat zijn, echt kloten dit.

Verder wel met matthyssie eens, hoe ver wil je dat een fabrikant gaat? En @Karel; denk je dat een fabrikant uit Japan geïnteresseerd is een kapot gelopen blok in NL van een auto van meer dan 10 jaar oud. Ik geloof het niet.
Natuurlijk denken wij vanuit ons standpunt, en zeker FDD’s standpunt daar anders over, maar ik geloof niet dat een fabrikant dit enigszins interesseert.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Martijn_bmw » 12 okt 2021, 11:54

Enorm balen zeg deze afloop :bag:
Gelukkig waren je ervaringen met MMA wel goed (zelf ook veel heel goede ervaringen met ze gehad)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door allen » 12 okt 2021, 11:59

Hoe vervelend ook, mijn standpunt hoort dan niet bij 'wij'. 1 Of 2 jaar buiten de garantie, ok. Daarna ben ik niet van mening dat de importeur / fabriek coulance hoeft te geven.
Sowieso is dit een zaak tussen koper en verkoper (in dit geval Lexus in Zwolle?).

Die verhalen over hoe betrouwbaar een bepaald merk zou zijn kun je imho altijd met een korrel zout nemen. Een keertje met autopech stranden in 6 jaar tijd of helemaal niet? Dat is niet zo spannend. Dus als volgende wagen gewoon kopen wat je mooi vind. Veel plezier met de nieuwe zoektocht.

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door TLRS » 12 okt 2021, 12:20

Lexus moet het hebben van hun reputatie. Gezien de omstandigheden (gunstig) en kans op oorzaak user error (nihil imo) had ik wel iets meer verwacht dan dit.

Maargoed, als ze in de unaaitedsteeds zoveel geld verliezen aan dat interieur gedoe.. kan ik me voorstellen dat ze iets anders aan hun hoofd hebben.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1055
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Vliet » 12 okt 2021, 12:52

Poah, dat is wel balen. Heb je uiteindelijk maar weinig plezier gehad van de Lexus. Als je de pagina's doorleest toch veel problemen gehad. Met de M5 meer plezier gehad gok ik?

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Knot » 12 okt 2021, 13:18

Slordigheidje van de 1km zeg en wat er in de VS gebeurt is natuurlijk sowieso anders dan europa. Afsluiten dit hoofdstuk en hopen op meer geluk met de volgende.

24mnd garantie is wel een fijn gevoel lijkt me.. BMW, Lexus of Jaguar?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Martijn_bmw » 12 okt 2021, 13:27

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... 1633964057

Toevallig nét dit artikel op AW…

Martin*
Berichten: 1000
Lid geworden op: 17 dec 2020, 15:38
Locatie: Twente

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Martin* » 12 okt 2021, 14:28

Ontzettend zuur dat je dit is overkomen, maar idd snel afsluiten en op zoek gaan naar een leuke vervanger waar je hopelijk meer plezier en geluk mee hebt.
Situatie in de VS kun je niet vergelijken met Europa. Schadeclaims kunnen gigantisch zijn daar en dat wil Lexus natuurlijk niet.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Henk Jan » 12 okt 2021, 14:49

Erg zuur voor je en toch iets wat je niet zo snel verwacht van een Lexus, maar alles kan verrot blijkt maar weer.... nou is zo'n V8 toch wel weer heel wat anders dan de CT200h natuurlijk welke keer op keer de betrouwbaarheidsprijzen wint.
Martijn_bmw schreef: 12 okt 2021, 13:27 https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... 1633964057

Toevallig nét dit artikel op AW…
Mooie trucs dit altijd om klanten te behouden of binnen te slepen, Porsche doet zoiets natuurlijk ook (en vast ook zat andere merken) en daar mankeert vaak genoeg wat aan. Die 10 jaar garantie heb ik van Autohuiscapelle vast ook wel. :tooth:

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door TLRS » 12 okt 2021, 15:13

Merkwaardig dat ze uitgerekend nu met dat artikel komen..

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Arthur » 12 okt 2021, 15:46

:lol:

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door RS-Ron » 12 okt 2021, 19:12

De volgende wordt dus een Alfa. Gaat zeker kapot en zeker geen coulance, weet je waar je aan toe bent. Dat geeft rust.

Gr Ron

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door TLRS » 12 okt 2021, 19:44

:lol:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door tomgtr » 12 okt 2021, 20:04

:lollerdelol:
RS-Ron schreef: 12 okt 2021, 19:12 De volgende wordt dus een Alfa. Gaat zeker kapot en zeker geen coulance, weet je waar je aan toe bent. Dat geeft rust.

Gr Ron

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door JP » 12 okt 2021, 21:00

Het zal je maar gebeuren, al die ellende. Dat is toch niet grappig....:(

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Martin van der Zwaard » 12 okt 2021, 21:29

Henk Jan schreef: 12 okt 2021, 14:49 Erg zuur voor je en toch iets wat je niet zo snel verwacht van een Lexus, maar alles kan verrot blijkt maar weer.... nou is zo'n V8 toch wel weer heel wat anders dan de CT200h natuurlijk welke keer op keer de betrouwbaarheidsprijzen wint.
Martijn_bmw schreef: 12 okt 2021, 13:27 https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... 1633964057

Toevallig nét dit artikel op AW…
Mooie trucs dit altijd om klanten te behouden of binnen te slepen, Porsche doet zoiets natuurlijk ook (en vast ook zat andere merken) en daar mankeert vaak genoeg wat aan. Die 10 jaar garantie heb ik van Autohuiscapelle vast ook wel. :tooth:
Jij kan met je kwaliteitsproduct lekker naar Lexus toe volgende keer :thumbup: :mrgreen: :tong:

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door mark323ti » 12 okt 2021, 21:35

Pffff…… enorm zuur dit voor je. En ik snap dat je ongelofelijk baalt en dat is helemaal terecht!
Maar ergens ook wel begrijpelijk dat een fabrikant na 11 jaar geen garantie geeft toch?
Om nu nooit meer een Lexus te kopen lijkt mij wat ver gaan. Denk dat de meeste Duitse fabrikanten nog slechtere service en garantie voorwaarden hanteren.
Even laten bezinken en dan kijk je er denk ik over een tijdje iets anders na. Bij dure auto’s horen soms ook hele dure reparaties. All in the game.
Wat doe je nu met de auto? Wat is ie met motor schade nu nog waard?

Slikken en weer proberen te genieten van iets anders!
Maar ik snap je redenering met garantie wel. Zelf ook nu ff klaar met het oudere spul. Geen gezeik is ook heel wat waard maar daarvoor moet je ook de knip trekken. Links om of rechtsom betaal je het toch.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Gijzert » 13 okt 2021, 00:02

Is motor vervangen door een gebruikte geen optie en dan een schop geven?

Misschien financieel wel de moeite.

Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… krukas doormidden….

Bericht door Kadett » 13 okt 2021, 15:30

Ach als je ziet hoeveel er bij BMW kapot kan gaan aan de motor. Turbo's bij de 50d. De N63 heeft een hele lijst met kwalen, S55 spinning hub, S65 en S85 de lagerschalen. En iedereen hier blijft BMW's kopen :D

Heb jij geen fuck aan, maar wat al gezegd is. 11 jaar oud en dan nog coulance krijgen zou ook weer speciaal zijn. Hoef je niet het hele merk voor af te schrijven.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot], Google [Bot] en 64 gasten