8k is wel heel weinig, dan zou ik zeker eens naar de uitlijning en achteras rubbers kijken. Bij normaal gebruik kan dat eigenlijk niet. Met mijn straatbanden heb ik een stuk langer gedaan en daar zaten twee middagen Spa en een paar keer Nordschleife bij.
BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake, onderstel probleem
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
- Mark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ja Zandvoort zal wel zwaarder zijn, en sowieso zul je daar eerder de limiet opzoeken. En inderdaad, met beter blokken ga je een heel eind komen. Ik zou dan gewoon eens die Pagid 29RSL's proberen op de vooras. Ik bestel ze altijd bij at-rs.de.
- Downforce Hans
- Berichten: 12548
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ik hoor ook goede verhalen over "Endless" blokken. Die schijnen op straat niet echt te piepen wanneer de blokken niet warm zijn. Heb nu pagid blue onder mijn Corvette maar dat vind ik niet veel. Misschien zijn er hier nog wel mensen die met die blokken rijden.....
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ik heb nu Endless (Endurance pads) op mn M5 icm de Movit set, ze zijn net ingereden maar nog geen circuitkm's gemaakt. Lijkt wel giga te bijten. Remstof is ook giga. Geen gepiep op geschaaf en ze zouden extreem lang mee moeten gaan. Mag ook wel voor de centjes die ze kosten....
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 18 mei 2020, 12:00
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ik heb Endless blokken als circuitblokken voor de Megane. Remkracht is gigantisch, genoeg om de auto vanaf +- 90 in de ABS te gooien met Pilot sport 4 te gooien bij vol remmen. Met semi's is dit uiteraard een stuk beter. Het zijn voor mij echter de eerste meer circuitgerichte remblokken dus heb niet iets om mee te vergelijken. Ik rijd zelf met een wat agressievere compound(N35S), maar ze piepen amper, alleen een klein beetje bij het laatste stukje afremmen van 15 km/h naar 0.Downforce Hans schreef: ↑27 mei 2021, 08:17 Ik hoor ook goede verhalen over "Endless" blokken. Die schijnen op straat niet echt te piepen wanneer de blokken niet warm zijn. Heb nu pagid blue onder mijn Corvette maar dat vind ik niet veel. Misschien zijn er hier nog wel mensen die met die blokken rijden.....
Ik heb ze zelf rechtstreeks vanuit Japan gehaald, bij rhdjapan.com, scheelt de helft qua kosten. Duurt wel een tijdje voor je ze hebt dus wel goed van tevoren bestellen.
Laatst gewijzigd door Hsp op 27 mei 2021, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFedmas
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
- Auto: A3 45 TFSIe
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Vette upgrade man! Zie de sound clips wel verschijnen
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
-
OnlineMarc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Dat zegt me eerlijk gezegd niet zo heel veel. Onder m'n straatauto zit ook PS4 en de standaard remmen krijgen die ook met gemak in het ABS met snelheden die veel hoger zijn. Als dat niet zo zou zijn zou ik me wel zorgen gaan maken. Echt goede remmen krijgen hem ook nog in het ABS nadat ze al flink opgewarmd zijn, dat is waar het met standaard remmen niet meer gaat lukken.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 7999
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ik las Carbon Intake als in Carbon Airbox.
Doet zo'n intake alleen dan al iets. Lees, anders dan alleen een open luchtfilter?
Doet zo'n intake alleen dan al iets. Lees, anders dan alleen een open luchtfilter?
-
Online
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Je kunt van de betere remblokken de temperatuur vs frictie grafieken terug vinden. Dan zul je zien dat sommige race blokken over de hele lijn veel meer frictie hebben dan gewone blokken. Minder pedaalkracht en slag nodig om even hard te remmen als bij normale blokken, lijkt me.
Voor op straat waarschijnlijk niet zo prettig. Dan denk ik dat een zo constant mogelijke, vlakke lijn vanaf 0 graden C prettig is.
Voor op straat waarschijnlijk niet zo prettig. Dan denk ik dat een zo constant mogelijke, vlakke lijn vanaf 0 graden C prettig is.
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Geen idee hoe ik hier youtube filmpjes embedded krijg, maar zie hieronder.
Een Karbonius is natuurlijk nog gaver, maar 3x zo duur inclusief remap. Dat wordt me veel te gek. Dit vind ik nog betaalbaar, er is enige vermogenswinst maar het gaat me echt om het inlaatgeluid
Laatst gewijzigd door Bram op 27 mei 2021, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Dan maar 2x hier, vind dat geluid zo gaaf
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Embed toch gelukt.
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ja deed dat vanaf m'n telefoon en dan is het niet zo makkelijk.
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Nee, die doet niks voor het vermogen. Je gaat van een compleet gesloten airbox met aanvoer van koude lucht naar een open filter. Dus meer inlaatgeluid en waarschijnlijk hogere inlaatluchtemperatuur..
- Arthur
- Berichten: 39732
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
En (daardoor) wat minder vermogen?
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Nou niet volgens Eventuri zelf. Maar goed, het gaat mij om het geluid. Het zal er vast niet minder om rijden
- Fabian
- Berichten: 7026
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Dyno van de verkoper moet je ook wel met een korreltje zout nemen natuurlijk.
M3's hebben een gesloten airbox met een ram air inlaat. Dat ga je niet verbeteren met zo'n airbox zoals Adwo al terecht opmerkt.
Sowieso hebben S54 motoren al een mega overbemeten inlaatsysteem, zo erg dat hij tot aan 3000 RPM zijn gaskleppen softwarematig deels gesloten houd Zelfs bij carbon airboxen geeft het haast geen vermogen, die extra PK's zitten meestal in de software. (inlaat vanos vervroegen bijvoorbeeld)
M3's hebben een gesloten airbox met een ram air inlaat. Dat ga je niet verbeteren met zo'n airbox zoals Adwo al terecht opmerkt.
Sowieso hebben S54 motoren al een mega overbemeten inlaatsysteem, zo erg dat hij tot aan 3000 RPM zijn gaskleppen softwarematig deels gesloten houd Zelfs bij carbon airboxen geeft het haast geen vermogen, die extra PK's zitten meestal in de software. (inlaat vanos vervroegen bijvoorbeeld)
-
Online
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Het verschil is niet zo heel groot lijkt het, zit vooral aan het begin van de acceleratie. Ben wel heel benieuwd hoe het irl klinkt, ik wil ook wel iets meer geluid uit m'n (standaard) M3.Bram schreef: ↑27 mei 2021, 23:12Geen idee hoe ik hier youtube filmpjes embedded krijg, maar zie hieronder.
Een Karbonius is natuurlijk nog gaver, maar 3x zo duur inclusief remap. Dat wordt me veel te gek. Dit vind ik nog betaalbaar, er is enige vermogenswinst maar het gaat me echt om het inlaatgeluid
Neem aan dat je deze ook wel gezien hebt?
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ik vind het geluid best wel tegen vallen eigenlijk, kijk vooral naar de diameter van de Venturi en dan naar de Carbonius....er gaat niks boven een Carbon airbox en ik heb er 1 in een cabrio dus is de beleving nog iets groter
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Dat een Karbonius veel gaver is, is evident. Dat het 3 tot 4x zo duur is ook, alle waar naar z'n geld hè.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ik vraag het me ook af wat we van deze vermogensclaims moeten geloven. De details weet ik niet van deze M3 uit de video alleen deze 100-200 tijden met een standaard M3 E46 zijn wel erg goed (met ook nog eens iets minder vermogen dan fabrieksopgave)en dan nog maar te zwijgen over de tijden met de andere inlaat. Want zo'n 10pk d'r bij met alleen de inlaat en dan 2s sneller van 100-200 gaat er ook bij mij niet in. Daarvoor is (veel)meer nodig dan dit.
Maar zoals Bram aangeeft voor hem gaat het niet om de vermogenswinst maar om de sound en dat zal zeker gaan lukken
Maar zoals Bram aangeeft voor hem gaat het niet om de vermogenswinst maar om de sound en dat zal zeker gaan lukken
- Bram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ik heb geen idee of die vermogenclaims kloppen.
Op M3Cutters is daar ook ooit een levendige discussie over geweest: https://forums.m3cutters.co.uk/threads/ ... od.123648/
Ik kan in ieder geval weinig negatieve reviews vinden, geen eigenlijk. Kan natuurlijk ook een gevalletje cognitieve dissonantie zijn van de eigenaren van dit systeem, geen idee. Het maakt mij verder ook weinig uit, prijstechnisch is dit m.i. veel aantrekkelijker dan een Karbonius, hoe gaaf die ook is. +3K voor die mod gaat en wil bruin gewoon niet trekken, klaar
Op M3Cutters is daar ook ooit een levendige discussie over geweest: https://forums.m3cutters.co.uk/threads/ ... od.123648/
Ik kan in ieder geval weinig negatieve reviews vinden, geen eigenlijk. Kan natuurlijk ook een gevalletje cognitieve dissonantie zijn van de eigenaren van dit systeem, geen idee. Het maakt mij verder ook weinig uit, prijstechnisch is dit m.i. veel aantrekkelijker dan een Karbonius, hoe gaaf die ook is. +3K voor die mod gaat en wil bruin gewoon niet trekken, klaar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Beros, Bing [Bot], Bokkepoot, Fedmas, Jan-BMW-Suzuki, Marc Sierra, Tom V en 109 gasten