Megane Rs 250 Cup 2012
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Megane Rs 250 Cup 2012
Afgelopen periode (eind 2017 en 2018) toch weer eventjes het motorvirus gehad en 2 prachtige aprilia's gereden. Vooral de oude Rsv was jeugd sentiment, zonder echt te proefrijden gekocht. Toen ik hem thuis had helemaal blij, en een achterbandje weg gereden. Toen ik er voor het eerst meer dan 80km achter elkaar mee reed was ik er wel achter dat het toch wel zwaar is op zo'n oude motor
Toen toch maar een moderne aprilia erbij en 3 maand op gereden, 180 pk, wat een beest met traction controle, wheelie controle en abs.
Alles in meerdere standen instelbaar, 3 verschillende rij modis en een quickshifter, volgas overschakelen zonder koppeling. Wat gaaf!!
Maar de zomer is voorbij en heb ze allebei leuk kunnen verkopen via marktplaats Heel heel jammer, maar wel weer ruimte in de schuur en $$$
Deze week daarom een andere hobby auto gekocht waar ik al lang nieuwsgierig naar was, de megane Rs Cup. Ik heb op het punt gestaan een e46m3 te kopen met handbak en revisie motor, maar dat komt nog wel een keer (verwacht ik).
De Megane Rs komt vaak als beste auto uit de hothatch testen, de meeste rijders/journalisten zijn er lyrisch over, en op de Ring zie je Gt3's en Megane's vaak echt heel hard gaan.
De eis was dat het wel een Cup uitvoering moest zijn (dus met sperdiff, Bilstein onderstel, en grote rode brembo's) , en de optie Recaro schaalstoelen moest aangevinkt zijn incl. groot navigatiescherm. Deze uitvoering heet Rs Cup pro staat in de papieren
Uiteraard graag dealer onderhouden en absoluut niet meer dan 60.000km En graag de 2012 uitvoering, wat een facelift is tov de eerste 2010/2011 modellen.
Sport uitlaatje zou leuk zijn, anders moet je hem zelf nog kopen...., zat er ook nog net nieuw op en maar een paar maand oud!
https://shop.friedrich-motorsport.de/re ... -rs/trophy
Oftewel een speld in hooiberg, zoveel rijden er toch niet rond in NL, geen een gezien in NL met deze specificatie's... Je moet wel over de grens zoeken.
Deze week eindelijk precies de Rs gevonden die ik zoek bij onze oosterburen van een particulier die er echt heel netjes op is geweest, het interieur lijkt wel nieuw en de zwarte lak is nog heel mooi zonder waskrassen of dergelijke. Maar er zijn altijd wat dingetjes die beter kunnen.
De auto was bijna toe aan een olie beurtje, en een distributieriem set met spanrollen en waterpomp. Nieuwe banden hoeft niet (5mm), maar ik wil graag pilotsport 4s om originele 18 inch renault velgen. Nieuwe remschijven (voorkant heb ik al van Brembo) en remblokken dan ook gelijk maar, de schijven kunnen nog prima mee maar zijn redelijk roestig. Ik zoek ook nog een setje originele 18inch renault velgen die er een beetje bijpassen, OZ 18inch zou ook leuk zijn.
Vandaag had ik nog de mogelijkheid om te rijden vanwege geleend kenteken, dus er moest gelijk veel geregeld worden.
De auto is al bij de Rdw geweest en de keuring was zo klaar. Een advies bureautje heeft de bpm berekening gedaan
Vvt tuning heeft de auto even gecontroleerd op de bank of er getuned was, een klein beetje. 280pk en 404nm.
De renault dealer heeft vandaag de auto al een beurt gegeven, en morgen de bpm aangifte op de post
Verwacht over 10 dagen het kenteken . Ik heb er al 600 km mee gereden, en het is echt een bijzondere stuurwagen.
Ik wist niet wat ik moest verwachten van een voorwielaandrijver die de hemel in wordt geprezen vanwege bochten gedrag.
Wat mij opviel was dat er nagenoeg geen onderstuur is, door het sperdiff tussen de voorwielen trekt de auto naar de binnenbocht bij een extra versnelling in de bocht terwijl ik dan verwacht dat de auto rechtdoor wil. Erg leuk om te ervaren.
Op lange doordraaiers op snelwegen gaat het echt heel vertrouwd, het voelt veiliger dan met de gt3.
De versnellingsbak schakelt heerlijk kort en strak, de versnellingen zijn kort en hij remt erg hard met weinig beweging in de carroserie.
Tot nu toe erg tevreden, komende dagen lekker poetsen en cleanen, leren interieur invetten en ramen is goed schoonmaken van binnen.
Mijn lol kan eerst niet op, mooie dikke auto om te zien. betere foto's volgen later.
Ik kan nog wel even hulp gebruiken van de renault kenners hier, enerzijds voor wat leuke goodies op de auto en even wat vragen over tomtom navi kaart. Waar zitten de renault bedrijven die veel aan deze auto's werken enz. enz.
Toen toch maar een moderne aprilia erbij en 3 maand op gereden, 180 pk, wat een beest met traction controle, wheelie controle en abs.
Alles in meerdere standen instelbaar, 3 verschillende rij modis en een quickshifter, volgas overschakelen zonder koppeling. Wat gaaf!!
Maar de zomer is voorbij en heb ze allebei leuk kunnen verkopen via marktplaats Heel heel jammer, maar wel weer ruimte in de schuur en $$$
Deze week daarom een andere hobby auto gekocht waar ik al lang nieuwsgierig naar was, de megane Rs Cup. Ik heb op het punt gestaan een e46m3 te kopen met handbak en revisie motor, maar dat komt nog wel een keer (verwacht ik).
De Megane Rs komt vaak als beste auto uit de hothatch testen, de meeste rijders/journalisten zijn er lyrisch over, en op de Ring zie je Gt3's en Megane's vaak echt heel hard gaan.
De eis was dat het wel een Cup uitvoering moest zijn (dus met sperdiff, Bilstein onderstel, en grote rode brembo's) , en de optie Recaro schaalstoelen moest aangevinkt zijn incl. groot navigatiescherm. Deze uitvoering heet Rs Cup pro staat in de papieren
Uiteraard graag dealer onderhouden en absoluut niet meer dan 60.000km En graag de 2012 uitvoering, wat een facelift is tov de eerste 2010/2011 modellen.
Sport uitlaatje zou leuk zijn, anders moet je hem zelf nog kopen...., zat er ook nog net nieuw op en maar een paar maand oud!
https://shop.friedrich-motorsport.de/re ... -rs/trophy
Oftewel een speld in hooiberg, zoveel rijden er toch niet rond in NL, geen een gezien in NL met deze specificatie's... Je moet wel over de grens zoeken.
Deze week eindelijk precies de Rs gevonden die ik zoek bij onze oosterburen van een particulier die er echt heel netjes op is geweest, het interieur lijkt wel nieuw en de zwarte lak is nog heel mooi zonder waskrassen of dergelijke. Maar er zijn altijd wat dingetjes die beter kunnen.
De auto was bijna toe aan een olie beurtje, en een distributieriem set met spanrollen en waterpomp. Nieuwe banden hoeft niet (5mm), maar ik wil graag pilotsport 4s om originele 18 inch renault velgen. Nieuwe remschijven (voorkant heb ik al van Brembo) en remblokken dan ook gelijk maar, de schijven kunnen nog prima mee maar zijn redelijk roestig. Ik zoek ook nog een setje originele 18inch renault velgen die er een beetje bijpassen, OZ 18inch zou ook leuk zijn.
Vandaag had ik nog de mogelijkheid om te rijden vanwege geleend kenteken, dus er moest gelijk veel geregeld worden.
De auto is al bij de Rdw geweest en de keuring was zo klaar. Een advies bureautje heeft de bpm berekening gedaan
Vvt tuning heeft de auto even gecontroleerd op de bank of er getuned was, een klein beetje. 280pk en 404nm.
De renault dealer heeft vandaag de auto al een beurt gegeven, en morgen de bpm aangifte op de post
Verwacht over 10 dagen het kenteken . Ik heb er al 600 km mee gereden, en het is echt een bijzondere stuurwagen.
Ik wist niet wat ik moest verwachten van een voorwielaandrijver die de hemel in wordt geprezen vanwege bochten gedrag.
Wat mij opviel was dat er nagenoeg geen onderstuur is, door het sperdiff tussen de voorwielen trekt de auto naar de binnenbocht bij een extra versnelling in de bocht terwijl ik dan verwacht dat de auto rechtdoor wil. Erg leuk om te ervaren.
Op lange doordraaiers op snelwegen gaat het echt heel vertrouwd, het voelt veiliger dan met de gt3.
De versnellingsbak schakelt heerlijk kort en strak, de versnellingen zijn kort en hij remt erg hard met weinig beweging in de carroserie.
Tot nu toe erg tevreden, komende dagen lekker poetsen en cleanen, leren interieur invetten en ramen is goed schoonmaken van binnen.
Mijn lol kan eerst niet op, mooie dikke auto om te zien. betere foto's volgen later.
Ik kan nog wel even hulp gebruiken van de renault kenners hier, enerzijds voor wat leuke goodies op de auto en even wat vragen over tomtom navi kaart. Waar zitten de renault bedrijven die veel aan deze auto's werken enz. enz.
Laatst gewijzigd door jacobt op 23 dec 2018, 11:02, 3 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Mooie foto's
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Foto's doen het! Leuke wagen! Zwart is altijd ok, al vind ik de gele van Martijn ook wel echt prachtig. Veel gewenst! Helaas kan ik je over Renault niet zo veel vertellen. Maar genoeg hier die dat wel kunnen.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Gaaf ding!
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
helaas geen ruimte om alles te bewaren... zo'n herkenbaar probleem!
Mooi speelgoed allemaal en zien graag de upgrades verschijnen van de megane.
Mooi speelgoed allemaal en zien graag de upgrades verschijnen van de megane.
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Gefeliciteerd! De Megane RS blijft mij ook trekken. Kan me nog herinneren dat ik hem in 2010 als lease auto overwoog, maar dat mijn vriendin het niets vond ivm alleen als driedeurs leverbaar en kinderwens etc. Uiteindelijk een Golf GTI geleased. Acht jaar later en twee kinderen verder vind ik het nog altijd een gaaf ding. Dit jaar nog erover gefantaseerd om de e46 m3 (en F31 320d) weg te doen en er een RS (en Alpina B3 F31) voor terug te kopen.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Mooi ding lijkt me.
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Leuke auto! Schijnt idd echt super de bocht om te gaan. Veel plezier ermee!
- tomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Gaaf bommetje.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Oud eigenaar van een megane rs met cupchassis. Geweldige auto. Mis hem nog steeds. Als rijdersauto onovertroffen. Wat een heerlijke hooligan. Ik had als mods nog tuning door Fastchip (de Renault specialist) en een Milltek uitlaat (aanrader!).
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Als ook oud eigenaar precies dezelfde mods als hierboven, KTec uitlaat ipv Milltek danwel, met als extra's nog wat aanpassingen aan het onderstel door Madeno met dank aan Joost van hier op het forum Heerlijke auto om inderdaad de hooligan uit te hangen!
Ik denk dat je eis van een lage kmstand + nieuwe model vooral je zoektocht moeilijk hebben gemaakt. Van waar de eis dat je de 2012 versie wilde hebben? Motorisch maakt het niet veel uit als je toch gaat chippen.
Ik denk dat je eis van een lage kmstand + nieuwe model vooral je zoektocht moeilijk hebben gemaakt. Van waar de eis dat je de 2012 versie wilde hebben? Motorisch maakt het niet veel uit als je toch gaat chippen.
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Gaaf ding!!
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Ik denk dat vooral het goudzoeken in NL het moeilijk heeft gemaakt. Veel niet zo nette auto's als aanbod voor heel veel geld.la_fusion schreef: ↑24 sep 2018, 08:50 Als ook oud eigenaar precies dezelfde mods als hierboven, KTec uitlaat ipv Milltek danwel, met als extra's nog wat aanpassingen aan het onderstel door Madeno met dank aan Joost van hier op het forum Heerlijke auto om inderdaad de hooligan uit te hangen!
Ik denk dat je eis van een lage kmstand + nieuwe model vooral je zoektocht moeilijk hebben gemaakt. Van waar de eis dat je de 2012 versie wilde hebben? Motorisch maakt het niet veel uit als je toch gaat chippen.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Gaaf ding Jaap! Heel wat anders dan een E46 M3. GT3 nu in de verkoop?
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Wat een gaaf exemplaar zeg. Had van mij wel een spetterend kleurtje mogen hebben, maar verder perfecte uitvoering!
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Ik ben zelf geen renault kenner maar zag dat de prijzen van 2010 tot 2012 door elkaar lopen, lijkt redelijk willekeurig.
De 2012 heeft wat facelift dingetjes, dan wil ik een 2012 omdat het kan, gewoon zoeken.
Wat me opviel is dat de cup uitvoering niet standaard de recaro schaalstoelen heeft, dat maakte het moeilijk.
Heb ook een met schaalstoelen gezien, die compleet uitgeleefd waren...... wangen helemaal kaal, dat valt dan ook weer af.
Ik begrijp niet dat er zoveel zonder Sperrdif. zijn verkocht, wie koopt zo'n ding nou nieuw zonder Sperr.
Kan toch niet om het geld gaan, als je zo'n ding nieuw koopt accepteer je ook duizenden euro's afschrijving......
Je maakt uiteindelijk een wensen lijst waarop je gaat zoeken. Uiteindelijk was ik er wel van afgeweken qua kleur als de rest van de specs allemaal kloppen. Zo moeilijk was het wel. Ik lease ook Renault en zie dat de onderhoudskosten na de 100.000km echt beginnen te komen. Daarom wilde ik persee een lage km stand, een Rs met 120.000 op het klokje was voor mij een geen optie.
En als je dan uiteindelijk goud hebt gevonden ben je ook extra blij
Gt3 gaat misschien in de verkoop, uiteindelijk echt verkopen hoeft niet persee, zou ook raar zijn nu de prijzen laag zijn.
Hij staat lekker onder het kleedje in winterslaap, moet nog even schorsen. Hangt ook even af hoe de renault gaat bevallen.
Leo uit Oude Thonge ken ik . Madeno krijgt iig de kans om de wagen even onder handen te nemen.
Ff afwachten wat ie allemaal aanbied en wat daar tegenover moet staan.
Ik moet nu op het kenteken wachten, bpm aangifte is al weg, mooi tijd om ff velgen te wisselen, goed te cleanen, leer ff invetten enz...
Er zat 19 inch onder, nu 18 inch.
Komende tijd misschien velgen nog een mooi kleurtje, zat aan de rode kleur te denken van de witte 275 Trophy.
Banden worden denk ik pilotsport 4s, is er nu ook in 18 inch als het goed is. Of het dan 225 of 235 moet worden??
Tuur uit Enkhuizen heeft veel ervaring met tunen van Rs-en en gaat het waarschijnlijk doen, naar Goes voor Fastchip is me echt te ver vanuit de Waddenzee voor een chip kuur. Iemand bekend met Tuur van Dekker motorsport? Doet het tunen op zaterdags, stage 1 is genoeg. circa 310pk en 430 nm wordt aangegeven.
De 2012 heeft wat facelift dingetjes, dan wil ik een 2012 omdat het kan, gewoon zoeken.
Wat me opviel is dat de cup uitvoering niet standaard de recaro schaalstoelen heeft, dat maakte het moeilijk.
Heb ook een met schaalstoelen gezien, die compleet uitgeleefd waren...... wangen helemaal kaal, dat valt dan ook weer af.
Ik begrijp niet dat er zoveel zonder Sperrdif. zijn verkocht, wie koopt zo'n ding nou nieuw zonder Sperr.
Kan toch niet om het geld gaan, als je zo'n ding nieuw koopt accepteer je ook duizenden euro's afschrijving......
Je maakt uiteindelijk een wensen lijst waarop je gaat zoeken. Uiteindelijk was ik er wel van afgeweken qua kleur als de rest van de specs allemaal kloppen. Zo moeilijk was het wel. Ik lease ook Renault en zie dat de onderhoudskosten na de 100.000km echt beginnen te komen. Daarom wilde ik persee een lage km stand, een Rs met 120.000 op het klokje was voor mij een geen optie.
En als je dan uiteindelijk goud hebt gevonden ben je ook extra blij
Gt3 gaat misschien in de verkoop, uiteindelijk echt verkopen hoeft niet persee, zou ook raar zijn nu de prijzen laag zijn.
Hij staat lekker onder het kleedje in winterslaap, moet nog even schorsen. Hangt ook even af hoe de renault gaat bevallen.
Leo uit Oude Thonge ken ik . Madeno krijgt iig de kans om de wagen even onder handen te nemen.
Ff afwachten wat ie allemaal aanbied en wat daar tegenover moet staan.
Ik moet nu op het kenteken wachten, bpm aangifte is al weg, mooi tijd om ff velgen te wisselen, goed te cleanen, leer ff invetten enz...
Er zat 19 inch onder, nu 18 inch.
Komende tijd misschien velgen nog een mooi kleurtje, zat aan de rode kleur te denken van de witte 275 Trophy.
Banden worden denk ik pilotsport 4s, is er nu ook in 18 inch als het goed is. Of het dan 225 of 235 moet worden??
Tuur uit Enkhuizen heeft veel ervaring met tunen van Rs-en en gaat het waarschijnlijk doen, naar Goes voor Fastchip is me echt te ver vanuit de Waddenzee voor een chip kuur. Iemand bekend met Tuur van Dekker motorsport? Doet het tunen op zaterdags, stage 1 is genoeg. circa 310pk en 430 nm wordt aangegeven.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Nee die ken ik niet.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Ik ken Tuur alleen van de verschillende fora. Ik geloof dat hij het allemaal wel kan maar weet niet in hoeverre hij al veel ervaring heeft met meerdere auto's behalve die van hem zelf. Zal vast goed zitten maar hoe het zit in geval van wat problemen etc.. Er zou ook gesuggereerd worden dat hij bij FastChip de tune heeft afgekeken maar goed daar is nou niet echt duidelijkheid over te vinden online. Dit laatste puur voor het geval je daarover zou gaan twijfelen...
De Recaro's zijn altijd optie geweest voor zover ik weet, sper zit er alleen op als je een cup onderstel hebt. Maakt de zoektocht wat lastiger inderdaad. Recaro's in stof die nog niet stuk zijn na 30+ k km zijn volgens mij eerder een uitzondering Bij mijn Megane was het interieur aangepakt door een extern bedrijf dus niet te vergelijken met de standaard kwaliteit.
De Recaro's zijn altijd optie geweest voor zover ik weet, sper zit er alleen op als je een cup onderstel hebt. Maakt de zoektocht wat lastiger inderdaad. Recaro's in stof die nog niet stuk zijn na 30+ k km zijn volgens mij eerder een uitzondering Bij mijn Megane was het interieur aangepakt door een extern bedrijf dus niet te vergelijken met de standaard kwaliteit.
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Mijn Recaro's begonnen al wat te pluizen bij 10k km. Lederen Recaro's moet je ook erg mee uitkijken aangezien dit volgens mij geen echt leder is.
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Heeft mijn oude RS ook getuned. Niks mis mee!
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Een fantastische rijmachine. Have fun!
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Ik heb begrepen dat de stoffen Recaro's heel snel slijtageplekken krijgen.
- Alex
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
- Locatie: Zuid-limburg
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Mooi ding! En een voorwielaandrijver zonder sperdiff is inderdaad 3x niks. transformeert echt de hele auto.
Tuur heeft ook mijn Clio (met megane 3 rs blokje) gedaan, zeker iemand die weet waar hij mee bezig is. Denk dat de DF’ers die mee zijn geweest met de tourtocht wel kunnen bevestigen dat die goed loopt..
Tuur heeft ook mijn Clio (met megane 3 rs blokje) gedaan, zeker iemand die weet waar hij mee bezig is. Denk dat de DF’ers die mee zijn geweest met de tourtocht wel kunnen bevestigen dat die goed loopt..
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Zijn fijne stak sturende wagentjes hoor.
GT3 idd lekker erbij houden, je weet het nooit.
GT3 idd lekker erbij houden, je weet het nooit.
- Opa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Megane Rs 250 Cup 2012
Gaaf ding zo'n Megane RS Cup.