Daar heeft die motor het weldegelijk moeilijk mee.
Alle delen worden veel te zwaar belast bij ondertoeren. Ding kan 100x beter in z'n 3 of 4 staan bij zo'n snelheid.
Daar heeft die motor het weldegelijk moeilijk mee.
Ik rij altijd met de sportstand van de automaat (tikje naar links) actief. Zelfs met mijn 360 pk / 500 Nm vind ik de auto anders niet alert genoeg. In de sportstand scheelt het vaak net een versnelling en is de auto tenminste altijd bij de les. Rijdt gewoon veel lekkerder vind ik.
Alleen uitstoot is belangrijk. Levensduur is een goede 2e.allen schreef: ↑25 sep 2018, 13:14 Alles mooi en wel Martin, maar hoeveel kilometer denk je dat BMW in gedachte heeft gehad bij de ontwikkeling van dit blok. Zou ieder blok eerder stuk draaien of denk je dat het merendeel gewoon de kilometers zal halen? Laten we voorop stellen ze geen 1.000.000 kilometer voor ogen hebben gehad. Overigens verkoopt Rody de wagen over een maand of 3 tot anderhalf jaar. Kort gezegd: lekker genieten. Die 1.000 rpm is echt een spastische df non issue.
De IS200 was compact, licht, een basic stuurmansauto zegmaar. De 120i is zwaarder, groter, breder etc maar voelt toch nog stukken degelijker aan, ook zonder speciale uitlijning etc, je kunt er gewoon nog lekkerder mee hoeken en je hebt alle luxe van 2017 aan boord.
Of de rechter flipper (opschakelen) even ingedrukt houden, gaat de bak ook weer terug naar automaat stand.Knot schreef: ↑25 sep 2018, 21:03Mooiste blijft toch nog de mogelijkheid om bij te flipperen, je hoeft niet telkens naar de sportstand om hem daarna weer terug te klikken, gewoon even flipperen totdat je uit de ellende bent en dan pakt ie m zelf weer bij constante snelheid in D terug, perfect gewoon.
Is video tijdens rijden bij de NBT2 Evo ook makkelijk vrij te schakelen?