Seat Ibiza cupra circuithok, p5! Noem het nieuwe speeltje maar Casper

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, blijvend knutsel project.

Bericht door Harrie D » 14 jun 2019, 15:14

Heb het toen vervangen, de turbo was nog ok, maar de flens op het spruitstuk was krom gegaan.

Ik bedoelde de originele remdrukregelaar, geen idee hoe dat precies bij zo'n ding zit, maar iig bij een Golf 2 zit dat aan de achteras vast (minder remdruk naar achteren als de achteras uitveert)

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, blijvend knutsel project.

Bericht door Jeffrey026 » 16 jun 2019, 14:38

Hmm geen idee. Zal er eens naar kijken.

Heb vrijdag nieuwe bouten/pakkingen binnen gekregen en gemonteerd. Ook gaatjes geboord in de bouten voor borgdraad .

Gister naar df ringmeeting geweest, onderweg de bouten nog wat strakker kunnen draaien nadat alles goed warm was.( Nu dus borgen met draad)

Smorgens op aandringen van maatje besloten met ibiza
de gok te wagen, zet deze doorgaans op de trailer naar circuit.
Auto heeft het prima gedaan 550km. Ben nu doof en heb er een hernia aan over gehouden :wheelchair: haha. (Geen interieur/isolatie, 2kuipjes, stug onderstel)

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, 15-06 ringmeeting

Bericht door Eeuwe » 17 jun 2019, 05:35

:headbang:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, 15-06 ringmeeting

Bericht door Joël D. » 17 jun 2019, 09:11

Wel respect dat je met de Ibiza bent gegaan hoor!

Gebruikersavatar
AtleX
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
Auto: Yaris (met plek voor rollator)
Contacteer:

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, 15-06 ringmeeting

Bericht door AtleX » 17 jun 2019, 13:54

Ik zag je nog rijden bij de Ring maar mijn extreem late halve zwaai zag je niet geloof ik. :D

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, 15-06 ringmeeting

Bericht door Jeffrey026 » 17 jun 2019, 15:12

AtleX schreef: 17 jun 2019, 13:54 Ik zag je nog rijden bij de Ring maar mijn extreem late halve zwaai zag je niet geloof ik. :D
Tuurlijk wil ik mensen niet toezwaaien die niet de moeite nemen om met dfers er als groep heen te gaan! :hosanna:








Nee niet gezien .

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, 15-06 ringmeeting

Bericht door Jeffrey026 » 06 sep 2019, 23:51

:P aan mijn laatste post te zien staat het speeltje toch teveel stil...
zutje onderdelen liggen klaar voor montage. doelstelling 2020 toch wel meer te gaan rijden haha.
Toch wel jammer dat ze de vrij rijden dagen in tegenstelling tot vorig jaar veelal doordeweeks hebben gepland.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, 15-06 ringmeeting

Bericht door Jeffrey026 » 02 okt 2019, 23:14

Zo ook eindelijk weer wat tijd gevonden met de Ibiza aan de slag te gaan. Was recent nog bezig met de golf maar dat project heeft beetje stagnatie.....


Wat een kutklus is dat om rembekrachtiger te demonteren. Nu blijkt er een speciale tang te zijn waarmee je dat kunstof borging blokje wat aan achterkant van het pedaal zit te te kunnen ontgrendelen.

Met geweld lukt alles dus ook zonder speciaal gereedschap de boel los gekregen! Dit resulteerde er in dat ik vandaag een nieuw blokje kon bestellen bij de dealer :clap:
Kon er gewoon niet bij , géén ruimte en had nog poging gewaagd met stripjes metaal.

Had poosje terug als geïnformeerd voor nieuwe vacuüm leiding en kreeg als antwoord dat deze niet meer leverbaar is. Vandaag bij andere vestiging zei de beste man van wel dus poging gewaagd nu afwachten of het de juiste is.
Iemand nog tips om zelf wat te maken? Had paar losse delen lukraak besteld maar dat wordt ook niet naar mijn zin delen te koppelen.


Rembekrachtiger van ATE.
Hoofdremcilinder Brembo.

Afbeelding

Het fijne borg blokje...
Afbeelding

Nieuw spul, katjing! Schrok er van toen ik bij dealer informeerde, Bij de dealer kost hoofdremcilinder zonder bekrachtiger al 420e!!!! Belachelijk. Heb hem elders gekocht maar vond nog prijzig en wil wel voor betrouwbare spul gaan. :hot:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jeffrey026 op 03 okt 2019, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door TurboClouseau » 03 okt 2019, 11:19

Was je vorige bekrachtiger niet meer goed? Ik bestel veel onderdelen boa Autodoc...nette prijzen en je kan zelf kiezen welke prijs/kwaliteit je wilt.

Voor de vacuümslang zou je ook de oude kunststof plug kunnen gebruiken en daar een universele slang op zetten. Ik heb destijds eentje besteld bij Chargertech en dat was eentje van Epman......juist, van Ali dus. Werkt prima en kan je gewoon met een slangklem vastzetten op de originele pluggen

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jeffrey026 » 03 okt 2019, 16:51

Geen idee wat er toen faalde maar ik had een rempedaal die ik niet in kon trappen. Slechts één keer voorgekomen maar mijn vertrouwen is dan gewoon weg. Rijden ook mensen om mij heen,dit keer is het goed gegaan maar had hem ook bij iemand op de achterkant kunnen parkeren of de vangrail... met 200 richting tarzan bocht en dan die vangrail al kunnen zien is geen prettig idee omdat je gaat denken: als pedaal maar niet blokkeerd haha.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jeffrey026 » 03 okt 2019, 21:05

Vandaag de benodigde delen om het spul terug te kunnen plaatsen opgehaald bij de dealer en lekker geknutseld.
Morgen even de remmen ontluchten :)
Afbeelding

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jeffrey026 » 06 okt 2019, 22:43

Vandaag was het mooi weer om de vacuumleiding te fabriceren en de remmen te ontluchten . Meteen even blokje om gegaan om te kijken of alles weer werkend is en dat lijkt allemaal in orde, op naar de eerst volgende speeldag!

wat er nog deze winter/recent zal gaan gebeuren:
Motorsteunen, meningen zijn erover verdeeld over wel of geen vaste of pu bussen. kreeg als tip nieuwe originele steunen te kopen en deze vol te spuiten met ruitenkit. er zijn setjes van vibratech maar die schijnen ook niet alles te zijn en zijn nog duur ook ca 300euro.

Airco demonteren staat nog steeds in de planning en dan meteen uit voorzorg radiateur wisselen (ligt er al half jaar ofzo) als dan toch de front deels er vanaf gaat, als het zo warm is buiten dan zit ik toch op het water

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door TurboClouseau » 06 okt 2019, 22:55

Ik kwam laatst deze tegen....

set motorsport motorsteunen golf 2 3 seat ibiza corrado
€ 150,00
http://link.marktplaats.nl/m1457720129? ... ialbuttons

Als jij ze nou koopt en ze bevallen goed, ga ik ze misschien ook kopen 😁

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jeffrey026 » 07 okt 2019, 07:02

Rene-RS schreef: 06 okt 2019, 22:55 Ik kwam laatst deze tegen....

set motorsport motorsteunen golf 2 3 seat ibiza corrado
€ 150,00
http://link.marktplaats.nl/m1457720129? ... ialbuttons

Als jij ze nou koopt en ze bevallen goed, ga ik ze misschien ook kopen 😁
Deze ook al vaker gezien maar is niet iedereen even blij mee, nadeel staat ook al in de advertentie , beetje bij geluiden kan er ook nog wel bij maar kans op scheuren ....ook al zegt hij van niet

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door TurboClouseau » 07 okt 2019, 07:56

Okee, ik ken niemand die er ervaring mee heeft. Vibra-tech is inderdaad erg prijzig, maar schijnt wel weer goed te zijn. Ik heb destijds de voorste 2e hands kunnen vinden, maar heb nog best wel wat beweging in het blok zitten...achterkant is origineel...zal daar wel van komen

Ben benieuwd naar de ruitenkitgevulde steunen!

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jeffrey026 » 07 okt 2019, 12:42

Haha andersom doen? :p.

Kijk wel even heb al een nieuwe steun liggen. Miss dat kit trucje proberen. Alles vibereerd al genoeg haha.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Harrie D » 08 okt 2019, 07:21

Heb m'n V8 ook volledig vast zitten, vind het eigenlijk heel erg meevallen qua trillen, en dan zit er ook een licht alu vliegwiel op, maar heb het stationair toerental wel wat hoger staan dan origineel (op ong 950-1000)
Herrie is een ander ding, vooral de versnellingsbak is op zn zachtst gezegd rumoerig :tooth:

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jeffrey026 » 18 apr 2020, 21:59

Zo.... effe afstoffen, nouja momenteel ligt er nog een dikke bouwstof laag over de ibiza.

Zat eens even terug te spieken wanneer mijn laatste rondjes baan waren maar dat is al laaaang geleden tijd.
Binnenkort hoop ik(net als ieder jaar) meer vrije tijd te hebben.
Inmiddels onderdak gevonden waar ik lekker kan aankloten. Thuis was altijd beetje behelpen met een schaarbrugje en een net te kleine garage.
Voor diegene die het hadden gemist maar wél nieuwsgierig zijn ? Foto's van de verbouwing staan in het verbouwtopic (off topic gedeelte).

Zit er toch aan te denken een sper aan te schaffen.
Zijn er bepaalde merken die je moet vermijden? Welke zijn aanrader? Wil iets wat relatief onderhouds vrij is. Platesper stellen en doen zit ik niet op de wachten het is nog steeds hobbymatig/fun factor.

( 2 kolommers komen als goed is ma of di binnen, daarna vloer coaten,)
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Eeuwe » 20 apr 2020, 09:31

Ik heb zo'n Torsen sper op de Alfa Romeo (FWD) zitten. Echt een juweel van een upgrade (hoewel hij standaard op de AR zit, want Q2). Heeft wel ongeveer een seconde vertraging voordat 'ie 'm pakt. Op een circuit of lange doordraaiers geen issue maar als je in z'n 2e versnelling vol gas een rotonde verlaat kan het soms net te veel vertraging zijn.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jeffrey026 » 13 mei 2020, 09:26

Zo, eindelijk beetje aan de auto geknutseld om as zaterdag weer eens de baan op te gaan.

Gister de airco eindelijk verwijderd en de nieuwe radiateur gemonteerd, deze lag reserve maar ik had nu toch alles los liggen dus deze maar gelijk mee gepakt.


Vannochtend de wielen weg gebracht om te laten richten en voorzien van nieuwe ventielen.
Wil vanavond nog even oliewissel doen en motorsteun vervangen dan hoef ik morgen enkel de wielen te monteren en laten uitlijnen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jan Terwolde » 13 mei 2020, 09:40

Goed bezig! Was de temperatuur nog een dingetje of gewoon als extra voorzorg?
Zelf had ik denk ik de airco laten zitten, toch fijn om je hoofd koel te houden (ook belangrijk). Helaas is hij ook verwijderd bij mijn e46 al kan die de extra toevoer van lucht goed gebruiken vermoed ik.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4535
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Eeuwe » 13 mei 2020, 15:12

Yes, eindelijk weer eens een update aan de ibi!

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jeffrey026 » 13 mei 2020, 17:36

Jan Terwolde schreef: 13 mei 2020, 09:40 Goed bezig! Was de temperatuur nog een dingetje of gewoon als extra voorzorg?
Zelf had ik denk ik de airco laten zitten, toch fijn om je hoofd koel te houden (ook belangrijk). Helaas is hij ook verwijderd bij mijn e46 al kan die de extra toevoer van lucht goed gebruiken vermoed ik.
Dankzij wat aanpassingen had ik de temperatuur mooi onder controle (100 graden grens olietemp)

Als het zo warm is buiten dan zit ik op het water :) .

Vind het idee wel prettig meer lucht doorstroming ,beetke gewicht weg voor de vooras en ruimt lekker op! Maakt het sleutelen wat prettiger.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, lekker aan de knutsel:remmen

Bericht door Jeffrey026 » 19 mei 2020, 06:40

Na afgelopen zaterdag weer eens een circuitdagje te hebben gepakt jeukt het weer aan alle kanten.

Met een aantal auto's wel leuke strijd gehad, een aantal had ik zeker stuk dichter op de bumper kunnen blijven zitten als ik meet grip/tractie in de bochten zal hebben(volgde een m3 , audi R8,zij reden vlot maar veilig)

Dus toen maar weer het internet opgestart opzoek naar eens sper.
Samenvatting wat van het verhaal. Iemand wist de ibizi van JW raceservice te staan . Deze auto is voorzien vam sper en zit er een extra bak bij met sper. Vervolgens een poging gedaan deze sper over te nemen maar dan moest ik álles overnemen . Tja..... mooie gelaste kooi, intrax, sper,vorig jaar motor opnieuw opgemaakt.. hmmm toen maar koop rond gemaakt.


Leuk! Weer wat te hobbyen.... zucht! Dilemma's.
Deze witte heeft zijn dochter mee gereden in een klasse met x vermogen limiet. (2:02 slicks oude layout)
Auto heeft nu rond 180pk, mijn auto 253pk 410nm.
Twijfel nu of ik de witte motor wil uograden andere drijfstangen/turbo bla bla om op ca 320pk te komen en verser start.
Budgetair gezien zal ik beter mijn turbo,ecu,injectoren over kunnen bouwen. Vermogen van mijn eigen auto is zeker niet verkeerd!

Lastig. Eens rustig paar nachtjes over slapen. Wil hoe dan ook ivm ruimte 1 auto weg doen of strippen.

Dit is Casper het witte spookje!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Owja, paar setjes wielen, reserve bak, klein spul en reserve motor(niet op foto)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Seat Ibiza cupra circuithok, p5! Noem het nieuwe speeltje maar Casper

Bericht door Sander-E46 » 19 mei 2020, 07:04

Leuke auto!

Zorgen dat je de juiste spullen naar de witte auto overzet, ziet er namelijk wel serieus uit!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Godspeed, GRzep, krentenbol, mauritsklein, Nickswarts, Sideways en 62 gasten