M2 Competition
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Paarlen voor de Zwijnen:)
Vanavond naar 'n concertje en ik ben de Bob/Übertaxi dus volle bak. Kreeg deze even mee voor het weekend.
Tweede keer in 'n Neue Dreier, maar wat 'n tech zit in zo'n auto (2.0 4 cyl 150pk 318d 'maar') .
Doe volgende week verslag. Of 't wat uit te houden is in zo'n ding op langere afstand/verbruik/motortje, feel(330i lag echt strak voor zo'n boot)
Ook weer even mooi om dik aantal km's te rijden in iets (veel) tammers, minder ophitsend, minder sportief en daarna te vergelijken met M2 Comp.
Maar G20s liggen strak, alleen besturing in comfort is zo (veel te)licht, maarja.
Vanavond naar 'n concertje en ik ben de Bob/Übertaxi dus volle bak. Kreeg deze even mee voor het weekend.
Tweede keer in 'n Neue Dreier, maar wat 'n tech zit in zo'n auto (2.0 4 cyl 150pk 318d 'maar') .
Doe volgende week verslag. Of 't wat uit te houden is in zo'n ding op langere afstand/verbruik/motortje, feel(330i lag echt strak voor zo'n boot)
Ook weer even mooi om dik aantal km's te rijden in iets (veel) tammers, minder ophitsend, minder sportief en daarna te vergelijken met M2 Comp.
Maar G20s liggen strak, alleen besturing in comfort is zo (veel te)licht, maarja.
- smiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Komt goed Smiley.
Random foto's FB groep.
235/35 R 19 winters rondom zoals BMW ook OEM met Pilot Alpins een winterset heeft.
Platte wang.
255(!)/35 19winters rondom met (te) hoge wang.
De mijne komt dus er tussenin met 245/35(ook OEM stock voorband maat)19 rondom. Foto's volgen dus volgende week.
Random foto's FB groep.
235/35 R 19 winters rondom zoals BMW ook OEM met Pilot Alpins een winterset heeft.
Platte wang.
255(!)/35 19winters rondom met (te) hoge wang.
De mijne komt dus er tussenin met 245/35(ook OEM stock voorband maat)19 rondom. Foto's volgen dus volgende week.
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Vanochtend de 318d G20 weer omgeruild voor de M2.
Dik 300 km mee gereden vooral snelweg.
Laat ik met mijn(!) minpunten beginnen:
Lane Departure Warning is zwaar irritant en wist pas gistermiddag hoe ik dat met 1 lange druk op 1k 1 knopje op off moest zetten. Kortom. De van veel tech snufjes voorziene kar is zelfs voor een doorgewinterde BMW rijder even complex achtig: overkill aan functies. Maar ja dat went
Net als de dashlayout (omgekeerde tellers wat wel went en waar ik geen aandacht aan besteed )veel te druk in mijn ogen en ook de nav screen, minder is meer imho. Maar terugdenkend went dat ook allemaal wel.
Dan de automaatbak die top is, maar stoppend bij verkeerslichten door wil rollen. Beetje ouderwets.
Begreep dat dat systeem alleen /vanaf op 5er zit (?)
Dan de enorme stilte in t interieur/rijden. Who nerds a 5series anyway?
Het motortje is niet overbemeten en zeker niet de traagste alhoewel boven de 130 de fut er redelijk uit is, maar al geef je 10% of 100% gas de versnelling is nagenoeg gelijk bij wijze van spreken dan he.
Dus rij je ongemerkt ( want superstil) veel te hard
Ik zat te kloten om die lane departure uit te zetten en dat lukte niet , reed halfgas gewoon en denk, waarom rijden alle auto’s die ik passeer zo langzaam? Had ik er 168 voor....
Dan de satnav die ook rondom Almere /Mokum beeld verkleint zonder reden( middenscherm) dus kijken in de dash dan maar.
En dat de satnav niet up to date is. Auto is 3mnd oud!?
Dan nog de besturing die in sport qua lichtheid de helft is van comfort in mijn M2:)
Te licht voor mij, maar past bij t type auto denk ik
Maar de koets ligt superstrak voor zon dikke lange bak. 1450kg(?) dus dynamisch is er in deze klasse niks beters, maar ik had graag het M onderstel gehad met lsd en een 330i/340i blokje
Dit ding munt uit in actieradius en zuinigheid : geweldig en toch is dat motortje bij de les
8.4s naar 100 voor de instapper!
Fazit : comfortabele maar beetje remote reiswagen die ik graag als daily zou zien met een iets potenter blokje en onderstel
En hij is ook nog eens mooi van binnen en buiten
Kreeg al paar complimenten van voorbijgangers
Niet mij type auto om aan te schaffen qua beleving en karakter, maar echt een knap staaltje engineering.
Jammer dat benzine en vooral diesel vloeken in de kerk is in NL want deze auto is zo goed in wat hij moet doen...
Dik 300 km mee gereden vooral snelweg.
Laat ik met mijn(!) minpunten beginnen:
Lane Departure Warning is zwaar irritant en wist pas gistermiddag hoe ik dat met 1 lange druk op 1k 1 knopje op off moest zetten. Kortom. De van veel tech snufjes voorziene kar is zelfs voor een doorgewinterde BMW rijder even complex achtig: overkill aan functies. Maar ja dat went
Net als de dashlayout (omgekeerde tellers wat wel went en waar ik geen aandacht aan besteed )veel te druk in mijn ogen en ook de nav screen, minder is meer imho. Maar terugdenkend went dat ook allemaal wel.
Dan de automaatbak die top is, maar stoppend bij verkeerslichten door wil rollen. Beetje ouderwets.
Begreep dat dat systeem alleen /vanaf op 5er zit (?)
Dan de enorme stilte in t interieur/rijden. Who nerds a 5series anyway?
Het motortje is niet overbemeten en zeker niet de traagste alhoewel boven de 130 de fut er redelijk uit is, maar al geef je 10% of 100% gas de versnelling is nagenoeg gelijk bij wijze van spreken dan he.
Dus rij je ongemerkt ( want superstil) veel te hard
Ik zat te kloten om die lane departure uit te zetten en dat lukte niet , reed halfgas gewoon en denk, waarom rijden alle auto’s die ik passeer zo langzaam? Had ik er 168 voor....
Dan de satnav die ook rondom Almere /Mokum beeld verkleint zonder reden( middenscherm) dus kijken in de dash dan maar.
En dat de satnav niet up to date is. Auto is 3mnd oud!?
Dan nog de besturing die in sport qua lichtheid de helft is van comfort in mijn M2:)
Te licht voor mij, maar past bij t type auto denk ik
Maar de koets ligt superstrak voor zon dikke lange bak. 1450kg(?) dus dynamisch is er in deze klasse niks beters, maar ik had graag het M onderstel gehad met lsd en een 330i/340i blokje
Dit ding munt uit in actieradius en zuinigheid : geweldig en toch is dat motortje bij de les
8.4s naar 100 voor de instapper!
Fazit : comfortabele maar beetje remote reiswagen die ik graag als daily zou zien met een iets potenter blokje en onderstel
En hij is ook nog eens mooi van binnen en buiten
Kreeg al paar complimenten van voorbijgangers
Niet mij type auto om aan te schaffen qua beleving en karakter, maar echt een knap staaltje engineering.
Jammer dat benzine en vooral diesel vloeken in de kerk is in NL want deze auto is zo goed in wat hij moet doen...
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Autocorrect typos telefoon zorry
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Let it snow:)
De 19 inch Apexen liggen eronder
Vanavond even naar Grunn kijken hoe goed ze 't doen in natheid enzo.
De 19 inch Apexen liggen eronder
Vanavond even naar Grunn kijken hoe goed ze 't doen in natheid enzo.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: M2 Competition
Staan erg mooi!!
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: M2 Competition
Vet!!!
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2 Competition
Staat echt goed !
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: M2 Competition
Super ja!
- Booooh
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: M2 Competition
Mooi setje
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
Onlinemalle eppie
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 04 mar 2013, 10:27
- Auto: RS6-M140i-1MCoupe-Ftype
- Locatie: Fryslân
Re: M2 Competition
Mooi wiel
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Ook blij mee.
Veel te mild nat kloteweer voor winterbanden, maar het zij zo.
Ik weet ook wel dat vanaf 1 graad boven nul en droog asfalt een Pilot Supersport superieur is qua stuurprecisie/grip en tractie tov any topkwaliteit winterband, kijkende naar de prima Hockenheim GP laptime M2C van Sportauto, gedaan op PSS met 1 graad Aussentemperatur. als 'n PSS warm is is hij hééél grippy maar de Conti TS860 is zeker niet behelpen.
De eerste 60km voelde het zeker wat zweverig, glijerig, ,maar terugweg was dat over, ook geen overmatige geluidsproductie, minstens zo stil als de PSS. Knap. Bochtjes wat vlotter gepakt en stevig geremd na 'n 100km rijden. Ook op nat gewoon ok. Als men voor 't eerst in een M2 achtig ding rijdt en men weet niet beter zou je denken dat 't comfy zomerbanden kunnen zijn.
En natuurlijk maakt 't DSC lampje met dit weer overuren. Zonet schakelend halfgas van 6 naar 7 bij 140. Da's wel minderleuk, maarja dan maar met MDM vaker rijden, minder intrusive. Nu heb je 'n soort 'turbolag': je geeft gas het versnelt redelijk maar niet wow, want hij smoort de power zonder te bokken en dan na 0.5/1sec krijg je alle kracht en zeil je de horizon tegemoet.
Wel lachen. Maar winterbanden komen tot hun recht bij vooral sneeuw en dergelijke. En ok bij 2 graad boven nul met nat wegdek en regen. Dan zie ik deze band wel presteren voor wat 't waard is tov een PSS. Maar dan nog:)
Veel te mild nat kloteweer voor winterbanden, maar het zij zo.
Ik weet ook wel dat vanaf 1 graad boven nul en droog asfalt een Pilot Supersport superieur is qua stuurprecisie/grip en tractie tov any topkwaliteit winterband, kijkende naar de prima Hockenheim GP laptime M2C van Sportauto, gedaan op PSS met 1 graad Aussentemperatur. als 'n PSS warm is is hij hééél grippy maar de Conti TS860 is zeker niet behelpen.
De eerste 60km voelde het zeker wat zweverig, glijerig, ,maar terugweg was dat over, ook geen overmatige geluidsproductie, minstens zo stil als de PSS. Knap. Bochtjes wat vlotter gepakt en stevig geremd na 'n 100km rijden. Ook op nat gewoon ok. Als men voor 't eerst in een M2 achtig ding rijdt en men weet niet beter zou je denken dat 't comfy zomerbanden kunnen zijn.
En natuurlijk maakt 't DSC lampje met dit weer overuren. Zonet schakelend halfgas van 6 naar 7 bij 140. Da's wel minderleuk, maarja dan maar met MDM vaker rijden, minder intrusive. Nu heb je 'n soort 'turbolag': je geeft gas het versnelt redelijk maar niet wow, want hij smoort de power zonder te bokken en dan na 0.5/1sec krijg je alle kracht en zeil je de horizon tegemoet.
Wel lachen. Maar winterbanden komen tot hun recht bij vooral sneeuw en dergelijke. En ok bij 2 graad boven nul met nat wegdek en regen. Dan zie ik deze band wel presteren voor wat 't waard is tov een PSS. Maar dan nog:)
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: M2 Competition
Vind de velgen eigenlijk fraaier dan de originele Comp. velgen. Iets sportiever.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: M2 Competition
Heb je daar een linkje van? Is wel mijn gevoel altijd, mits je er beetje temperatuur in stookt . Je had vorig jaar ook een wintersetje (18 inch) op de M2 toch?Robin schreef: ↑28 nov 2019, 09:38 Ook blij mee.
Veel te mild nat kloteweer voor winterbanden, maar het zij zo.
Ik weet ook wel dat vanaf 1 graad boven nul en droog asfalt een Pilot Supersport superieur is qua stuurprecisie/grip en tractie tov any topkwaliteit winterband, kijkende naar de prima Hockenheim GP laptime M2C van Sportauto, gedaan op PSS met 1 graad Aussentemperatur. als 'n PSS warm is is hij hééél grippy maar de Conti TS860 is zeker niet behelpen.
Laatst gewijzigd door Kasteel op 28 nov 2019, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: M2 Competition
Smoelt goed, die wielen!
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Ja ik had 18 inch 640M setje 235-255 Mischbereifung Alipns.Kasteel schreef: ↑28 nov 2019, 09:56Heb je daar een linkje van? Is wel mijn gevoel altijd, mits je er beetje temperatuur in stookt . Je had vorig jaar ook een wintersetje (18 inch) op de M2 toch?Robin schreef: ↑28 nov 2019, 09:38 Ook blij mee.
Veel te mild nat kloteweer voor winterbanden, maar het zij zo.
Ik weet ook wel dat vanaf 1 graad boven nul en droog asfalt een Pilot Supersport superieur is qua stuurprecisie/grip en tractie tov any topkwaliteit winterband, kijkende naar de prima Hockenheim GP laptime M2C van Sportauto, gedaan op PSS met 1 graad Aussentemperatur. als 'n PSS warm is is hij hééél grippy maar de Conti TS860 is zeker niet behelpen.
Euh linkje. Even zoeken. Niet gevonden.
M2CS doet 1:55.x op Hockenheim GP(Sportauto, C Gebardt, filmpje ergens) , de M2 Comp deed 1.57.9 zelfde baan. Comp had 1 graad buitentemp terwijl M2CS >30 graden buitentemperatuur was, dus kreeg je discussie: M2CS kan veel sneller zijn bij kouder weer(had Cups eronder natuurlijk) , want 2s verschil is te weinig tov de M2Comp(op PSS) was de discussie. Toen werd er geneuzeld over te lage buitentemp van 1 graad M2Comp en dat dat de boel dan wel weer rechttrok, maar toen kwam de melding dat een PSS mits warm op droog asfalt ook bij 1 graad temp prima presteert waarvan akte(werd ook al gemeld door Gebhardt, dat dat het probleem niet was)
Kortom kan video niet vinden even...
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: M2 Competition
Ziet er goed uit Robin!
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2 Competition
PSS doet het in de winter zoveel beter dan de PS2, onwaarschijnlijk. Ik rijd vanaf 2016 ook in de winter met de PSS, geen probleem, hooguit op nat beetje bokken achterwielen als je vlot op hert gas gaat, eventueel haakse bochten, beetje gassen dat de kont nog sneller om komt, top verder.
De kar ziet er anders knap schoon uit voor iemand die hem nooit wast
De kar ziet er anders knap schoon uit voor iemand die hem nooit wast
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Totdat je 'm van dichtbij bekijkt:)romo schreef: ↑28 nov 2019, 12:42 PSS doet het in de winter zoveel beter dan de PS2, onwaarschijnlijk. Ik rijd vanaf 2016 ook in de winter met de PSS, geen probleem, hooguit op nat beetje bokken achterwielen als je vlot op hert gas gaat, eventueel haakse bochten, beetje gassen dat de kont nog sneller om komt, top verder.
De kar ziet er anders knap schoon uit voor iemand die hem nooit wast
Deze kleur is schoon en vies 98% hetzelfde.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: M2 Competition
staat netjes dit setje!
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10420
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: M2 Competition
Misschien vind ik de winterset wel mooier dan de zomerset.
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: M2 Competition
Mooi wiel Robin! Staat heel dik. Is dit origineel BMW?
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Apex EC-7 8.5J rondom. Via André.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bob Gervais en 237 gasten