GTRobin, al hadden er dan wel meer smiley's bij gemoeten...
M2 Competition
- Bram
- Berichten: 15876
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: M2 Competition
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Ja Hans, we are the champignons:)
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Dus mag ik dit drieluik van 'Pure Bliss met her en der wat Irritatie' even tot een eind breien?
Ik neem de toerit van de snelweg en floep door de versnellingen halfgassend. Mezelf een plek op het asfalt toe-eigenend, want ik betaal potverdrie ook Wegenbelasting, neuk ik hem tussen 'n 307 en 'n Caddy. De soepkip in de 307 flitst met de koplampen. Ik geef haar 'n duimpje in m'n achteruitkijkspiegel en in 'n nanoseconde schiet ik naar de linkerbaan waar ook weer 'n gaatje ligt en versnel. Mooi meegaand met het verkeer denk ik: Tijd voor Spotify.
Kijkend naar de tacho zie ik dat de rode naald op 150 staat (dit niet te verwarren met de temperatuurmeter die nu net 85/90 aangeeft)
Alsof je bijna stilstaat... Weer wat coastend en soms de rem aantippend zie ik een zwarte nagelnieuwe E Klasse in m'n binnenspiegel verschijnen. Meneer Van Kleef blijkbaar. Na wat geneuzel voor me heb ik een 30 tal meters en geef ik in z'n 5 wat gas met 100 graden op de temp. De toch wel 600Nm hebben geen probleem met deze vette kroket op wielen en de E Klasse wordt kleiner.
Ik zet Boston met 'Don't look back' op. Later haalt de E me weer in. Dikke Sjaak! Zwart met enorme wielen. E 200.
Neem later een afrit om toch 'n binnendoorweggetje te pakken. Het gas wordt dieper ingetrapt en messcherp sturend jaag ik door het Friesche platteland. Het asfalt is koud maar droog en onder 'n viaduct geef ik extra gas, dit tot blijdschap van de twee sportvissers...
.. een semi haakse naar links in z'n twee en daar gaat ze, met iets meer dan 'n flick-of-the-wrist geef ik tegenstuur en blijf dooraccellereren.
Het zijn niet de paddo's; het is de LSD die mij vreugde brengt.
Soepel rechtgetrokken blijf ik versnellen tot bijzondere snelheden. Ah straks weer zo'n bocht in het verschiet, bedenk ik me.
Ja dit is alles wat er is Henny Vrienten en neurie Doe Maar...
Verderop zie ik een drietal hoofden van groepje puberschoolkids op 't fietspad met mijn langsrijden meedraaien en enthousiast gebaren. Ze bestaan dus nog, de nieuwe lichting DFers in dit van kleinburgerlijkheid en betutteling doorspekte kikkerlandje.
Naarstig zoek ik nadien naar Klassiek FM op de audio: Toch spijtig dat ik deze (nog) niet op m'n Spotify Playlist heb:
Ik neem de toerit van de snelweg en floep door de versnellingen halfgassend. Mezelf een plek op het asfalt toe-eigenend, want ik betaal potverdrie ook Wegenbelasting, neuk ik hem tussen 'n 307 en 'n Caddy. De soepkip in de 307 flitst met de koplampen. Ik geef haar 'n duimpje in m'n achteruitkijkspiegel en in 'n nanoseconde schiet ik naar de linkerbaan waar ook weer 'n gaatje ligt en versnel. Mooi meegaand met het verkeer denk ik: Tijd voor Spotify.
Kijkend naar de tacho zie ik dat de rode naald op 150 staat (dit niet te verwarren met de temperatuurmeter die nu net 85/90 aangeeft)
Alsof je bijna stilstaat... Weer wat coastend en soms de rem aantippend zie ik een zwarte nagelnieuwe E Klasse in m'n binnenspiegel verschijnen. Meneer Van Kleef blijkbaar. Na wat geneuzel voor me heb ik een 30 tal meters en geef ik in z'n 5 wat gas met 100 graden op de temp. De toch wel 600Nm hebben geen probleem met deze vette kroket op wielen en de E Klasse wordt kleiner.
Ik zet Boston met 'Don't look back' op. Later haalt de E me weer in. Dikke Sjaak! Zwart met enorme wielen. E 200.
Neem later een afrit om toch 'n binnendoorweggetje te pakken. Het gas wordt dieper ingetrapt en messcherp sturend jaag ik door het Friesche platteland. Het asfalt is koud maar droog en onder 'n viaduct geef ik extra gas, dit tot blijdschap van de twee sportvissers...
.. een semi haakse naar links in z'n twee en daar gaat ze, met iets meer dan 'n flick-of-the-wrist geef ik tegenstuur en blijf dooraccellereren.
Het zijn niet de paddo's; het is de LSD die mij vreugde brengt.
Soepel rechtgetrokken blijf ik versnellen tot bijzondere snelheden. Ah straks weer zo'n bocht in het verschiet, bedenk ik me.
Ja dit is alles wat er is Henny Vrienten en neurie Doe Maar...
Verderop zie ik een drietal hoofden van groepje puberschoolkids op 't fietspad met mijn langsrijden meedraaien en enthousiast gebaren. Ze bestaan dus nog, de nieuwe lichting DFers in dit van kleinburgerlijkheid en betutteling doorspekte kikkerlandje.
Naarstig zoek ik nadien naar Klassiek FM op de audio: Toch spijtig dat ik deze (nog) niet op m'n Spotify Playlist heb:
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: M2 Competition
Zat trouwens het draadje van de next gen M3 te bekijken maar die heeft ook de uitlaat, net zoals de M2C, prominent in het oog springend.....
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Zie je niet als je erin rijdt en zie je ook niet lang meer als je erachter rijdt:)
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Oh ja, gisterochtend de break in service(2000km) gehad.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: M2 Competition
Wat houdt zo’n service in ? Het is geen Boeing die na 100vlieguren nog wat bouten moet hebben nagetrokken, toch ?
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
d'r doen nogal wat rumours cq fabeltjes de ronde op het net, deze vind ik 't meest plausibel. Launch Control(nooit gebruikt op blauwe M2...) is ook vrijgeschakeld.
1200 mile ---> 2000km ongeveer
codean;23877310 schreef:So... I've been a BMW dealership level 1 / Master technician for the past 10 years +.
As far as what I have done/seen... the 1200 mile service for the M2 is just an engine oil change, differential fluid change, hooking it up to ISTA (the diagnostic program BMW uses) and performing a test plan to clear the 1200mi service message which then allows the use of launch control.
Nothing else! This does not involve programming the vehicle, which is a more involved process.
As far as other technicians staying that it does change engine output... They are just regurgitating what they heard from someone else and allowing the myth to continue. BMW tries to give us as little information as possible and it doesn't help with things like this.
Je mag nu als ie warm is doortrekken en dat is wel leuk:)
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: M2 Competition
Ja dat is ook lekker, doortrekken ! Mag je daar opnieuw voor bukken of zit dit in de afleverprijs?
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Ja rekeing was gisteren om 9:06 al binnen terwijl ik 8:51 daar wegreed.
Maarja, even voor de duidelijkheid wat het merendeel(ook op DF) rijdt en wat als motor dient is te vergelijken met 'n verstopte WC pot:
Doortrekken heeft geen enkele zin.
Wie wil er koffie?
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: M2 Competition
Altijd lastig als je naar het toilet moet, blijkt die verstopt.....koffie al op, net als je croisantjes en de oranje jus.....
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Vandaar de
Het valt allemaal irl mee, voorjaar nieuwe uitlaatunit.
Maar je zegt 't al:
Je legt serieus geld neer voor een heel stoer karretje met een dijk van een motor die 7600rpm draait en 99,9% van de weggebruikers in rechte lijn of in 'n bocht dmv een top werkend LSD icm overvloedig aantal Nm en 'n strakke besturing het leven zuur maakt. En je kunt met 4 personen en bagage richting Barcelona/Florence of Skopje:)
Dan is die wasbak onder de achterbumper behelpen en had ik beter kunnen kijken naar de concurrentie:-)
Het valt allemaal irl mee, voorjaar nieuwe uitlaatunit.
Maar je zegt 't al:
Je legt serieus geld neer voor een heel stoer karretje met een dijk van een motor die 7600rpm draait en 99,9% van de weggebruikers in rechte lijn of in 'n bocht dmv een top werkend LSD icm overvloedig aantal Nm en 'n strakke besturing het leven zuur maakt. En je kunt met 4 personen en bagage richting Barcelona/Florence of Skopje:)
Dan is die wasbak onder de achterbumper behelpen en had ik beter kunnen kijken naar de concurrentie:-)
Laatst gewijzigd door Robin op 23 okt 2018, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: M2 Competition
Had een Alfa gehaald man!
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Ik dacht luGGage, maar schreef baGGage...
Thys, zo'n Giulia QV lijkt mij prima.
Thys, zo'n Giulia QV lijkt mij prima.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: M2 Competition
@ Robin 99,9%........ optimist.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: M2 Competition
4 man en bagage is krap maar hij voldoet als kleine gezinskar! Alleen hadden ze er wel een grotere tank onder mogen mikken.
MPE voor M2C al gezien? Niet veel verbetering met wat er nu onder hangt.
MPE voor M2C al gezien? Niet veel verbetering met wat er nu onder hangt.
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: M2 Competition
4 Popma's past prima hoor, die nemen niet zoveel ruimte in beslag .
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Dat ligt ook 'n beetje aan mijn beperkte rijvaardigheid tov het overige verkeer en vooral hier op DF dat weet ik ook wel dus maak er dan maar 98,9 % van.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Dit ding komt eind nov met TÜV goedkeuring, lijkt me wel wat. De Komplett AGA is (nog) niet goedgekeurd (ook op die site)
https://www.lightweight-titanauspuffanl ... -copy.html
Dacht aan H&R verlaging beetje, maar als ik nu al zie hoe ik stapvoets in binnensteden rijd met al die hobbels en verkeersheuvels.
Meest tevreden met middengebied krachtontplooiing(koppel), minder met de (on)hoorbaarheid en het gemak, mag wel meer drama, vandaar zie hierboven.
Ook zeer tevreden met de sportstoelen, is toch imho icm dashboard/stuur/zitpositie wel grote klasse.
Audio:Heerlijk.
Verder moet je 't ding écht uitwringen en minimaal in MDM altijd. Ding is te stil:)
Maar hoe hard je 'n bocht in kan duiken(droog asfalt) en hoe hij 'm dan op balans en LSD eruit sleurt naar 7600(7000 is qua krachtbeleving max, dus schakel dan maar: er mag nog wel wat pit bij wat mij betreft:)) is waarom dit ding M2Comp heet. Da's skitterend.
IRL zit je gewoon gegoten in kleine degelijke coupé, niks aan de hand.
Dat had wel meer drama gemogen.
https://www.lightweight-titanauspuffanl ... -copy.html
Dacht aan H&R verlaging beetje, maar als ik nu al zie hoe ik stapvoets in binnensteden rijd met al die hobbels en verkeersheuvels.
Meest tevreden met middengebied krachtontplooiing(koppel), minder met de (on)hoorbaarheid en het gemak, mag wel meer drama, vandaar zie hierboven.
Ook zeer tevreden met de sportstoelen, is toch imho icm dashboard/stuur/zitpositie wel grote klasse.
Audio:Heerlijk.
Verder moet je 't ding écht uitwringen en minimaal in MDM altijd. Ding is te stil:)
Maar hoe hard je 'n bocht in kan duiken(droog asfalt) en hoe hij 'm dan op balans en LSD eruit sleurt naar 7600(7000 is qua krachtbeleving max, dus schakel dan maar: er mag nog wel wat pit bij wat mij betreft:)) is waarom dit ding M2Comp heet. Da's skitterend.
IRL zit je gewoon gegoten in kleine degelijke coupé, niks aan de hand.
Dat had wel meer drama gemogen.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: M2 Competition
Die stoelen zijn wel mooi. Maar met de grip lig ik midcorner nog met het oor op de bijrijders stoel. Zet de Recaro s er wel weer in.
Uitlaat geluid stoor ik mij niet zo aan. Kan beter dat wel. Maar heb er geen duizenden euro s voor over.
Verlagen is mooier maar dan moet je wel andere dempers nemen. Alleen veren doe ik niet meer. De auto slaat dan teveel door op vluchtheuvels.
Uitlaat geluid stoor ik mij niet zo aan. Kan beter dat wel. Maar heb er geen duizenden euro s voor over.
Verlagen is mooier maar dan moet je wel andere dempers nemen. Alleen veren doe ik niet meer. De auto slaat dan teveel door op vluchtheuvels.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: M2 Competition
Lightweight uitlaten zijn mooi spul, maar wel prijzig. TÜV maakt toch helemaal niks uit hier in NL? Zo lang de uitlaat maar lekvrij is. Begin volgend jaar zijn er waarschijnlijk wel meer aanbieders, zit misschien nog wel wat beters (meer value voor money) tussen.
Verlagingssetje is wel super, knapte je vorige ook flink van op vond ik.
Verlagingssetje is wel super, knapte je vorige ook flink van op vond ik.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: M2 Competition
Dit.Andre schreef: ↑07 nov 2018, 11:49 Die stoelen zijn wel mooi. Maar met de grip lig ik midcorner nog met het oor op de bijrijders stoel. Zet de Recaro s er wel weer in.
Uitlaat geluid stoor ik mij niet zo aan. Kan beter dat wel. Maar heb er geen duizenden euro s voor over.
Verlagen is mooier maar dan moet je wel andere dempers nemen. Alleen veren doe ik niet meer. De auto slaat dan teveel door op vluchtheuvels.
Als er bij de mijne iets onder komt is het de M-Performance schroefkit. Wegligging wordt er niet beter van met enkel veren. En als het te laag is in de stad, kan ik 'm ook gewoon hoger leggen.
Auspuff is wel mooi, ja. Al vind ik de titanium iets te raspy. Ik doe een andere catted downpipe voor iets meer drama.
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
@Zed240, de mijne was niet verlaagd:)
Dan inderdaad óf niet gaan verlagen of die MPerf schroefset toestand compleet. Of KW?
Ga toch zeker voor een uitlaat en Lightweight wordt 'm denk ik dan, vind de einddemper ook 'netjes'.
Of de MPerf AGA moet er qua einddemper 'mooi' uitzien.
Recaros zijn skitterend, maar kan ik achterin(3x per jaar max denk ik) ook weinig meer kwijt:)
Ze klemmen iig wel stukken beter dan de normale OG M2 stoel(in mijn geval qua postuur) waar ik inderdaad soms uitzeilde(ook wel verteld hier) in wat gekkere bochten.
Maar er is buiten bovenstaande nog zoveel goedbedoelde rotzooi $$$ qua aankleding:
-M Perf stuur met alcantara en die blauwe strip op 12 uur.
-Middenstuk stuur, rand DCT pook en pookknop plus handremgreep in dry carbon M Perf.
-die rode M1/2 buttons die Artosevo niet heeft:)
-Carbon extra grote schakelflippers
Exterieur:
-Diffuser
-Verticale reflectoren achterbumper in zwart/honingraat/horizontal slats of anders
-Achterspoilerlipje dan ook maar...
Dus eerst die uitlaat. De rest wordt 'm denk ik niet...
Dan inderdaad óf niet gaan verlagen of die MPerf schroefset toestand compleet. Of KW?
Ga toch zeker voor een uitlaat en Lightweight wordt 'm denk ik dan, vind de einddemper ook 'netjes'.
Of de MPerf AGA moet er qua einddemper 'mooi' uitzien.
Recaros zijn skitterend, maar kan ik achterin(3x per jaar max denk ik) ook weinig meer kwijt:)
Ze klemmen iig wel stukken beter dan de normale OG M2 stoel(in mijn geval qua postuur) waar ik inderdaad soms uitzeilde(ook wel verteld hier) in wat gekkere bochten.
Maar er is buiten bovenstaande nog zoveel goedbedoelde rotzooi $$$ qua aankleding:
-M Perf stuur met alcantara en die blauwe strip op 12 uur.
-Middenstuk stuur, rand DCT pook en pookknop plus handremgreep in dry carbon M Perf.
-die rode M1/2 buttons die Artosevo niet heeft:)
-Carbon extra grote schakelflippers
Exterieur:
-Diffuser
-Verticale reflectoren achterbumper in zwart/honingraat/horizontal slats of anders
-Achterspoilerlipje dan ook maar...
Dus eerst die uitlaat. De rest wordt 'm denk ik niet...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Djessey, Google [Bot], KoenM, mauritsklein en 69 gasten