BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon air intake, onderstel probleem
- Luco
- Berichten: 27872
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
3k, sigarettengeld, ik wilde een upgrade voor de Alpine, polycarbonaat motorkap, zodat je de motor ziet, maar laat maar zitten ze beginnen bij 10k en weten niet of ze het daarvoor kunnen maken , ik laat de motorkap gewoon weg, stukken goedkoper .
Maar altijd upgrades doen die je zelf het geld waard vind hoor Bram.
Maar altijd upgrades doen die je zelf het geld waard vind hoor Bram.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Het blijft een lastig verhaal. Sommige sport filters hebben een kelk aan de binnenkant. Kan zomaar een paar pk opleveren als het originele filter dat niet heeft.
Even snel op de site voor Dinan gekeken, geen inductie kit voor de e46 m3. Filters en opgeboorde gasklephuizen (!) wel. Voor de e39 en e60 m5 waren er wel inductie kits. Staan korte uitleg filmpjes over op internet.
Even snel op de site voor Dinan gekeken, geen inductie kit voor de e46 m3. Filters en opgeboorde gasklephuizen (!) wel. Voor de e39 en e60 m5 waren er wel inductie kits. Staan korte uitleg filmpjes over op internet.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Dat het wat winst qua vermogen oplevert geloof ik best alleen niet die tijdswinst van 100-200 waar ze het in die video over hebben
- Philipoo
- Berichten: 4099
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
10K daarvoor kan je 'm speciaal op maat laten maken man!Luco schreef: ↑31 mei 2021, 18:21 3k, sigarettengeld, ik wilde een upgrade voor de Alpine, polycarbonaat motorkap, zodat je de motor ziet, maar laat maar zitten ze beginnen bij 10k en weten niet of ze het daarvoor kunnen maken , ik laat de motorkap gewoon weg, stukken goedkoper .
Maar altijd upgrades doen die je zelf het geld waard vind hoor Bram.
- Bram
- Berichten: 15859
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Luco
- Berichten: 27872
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Klopt er moet eerst een mal van getrokken worden en dan in twee delen vacuum trekken met polycarbonaat en dan de delen weer aan elkaar zetten, dus we zoeken rustig verder., het is geen standaard motorkap en, is dubbelwandig met luchtkanalen erin voor de koeling.Philipoo schreef: ↑31 mei 2021, 21:1510K daarvoor kan je 'm speciaal op maat laten maken man!Luco schreef: ↑31 mei 2021, 18:21 3k, sigarettengeld, ik wilde een upgrade voor de Alpine, polycarbonaat motorkap, zodat je de motor ziet, maar laat maar zitten ze beginnen bij 10k en weten niet of ze het daarvoor kunnen maken , ik laat de motorkap gewoon weg, stukken goedkoper .
Maar altijd upgrades doen die je zelf het geld waard vind hoor Bram.
- Bram
- Berichten: 15859
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ben er potver 2x af gereden dezer week. Eerste AMG die ik tegenkwam was een E55, die met de V8 compressor met uit m'n hoofd 476 pk. Idioot snel ding, gaaf geluid. Tweede, een kwartiertje later was een A45. Ook erg snel, minder gaaf geluid.
Nog geen Eventuri nieuws, hopelijk komende week binnen
Nog geen Eventuri nieuws, hopelijk komende week binnen
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ik deed laatst stoplicht sprint de autosnelweg op. Mijn e46 M3 tegen Volvo V60 T8 Hybrid. Verloor ik ook,
Kwam met name door schakelmomenten.
Echt snel is een e46 M3 al lang niet meer, zeker ivm het moderne turbo en hybride spul.
Kwam met name door schakelmomenten.
Echt snel is een e46 M3 al lang niet meer, zeker ivm het moderne turbo en hybride spul.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Tot de accu leeg is. Dan is het 1800+kg op 300pk.
- JP
- Berichten: 31203
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Mogen toch hopen dat dit met de Sjkoda was, want dit met de M3 zou ik me schamenBram schreef: ↑22 jun 2021, 14:46 Ben er potver 2x af gereden dezer week. Eerste AMG die ik tegenkwam was een E55, die met de V8 compressor met uit m'n hoofd 476 pk. Idioot snel ding, gaaf geluid. Tweede, een kwartiertje later was een A45. Ook erg snel, minder gaaf geluid.
Nog geen Eventuri nieuws, hopelijk komende week binnen
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ach....anders wordt je wel eruit gereden door een Tesla oid. Alles wat een ICE heeft gaat het (vaak) verliezen van rijdende accu's.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26696
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Dit idd, een benzine auto moet je tegenwoordig vooral rijden voor de beleving.
Echt snel ben je niet meer vergelijking tot modern spul en dat wordt alleen maar erger met steeds meer accu auto’s op de weg.
- Bram
- Berichten: 15859
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ik kan er geen traan om laten hoor, een A45 AMG lijkt me een tamelijk emotieloos hok. Kan van een S54 die naar de 8.000 toeren getrokken wordt denk ik niet gezegd wordenJP schreef: ↑22 jun 2021, 15:21Mogen toch hopen dat dit met de Sjkoda was, want dit met de M3 zou ik me schamenBram schreef: ↑22 jun 2021, 14:46 Ben er potver 2x af gereden dezer week. Eerste AMG die ik tegenkwam was een E55, die met de V8 compressor met uit m'n hoofd 476 pk. Idioot snel ding, gaaf geluid. Tweede, een kwartiertje later was een A45. Ook erg snel, minder gaaf geluid.
Nog geen Eventuri nieuws, hopelijk komende week binnen
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Zijn genoeg auto’s op papier snel.. maar beleving?
Dat aanzwellende geluid bij elke beroering van het gaspedaal, vanaf lage toeren.. soms het doorhalen.. soms het perfect in elkaar over laten gaan van remmen, tussengas, terug schakelen, de bocht, gas er geleidelijk weer op, perfect vloeiend opschakelen..
Of ‘m zo de rotonde op sturen dat ie zo net om de apex heen schuift.. zodat je voor je gevoel bijna recht en vol op het gas de rotonde af kan.
Als zo’n zalige m3 het op veel vlakken voor je doet.. dan heb je al gewonnen op het moment dat je instapt.
Dat aanzwellende geluid bij elke beroering van het gaspedaal, vanaf lage toeren.. soms het doorhalen.. soms het perfect in elkaar over laten gaan van remmen, tussengas, terug schakelen, de bocht, gas er geleidelijk weer op, perfect vloeiend opschakelen..
Of ‘m zo de rotonde op sturen dat ie zo net om de apex heen schuift.. zodat je voor je gevoel bijna recht en vol op het gas de rotonde af kan.
Als zo’n zalige m3 het op veel vlakken voor je doet.. dan heb je al gewonnen op het moment dat je instapt.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Een E55AMG zal toch ook wel wat beleving hebben?
- Bram
- Berichten: 15859
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Rechtuit toch vooral?
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Is ook beleving... Maar het ding is een achterwielaandrijver, dus 'skeef' zal die ook wel gaan. Is een hele beleving zoals ik dat hier veel lees
- JP
- Berichten: 31203
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Downforce Hans
- Berichten: 12544
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Je verwoord het mooi en is de essentie van sportief autorijden maar als ik hier op het forum lees dan is dat voor het merendeel niet belangrijk meer. Flipperende bakken, automatisch tussengas bij terug schakelen etc etc vind men belangrijker.TLRS schreef: ↑22 jun 2021, 17:45 Zijn genoeg auto’s op papier snel.. maar beleving?
Dat aanzwellende geluid bij elke beroering van het gaspedaal, vanaf lage toeren.. soms het doorhalen.. soms het perfect in elkaar over laten gaan van remmen, tussengas, terug schakelen, de bocht, gas er geleidelijk weer op, perfect vloeiend opschakelen..
Of ‘m zo de rotonde op sturen dat ie zo net om de apex heen schuift.. zodat je voor je gevoel bijna recht en vol op het gas de rotonde af kan.
Als zo’n zalige m3 het op veel vlakken voor je doet.. dan heb je al gewonnen op het moment dat je instapt.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ooit met mijn e36 m3 kon ik niet wegrijden bij een destijds gloednieuwe peugeot 208 tussen de haarspeldbochten in. Een turbotorretje pakt toch wel een stuk sneller op. Toch een stuk blijer de haarspeldbocht uitkomen met wat geglij en geweldig geluid.
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Bedankt HansDownforce Hans schreef: ↑23 jun 2021, 07:32 Je verwoord het mooi en is de essentie van sportief autorijden maar als ik hier op het forum lees dan is dat voor het merendeel niet belangrijk meer. Flipperende bakken, automatisch tussengas bij terug schakelen etc etc vind men belangrijker.
Over beleving op gebied van autorijden lees ik hier ook niet heel veel. Misschien zo‘n facet van autorijden dat wat persoonlijker is, lastiger te delen in geschreven woord.
Autocultuur is de laatste jaren erg gericht op waarde en zuinig zijn op. En het lijkt de norm te zijn iets te kopen op prestaties en status, orginaliteit, collectability.. vaak hangt er een prijskaartje aan. Blijkbaar vinden veel mensen dat een prettige manier om hun hobby te beleven.
Om regelmatig te genieten van sportief auto rijden, zijn veel van bovengenoemde aspecten een drempel. Dan zie je dat sommigen neigen naar een rally achtige invulling. Waar het lijkt dat er meer aandacht wordt besteed aan rijomgeving, dagelijkse inzetbaarheid, betaalbaarheid en onopvallendheid.
- Bram
- Berichten: 15859
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Je hebt het fraai verwoord Ik vind het prima dat ik eraf gereden word, zo vaak gebeurt dat nou ook weer niet en er is altijd iemand die sneller is.
Maar de looks van de auto, de stance in combinatie met de CS wielen, de kleur, het geluid wat uit de Gpower uitlaat komt en over een aantal weken vanuit het motorruim vanwege de carbon air intake, dat zijn allemaal zaken die je bij nieuw(ere) auto's niet gaat vinden en wat een E46 M3 maakt tot wat die is. En daar word ik blij van
Maar de looks van de auto, de stance in combinatie met de CS wielen, de kleur, het geluid wat uit de Gpower uitlaat komt en over een aantal weken vanuit het motorruim vanwege de carbon air intake, dat zijn allemaal zaken die je bij nieuw(ere) auto's niet gaat vinden en wat een E46 M3 maakt tot wat die is. En daar word ik blij van
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
En zo is het!Bram schreef: ↑23 jun 2021, 14:13 Je hebt het fraai verwoord Ik vind het prima dat ik eraf gereden word, zo vaak gebeurt dat nou ook weer niet en er is altijd iemand die sneller is.
Maar de looks van de auto, de stance in combinatie met de CS wielen, de kleur, het geluid wat uit de Gpower uitlaat komt en over een aantal weken vanuit het motorruim vanwege de carbon air intake, dat zijn allemaal zaken die je bij nieuw(ere) auto's niet gaat vinden en wat een E46 M3 maakt tot wat die is. En daar word ik blij van
Dat ervaar ik inderdaad ook. Je ziet het ook terug in de prijzen van met name Youngtimers, waarbij de prijzen van auto's met lage kilometerstanden exorbitant hoger zijn dan die van auto's met een hogere kilometerstand. Het lijkt alsof de technische staat daarbij veel minder interessant is. Vroeger kocht je een auto reed je ermee, deed je onderhoud en na een paar jaar deed je hem met wat afschrijving van de hand en kocht je een nieuwe. Nu lijkt iedereen te hopen en gokken op een waardestijging waardoor ze alleen maar interesse hebben in de auto's met een hele lage kilometerstand en er vervolgens nauwelijks meer mee durven te rijden. Ik merk het ook aan mezelf bij de zoektocht naar een mooie e46 330i cabrio... auto's met een kilometerstand van meer dan 100.000 sla ik eigenlijk standaard over en voor auto's met een lagere kilometerstand vragen ze zomaar EUR25.000, wat ik dan weer teveel vind . En een 320ci wil ik dan weer niet want die wordt in de toekomst waarschijnlijk niets waard.... en zo houden we elkaar, en ik mezelf dus in de houdgreep.TLRS schreef: ↑23 jun 2021, 14:04 Autocultuur is de laatste jaren erg gericht op waarde en zuinig zijn op. En het lijkt de norm te zijn iets te kopen op prestaties en status, orginaliteit, collectability.. vaak hangt er een prijskaartje aan. Blijkbaar vinden veel mensen dat een prettige manier om hun hobby te beleven.
Met mijn eigen M3 soortgelijk, ik ben die steeds meer naar mijn eigen hand aan het zetten en veel liefhebbers vinden dat zonde voor zo een mooie (ooit originele) M3. Daardoor heb ik zelf best wel wat twijfel gehad om deze weg in te slaan, aangezien je weet dat vrijwel elke euro die je in de auto investeert weggegooid geld is. De auto zal namelijk eerder minder waard worden dan meer.
- Bram
- Berichten: 15859
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Toch zie ik mezelf dat pad ook ooit nog wel inslaan Mark. Kilometerstand is nu 118K, gekocht in december 2018 met 84.5K
Als dat verder op blijft lopen waardoor die uiteindelijk minder interessant is voor de verkoop, kan ik er net zo goed een tracktool van maken Maar dat is echt toekomstmuziek, mocht het al ooit gebeuren.
Als dat verder op blijft lopen waardoor die uiteindelijk minder interessant is voor de verkoop, kan ik er net zo goed een tracktool van maken Maar dat is echt toekomstmuziek, mocht het al ooit gebeuren.
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: BMW M3 SMG, 2004, Eventuri Carbon Intake incoming...
Ja, en toch... als ik zie wat de waarde ontwikkeling is geweest het afgelopen jaar dan sta ik daar echt versteld van... dan had ik voor mijn auto misschien ook wel 38k kunnen krijgen op het moment en dan had ik een mooie 1M gekocht bijvoorbeeld. Maar ja, nu heb ik een auto waarmee ik écht kan doen wat ik leuk vind en met een standaard 1m had dat niet gekund. En die 1M had je vanwege collectors waarde weer niet durven modificeren en dan zit je dus weer met mijn vorige verhaal
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 85 gasten