BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake, onderstel probleem

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Joy » 11 nov 2018, 21:23

Als ik die website van karbonius open krijg ik een waarschuwing van mijn virusscanner dat er een inbraakpoging heeft plaats gevonden van web attack JS.Webcoinminer Download 8. Niet helemaal in orde daar.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Joy » 11 nov 2018, 21:26

Gefeliciteerd met de auto Bram. Jij bent inderdaad de enige die weet of het iets is of niet. Wij kijken alleen maar plaatjes en geven daar oordeel over. Je gaat er veel plezier van hebben in ieder geval. :headbang:

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Crookie » 11 nov 2018, 21:26

Martijn_bmw schreef: 11 nov 2018, 21:11
RS-Ron schreef: 11 nov 2018, 14:15
Bram schreef: 11 nov 2018, 10:41 Wellicht ooit, blijft een redelijk onbetaalbare upgrade, wel heel vet. Ga eerst wat onderstel rubbertjes doen, en wellicht een ander onderstel volgende winter. Eerst maar eens de auto leren kennen :D
Airbox
http://www.karbonius.es/web_ing/product ... e_bmw.html

Snorkel staat eronder.

Gr Ron
Gaaf spul! Waar blijft het luchtfilter met zon box eigenlijk?
Zit horizontaal gemonteerd achter de slurf.

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door TLRS » 11 nov 2018, 21:29

Iedereen is lyrisch over de e46 m3.. en toch wordt er gelijk met allerlei modificaties gesmeten :tooth: Achter subframe/chassis maatregelen, begrijpelijk.. maar zijn OEM rubbers niet strak zat voor op straat?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 11 nov 2018, 22:06

Nou ja, rubbers vervangen na 14 jaar is toch niet zo heel erg raar toch?

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door TLRS » 11 nov 2018, 22:38

Zou er eerst lekker mee gaan rijden en dan jezelf afvragen wat jij vindt dat er mankeert aan jouw auto voor de wegen waar jij op rijdt. Misschien vind je ze "ingelopen" wel fijner dan nieuw. Rubbers zorgen ook voor een stukje geluidsisolatie en opvangen van trillingen.

Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Eric Z » 11 nov 2018, 22:50

Ja, daarom vervang je het dus. Zodat de trillingen weer goed opvangt in plaats van met uitgelubberde versleten spul rond te rijden.
Dus nieuw rubber prima, maar direct overstappen op powerflex o.i.d. is weer anders. Denk dat die overstap groter is qua gevoel en geluid.

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door TLRS » 11 nov 2018, 23:16

Sommigen vervangen iets omdat het nodig is.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bert ///M3 » 12 nov 2018, 08:07

Powerflex enkel doen in de langsarmen, subframe gewoon originele rubbers doen voor een straatauto.

Carbon airbox, zou je even uit moeten zoeken wat voor computer je hebt, een MSS54 of een MSS54HP.

Een gewone kan je Alpha N programmeren maar dat is het net niet. Op een HP kan je een CSL software conversie doen (moet je van MSSFlasher downloaden, gewone kan niet omdat je je DME dan bricked.) En die moet je dan weer laten remappen om het zaakje goed te krijgen (origineel CSL staat te rijk ivm scherpere nokkenassen)

Enkel geeft het bijna geen extra vermogen zo'n airbox omdat de standaard S54 inlaat eigenlijk geen restrictie is. Je moet het dus enkel voor het geluid doen.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Eeuwe » 12 nov 2018, 09:20

Bert ///M3 schreef: 12 nov 2018, 08:07 Powerflex enkel doen in de langsarmen, subframe gewoon originele rubbers doen voor een straatauto.
Heb in m'n straat-E36 ook Strongflex geel (hardste rubbers) in m'n subframe, is dikke prima en zeker niet hinderlijk voor straatgebruik. Zaken als diffrubbers, motorsteunen etc. zou ik voor straatgebruik juist origineel laten en geen PU in doen.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 12 nov 2018, 10:37

Is dat Strongflex fatsoenlijk spul? Zat hiernaar te kijken:

https://www.strongflex.eu/en/e46-m3/183 ... 25359.html

Veemde is alleen dat je de maat voor je achterste stabi rubber door moet geven en die is bij de M3 21.5 mm, terwijl je alleen maar kan kiezen uit 21 en 22 mm :hmmm:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12545
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Downforce Hans » 12 nov 2018, 10:58

Bram schreef: 11 nov 2018, 15:58 Dat is natuurlijk wel leuk :df:
Dat kan natuurlijk ook via Driving-fun......

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 12 nov 2018, 11:00

Wel? Ik ben nog niet zo bekend met het aanbod, excuus :bag:

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door vester86 » 12 nov 2018, 11:15

foei!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door MartijnGizmo » 12 nov 2018, 11:29

Mooi man, hopelijk heb je hier langer plezier van! :df:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Niels » 12 nov 2018, 12:08

Niet dat je naar ons luistert :tooth: maar gezien het feit dat er nog wel eens wat uitscheurt betreffende het subframe zou ik zeker niet voor hardere rubbers gaan. Voor een straat auto zou ik gewoon lekker origineel nemen.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door MParallel » 12 nov 2018, 13:07

Mooi moment voor oranje knipperlichten. Staat prachtig op deze kleur.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door frank de jonge » 12 nov 2018, 16:01

Gaaaf Bram! Heb medelijden met je vrouw 😁

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door ///Joost » 12 nov 2018, 16:44

Heel erg vet Bram. Gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door RS-Ron » 12 nov 2018, 19:10

Ik had een M3 met versterkte achterbrug icm zwarte PU rubbers, overal PU rubbers, voor en achter en dikkere stabi’s icm Tein onderstel. Vond het super strak rijden en comfortabel zat. De Clio RS Cup, die was pas stug.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 12 nov 2018, 20:27

frank de jonge schreef: 12 nov 2018, 16:01 Gaaaf Bram! Heb medelijden met je vrouw 😁
Ik trek het nu al niet meer man, nog 5.5 week te gaan :tooth:

WillemBoer
Berichten: 910
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door WillemBoer » 12 nov 2018, 20:56

Wat de ene comfortabel is kan voor een ander juist oncomfortabel zijn. Is heel persoonlijk.

Persoonlijk zou ik een straat auto ook origneel houden.
Voor allround gebruik vind ik het standaard (edc) onderstel van mijn M3 top, zou niet weten wat er beter moet.
Zeker als je van een “normale” auto af komt is het verschil groot.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 13 nov 2018, 13:20

Bert ///M3 schreef: 12 nov 2018, 08:07 Powerflex enkel doen in de langsarmen, subframe gewoon originele rubbers doen voor een straatauto.

Carbon airbox, zou je even uit moeten zoeken wat voor computer je hebt, een MSS54 of een MSS54HP.

Een gewone kan je Alpha N programmeren maar dat is het net niet. Op een HP kan je een CSL software conversie doen (moet je van MSSFlasher downloaden, gewone kan niet omdat je je DME dan bricked.) En die moet je dan weer laten remappen om het zaakje goed te krijgen (origineel CSL staat te rijk ivm scherpere nokkenassen)

Enkel geeft het bijna geen extra vermogen zo'n airbox omdat de standaard S54 inlaat eigenlijk geen restrictie is. Je moet het dus enkel voor het geluid doen.
Volgens realoem zit er een MSS54 in. Jij hebt met beide uitvoeringen gereden?

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Mnrk » 15 nov 2018, 21:37

Gefeliciteerd met de M3 Bram! Wie weet kom ik 'm hier nog eens tegen... ;)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15861
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004

Bericht door Bram » 15 nov 2018, 21:42

Dat moet lukken lijkt me buurman :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 163 gasten