2017 (FK8) Honda Civic Type R
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
delete
Laatst gewijzigd door NSXRS op 20 aug 2018, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
- Locatie: GroeneHart
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Gisteren voor het eerst zo'n Civic Type R in het echt bekeken. Ik ben om, wat een gaaf ding zeg!
Toffe foto's ook!
Toffe foto's ook!
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Stukje rijden in de Eifel (De Sfeer Video ) Binnenkort het drivers roads video
Laatst gewijzigd door Enrico op 27 aug 2018, 15:01, 3 keer totaal gewijzigd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Leuk filmpje. Misschien een puntje van opbouwende kritiek is om niet het hele filmpje min of meer dezelfde loop te draaien op de achtergrond. Dan wordt het al snel eentonig.
Mooie Mercedessen komen voorbij in het begin. Was dit tijdrens het OGP weekend?
Mooie Mercedessen komen voorbij in het begin. Was dit tijdrens het OGP weekend?
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Hi Joost, Ja, ze mijn vriendin ook, maar ik vond het al best om überhaupt muziek van youtube op te krijgen, wel hoor ik graag, hoe ik er 2 kan plaatsen? Kan dat met Youtube muziek? Eigen muziek kan ik niet omdat de PC de rendering niet trekt
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Geen idee, ik heb werkelijk 0 verstand van videomontage. Ik sta dan ook altijd versteld van de kunststukjes van hedendaagse vloggers. Echt prachtig gefilmd en gemonteerd soms.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Ik zou het filmpje ook liever zonder achtergrondmuziek zien. Aparte auto blijft het, zal vast wel lekker sturen Enrico.
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- Arthur
- Berichten: 39750
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Mooi verslag van de auto Zit momenteel ook in de buurt van de ring.
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
En nu de film over de wegen in de Eifel rond om de ring!
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Zag er net een rijden bij Gorinchem op de A15, kompleet gestickerd als de auto van Coronel, blijft een brute auto in het echt.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Niet zwart met in het geel Fake taxi?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Poeh.... Is dat niet gevaarlijk, die slaapverwekkende muziek? Liet bijna de telefoon uit m’n handen vallen.
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Ben er weer geweest, nu op de baan, samen met een Alpine A110. En na een rondje ring, mag je eindelijk het Ring stickertje plakken
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Hoe beviel het om om de NS te rijden ?
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
Het rijden:
Onderweg naar de ring, heb ik op de autobahn gekeken wat de Civic doet binnen wat veilig kon op een toch soms drukke autobahn, de 61 vanuit Venlo en de 1 richting Adenau. Gelukkig vond ik een Haas (wagen die voor jou iedereen uit de weg jaagt) een 991 Porker. Met deze voor mij heb ik 245 kunnen aantikken, iets wat erg makkelijk ging. Zo makkelijk dat een terugschakelende 991 amper extra ruimte tussen ons kon bij trekken. Tuurlijk heb ik meteen bij het aansluiten achter de 991 de +R knop gedrukt wat de snelste gas respons levert en psychologisch jou met een geheel rode dashboard in de Stig modus doet belanden. Acceleratie van 130 tot 220 is razend snel en je voelt de wagen telkens stabieler worden. En de radio, die hoor je gewoon nog goed. Iedereen weet tegenwoordig dat de Honda weinig "Geluid" maakt uit de uitlaat.
Waar mijn STI bij 230 begon te vertragen in zijn tocht naar 268 (hardst wat ik ooit er mee gereden heb) voelt de Civic alsof de druk op je rug niet stopt, maar met een top van 272 was ik nog ver van zijn kunnen en weet ik niet wat er bij 250/255 gebeurt. Wel kan ik zeggen dat als down force een wagen stabiel maakt bij hoge snelheden, de spoilers echt werk verrichten boven de 170/180.
Ne het autobaan gedeelte heb ik vanaf het einde van autobahn 1 lekker gecruised in comfort richting de ring. En heel snel vergeet je dat je in een Hyper Hatch zit, de spoiler zie ik niet in mijn achter spiegel, je maakt weinig geluid en in comfort is de weg alsof het van marmer was gelegd met een waterpas. Het enige wat jou herinnert dat je in een monster zit is dat kinderen met een open mond naar jou wijzen en staren.... Leuk eh!
Iets wat mij heel erg verast, keer op keer is: 245/30/20 is de bandenmaat. Er is geen enkel tramlining, geen torque steer. Of je op de rechter baan op de vrachtwagen sporen rijdt of op de linkerbaan, trekt het stuur gewoon niet aan je handen en blijft de wagen de koers volgen wat je met jou handen aangeeft. In comfort is het gewoon soepeler dan mijn 1.0L 100pk Ford Fiesta. Het is Doctor Jekyl Mr. Hyde met het drukken van de knop Comfort/Sport. Al heb ik +R achter de 991 gebruikt is Sport voldoende voor op de openbaar weg. +R is echt voor de Circuit rondjes.
Verbruik weekendje ring inc. op de ring was gemiddeld 12L op 100km wat ook verassend goed is als je de Subaru benzine geslurp gewend bent. Op de ring zelf ging het wel snel naar de 1 op 7 en had ik echt een snelle rondje geprobeerd te rijden was het wellicht 1 op 4 geworden. Maar who cares, een rondje ring is al 30 Euro!! Toen ik begon met rijg rijden was het 16 Euro hahaha tja dat was rond 2006.
Tank blijft wel klein als je echt hard gaar rijden want er past maar 46L terwijl mijn 1.0L Fiesta een tank heeft van 42L Maar dit zal zeker een afweging zijn geweest met gewicht/ruimte/center of gravity? Geen idee.
Op de Ring.... tadaaaaaaa Tja, wat kan ik zeggen, gewoon Heaven on Wheels. Mijn STI was uitgewogen/uitgelijnd, had KW Clubsport dempers, Kumho semislicks, rollkooi, bucket seats etc. Maar de Civic is gewoon sneller. Voelt gelijk veel vertrouwder en heeft veel beter remmen. De STI had Brembos 328mm met Hawk HP+ blokken, maar de 350mm Brembos met OEM blokken geven beter gevoel, meer bite en vertragen de wagen met meer vertrouwen. De Revmatching is ook super mooi, al moet ik wennen dat ik niet meer met de motor afrem bij het terugschakelen.
Onderweg naar de ring, heb ik op de autobahn gekeken wat de Civic doet binnen wat veilig kon op een toch soms drukke autobahn, de 61 vanuit Venlo en de 1 richting Adenau. Gelukkig vond ik een Haas (wagen die voor jou iedereen uit de weg jaagt) een 991 Porker. Met deze voor mij heb ik 245 kunnen aantikken, iets wat erg makkelijk ging. Zo makkelijk dat een terugschakelende 991 amper extra ruimte tussen ons kon bij trekken. Tuurlijk heb ik meteen bij het aansluiten achter de 991 de +R knop gedrukt wat de snelste gas respons levert en psychologisch jou met een geheel rode dashboard in de Stig modus doet belanden. Acceleratie van 130 tot 220 is razend snel en je voelt de wagen telkens stabieler worden. En de radio, die hoor je gewoon nog goed. Iedereen weet tegenwoordig dat de Honda weinig "Geluid" maakt uit de uitlaat.
Waar mijn STI bij 230 begon te vertragen in zijn tocht naar 268 (hardst wat ik ooit er mee gereden heb) voelt de Civic alsof de druk op je rug niet stopt, maar met een top van 272 was ik nog ver van zijn kunnen en weet ik niet wat er bij 250/255 gebeurt. Wel kan ik zeggen dat als down force een wagen stabiel maakt bij hoge snelheden, de spoilers echt werk verrichten boven de 170/180.
Ne het autobaan gedeelte heb ik vanaf het einde van autobahn 1 lekker gecruised in comfort richting de ring. En heel snel vergeet je dat je in een Hyper Hatch zit, de spoiler zie ik niet in mijn achter spiegel, je maakt weinig geluid en in comfort is de weg alsof het van marmer was gelegd met een waterpas. Het enige wat jou herinnert dat je in een monster zit is dat kinderen met een open mond naar jou wijzen en staren.... Leuk eh!
Iets wat mij heel erg verast, keer op keer is: 245/30/20 is de bandenmaat. Er is geen enkel tramlining, geen torque steer. Of je op de rechter baan op de vrachtwagen sporen rijdt of op de linkerbaan, trekt het stuur gewoon niet aan je handen en blijft de wagen de koers volgen wat je met jou handen aangeeft. In comfort is het gewoon soepeler dan mijn 1.0L 100pk Ford Fiesta. Het is Doctor Jekyl Mr. Hyde met het drukken van de knop Comfort/Sport. Al heb ik +R achter de 991 gebruikt is Sport voldoende voor op de openbaar weg. +R is echt voor de Circuit rondjes.
Verbruik weekendje ring inc. op de ring was gemiddeld 12L op 100km wat ook verassend goed is als je de Subaru benzine geslurp gewend bent. Op de ring zelf ging het wel snel naar de 1 op 7 en had ik echt een snelle rondje geprobeerd te rijden was het wellicht 1 op 4 geworden. Maar who cares, een rondje ring is al 30 Euro!! Toen ik begon met rijg rijden was het 16 Euro hahaha tja dat was rond 2006.
Tank blijft wel klein als je echt hard gaar rijden want er past maar 46L terwijl mijn 1.0L Fiesta een tank heeft van 42L Maar dit zal zeker een afweging zijn geweest met gewicht/ruimte/center of gravity? Geen idee.
Op de Ring.... tadaaaaaaa Tja, wat kan ik zeggen, gewoon Heaven on Wheels. Mijn STI was uitgewogen/uitgelijnd, had KW Clubsport dempers, Kumho semislicks, rollkooi, bucket seats etc. Maar de Civic is gewoon sneller. Voelt gelijk veel vertrouwder en heeft veel beter remmen. De STI had Brembos 328mm met Hawk HP+ blokken, maar de 350mm Brembos met OEM blokken geven beter gevoel, meer bite en vertragen de wagen met meer vertrouwen. De Revmatching is ook super mooi, al moet ik wennen dat ik niet meer met de motor afrem bij het terugschakelen.
- Enrico
- Berichten: 3298
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: 2017 (FK8) Honda Civic Type R
En voor de liefhebber een video van de wegen rondom de ring achter de Alpine A110. Mocht iemand de Tyre bestand voor de navigatie van de ze 150km lange route willen, PB mij jou Email adres.