BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake, onderstel probleem
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Probleem is dat de auto’s best oud beginnen te worden. Je kan er zo 10k in stoppen. Lagerschalen, Vanos, deurrubbers, subframe, olie pomp is zwak onderdeel, beter sper, nieuw onderstel, hoop rubbers…..
Bij mij recent ook brandstofpomp en ruitenwisser pomp kapot gegaan.
Ik twijfel daarom behoorlijk om er 10k aan onderhoud in te stoppen. Voor 25-30k verkopen + 10k aan “ bespaard” onderhoud + 10k bijliggen dan zit ik bijna aan een M2 Comp….
Bij mij recent ook brandstofpomp en ruitenwisser pomp kapot gegaan.
Ik twijfel daarom behoorlijk om er 10k aan onderhoud in te stoppen. Voor 25-30k verkopen + 10k aan “ bespaard” onderhoud + 10k bijliggen dan zit ik bijna aan een M2 Comp….
-
OnlineBram
- Berichten: 15857
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Ja het gaat hard, vorig jaar nieuwe accu, complete pluskabel van voor tot achter, sensoren boven en natuurlijk ook onder het inlaatdeel van de motor, beurtje, kleine onderstel tweaks, ander onderstel en uitlaat en zo blijf je bezig
Maar als ik dan eens tot 8K doortrek en die Eventuri onbeschoft veel herrie hoor maken is alles weer vergeten.
Maar als ik dan eens tot 8K doortrek en die Eventuri onbeschoft veel herrie hoor maken is alles weer vergeten.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Die afweging zal je altijd hebben vrees ik. Blijft erg lastig, moet de vanos echt nu of kan dat ook over 5 jaar om maar iets te noemen?mark323ti schreef: ↑24 aug 2021, 22:02 Probleem is dat de auto’s best oud beginnen te worden. Je kan er zo 10k in stoppen. Lagerschalen, Vanos, deurrubbers, subframe, olie pomp is zwak onderdeel, beter sper, nieuw onderstel, hoop rubbers…..
Bij mij recent ook brandstofpomp en ruitenwisser pomp kapot gegaan.
Ik twijfel daarom behoorlijk om er 10k aan onderhoud in te stoppen. Voor 25-30k verkopen + 10k aan “ bespaard” onderhoud + 10k bijliggen dan zit ik bijna aan een M2 Comp….
Als de ophanging van het subframe in 20 jaar nog niet gescheurd is waarom nu verstevigen? Zo kun je wel even doorgaan.
Om hem nieuw te krijgen toch geen schijn van kans en alle onderhoudskosten moeten over de tijd uitgesmeerd worden (lees wat kapot gaat). De m2 zal afschrijven en daar kun je ook zeker wel wat mee hebben, weliswaar minder als bij de e46. Maar in de komende 5 jaar kunnen ook turbo's of andere zaken kapot gaan (of een gehele motor met wat pech).
Wel een dikke auto een m2 comp naar mijn mening . Gelukkig een e46 m3 ook!
En ja ik denk ook vaak zat om een m135i o.i.d. aan te schaffen i.p.v. de 330i..
-
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Onderhoud, al dan niet preventief, is niet zo erg daar stel je je op de een of andere manier wel op in. Al blijft bukken pijn doen.
Maar deze prijzen van een f*cking deurrubber is niet iets waar je je op instelt en is dan toch een lelijke tegenvaller.
Ik zou dat lekker laten zitten zo lang het kan en met een schuin oog het gebruikte aanbod in de gaten houden, wellicht zit er een meevallertje tussen.
Maar deze prijzen van een f*cking deurrubber is niet iets waar je je op instelt en is dan toch een lelijke tegenvaller.
Ik zou dat lekker laten zitten zo lang het kan en met een schuin oog het gebruikte aanbod in de gaten houden, wellicht zit er een meevallertje tussen.
- MParallel
- Berichten: 7995
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Daarom, zo werkt het ook. Verder niks met deurrubber van doen.Martijn_bmw schreef: ↑24 aug 2021, 14:46 Ik dacht dat die raamzak gewoon in de greep/slot zit.
zodra je de deurgreep trekt zakt het raam iets.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Wel als je de deur dicht doet, ben ik 100% zeker van want ik spreek uit ervaring.MParallel schreef: ↑25 aug 2021, 13:14Daarom, zo werkt het ook. Verder niks met deurrubber van doen.Martijn_bmw schreef: ↑24 aug 2021, 14:46 Ik dacht dat die raamzak gewoon in de greep/slot zit.
zodra je de deurgreep trekt zakt het raam iets.
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Wat doet dat rubber dan? Bij auto’s waar ik het bij gehad heb zakte het raam bij het openen van de deur, dus de deurgreep.
-
Online
- Berichten: 3974
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
En bleef het raam naar beneden staan als je de deur dicht gooide? Als je de deur dichtgooit gaat het raam weer een stukje omhoog, zonder de deurgreep te bedienen. Zitten bij de e46 coupe ook 2draadjes aan het deurrubber. Dus er zal toch wel iets van een sensor in zitten.
Edit, die sensor zou moeten detecteren of je hand of hoofd tussen het raam zit tijdens het sluiten lees ik.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Dat had ik dus en dat bleek aan dat stekkertje te liggen. Nog eens goed vastdrukken en het werkte allemaal weer perfect.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26695
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Dat detecteert het systeem op hoe zwaar het raam loopt, gaat het te zwaar doordat er iets tussen zit stopt hij en gaat terug.Eric Z schreef: ↑25 aug 2021, 13:49En bleef het raam naar beneden staan als je de deur dicht gooide? Als je de deur dichtgooit gaat het raam weer een stukje omhoog, zonder de deurgreep te bedienen. Zitten bij de e46 coupe ook 2draadjes aan het deurrubber. Dus er zal toch wel iets van een sensor in zitten.
Edit, die sensor zou moeten detecteren of je hand of hoofd tussen het raam zit tijdens het sluiten lees ik.
Zie je dus ook gebeuren bij oudere auto’s waar het mechanisme te stroef gaat lopen, krijg je het raam nauwelijks dicht omdat systeem steeds stopt denkend dat er iets tussen zit
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Maar doet het rubber nu wat, of niet!?
-
OnlineBram
- Berichten: 15857
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Ja.
M'n auto droog houden.
M'n auto droog houden.
- JP
- Berichten: 31201
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Ik had dat ook bij mijn Astra Coupe (by Bertone) Alleen als het vriest zakt die niet meer.
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Arthur
- Berichten: 39710
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Heb ik mijn CLS ook wel gehad. Maar deur openen en sluiten wil wel gewoon. Maar uiteindelijk vind ik het niet zo’n fijne constructie. Gewoon voor m’n gevoel hoor, zal vast prima zijn en blijven.
- JP
- Berichten: 31201
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Martijn_bmw
- Berichten: 26695
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Eens ik heb het op de cabrio’s en 4serie gran coupes gehad en met vorst voelt het niet fijn dat de ruit zich los rukt uit het ijs.
Als daily liever een deur met raamstijl
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Ach, diverse rubbers van m'n BoxsterS hardtop moesten ook een keer vervangen worden. Incl. Arbeid was dat 2k.
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Same..Bram schreef: ↑24 aug 2021, 17:28Ja dat was dan ook het enige leuke aan wat ik er dit jaar aan besteed hebPhilipoo schreef: ↑24 aug 2021, 16:08Ja, mega duur. En ja, je M3 netjes houden is achterlijk duur. potdomme zeg.. zeker als je jouw topic leest en dan ook een Eventuri bestelt..Bram schreef: ↑24 aug 2021, 00:44 Klopt het trouwens dat de deurrubbers van de E46 coupé idioot duur zijn? In de rechter zit een klein scheurtje, en ik vind ze bij Schmiedmann voor €395,-
Had ik al gezegd dat een E46 M3 tip top houden een dure hobby is? Wilde dit jaar eigenlijk de VANOS laten reviseren inclusief wat ander tierelantijnen werk, maar de dynamo, het interieur en de voorruit zijn opgeteld al ruim meer dan die hele operatie dus dat schuift dan maar een jaartje door.
..En misschien een beetje van supersprint en wat van Eisenmann..
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Kilometerstand van die van jouw is <100k en handbak toch? Als je hem in die prijsrange wilt verkopen mag je me een berichtje sturen, kom ik hem direct ophalen.mark323ti schreef: ↑24 aug 2021, 22:02 Probleem is dat de auto’s best oud beginnen te worden. Je kan er zo 10k in stoppen. Lagerschalen, Vanos, deurrubbers, subframe, olie pomp is zwak onderdeel, beter sper, nieuw onderstel, hoop rubbers…..
Bij mij recent ook brandstofpomp en ruitenwisser pomp kapot gegaan.
Ik twijfel daarom behoorlijk om er 10k aan onderhoud in te stoppen. Voor 25-30k verkopen + 10k aan “ bespaard” onderhoud + 10k bijliggen dan zit ik bijna aan een M2 Comp….
-
OnlineBram
- Berichten: 15857
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Wat is een goede acculader voor de komende maanden? Auto gaat geschorst worden en het zou fijn zijn als die meteen weer start in de lente
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
Heerlijk geluidje maakt die M3 trouwens. Zie nu pas filmpje van je flyby
- Martijn_bmw
- Berichten: 26695
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
-
OnlineBram
- Berichten: 15857
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50
En dan nog een specifieke uitvoering, of maakt dat niet uit?