BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake, onderstel probleem
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M3 SMG, 2004
Als ik die website van karbonius open krijg ik een waarschuwing van mijn virusscanner dat er een inbraakpoging heeft plaats gevonden van web attack JS.Webcoinminer Download 8. Niet helemaal in orde daar.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M3 SMG, 2004
Gefeliciteerd met de auto Bram. Jij bent inderdaad de enige die weet of het iets is of niet. Wij kijken alleen maar plaatjes en geven daar oordeel over. Je gaat er veel plezier van hebben in ieder geval.
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW M3 SMG, 2004
Zit horizontaal gemonteerd achter de slurf.Martijn_bmw schreef: ↑11 nov 2018, 21:11Gaaf spul! Waar blijft het luchtfilter met zon box eigenlijk?RS-Ron schreef: ↑11 nov 2018, 14:15Airbox
http://www.karbonius.es/web_ing/product ... e_bmw.html
Snorkel staat eronder.
Gr Ron
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW M3 SMG, 2004
Iedereen is lyrisch over de e46 m3.. en toch wordt er gelijk met allerlei modificaties gesmeten Achter subframe/chassis maatregelen, begrijpelijk.. maar zijn OEM rubbers niet strak zat voor op straat?
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Nou ja, rubbers vervangen na 14 jaar is toch niet zo heel erg raar toch?
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW M3 SMG, 2004
Zou er eerst lekker mee gaan rijden en dan jezelf afvragen wat jij vindt dat er mankeert aan jouw auto voor de wegen waar jij op rijdt. Misschien vind je ze "ingelopen" wel fijner dan nieuw. Rubbers zorgen ook voor een stukje geluidsisolatie en opvangen van trillingen.
-
- Berichten: 3976
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ja, daarom vervang je het dus. Zodat de trillingen weer goed opvangt in plaats van met uitgelubberde versleten spul rond te rijden.
Dus nieuw rubber prima, maar direct overstappen op powerflex o.i.d. is weer anders. Denk dat die overstap groter is qua gevoel en geluid.
Dus nieuw rubber prima, maar direct overstappen op powerflex o.i.d. is weer anders. Denk dat die overstap groter is qua gevoel en geluid.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW M3 SMG, 2004
Sommigen vervangen iets omdat het nodig is.
- Bert ///M3
- Berichten: 9349
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 SMG, 2004
Powerflex enkel doen in de langsarmen, subframe gewoon originele rubbers doen voor een straatauto.
Carbon airbox, zou je even uit moeten zoeken wat voor computer je hebt, een MSS54 of een MSS54HP.
Een gewone kan je Alpha N programmeren maar dat is het net niet. Op een HP kan je een CSL software conversie doen (moet je van MSSFlasher downloaden, gewone kan niet omdat je je DME dan bricked.) En die moet je dan weer laten remappen om het zaakje goed te krijgen (origineel CSL staat te rijk ivm scherpere nokkenassen)
Enkel geeft het bijna geen extra vermogen zo'n airbox omdat de standaard S54 inlaat eigenlijk geen restrictie is. Je moet het dus enkel voor het geluid doen.
Carbon airbox, zou je even uit moeten zoeken wat voor computer je hebt, een MSS54 of een MSS54HP.
Een gewone kan je Alpha N programmeren maar dat is het net niet. Op een HP kan je een CSL software conversie doen (moet je van MSSFlasher downloaden, gewone kan niet omdat je je DME dan bricked.) En die moet je dan weer laten remappen om het zaakje goed te krijgen (origineel CSL staat te rijk ivm scherpere nokkenassen)
Enkel geeft het bijna geen extra vermogen zo'n airbox omdat de standaard S54 inlaat eigenlijk geen restrictie is. Je moet het dus enkel voor het geluid doen.
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: BMW M3 SMG, 2004
Heb in m'n straat-E36 ook Strongflex geel (hardste rubbers) in m'n subframe, is dikke prima en zeker niet hinderlijk voor straatgebruik. Zaken als diffrubbers, motorsteunen etc. zou ik voor straatgebruik juist origineel laten en geen PU in doen.Bert ///M3 schreef: ↑12 nov 2018, 08:07 Powerflex enkel doen in de langsarmen, subframe gewoon originele rubbers doen voor een straatauto.
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Is dat Strongflex fatsoenlijk spul? Zat hiernaar te kijken:
https://www.strongflex.eu/en/e46-m3/183 ... 25359.html
Veemde is alleen dat je de maat voor je achterste stabi rubber door moet geven en die is bij de M3 21.5 mm, terwijl je alleen maar kan kiezen uit 21 en 22 mm
https://www.strongflex.eu/en/e46-m3/183 ... 25359.html
Veemde is alleen dat je de maat voor je achterste stabi rubber door moet geven en die is bij de M3 21.5 mm, terwijl je alleen maar kan kiezen uit 21 en 22 mm
- Downforce Hans
- Berichten: 12545
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Wel? Ik ben nog niet zo bekend met het aanbod, excuus
-
- Berichten: 2713
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW M3 SMG, 2004
foei!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW M3 SMG, 2004
Mooi man, hopelijk heb je hier langer plezier van!
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW M3 SMG, 2004
Niet dat je naar ons luistert maar gezien het feit dat er nog wel eens wat uitscheurt betreffende het subframe zou ik zeker niet voor hardere rubbers gaan. Voor een straat auto zou ik gewoon lekker origineel nemen.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M3 SMG, 2004
Mooi moment voor oranje knipperlichten. Staat prachtig op deze kleur.
- frank de jonge
- Berichten: 9712
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: BMW M3 SMG, 2004
Gaaaf Bram! Heb medelijden met je vrouw
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW M3 SMG, 2004
Heel erg vet Bram. Gefeliciteerd!
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik had een M3 met versterkte achterbrug icm zwarte PU rubbers, overal PU rubbers, voor en achter en dikkere stabi’s icm Tein onderstel. Vond het super strak rijden en comfortabel zat. De Clio RS Cup, die was pas stug.
Gr Ron
Gr Ron
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Ik trek het nu al niet meer man, nog 5.5 week te gaan
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW M3 SMG, 2004
Wat de ene comfortabel is kan voor een ander juist oncomfortabel zijn. Is heel persoonlijk.
Persoonlijk zou ik een straat auto ook origneel houden.
Voor allround gebruik vind ik het standaard (edc) onderstel van mijn M3 top, zou niet weten wat er beter moet.
Zeker als je van een “normale” auto af komt is het verschil groot.
Persoonlijk zou ik een straat auto ook origneel houden.
Voor allround gebruik vind ik het standaard (edc) onderstel van mijn M3 top, zou niet weten wat er beter moet.
Zeker als je van een “normale” auto af komt is het verschil groot.
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Volgens realoem zit er een MSS54 in. Jij hebt met beide uitvoeringen gereden?Bert ///M3 schreef: ↑12 nov 2018, 08:07 Powerflex enkel doen in de langsarmen, subframe gewoon originele rubbers doen voor een straatauto.
Carbon airbox, zou je even uit moeten zoeken wat voor computer je hebt, een MSS54 of een MSS54HP.
Een gewone kan je Alpha N programmeren maar dat is het net niet. Op een HP kan je een CSL software conversie doen (moet je van MSSFlasher downloaden, gewone kan niet omdat je je DME dan bricked.) En die moet je dan weer laten remappen om het zaakje goed te krijgen (origineel CSL staat te rijk ivm scherpere nokkenassen)
Enkel geeft het bijna geen extra vermogen zo'n airbox omdat de standaard S54 inlaat eigenlijk geen restrictie is. Je moet het dus enkel voor het geluid doen.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: BMW M3 SMG, 2004
Gefeliciteerd met de M3 Bram! Wie weet kom ik 'm hier nog eens tegen...
- Bram
- Berichten: 15861
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004
Dat moet lukken lijkt me buurman
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 163 gasten