FDD's "nieuwe" Lexus LS460...… THE END
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....nieuwe zomervelgen binnen
Heerlijke velgen. Net over het randje van fout zeg maar
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....nieuwe zomervelgen binnen
Zo,
Vanochtend vroeg de wekker gezet, want de wielenleverancier moest met zijn projectwagen in Marum zijn om 08:00 uur. Aangeien dat aanmerkelijk dichter bij Assen ligt dan Wijk bij Duurstede even de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of hij mijn velgen wilde meenemen. Dit was geen probleem, maar ik wilde ook niet dat hij te laat kwam op zijn afspraak, dus om 07:30 uur afgesproken bij de carpoolplaats te Marum. Even heel kort bijgekletst en dozen laden geblazen. De Lexus LS460 werd de Work Express wagen
Waarom zou je een SUV / Station kopen als je een LS460 rijd:
Dozen hebben een flink formaat, eventueel zou ik de doos op de bijrijdersstoel boven op de dozen kunnen zetten die op de achterbank staan, maar dat leek me niet zo verstandig als ik hard moest remmen.
Aangezien ik nog nooit velgen heb gekocht, sterker nog ik heb ze besteld zonder de kleur in het echt te zien of de velg in het echt was natuurlijk de eerste stap uit de dozen en checken hoe ze geworden zijn. Waarschijnlijk niet ieders smaak maar ik vind de kleur echt prachtig, past gelukkig bij mij LS460 die donkerbruin is, maar van kleur veranderd net naar gelang hoe het licht erop valt. Ook deze velgen veranderd van kleur, maar van donkerbruin naar goud. Zeer uniek en past bij mijn wagen qua kleur, dus de dure gok heeft goed uitgepakt
Vervolgens even snel voor de wagen gezet, op de foto's is goed te zien dat de LS van kleur veranderd, ergens anders in dit topic zie je hem bruin shinen, nu is het meer grijs. Gaat een heel andere gezicht worden ergens rond April.
Voor nu zijn de plannen om ze in de coating te zetten en dan ga ik ergens volgende week naar de bandenboer, om ze er daadwerkelijk eens onder te schroeven voor een beter idee hoe het staat. Ook om te meten wat de mogelijkheden zijn qua banden, ik wil namelijk geen comfort verliezen dus het liefst een wat hogere band plaatsen dan normaal. Officieel moet er nu 245/35/21 voor op en 275/30/21 achter. Ik zou er graag 245/40/21 voor op leggen en 275 of 285/35/21 achter.
Ow en maandag even een velg meenemen naar de taxatieboer, ik moet de wagen opnieuw laten taxeren voor de verzekering, ik heb hem dus inmiddels alweer 2 jaar
Vanochtend vroeg de wekker gezet, want de wielenleverancier moest met zijn projectwagen in Marum zijn om 08:00 uur. Aangeien dat aanmerkelijk dichter bij Assen ligt dan Wijk bij Duurstede even de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of hij mijn velgen wilde meenemen. Dit was geen probleem, maar ik wilde ook niet dat hij te laat kwam op zijn afspraak, dus om 07:30 uur afgesproken bij de carpoolplaats te Marum. Even heel kort bijgekletst en dozen laden geblazen. De Lexus LS460 werd de Work Express wagen
Waarom zou je een SUV / Station kopen als je een LS460 rijd:
Dozen hebben een flink formaat, eventueel zou ik de doos op de bijrijdersstoel boven op de dozen kunnen zetten die op de achterbank staan, maar dat leek me niet zo verstandig als ik hard moest remmen.
Aangezien ik nog nooit velgen heb gekocht, sterker nog ik heb ze besteld zonder de kleur in het echt te zien of de velg in het echt was natuurlijk de eerste stap uit de dozen en checken hoe ze geworden zijn. Waarschijnlijk niet ieders smaak maar ik vind de kleur echt prachtig, past gelukkig bij mij LS460 die donkerbruin is, maar van kleur veranderd net naar gelang hoe het licht erop valt. Ook deze velgen veranderd van kleur, maar van donkerbruin naar goud. Zeer uniek en past bij mijn wagen qua kleur, dus de dure gok heeft goed uitgepakt
Vervolgens even snel voor de wagen gezet, op de foto's is goed te zien dat de LS van kleur veranderd, ergens anders in dit topic zie je hem bruin shinen, nu is het meer grijs. Gaat een heel andere gezicht worden ergens rond April.
Voor nu zijn de plannen om ze in de coating te zetten en dan ga ik ergens volgende week naar de bandenboer, om ze er daadwerkelijk eens onder te schroeven voor een beter idee hoe het staat. Ook om te meten wat de mogelijkheden zijn qua banden, ik wil namelijk geen comfort verliezen dus het liefst een wat hogere band plaatsen dan normaal. Officieel moet er nu 245/35/21 voor op en 275/30/21 achter. Ik zou er graag 245/40/21 voor op leggen en 275 of 285/35/21 achter.
Ow en maandag even een velg meenemen naar de taxatieboer, ik moet de wagen opnieuw laten taxeren voor de verzekering, ik heb hem dus inmiddels alweer 2 jaar
Laatst gewijzigd door FDD op 31 jul 2021, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- HJ2
- Berichten: 3562
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....nieuwe zomervelgen binnen
Heel fraai. Ik ben benieuwd naar de totaal foto’s zo!
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....nieuwe zomervelgen binnen
Qua kleur erg mooi, ook met de gepolijste rand. Ben wel erg benieuwd hoe het gaat staan, best wel een beetje gewaagde actie
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....nieuwe zomervelgen binnen
Mee eens ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat staan.
Ik ben allang blij dat ik wat heb na bijna anderhalf jaar hier mee bezig te zijn geweest. Ik stond net op het punt om in Amerika te kijken/bestellen toen precision automotive een foto poste van zijn LS400 met Works velgen en erbij vermelde dat hij leverancier is geworden van dit merk.
Contact gezocht / langgekomen bij hem / alles laten opmeten en toen zoeken nasr mogelijkheden.
Ik ben voor de gepolijste rand gegaan omdat er relatief veel chroom op de wagen zit. Deze kleur benaderde ( op foto’s) de kleur van mijn Lexus, het zou dus prima moeten combineren.
Toen mijn velgen gemaakt werden, werd er net op het amerikaanse forum een LS460 gepost met deze velgen. Echter gewoon chromen hart en ben de eerste die voor deze combinatie is gegaan. Wielbouten zijn trouwens ook chroom.....
Staat het niet heb ik overigens dikke pech, allemaal maatwerk dus terugsturen is geen optie. Een vrij kostbare gok dus, maar er is gewoon weinig tot niks verkrijgbaar voor een dergelijke wagen. Ik ben wel enorm blij met het amerikaanse forum zodat ik tenminste een idee had hoe de grootte zou staan. De standaard velgen zijn 19 inch maar door het formaat van de wagen lijken ze gewoon klein.....
Ik ben allang blij dat ik wat heb na bijna anderhalf jaar hier mee bezig te zijn geweest. Ik stond net op het punt om in Amerika te kijken/bestellen toen precision automotive een foto poste van zijn LS400 met Works velgen en erbij vermelde dat hij leverancier is geworden van dit merk.
Contact gezocht / langgekomen bij hem / alles laten opmeten en toen zoeken nasr mogelijkheden.
Ik ben voor de gepolijste rand gegaan omdat er relatief veel chroom op de wagen zit. Deze kleur benaderde ( op foto’s) de kleur van mijn Lexus, het zou dus prima moeten combineren.
Toen mijn velgen gemaakt werden, werd er net op het amerikaanse forum een LS460 gepost met deze velgen. Echter gewoon chromen hart en ben de eerste die voor deze combinatie is gegaan. Wielbouten zijn trouwens ook chroom.....
Staat het niet heb ik overigens dikke pech, allemaal maatwerk dus terugsturen is geen optie. Een vrij kostbare gok dus, maar er is gewoon weinig tot niks verkrijgbaar voor een dergelijke wagen. Ik ben wel enorm blij met het amerikaanse forum zodat ik tenminste een idee had hoe de grootte zou staan. De standaard velgen zijn 19 inch maar door het formaat van de wagen lijken ze gewoon klein.....
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....nieuwe zomervelgen binnen
Zo dan,
De Japanse degelijkheid loopt een deukje op, hopelijk is het een klein probleem, maar dat gaan we ergens volgende maand meemaken.
Probleem:
Luchtvering had aan de bijrijderskant 1,5 cm lager dan aan de bestuurderskant.
Dit is gebeurd nadat de gemeente hier drempels in de straat heeft gelegd. En dan niet van die normale gelijke drempels, maar van die drempels die in het midden hoog zijn en aan de zijkanten een stuk lager. Sinds de eerste dag dat die dingen er liggen hangt mijn wagen nu dus wat scheef.
Mijn eerste reactie was, K.. luchtvering kapot. Omdat de garantie termijn nu afgelopen is Lexus Groningen gebeld. Die hadden op korte termijn geen plek en raadde mij voor een proffesionele diagnose een Toyota dealer aan. Gelijk Toyota hier in Assen gebeld, die hadden geen tijd maar hebben me ondergebracht bij Toyota in Hoogeveen.
Nadat ze een uur bezig zijn geweest kwam de diagnose, luchvering heel gelukkig, geen problemen gevonden. Hun advies was om wederom met Lexus contact op te nemen om de warden opnieuw te laten calibreren. Hun konden dat niet met hun systeem, hadden ze wel geprobeerd. Opgelucht contact opgenomen met Lexus Groningen en een afspraak gemaakt. Wel de complimenten voor de wagen en ze brachten niks in rekening voor het gedane werk. Tot zover alles prima.
Toen het tijd was om naar Lexus Groningen te gaan vol goede moed daarheen gegaan, echter werd de LS na 45 minuten weer uit de garage gereden en hing nog steeds scheef. Ik werd opgehaald en naar de receptie gelopen. Daar kreeg ik een rekening onder ogen van 53 euro, met de omschrijving diagnose auto hangt scheef. Dus ik had zoiets van ja hallo, daarom ben ik hier ook. Commentaar receptie was ja wij kunnen er niks aan doen.
Nu houd ik wel van een uitdaging en na een beetje pluiswerk, kun je de luchtvering ook verstellen omhoog of omlaag met 4 stellinkjes. Dit heeft 2x dop 10 nodig achter en voor moet je met een steeksleutel een beetje draaien. Zelf dus aan de slag gegaan en na 2 uur stellen had ik de wagen op redelijk gelijke hoogte (achter 73,5cm voor 72,5 cm). Vervolgens Lexus Groningen gebeld met de mededeling dat ik hemzelf gesteld heb en hem nu wil laten calibreren.
Helaas voor mij het antwoord is nee. Allereerst was degene aan de telefoon zeer verbaasd dat ik hemzelf wel terug op hoogte kon krijgen, uitgelegd hoe ik dat gedaan heb en dat ik hem nu dus wil calibreren, was het nee. Dus ik raakte lichtelijk geirriteerd en melde dat de werkplaats handleiding in Amerika er zelfs van spreekt dat als de auto scheef hangt dit kostenloos gecorrigeerd dient te worden en gecalibreerd. Antwoord van de persoon Uw auto is niet te calibreren en er is een verschil tussen een amerikaanse wagen en een europese wagen. Na een proefritje hing de wagen wederom 1,5 cm scheef, mechanisch had ik nu alles gedaan, het moest dus echt geprogameerd worden.
Dus aangemeld op het amerikaanse forum, met het verzoek om foto's te maken van de ophanging en 3x raden… geen verschil. Tegen leugens kan ik heel slecht dus Lexus Groningen ziet mij niet terug.
Nu dus met Lexus Zwolle gebeld, omdat ik 5 Februari toch weg moet op job en dus gaat de LS daar even een paar weken logeren. Hopelijk staat die dan weer mooi recht, als dat lukt gaat er ook een brief naar Lexus Nederland, met de complimenten voor Zwolle en een negatief verhaal voor Lexus Groningen Nog nooit meegemaakt dat de officiele dealer je zo behandeld en eigenlijk op straat zet met zoek het maar uit
To be continued
De Japanse degelijkheid loopt een deukje op, hopelijk is het een klein probleem, maar dat gaan we ergens volgende maand meemaken.
Probleem:
Luchtvering had aan de bijrijderskant 1,5 cm lager dan aan de bestuurderskant.
Dit is gebeurd nadat de gemeente hier drempels in de straat heeft gelegd. En dan niet van die normale gelijke drempels, maar van die drempels die in het midden hoog zijn en aan de zijkanten een stuk lager. Sinds de eerste dag dat die dingen er liggen hangt mijn wagen nu dus wat scheef.
Mijn eerste reactie was, K.. luchtvering kapot. Omdat de garantie termijn nu afgelopen is Lexus Groningen gebeld. Die hadden op korte termijn geen plek en raadde mij voor een proffesionele diagnose een Toyota dealer aan. Gelijk Toyota hier in Assen gebeld, die hadden geen tijd maar hebben me ondergebracht bij Toyota in Hoogeveen.
Nadat ze een uur bezig zijn geweest kwam de diagnose, luchvering heel gelukkig, geen problemen gevonden. Hun advies was om wederom met Lexus contact op te nemen om de warden opnieuw te laten calibreren. Hun konden dat niet met hun systeem, hadden ze wel geprobeerd. Opgelucht contact opgenomen met Lexus Groningen en een afspraak gemaakt. Wel de complimenten voor de wagen en ze brachten niks in rekening voor het gedane werk. Tot zover alles prima.
Toen het tijd was om naar Lexus Groningen te gaan vol goede moed daarheen gegaan, echter werd de LS na 45 minuten weer uit de garage gereden en hing nog steeds scheef. Ik werd opgehaald en naar de receptie gelopen. Daar kreeg ik een rekening onder ogen van 53 euro, met de omschrijving diagnose auto hangt scheef. Dus ik had zoiets van ja hallo, daarom ben ik hier ook. Commentaar receptie was ja wij kunnen er niks aan doen.
Nu houd ik wel van een uitdaging en na een beetje pluiswerk, kun je de luchtvering ook verstellen omhoog of omlaag met 4 stellinkjes. Dit heeft 2x dop 10 nodig achter en voor moet je met een steeksleutel een beetje draaien. Zelf dus aan de slag gegaan en na 2 uur stellen had ik de wagen op redelijk gelijke hoogte (achter 73,5cm voor 72,5 cm). Vervolgens Lexus Groningen gebeld met de mededeling dat ik hemzelf gesteld heb en hem nu wil laten calibreren.
Helaas voor mij het antwoord is nee. Allereerst was degene aan de telefoon zeer verbaasd dat ik hemzelf wel terug op hoogte kon krijgen, uitgelegd hoe ik dat gedaan heb en dat ik hem nu dus wil calibreren, was het nee. Dus ik raakte lichtelijk geirriteerd en melde dat de werkplaats handleiding in Amerika er zelfs van spreekt dat als de auto scheef hangt dit kostenloos gecorrigeerd dient te worden en gecalibreerd. Antwoord van de persoon Uw auto is niet te calibreren en er is een verschil tussen een amerikaanse wagen en een europese wagen. Na een proefritje hing de wagen wederom 1,5 cm scheef, mechanisch had ik nu alles gedaan, het moest dus echt geprogameerd worden.
Dus aangemeld op het amerikaanse forum, met het verzoek om foto's te maken van de ophanging en 3x raden… geen verschil. Tegen leugens kan ik heel slecht dus Lexus Groningen ziet mij niet terug.
Nu dus met Lexus Zwolle gebeld, omdat ik 5 Februari toch weg moet op job en dus gaat de LS daar even een paar weken logeren. Hopelijk staat die dan weer mooi recht, als dat lukt gaat er ook een brief naar Lexus Nederland, met de complimenten voor Zwolle en een negatief verhaal voor Lexus Groningen Nog nooit meegemaakt dat de officiele dealer je zo behandeld en eigenlijk op straat zet met zoek het maar uit
To be continued
Laatst gewijzigd door FDD op 28 jan 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Raar verhaal dat ze je niet willen helpen. Beetje research en ze hadden zelf ook wel kunnen constateren dat het te stellen was.
Goed dat je het zelf gedaan hebt en idd even melden hogerhand dat verhaal van Groningen.
Goed dat je het zelf gedaan hebt en idd even melden hogerhand dat verhaal van Groningen.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Vermoeiend wel dat het op zo'n manier moet, voelt een beetje machteloos als je dan met zo'n dealer aan de telefoon hangt. hopelijk wordt het in Zwolle netjes opgelost.
- HJ2
- Berichten: 3562
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Zoals ik het (op afstand) zie: a word of caution!
Ergens moet het systeem input krijgen van de relatieve wijzigingen van rijd-hoogte. Dat gebeurt met die armpjes die aan een rotatiesensor zitten. Ik stel me zo voor dat er een 0-5v analoog signaal uit komt, al na gelang rotatiehoek wat je kunt terugrekenen naar rijd-hoogte.
Dat systeem is niet lineair (want rotatie is niet lineair over het hele bereik) en moet wel gekalibreerd worden voordat er een absolute waarde uit kan worden herleid (rijd-hoogte in mm's). Afwijkingen b.v. na het wisselen van een balg betekent dat de sensor opnieuw moet worden gekalibreerd. Het is een niftige vondst om de rijhoogte aan te passen door aan de armpjes te draaien, maar daardoor kom je in een ander deel van het sensorbereik te zitten waardoor de correctie niet meer liniair is. Hoogtes wil je daarom aanpassen met de PC, niet door aan het armpje te draaien.
Veel belangrijker is het om eerst uit te vinden waarom de afwijking is ontstaan.
Wellicht zit er een lekje in je balg op een plek waar je er normaal niet veel van merkt. Met de nieuwe gekke drempels (ik voel mijn carterpan al!) is de betreffende veerpoot wat meer ontspannen dan normaal waardoor het gaatje in de balg is vrijgekomen en er wat lucht is ontsnapt.Daarna is de balg weer opgerold en het gaatje (bijna) afgesloten.
Of is er wat mis met de armpjes / sensor combinatie?
Hoor je de pomp wel eens lopen na zo'n drempeltje?
Hoe is de staat van de balgen?
Heb je wel eens lekzoekspray op de koppelingen gebruikt etc.
Anyway, ik zou eerst willen weten waarom de wagen scheef staat voordat je aan symptoombestrijding gaat doen.
Ik heb met de BMW's mijn fair share of balg-ellende gehad en ben intussen aardig bedreven in compressorrevisie, want dat is het volgende station als je niet goed uitkijkt.
Ik had ook ellende: Airco kapot.
Bleek het een gecorrodeerde stekker te zijn (bij een Jap?)
Dat was wel een goedkope fix!
Vraagje: Is dit niet te doen met Techstream?
Anyway, my 2 cents. succes en wat een bagger reactie daar in Groningen.
Ergens moet het systeem input krijgen van de relatieve wijzigingen van rijd-hoogte. Dat gebeurt met die armpjes die aan een rotatiesensor zitten. Ik stel me zo voor dat er een 0-5v analoog signaal uit komt, al na gelang rotatiehoek wat je kunt terugrekenen naar rijd-hoogte.
Dat systeem is niet lineair (want rotatie is niet lineair over het hele bereik) en moet wel gekalibreerd worden voordat er een absolute waarde uit kan worden herleid (rijd-hoogte in mm's). Afwijkingen b.v. na het wisselen van een balg betekent dat de sensor opnieuw moet worden gekalibreerd. Het is een niftige vondst om de rijhoogte aan te passen door aan de armpjes te draaien, maar daardoor kom je in een ander deel van het sensorbereik te zitten waardoor de correctie niet meer liniair is. Hoogtes wil je daarom aanpassen met de PC, niet door aan het armpje te draaien.
Veel belangrijker is het om eerst uit te vinden waarom de afwijking is ontstaan.
Wellicht zit er een lekje in je balg op een plek waar je er normaal niet veel van merkt. Met de nieuwe gekke drempels (ik voel mijn carterpan al!) is de betreffende veerpoot wat meer ontspannen dan normaal waardoor het gaatje in de balg is vrijgekomen en er wat lucht is ontsnapt.Daarna is de balg weer opgerold en het gaatje (bijna) afgesloten.
Of is er wat mis met de armpjes / sensor combinatie?
Hoor je de pomp wel eens lopen na zo'n drempeltje?
Hoe is de staat van de balgen?
Heb je wel eens lekzoekspray op de koppelingen gebruikt etc.
Anyway, ik zou eerst willen weten waarom de wagen scheef staat voordat je aan symptoombestrijding gaat doen.
Ik heb met de BMW's mijn fair share of balg-ellende gehad en ben intussen aardig bedreven in compressorrevisie, want dat is het volgende station als je niet goed uitkijkt.
Ik had ook ellende: Airco kapot.
Bleek het een gecorrodeerde stekker te zijn (bij een Jap?)
Dat was wel een goedkope fix!
Vraagje: Is dit niet te doen met Techstream?
Anyway, my 2 cents. succes en wat een bagger reactie daar in Groningen.
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Ik zal even antwoorden op je vragen, had je reactie gemist.Wellicht zit er een lekje in je balg op een plek waar je er normaal niet veel van merkt. Met de nieuwe gekke drempels (ik voel mijn carterpan al!) is de betreffende veerpoot wat meer ontspannen dan normaal waardoor het gaatje in de balg is vrijgekomen en er wat lucht is ontsnapt.Daarna is de balg weer opgerold en het gaatje (bijna) afgesloten.
Of is er wat mis met de armpjes / sensor combinatie?
Hoor je de pomp wel eens lopen na zo'n drempeltje?
Hoe is de staat van de balgen?
Heb je wel eens lekzoekspray op de koppelingen gebruikt etc.
- Ik kan de LS ook hoger op zijn poten zetten door de height knop, maar dan blijft het verschil. De hoogte had hij ook goed vast.
- Armpjes zijn heel na draaien, je hebt absouut gelijk dat de grens veranderd, want de hoge zijde voelt nu wat steviger aan. Op het amerikaanse forum worden zo trouwens de auto's verlaagd, waarna calibratie volgt.
- Nee pomp is alleen hoorbaar als ik de height button indruk, tijdens het rijden niet.
- Volgens Toyota Hoogeveen / Lexus Groningen en een onafhankelijk beddrijf zijn de stat an de balgen prima, geen lekkage gevonden.
- Toyota Hoogeveen en Lexs Groningen hebben lekzoekspray gebruikt.
Ik wil er snel vanaf zijn, omdat te vaak op en neer pompen de levensduur van de compressor in gevaar brengt. Bij mijn E39 530I heb ik ook de luchtbalen EN een ventiel in de compressor moeten vervangen en heb ook de prijs van een nieuwe compressor gezien .
Techstream heb ik helaas niet, wel gekeken, maar 600 euro voor een programma wat ik niet of nauwlijks gebruik vind ik een beetje duur om het zacht uit te drukkken. Liever dat de expert ernaar kijkt.
Wagen staat inmiddels in Zwolle, na aankomst werd mij gelijk een Lexus als vervangend vervoer aangeboden, maar afgeslagen omdat mijn moeder me op kwam halen en al onderweg was. Hoe dan ook dat vind ik een hele nete service, misschien voor de toekomst, als de wagen er in onderhoud gaat.
Wachten is nu dus op een telefoontje vanuit Zwolle deze of aankomende week. Ik hoop eerlijk gezegd op een sensor die verbogen is, omdat de wagen nooit verder doorzakt en absoluut niet zo laag ligt als de BMW destijds met een lekke luchtbalg. Verschil blijft 1,5 cm en dan zit er nog steeds 3 cm tussen band en wielkast.
-
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Mocht je in de toekomst nog is gek problemen hebben, kan ik je de volgende 2 adressen aanraden.
https://autodiagnose.eu/
https://www.diagnose-service-noord.nl/
Beide zijn gespeciliseerd in diagnose/electronica van alle merken en hebben veel kennis in huis, ook de diagnose apparatuur op dealer niveau of zelfs verder en denken graag in oplossingen met de klant.
https://autodiagnose.eu/
https://www.diagnose-service-noord.nl/
Beide zijn gespeciliseerd in diagnose/electronica van alle merken en hebben veel kennis in huis, ook de diagnose apparatuur op dealer niveau of zelfs verder en denken graag in oplossingen met de klant.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Irritante houding van de garage in Groningen! Ben wel nieuwsgierig wat het uiteindelijk is! Ken iemand die zoiets had met een A8, maar die kon voor het calibreren gewoon terecht bij de banden/uitlijn-specialist .
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Vervelend! Ben benieuwd naar de uitkomst
- HJ2
- Berichten: 3562
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Update....
Lexus Zwolle heeft de wagen opnieuw gecalibreerd en een foutmelding gevonden. Dit was een ventiel, maar na een reset kwam deze error niet terug.
Na calibratie staat de wagen rondom op 73cm en zelfs na 3 weken stilstaan is de wagen helemaal niks gezakt. Ze zijn er 3 uurtjes mee bezig geweest met als resultaat dat alles weer in orde is.
Gebeurd het nog een keer en is de error terug willen ze dat ventiel vervangen, maar ze verwachten dat het probleem verholpen is.
Zoals gezegd gaat er wel een brief naar Lexus NL vanwege deze situatie. Lexus Zwolle krijgt natuurlijk een positief verhaal, Lexus Groningen daarentegen.....
Wagen gaat dus in onderhoud bij Lexus Zwolle en ik ben wederom blij dat het relatief eenvoudig is verholpen. Bijkomend voordeel portemonnee bleef dicht
Ook een naar HJ2 en woes die me wat aangeboden hebben via een persoonlijk bericht. Woes krijgt morgen nog even een adres. Het mooie van een forum vind ik altijd
Lexus Zwolle heeft de wagen opnieuw gecalibreerd en een foutmelding gevonden. Dit was een ventiel, maar na een reset kwam deze error niet terug.
Na calibratie staat de wagen rondom op 73cm en zelfs na 3 weken stilstaan is de wagen helemaal niks gezakt. Ze zijn er 3 uurtjes mee bezig geweest met als resultaat dat alles weer in orde is.
Gebeurd het nog een keer en is de error terug willen ze dat ventiel vervangen, maar ze verwachten dat het probleem verholpen is.
Zoals gezegd gaat er wel een brief naar Lexus NL vanwege deze situatie. Lexus Zwolle krijgt natuurlijk een positief verhaal, Lexus Groningen daarentegen.....
Wagen gaat dus in onderhoud bij Lexus Zwolle en ik ben wederom blij dat het relatief eenvoudig is verholpen. Bijkomend voordeel portemonnee bleef dicht
Ook een naar HJ2 en woes die me wat aangeboden hebben via een persoonlijk bericht. Woes krijgt morgen nog even een adres. Het mooie van een forum vind ik altijd
Laatst gewijzigd door FDD op 02 mar 2021, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Zwolle ben ik wel vaker geweest, kijken voor IS250 en CT200h, altijd netjes geholpen, vriendelijk personeel, zag er allemaal netjes geordend uit.
- jos_br
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Luchtvering is wel iets leuks, en soms zijn de oplossingen simpel. Wel mooi dat dit -eindelijk- opgelost is!
Jos.
Jos.
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Fijn dat het opgelost is!
- HJ2
- Berichten: 3562
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Zo even updaten:
Naar aanleiding van bovenstaand probleem 2 weken geleden een klacht neergelegd bij Lexus Nederland. Donderdag gemeld maandagochtend kreeg ik een telefoontje. Ze hadden allereerst de complimenten overgebracht naar Lexus Zwolle, wat ik ook aangegeven had in mijn email. Vervolgens hebben ze telefonisch contact gezocht met Lexus Groningen. Goede zaak vind ik, altijd hoor en wederhoor doen.
Lang verhaal kort, volgens Lexus Groningen was het echt allemaal niet zo bedoeld, (dit ondanks het feit dat mij destijds letterlijk gezegd werd dat ik hun niet goed snapte, mijn LS460 kan niet gecalibreerd worden) en ze wilden wel met mij het gesprek aangaan, samen met Lexus Nederland. Ik heb aangegeven hier niet van gediend te zijn, aangezien ik dus geen excuus kreeg van Lexus Groningen, terwijl ik het wel bij het recht eind had. Eerst excuses daarna kunnen we gaan praten. Lexus Zwolle is dus gewoon een klant rijker EN een andere auto wordt daar ook aangeschaft. Daar haal ik mijn voldoening dan maar uit, als excuses er niet meer eens van af kunnen is het voor mij gelijk klaar. Doet niks af aan Lexus Nederland, de meneer aan de telefoon was begripvol en snapte mijn punt.
MAAR,
Vandaag mijn zomervelgen en banden eindelijk gemonteerd. Het was een zoektocht van 2 jaar en bijna kon het geen doorgang krijgen vanwege het probleem hierboven, maar ze zitten er nu onder. Het zal niet ieders smaak zijn maar ik ben meer dan tevreden met hoe de (dure) gok heeft uitgepakt.
Specs:
Work Gnosis HR 201 Titanium Gold Center and Buffed Steplip
Tires Front: Pirelli P Zero PZ4 size 245/40/21
Tires Rear: Pirelli P Zero PZ4 size 285/35/21
Beetje hogere band genomen dan eigenlijk moet, maar naast het optische (vollere wielkasten), pakt het ook nog praktisch uit de teller is nu extreem nauwkeurig. Van 5 kilometer per uur verschil bij 130 naar 1 kilometer per uur verschil. Goed genoeg gepraat, tijd voor wat foto's, ook al zal het niet ieders smaak zijn, ik vind het geslaagd en het is gelukkig ook nog steeds MIJN auto
Groeten,
Eric
Naar aanleiding van bovenstaand probleem 2 weken geleden een klacht neergelegd bij Lexus Nederland. Donderdag gemeld maandagochtend kreeg ik een telefoontje. Ze hadden allereerst de complimenten overgebracht naar Lexus Zwolle, wat ik ook aangegeven had in mijn email. Vervolgens hebben ze telefonisch contact gezocht met Lexus Groningen. Goede zaak vind ik, altijd hoor en wederhoor doen.
Lang verhaal kort, volgens Lexus Groningen was het echt allemaal niet zo bedoeld, (dit ondanks het feit dat mij destijds letterlijk gezegd werd dat ik hun niet goed snapte, mijn LS460 kan niet gecalibreerd worden) en ze wilden wel met mij het gesprek aangaan, samen met Lexus Nederland. Ik heb aangegeven hier niet van gediend te zijn, aangezien ik dus geen excuus kreeg van Lexus Groningen, terwijl ik het wel bij het recht eind had. Eerst excuses daarna kunnen we gaan praten. Lexus Zwolle is dus gewoon een klant rijker EN een andere auto wordt daar ook aangeschaft. Daar haal ik mijn voldoening dan maar uit, als excuses er niet meer eens van af kunnen is het voor mij gelijk klaar. Doet niks af aan Lexus Nederland, de meneer aan de telefoon was begripvol en snapte mijn punt.
MAAR,
Vandaag mijn zomervelgen en banden eindelijk gemonteerd. Het was een zoektocht van 2 jaar en bijna kon het geen doorgang krijgen vanwege het probleem hierboven, maar ze zitten er nu onder. Het zal niet ieders smaak zijn maar ik ben meer dan tevreden met hoe de (dure) gok heeft uitgepakt.
Specs:
Work Gnosis HR 201 Titanium Gold Center and Buffed Steplip
Tires Front: Pirelli P Zero PZ4 size 245/40/21
Tires Rear: Pirelli P Zero PZ4 size 285/35/21
Beetje hogere band genomen dan eigenlijk moet, maar naast het optische (vollere wielkasten), pakt het ook nog praktisch uit de teller is nu extreem nauwkeurig. Van 5 kilometer per uur verschil bij 130 naar 1 kilometer per uur verschil. Goed genoeg gepraat, tijd voor wat foto's, ook al zal het niet ieders smaak zijn, ik vind het geslaagd en het is gelukkig ook nog steeds MIJN auto
Groeten,
Eric
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....luchtveringperikelen (pag 6)
Hele mooi velgen, vind echter de kleurcombinatie niet zo..
- Milka
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....zomervelgen gemonteerd (pag 6)
In de aanloop naar deze foto's had ik het niet verwacht, maar ik vind het mooi uitpakken. Lekker anders en op het randje maar vanuit de positieve kant. Enjoy
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....zomervelgen gemonteerd (pag 6)
Ik vind het verschrikkelijk lelijk, maar het is inderdaad jouw auto. Top dat je er blij mee bent!
Dit type Lexus LS altijd echt prachtig gevonden.
Dit type Lexus LS altijd echt prachtig gevonden.
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: FDD's "nieuwe" Lexus LS460.....zomervelgen gemonteerd (pag 6)
Ieder heeft gelukkig zijn eigen smaak, wordt ook niet kwaad als mensen het lelijk vinden dat is hun smaak en hun mening. Waardeer het juist dat mensen dat wel zeggen, ipv achter je rug om.....
Maar op mijn foto's komt de wagen toch weer grijs over ipv bruin, bijgevoegd dus even een foto als de wagen er bruin uitziet wat hij eigenlijk 9 van de 10 keer is... Is alleen heel lastig om de wagen met die kleur op de foto te krijgen. Misschien lukt dat wel met een echte camera ipv een Iphone..
Kans bestaat dus dat mensen die het nu wel mooi vinden het irl lelijk vinden en andersom
Maar op mijn foto's komt de wagen toch weer grijs over ipv bruin, bijgevoegd dus even een foto als de wagen er bruin uitziet wat hij eigenlijk 9 van de 10 keer is... Is alleen heel lastig om de wagen met die kleur op de foto te krijgen. Misschien lukt dat wel met een echte camera ipv een Iphone..
Kans bestaat dus dat mensen die het nu wel mooi vinden het irl lelijk vinden en andersom
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 107 gasten