BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake, onderstel probleem

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
mark323ti
Berichten: 1487
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door mark323ti » 24 aug 2021, 22:02

Probleem is dat de auto’s best oud beginnen te worden. Je kan er zo 10k in stoppen. Lagerschalen, Vanos, deurrubbers, subframe, olie pomp is zwak onderdeel, beter sper, nieuw onderstel, hoop rubbers…..
Bij mij recent ook brandstofpomp en ruitenwisser pomp kapot gegaan.
Ik twijfel daarom behoorlijk om er 10k aan onderhoud in te stoppen. Voor 25-30k verkopen + 10k aan “ bespaard” onderhoud + 10k bijliggen dan zit ik bijna aan een M2 Comp….

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15857
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Bram » 24 aug 2021, 22:12

Ja het gaat hard, vorig jaar nieuwe accu, complete pluskabel van voor tot achter, sensoren boven en natuurlijk ook onder het inlaatdeel van de motor, beurtje, kleine onderstel tweaks, ander onderstel en uitlaat en zo blijf je bezig 🙈

Maar als ik dan eens tot 8K doortrek en die Eventuri onbeschoft veel herrie hoor maken is alles weer vergeten.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Jan Terwolde » 25 aug 2021, 11:45

mark323ti schreef: 24 aug 2021, 22:02 Probleem is dat de auto’s best oud beginnen te worden. Je kan er zo 10k in stoppen. Lagerschalen, Vanos, deurrubbers, subframe, olie pomp is zwak onderdeel, beter sper, nieuw onderstel, hoop rubbers…..
Bij mij recent ook brandstofpomp en ruitenwisser pomp kapot gegaan.
Ik twijfel daarom behoorlijk om er 10k aan onderhoud in te stoppen. Voor 25-30k verkopen + 10k aan “ bespaard” onderhoud + 10k bijliggen dan zit ik bijna aan een M2 Comp….
Die afweging zal je altijd hebben vrees ik. Blijft erg lastig, moet de vanos echt nu of kan dat ook over 5 jaar om maar iets te noemen?
Als de ophanging van het subframe in 20 jaar nog niet gescheurd is waarom nu verstevigen? Zo kun je wel even doorgaan.

Om hem nieuw te krijgen toch geen schijn van kans en alle onderhoudskosten moeten over de tijd uitgesmeerd worden (lees wat kapot gaat). De m2 zal afschrijven en daar kun je ook zeker wel wat mee hebben, weliswaar minder als bij de e46. Maar in de komende 5 jaar kunnen ook turbo's of andere zaken kapot gaan (of een gehele motor met wat pech).

Wel een dikke auto een m2 comp naar mijn mening :hot:. Gelukkig een e46 m3 ook!

En ja ik denk ook vaak zat om een m135i o.i.d. aan te schaffen i.p.v. de 330i.. :roll:

Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Richardt. » 25 aug 2021, 11:59

Onderhoud, al dan niet preventief, is niet zo erg daar stel je je op de een of andere manier wel op in. Al blijft bukken pijn doen.
Maar deze prijzen van een f*cking deurrubber is niet iets waar je je op instelt en is dan toch een lelijke tegenvaller.

Ik zou dat lekker laten zitten zo lang het kan en met een schuin oog het gebruikte aanbod in de gaten houden, wellicht zit er een meevallertje tussen.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door MParallel » 25 aug 2021, 13:14

Martijn_bmw schreef: 24 aug 2021, 14:46 Ik dacht dat die raamzak gewoon in de greep/slot zit.
zodra je de deurgreep trekt zakt het raam iets.
Daarom, zo werkt het ook. Verder niks met deurrubber van doen.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Mark 320iS » 25 aug 2021, 13:16

MParallel schreef: 25 aug 2021, 13:14
Martijn_bmw schreef: 24 aug 2021, 14:46 Ik dacht dat die raamzak gewoon in de greep/slot zit.
zodra je de deurgreep trekt zakt het raam iets.
Daarom, zo werkt het ook. Verder niks met deurrubber van doen.
Wel als je de deur dicht doet, ben ik 100% zeker van want ik spreek uit ervaring.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Arthur » 25 aug 2021, 13:36

Wat doet dat rubber dan? Bij auto’s waar ik het bij gehad heb zakte het raam bij het openen van de deur, dus de deurgreep.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Eric Z » 25 aug 2021, 13:49

Arthur schreef: 25 aug 2021, 13:36 Wat doet dat rubber dan? Bij auto’s waar ik het bij gehad heb zakte het raam bij het openen van de deur, dus de deurgreep.
En bleef het raam naar beneden staan als je de deur dicht gooide? Als je de deur dichtgooit gaat het raam weer een stukje omhoog, zonder de deurgreep te bedienen. Zitten bij de e46 coupe ook 2draadjes aan het deurrubber. Dus er zal toch wel iets van een sensor in zitten.

Edit, die sensor zou moeten detecteren of je hand of hoofd tussen het raam zit tijdens het sluiten lees ik.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Mark 320iS » 25 aug 2021, 14:06

Eric Z schreef: 25 aug 2021, 13:49
Arthur schreef: 25 aug 2021, 13:36 Wat doet dat rubber dan? Bij auto’s waar ik het bij gehad heb zakte het raam bij het openen van de deur, dus de deurgreep.
En bleef het raam naar beneden staan als je de deur dicht gooide?
Dat had ik dus en dat bleek aan dat stekkertje te liggen. Nog eens goed vastdrukken en het werkte allemaal weer perfect.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26695
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Martijn_bmw » 25 aug 2021, 14:34

Eric Z schreef: 25 aug 2021, 13:49
Arthur schreef: 25 aug 2021, 13:36 Wat doet dat rubber dan? Bij auto’s waar ik het bij gehad heb zakte het raam bij het openen van de deur, dus de deurgreep.
En bleef het raam naar beneden staan als je de deur dicht gooide? Als je de deur dichtgooit gaat het raam weer een stukje omhoog, zonder de deurgreep te bedienen. Zitten bij de e46 coupe ook 2draadjes aan het deurrubber. Dus er zal toch wel iets van een sensor in zitten.

Edit, die sensor zou moeten detecteren of je hand of hoofd tussen het raam zit tijdens het sluiten lees ik.
Dat detecteert het systeem op hoe zwaar het raam loopt, gaat het te zwaar doordat er iets tussen zit stopt hij en gaat terug.
Zie je dus ook gebeuren bij oudere auto’s waar het mechanisme te stroef gaat lopen, krijg je het raam nauwelijks dicht omdat systeem steeds stopt denkend dat er iets tussen zit :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Arthur » 25 aug 2021, 14:47

Maar doet het rubber nu wat, of niet!?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15857
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Bram » 25 aug 2021, 15:23

Ja.

M'n auto droog houden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door JP » 25 aug 2021, 16:11

Ik had dat ook bij mijn Astra Coupe (by Bertone) Alleen als het vriest zakt die niet meer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Arthur » 25 aug 2021, 16:13

Bram schreef: 25 aug 2021, 15:23 Ja.

M'n auto droog houden.
:thumbup:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Arthur » 25 aug 2021, 16:15

JP schreef: 25 aug 2021, 16:11 Ik had dat ook bij mijn Astra Coupe (by Bertone) Alleen als het vriest zakt die niet meer.
Heb ik mijn CLS ook wel gehad. Maar deur openen en sluiten wil wel gewoon. Maar uiteindelijk vind ik het niet zo’n fijne constructie. Gewoon voor m’n gevoel hoor, zal vast prima zijn en blijven.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door JP » 25 aug 2021, 16:16

Arthur schreef: 25 aug 2021, 16:13
Bram schreef: 25 aug 2021, 15:23 Ja.

M'n auto droog houden.
:thumbup:
Zo’n klassieker rij je toch niet als het regent. Zonde man ! Verder voor alles; vaseline. Als het scheurt ben je aan de beurt.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26695
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Martijn_bmw » 25 aug 2021, 16:22

Arthur schreef: 25 aug 2021, 16:15
JP schreef: 25 aug 2021, 16:11 Ik had dat ook bij mijn Astra Coupe (by Bertone) Alleen als het vriest zakt die niet meer.
Heb ik mijn CLS ook wel gehad. Maar deur openen en sluiten wil wel gewoon. Maar uiteindelijk vind ik het niet zo’n fijne constructie. Gewoon voor m’n gevoel hoor, zal vast prima zijn en blijven.
Eens ik heb het op de cabrio’s en 4serie gran coupes gehad en met vorst voelt het niet fijn dat de ruit zich los rukt uit het ijs.
Als daily liever een deur met raamstijl

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door markk » 25 aug 2021, 17:30

Ach, diverse rubbers van m'n BoxsterS hardtop moesten ook een keer vervangen worden. Incl. Arbeid was dat 2k.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Philipoo » 25 aug 2021, 23:28

Bram schreef: 24 aug 2021, 17:28
Philipoo schreef: 24 aug 2021, 16:08
Bram schreef: 24 aug 2021, 00:44 Klopt het trouwens dat de deurrubbers van de E46 coupé idioot duur zijn? In de rechter zit een klein scheurtje, en ik vind ze bij Schmiedmann voor €395,- :bag:

Had ik al gezegd dat een E46 M3 tip top houden een dure hobby is? Wilde dit jaar eigenlijk de VANOS laten reviseren inclusief wat ander tierelantijnen werk, maar de dynamo, het interieur en de voorruit zijn opgeteld al ruim meer dan die hele operatie dus dat schuift dan maar een jaartje door.

:tooth:
Ja, mega duur. En ja, je M3 netjes houden is achterlijk duur. potdomme zeg.. zeker als je jouw topic leest en dan ook een Eventuri bestelt.. :blackeye:
Ja dat was dan ook het enige leuke aan wat ik er dit jaar aan besteed heb :tooth:
Same..

..En misschien een beetje van supersprint en wat van Eisenmann..

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Mark 320iS » 27 aug 2021, 09:55

mark323ti schreef: 24 aug 2021, 22:02 Probleem is dat de auto’s best oud beginnen te worden. Je kan er zo 10k in stoppen. Lagerschalen, Vanos, deurrubbers, subframe, olie pomp is zwak onderdeel, beter sper, nieuw onderstel, hoop rubbers…..
Bij mij recent ook brandstofpomp en ruitenwisser pomp kapot gegaan.
Ik twijfel daarom behoorlijk om er 10k aan onderhoud in te stoppen. Voor 25-30k verkopen + 10k aan “ bespaard” onderhoud + 10k bijliggen dan zit ik bijna aan een M2 Comp….
Kilometerstand van die van jouw is <100k en handbak toch? Als je hem in die prijsrange wilt verkopen mag je me een berichtje sturen, kom ik hem direct ophalen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15857
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Bram » 07 nov 2021, 08:32

Wat is een goede acculader voor de komende maanden? Auto gaat geschorst worden en het zou fijn zijn als die meteen weer start in de lente :)

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4462
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door sitechris » 07 nov 2021, 08:34

Heerlijk geluidje maakt die M3 trouwens. Zie nu pas filmpje van je flyby ;)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26695
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Martijn_bmw » 07 nov 2021, 08:44

Bram schreef: 07 nov 2021, 08:32 Wat is een goede acculader voor de komende maanden? Auto gaat geschorst worden en het zou fijn zijn als die meteen weer start in de lente :)
Ctek heb ik aan de z4 hangen in de winter.
Werkt prima!

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2697
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Mark 320iS » 07 nov 2021, 09:26

Hier ook.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15857
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake flyby pagina 50

Bericht door Bram » 07 nov 2021, 09:33

En dan nog een specifieke uitvoering, of maakt dat niet uit?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Kasteel en 71 gasten