Mustang GT
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Mustang GT
Mijn nieuwe project heeft eigenlijk maar 3 pluspunten:
1. Geluid
2. Uitdaging (om er hard mee te gaan.. (starre as en zo..))
3. Fun
En verder heeeel veel minpunten Van starre achteras tot standaard Ford bouwkwaliteit, je kunt er met gemak een pagina over volschrijven.. Maar dat ga ik niet doen, ik richt mij op de 3 pluspunten
Deze bouwjaar serie (1994-1995; die als laatste 2 jaar nog het 302 blok hebben (wat zo maximaal lekker klinkt)) vind ik wel een mooie model lijn hebben (zeker het profiel vanaf zijkant bekeken): Of schuin van voren (nog even niet op de nog wat kale wielkasten letten ): Maar er zal nog heel wat werk nodig zijn dit een beetje sturend te krijgen. Gelukkig is er een bedrijf als Maximum Motorsport in de VS, die zich gespecialiseerd hebben in Mustangs laten sturen! Ook de remmen etc. moeten allemaal nog, maar ook daar is in ed VS echt van alles voor te koop.
Oh ja, ik had het over het geluid, nou dat klinkt zo (zitten nu side pipes onder; dat worden weer gewone (is iets te veel van het goede nu op langere ritten)):
Als je daarmee door de bergen rijdt is dat echt erg verslavend
1. Geluid
2. Uitdaging (om er hard mee te gaan.. (starre as en zo..))
3. Fun
En verder heeeel veel minpunten Van starre achteras tot standaard Ford bouwkwaliteit, je kunt er met gemak een pagina over volschrijven.. Maar dat ga ik niet doen, ik richt mij op de 3 pluspunten
Deze bouwjaar serie (1994-1995; die als laatste 2 jaar nog het 302 blok hebben (wat zo maximaal lekker klinkt)) vind ik wel een mooie model lijn hebben (zeker het profiel vanaf zijkant bekeken): Of schuin van voren (nog even niet op de nog wat kale wielkasten letten ): Maar er zal nog heel wat werk nodig zijn dit een beetje sturend te krijgen. Gelukkig is er een bedrijf als Maximum Motorsport in de VS, die zich gespecialiseerd hebben in Mustangs laten sturen! Ook de remmen etc. moeten allemaal nog, maar ook daar is in ed VS echt van alles voor te koop.
Oh ja, ik had het over het geluid, nou dat klinkt zo (zitten nu side pipes onder; dat worden weer gewone (is iets te veel van het goede nu op langere ritten)):
Als je daarmee door de bergen rijdt is dat echt erg verslavend
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Mustang GT
Haha wat een geluid. Heerlijk. Wat levert dat blok nog aan vermogen?
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Mustang GT
Zoals de auto nu is, is het ongeveer (binnenkort de rollenbank op) 230PK maar kan mogelijk (ivm X pipe) 240 PK zijn (aan de kruk-as). Nog niet al te veel.Dat gaat wel een stuk meer worden, maar ga niet al te ver ivm het midden-gebied koppel dat ik niet te veel wil opgeven ivm lekker rijden op straat.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Mustang GT
Gaaf ding man! Geluid is wel erg gaaf zo! Maar ik snap wel dat een beetje to much is.
- Joy
- Berichten: 10779
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Mustang GT
3.8L V6 = 145 hp @ 4000 RPM & 215 lb-ft @ 2500 RPM
5.0L EFI V-8 = 215 hp @ 4200 RPM & 285 lb-ft @ 3400 RPM
5.0L EFI V-8 = 240 hp @ 5000 RPM & 285 lb-ft @ 4000 RPM
5.8L EFI V-8 = 300 hp @ 4800 RPM & 365 lb-ft @ 3750 RPM
Bizar die lage toerentallen. Moet wel eeuwig meegaan op die manier.
5.0L EFI V-8 = 215 hp @ 4200 RPM & 285 lb-ft @ 3400 RPM
5.0L EFI V-8 = 240 hp @ 5000 RPM & 285 lb-ft @ 4000 RPM
5.8L EFI V-8 = 300 hp @ 4800 RPM & 365 lb-ft @ 3750 RPM
Bizar die lage toerentallen. Moet wel eeuwig meegaan op die manier.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Mustang GT
Bij mij zit die af fabriek 215 PK motor er in, maar heeft inmiddels al aanpassing aan uitlaat waardoor de motor iets beter ademt. Na de aanpassingen die ik ga doen wordt dat ongeveer 330PK, nog steeds niet dramatisch maar wel lekker om mee te rijden (icm veel koppel); komt ook kortere eindreductie in dus de acceleratie voelt straks wel OK, maar de topsnelheid is dan nog maar 240 km/h.
Eerste is echter de wegligging, en dan de remmen voordat er aan de PK's wat wordt gedaan: na een par haarspeldjes moeten de remmen al afkoelen
Eerste is echter de wegligging, en dan de remmen voordat er aan de PK's wat wordt gedaan: na een par haarspeldjes moeten de remmen al afkoelen
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 18 sep 2018, 07:35, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Online
- Berichten: 3529
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Mustang GT
Supercharger!
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Mustang GT
Leuke auto en een beetje vermogen is altijd goed natuurlijk!
- NickM5
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
- Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci
Re: Mustang GT
Geweldig dat filmpje Toch precies wat je voor je zag toen je de auto ging kopen
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12746
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Mustang GT
Ik vind hem gaaf! Ook veel meer potentieel dan veel mensen denken, is ook de wereld aan aftermarket-spul voor te krijgen...
Waarschijnlijk ken je hem al, maar YouTuber ChrisFix heeft er eentje opgebouwd als drifthok met een hele videoserie erover.
Waarschijnlijk ken je hem al, maar YouTuber ChrisFix heeft er eentje opgebouwd als drifthok met een hele videoserie erover.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Mustang GT
Thx! Klopt, met de juiste spullenboel kun je er best een aardige auto van maken. Echt super makkelijk (als je hard gaat) wordt het nooit, maar dat is nu juist een onderdeel van de fun: het moet een beetje uitdagend zijn
Sander-e46 had mij ook al op dat YouTube kanaal gewezen idd (in het roadtrips topic); nu ga ik er meer een 'streetable' racer dan drifter van maken (leuke roadtrips (Alpen, en andere gebergten) is voor mij het #1 doel van deze auto, trackdays het #2), er zat zeker interessante info bij.
Ook een leuk & informatief YouTube kanaal is deze: https://www.youtube.com/channel/UCUpmR1 ... LrccIARSPg Er is veel te koop voor dit type auto, maar er zit ook wel wat rommel tussen. Via enkele fora in de VS (Stangnet etc.), waar ook de nodige trackday rijders bij zitten, ben ik inmiddels aardig op weg om het koren van het kaf te kunnen onderscheiden en de juiste onderdelen leveranciers (zoals o.a. Maximum Motorsports, LMR etc.) te selecteren voor alle upgrades.
Sander-e46 had mij ook al op dat YouTube kanaal gewezen idd (in het roadtrips topic); nu ga ik er meer een 'streetable' racer dan drifter van maken (leuke roadtrips (Alpen, en andere gebergten) is voor mij het #1 doel van deze auto, trackdays het #2), er zat zeker interessante info bij.
Ook een leuk & informatief YouTube kanaal is deze: https://www.youtube.com/channel/UCUpmR1 ... LrccIARSPg Er is veel te koop voor dit type auto, maar er zit ook wel wat rommel tussen. Via enkele fora in de VS (Stangnet etc.), waar ook de nodige trackday rijders bij zitten, ben ik inmiddels aardig op weg om het koren van het kaf te kunnen onderscheiden en de juiste onderdelen leveranciers (zoals o.a. Maximum Motorsports, LMR etc.) te selecteren voor alle upgrades.
- Alexander
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 20 dec 2006, 22:13
- Locatie: Nürburgring 1700+ laps
Re: Mustang GT
Leuk! Achterwiel blijft fijn.
Zit er een sper in?
Zit er een sper in?
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Mustang GT
Only option for me
Zit al een sper in, maar is oud: plaatjes een beetje op, dus de werking is nog maar gelimiteerd; er komt een Ford Racing T2R sper in (Aeton sper dat in samenwerking tuissen Aeton en Ford Motorsport USA afdeling is ontwikkeld; verbeterd Torsen sper (onderhoudsvrij en minder last van wieltje in de lucht)); dat combineer ik meteen met een kortere reductie (komt 3.55 of 3.73 in; moet nog even uitrekenen waar ik dan op uitkomt icm de 5 bak (met name omdat de 5 daarvan erg lang is, en ik nog op zoek ben naar een kortere 5, maar die nog niet gevonden heb))
Zit al een sper in, maar is oud: plaatjes een beetje op, dus de werking is nog maar gelimiteerd; er komt een Ford Racing T2R sper in (Aeton sper dat in samenwerking tuissen Aeton en Ford Motorsport USA afdeling is ontwikkeld; verbeterd Torsen sper (onderhoudsvrij en minder last van wieltje in de lucht)); dat combineer ik meteen met een kortere reductie (komt 3.55 of 3.73 in; moet nog even uitrekenen waar ik dan op uitkomt icm de 5 bak (met name omdat de 5 daarvan erg lang is, en ik nog op zoek ben naar een kortere 5, maar die nog niet gevonden heb))
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12746
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Mustang GT
De eerder door mij genoemde ChrisFix heeft ook een video waarin ie zelf die plaatjes wisselt!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Mustang GT
Je kunt natuurlijk ook de bakverhoudingen aan laten passen Aernoudt.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Mustang GT
Dat zeg ik: daar ben ik naar op zoek, maar nog niet een andere 5 gevonden. Ook op diverse fora nog niet.. maar omdat het een Tremec is blijf ik zoeken want kan het mij niet voorstellen dat die er niet zijn!
Heb jij evt een tip mbt wie dat zou kunnen verkopen?
@Martijn: klopt, en zijn ook niet duur, maar heb geen trek in het onderhoud er van. Hoe meer vermogen er op komt te staan hoe vaker vervangen.. De Ford Motorsport T2R schijnt het goed te doen dus dat maar eens proberen.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Mustang GT
Nee, zou het zo niet weten. Ik kan m'n oom 's vragen, die is nogal thuis in de Amerikanen.
Onderdelenlijn al geprobeerd?
Onderdelenlijn al geprobeerd?