E61 M5 V10 - Bucketlist
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Kenteken van de B5 eindigde op 39.
Vandaag de M5 laten uitlijnen, dat was niet overbodig.
En nog een mankement gevonden, dankzij de alerte uitlijner. Zoekplaatje bijgevoegd.
Vandaag de M5 laten uitlijnen, dat was niet overbodig.
En nog een mankement gevonden, dankzij de alerte uitlijner. Zoekplaatje bijgevoegd.
- Bijlagen
-
- A0BEB83C-C865-4874-BD0A-47E1C0540A5C.jpeg (578.06 KiB) 3330 keer bekeken
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Massa kabel van einddemper?
Is bij mijn M3 ook verteerd... kon geen kwaad heb ik begrepen.
Is bij mijn M3 ook verteerd... kon geen kwaad heb ik begrepen.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
De uitlijner gaf aan dat je hier vage storingen door zou kunnen krijgen.
Zoals bijvoorbeeld een mee knipperend achterlicht bij ingeschakelde knipperverlichting.
Dus ik schroef er voor zekerheid een nieuwe op.
Zoals bijvoorbeeld een mee knipperend achterlicht bij ingeschakelde knipperverlichting.
Dus ik schroef er voor zekerheid een nieuwe op.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Die sound is voor een sedan eigenlijk al bizar, laat staan voor een station
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Precies. Een bron voor storingen, het zit er echt niet voor niets op
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Heel herkenbaar geluid, deze auto heeft IMHO helemaal geen aftermarket uitlaat nodig. De E39 M5 is een stuk stiller , die mag wel minimaal een stel knappe einddempers eronder hebben voor die echte v8 sound.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Niet helemaal mee eens standaard uitlaat is gewoon te stil maar het klinkt al snel fout als je voor de verkeerde dempers gaat
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Waar klinkt de v10 eigenlijk lekkerder?
Het geluid rond de 3500 toeren is ook lekker.
Je hoeft niet tot de max door te halen voor een fijne sound.
Het filmpje was tot iets van 5000 toeren.
Maar de huil tot 8500toeren is zeker ook heerlijk.
Het geluid rond de 3500 toeren is ook lekker.
Je hoeft niet tot de max door te halen voor een fijne sound.
Het filmpje was tot iets van 5000 toeren.
Maar de huil tot 8500toeren is zeker ook heerlijk.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Ik vind vooral die V10 huil in het hogere toeren bereik heerlijk zo klinkt mijn M6 na een paar aanpassingen aan de originele uitlaat lijn https://youtu.be/wZUQ91LHRNI
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Nu al in de verkoop? Dat is vrij snel er op uitgekeken?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26712
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Leuke advertentie! Klein schrijf foutje bij het stukje over verschil touring / facelift bedoel je neem ik aan verbeteringen tov de pre-facelift sedans i.p.v. facelift sedans
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Uitgekeken niet. Maar ik wilde sowieso van 5 naar 3 auto's terug. Dit is de eerste die mag gaan.
Nu verwacht ik ook niet dat ie snel weg zal zijn, dus kan er nog wel even van blijven genieten.
Nu verwacht ik ook niet dat ie snel weg zal zijn, dus kan er nog wel even van blijven genieten.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Thanks Martijn, ik zal het aanpassen.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Wat een luxe 5 auto’s maar begrijpelijk ja en of die zo weg is wie zal het zeggen je hebt maar 1 koper nodig natuurlijk!
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
De M5 had me een paar weken geleden in de steek gelaten.
Gestopt om te tanken, maar daarna dus niet meer starten.
Eindelijk een echt probleem, i.p.v. het oplossen van het vele achterstallige onderhoud op de M5.
Helaas moest ik een setje startkabels kopen bij de pomp. Terwijl m’n eigen setje thuis lag. Maar daarna kon een pomp medewerker me met starthulp wel weer opweg helpen. Ik “verreken” het maar met de vele BP freebees.
Na doormeten bleek de dynamo niet meer of niet voldoende bij te laden. Dus een nieuwe dynamo besteld en filmpjes gezocht van howto’s. De bestelde dynamo kwam niet, dus bestelling geannuleerd en bij een andere webshop de bestelling gedaan.
Deze kwam wel binnen.
Gisteravond de auto maar eens op de brug gezet en begonnen met de 1e “methode” om de radiator fan uit te bouwen, zodat er werk ruimte bij de dynamo zou ontstaan. Helaas ging dat niet werken, want de fan bleef ergens haken. Er zitten aan beide kanten een soort nokjes welke 90graden omgeklikt moeten worden. Bij het linker nokje kon ik echter niet goed bij, dus maar even laten zitten.
Een ander filmpje liet zien dat de stabistang onder de auto los werd gemaakt. 2e methode dus. Vanavond verder gegaan met de rest van het gepuzzel. Want niet normaal hoe krap en moeilijk alles bereikbaar is. Vooral de accumulator maakt het lastig.
Nadat de oude dynamo eruit lag, was het terugbouwen een eitje. Op wat gepruts met het weer terugbouwen van de accumulator na, zat het spul weer vrij vlot in elkaar.
Accu weer aangesloten en starten en lopen.
Het lijkt morgen aardig weer te worden, dus hopelijk weer even rijden na 2 weken stilstaan.
Gestopt om te tanken, maar daarna dus niet meer starten.
Eindelijk een echt probleem, i.p.v. het oplossen van het vele achterstallige onderhoud op de M5.
Helaas moest ik een setje startkabels kopen bij de pomp. Terwijl m’n eigen setje thuis lag. Maar daarna kon een pomp medewerker me met starthulp wel weer opweg helpen. Ik “verreken” het maar met de vele BP freebees.
Na doormeten bleek de dynamo niet meer of niet voldoende bij te laden. Dus een nieuwe dynamo besteld en filmpjes gezocht van howto’s. De bestelde dynamo kwam niet, dus bestelling geannuleerd en bij een andere webshop de bestelling gedaan.
Deze kwam wel binnen.
Gisteravond de auto maar eens op de brug gezet en begonnen met de 1e “methode” om de radiator fan uit te bouwen, zodat er werk ruimte bij de dynamo zou ontstaan. Helaas ging dat niet werken, want de fan bleef ergens haken. Er zitten aan beide kanten een soort nokjes welke 90graden omgeklikt moeten worden. Bij het linker nokje kon ik echter niet goed bij, dus maar even laten zitten.
Een ander filmpje liet zien dat de stabistang onder de auto los werd gemaakt. 2e methode dus. Vanavond verder gegaan met de rest van het gepuzzel. Want niet normaal hoe krap en moeilijk alles bereikbaar is. Vooral de accumulator maakt het lastig.
Nadat de oude dynamo eruit lag, was het terugbouwen een eitje. Op wat gepruts met het weer terugbouwen van de accumulator na, zat het spul weer vrij vlot in elkaar.
Accu weer aangesloten en starten en lopen.
Het lijkt morgen aardig weer te worden, dus hopelijk weer even rijden na 2 weken stilstaan.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Met 10 cilinders in het vooronder zal de ruimte idd wel niet overhouden!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Mooi werkje weer. Een dynamo is inderdaad typisch zo'n ding wat op een gegeven moment gewoon stuk gaat. Je had nog kunnen overwegen om alleen de koolborstels, of anders de spanningsregelaar (incl. koolborstels) te vervangen, als het lager nog goed was. Scheelt behoorlijk wat centen. Maar goed, een frisse dynamo is ook altijd wel lekker.
In Eindhoven bij K&K hebben ze voor 125 euro een paar jaar geleden de dynamo van mijn M3 gereviseerd. Zag er weer uit als een nieuwe en zelfde dag klaar.
In Eindhoven bij K&K hebben ze voor 125 euro een paar jaar geleden de dynamo van mijn M3 gereviseerd. Zag er weer uit als een nieuwe en zelfde dag klaar.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: E61 M5 V10 - Bucketlist
Ik heb wel even voor revisie gekeken, maar dat is ook zo’n gedoe. Uitbouwen, wegbrengen, wachten op het oordeel, ophalen en inbouwen.
Een nieuwe Valeo was maar 5 tientjes meer dan jouw revisie prijs.
Iemand nog een gare oude dynamo kopen?
Kost maar 5 tientjes
En vandaag ook weer een nette waarde gemeten ipv een leeg trekkende accu.
Een nieuwe Valeo was maar 5 tientjes meer dan jouw revisie prijs.
Iemand nog een gare oude dynamo kopen?
Kost maar 5 tientjes
En vandaag ook weer een nette waarde gemeten ipv een leeg trekkende accu.
- Bijlagen
-
- C8A2ABF9-22DF-4009-9994-613F3AA1E98E.jpeg (118.77 KiB) 1874 keer bekeken
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31