M2 Competition
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: M2 Competition
Heb ook de PS4s'en onder de M2 en vanochtend in de regen ook verbaasd over hoeveelheid tractie en grip. En als je grip verliest gaat dit heel progressief. Me like!
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: M2 Competition
Precies dat dus!
Blijkbaar ook onder 'ietwat' zwaardere wagens als de Golf dus.
De banden hebben mijn auto gemaakt, anders had ik nu geen Golf meer gereden.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: M2 Competition
MPS4S doen het idd prima in de regen. Een keertje na rijden osningroute terug gereden vanuit Osnabrück in een wolkbreuk en op de autobahn moesten de overige Porsche’s (Cayman 981 GTS en 991.2 C2S) op Pirelli toch redelijk snel afhaken. Denk dat ze met lage temperaturen wel minder worden. Maar blijft ook een UHP band.
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: M2 Competition
Apex (die verhuurder aan de ring) gebruikt de PS4S ook voor natte laps met hun dikke auto's. Zou genoeg moeten zeggen al!
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: M2 Competition
Ik vind de PS4S een topband, maar ook zeker de PSS. Vond de PSS wat minder absolute grip in de regen hebben, maar genoeg gevoel/vertrouwen om heerlijk te kunnen pushen en glijden
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Klopt Tristan, inderdaad ErikS, lijkt mij ook MarkS, en inderdaad Apex Philipoo en Bart ook waar. PSS OEM op Papenburg hoop lol gehad.
In de regen kan ik nog steeds 'lezen en schrijven' met die ouwe PSSen van mij want bijna geen tractie/grip , dat heb ik nog niet met de PS4S vanochtend, maar ik vind verschil nu even extreem in de regen. Hij rijdt op rails!
In de regen kan ik nog steeds 'lezen en schrijven' met die ouwe PSSen van mij want bijna geen tractie/grip , dat heb ik nog niet met de PS4S vanochtend, maar ik vind verschil nu even extreem in de regen. Hij rijdt op rails!
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Take your cleanmother in the mailing.matthyssie schreef: ↑12 nov 2020, 15:39Je weet wat ze zeggen bij Top Gear: Anything that was designed to work on the Nurbürgring, won't work on the road.
Heb dat verhaal gecopy paste en niks op google gevonden:Wie zei dat dan.
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: M2 Competition
Oh ik bedoel die 3 dwazen die nu bij TGT zitten. In de review van de M4 GTS zeggen ze zoiets geloof ik.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: M2 Competition
Kan niet specifiek die quote vinden, maar;
James May:
"I may be alone in this, but I reckon that a lot of performance cars I drive lack proper feel. I blame the Nürburgring. Being able to claim that your daily driver holds a production car lap record somewhere in Germany is a good boast down the pub for the feeble minded, and the map of the place that Aston Martin embroidered on the center console of the N400 might make its owners feel superior, but it’s all nonsense.
In what way is the Nürburgring like the roads we drive on? There is nothing coming the other way, no pedestrians, no traffic lights, no tractors coming out of fields driven by cider-addled bucolics, no average-speed cameras; nothing, in fact, that makes real driving a sort of feel-as-you-go activity."
James May:
"I may be alone in this, but I reckon that a lot of performance cars I drive lack proper feel. I blame the Nürburgring. Being able to claim that your daily driver holds a production car lap record somewhere in Germany is a good boast down the pub for the feeble minded, and the map of the place that Aston Martin embroidered on the center console of the N400 might make its owners feel superior, but it’s all nonsense.
In what way is the Nürburgring like the roads we drive on? There is nothing coming the other way, no pedestrians, no traffic lights, no tractors coming out of fields driven by cider-addled bucolics, no average-speed cameras; nothing, in fact, that makes real driving a sort of feel-as-you-go activity."
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Leuke verhalen/quotes van Captain Slow:)
Maar May zegt eigenlijk dat auto's door al die NS tests oncomfortabeler eruit komen als eindproduct?
Terwijl IMHO(!) juist een zachter geveerde auto voor de NS beter is dan een harder geveerde. Toch?
De E34 M5 had ook een optioneel Nürburgring onderstel. Hoe zat dat ook alweer?
Maar May zegt eigenlijk dat auto's door al die NS tests oncomfortabeler eruit komen als eindproduct?
Terwijl IMHO(!) juist een zachter geveerde auto voor de NS beter is dan een harder geveerde. Toch?
De E34 M5 had ook een optioneel Nürburgring onderstel. Hoe zat dat ook alweer?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: M2 Competition
Relatief zacht t.o.v. andere circuits, niet zachter als voor op de weg. Het is gewoon een oude zeur.
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Gewoon V1 of V2 op z'n huis laten landen dan maar?Jan Terwolde schreef: ↑12 nov 2020, 16:17 Relatief zacht t.o.v. andere circuits, niet zachter als voor op de weg. Het is gewoon een oude zeur.
- Camiel
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: M2 Competition
Ik meen dat Cpt Slow z'n punt met name is; dat de auto überhaupt wordt afgesteld op basis van een circuit. Een comfortabele auto zal vrijwel nooit zo scherp rijden op een circuit als een track car dat zou doen, dus ze maken hem harder en lomper om er alsnog een beetje mee te kunnen hoeken. Terwijl dat voor een straatafstelling onnodig hard en oncomfortabel is.
-
- Berichten: 51399
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Zo zie ik dat ook, maar laatste zin van jou: Dat vind hij(of jij misschien ook) en dat blijft subjectief natuurlijk.Camiel schreef: ↑12 nov 2020, 18:30 Ik meen dat Cpt Slow z'n punt met name is; dat de auto überhaupt wordt afgesteld op basis van een circuit. Een comfortabele auto zal vrijwel nooit zo scherp rijden op een circuit als een track car dat zou doen, dus ze maken hem harder en lomper om er alsnog een beetje mee te kunnen hoeken. Terwijl dat voor een straatafstelling onnodig hard en oncomfortabel is.
De achterkant van de M2Comp is nog steeds bonky op vooral klinkers ook tov de OG M2 beetje verbeterd, misschien nu iets minder(1%?) bonky door de PS4S. Dus dat deel klopt wel, maar :
the direct connection of the rear suspension without bushings is a big deal. Chris Harris called it “the elixir of motoring” when he reviewed the M4. The lack of bushings provided an unprecedented connection between his foot and the rear wheels.
En dikgedrukt: OK op klinkers onnodig hard, maar je krijgt er dubbel en dwars rij(glij)beleving voor terug.M2/3/4 rear suspension is directly bolted to the subframe
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: M2 Competition
Supergaaf bommetje Robin, 1 van de weinige nieuwe auto's die ik echt leuk vind. Vind combi kleur, velgen, kleur velgen ook top, zo zou ik hem zelf ook uitkiezen. Dat blauwe staat een beetje goedkoop bij die M2's vind ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bob Gervais en 239 gasten