Sharktale
-
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: Sharktale
Is het niet sharknose? Verder een heel wijs ding! Wielen heel dik maar moet dan eigenlijk wel wat lager bij de grond;)
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Sharktale
Schitterende auto.
Je hebt een stuur nodig met grove vertanding. Deze past waarschijnlijk wel op de laatste E24 maar dat weet ik niet zeker. Die met de "gekke" bumpers. Is het geen E30 stuur?
Je hebt een stuur nodig met grove vertanding. Deze past waarschijnlijk wel op de laatste E24 maar dat weet ik niet zeker. Die met de "gekke" bumpers. Is het geen E30 stuur?
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Sharktale
“Sharktale” heeft uiteraard niks met een haaienstaart te maken (dan zou het “sharktail” moeten zijn), maar betekent hier ‘het verhaal van mijn shark(nose).
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
- Godspeed
- Berichten: 2023
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Sharktale
Gefeliciteerd, prachtige wagen!
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Sharktale
Inmiddels is de wagen alweer een half jaar in mijn bezit. Veel heb ik er niet mee gereden, maar dat had ik ook niet verwacht. Ik heb ook nog andere zaken (niet noodzakelijkerwijs materiële) die om mijn aandacht schreeuwen, en af en toe een ritje word ik al erg blij van.
Er staan natuurlijk nog wel wat dingetjes op de “to do” list, waarvan er één nogal dringend is. Daarover verderop meer.
Toen ik hem kocht, liep de motor onderin nogal schokkerig. Ik heb het toen toch aangedurfd om de auto “as is” te kopen, heb dr flink wat vanaf geluld. De motor draaide bovenin (vanaf zeg 3500rpm) als een zonnetje, dus mijns inziens was die motor prima. Misschien de injectoren, misschien de ontsteking, misschien iets met de luchttoevoer. Uiteindelijk was het toch nog wel even zoeken, maar het gasklephuis bleek de boosdoener. De klep schuurde tijdens het openen tegen het gasklephuis, waardoor hij weerstand ondervond. Als je gas gaf, kreeg je niet meteen de juiste hoeveelheid lucht, maar wel de hoeveelheid brandstof die bij die gasklepstand hoort. Dus een hevig haperende motor. Als de klep bij hogere gasstanden dan uiteindelijk open stond, was het probleem opgelost en liep de motor als een zonnetje. Een gebruikt gasklephuis (€75) loste het probleem op.
Verder doet de airco het niet, toch wel jammer met dat weer van afgelopen zomer.....
Nadat ik de wagen de eerste keer volgegooid had, rook ik bij terugkomst een benzinelucht. Tijdens de proefrit niets geroken, dus maar eens onder de wagen gekeken. Brandstof druppelde langs de benzinetank, een hoogst onprettig gezicht met die hete uitlaat in de buurt.... Direct de auto geparkeerd en met een handpomp 30 liter eruit gepompt. Het is geloof ik een 70 liter tank. Dat lostte het probleem op, misschien zit het lek ter hoogte van de aansluiting van de vulhals op de tank. In ieder geval doet het probleem zich uitsluitend bij een volle tank voor, dus ik heb de afgelopen zomer met maximaal een halfvolle tank gereden. Met de gedachte, die tank vervang ik van de winter wel. Dus dat is nu prioriteit nummer één. En ik heb altijd een brandblusser bij me, sowieso geen slecht idee als je met een oldtimer op pad gaat denk ik.
Verder doet de koelvloeistoftemperatuurmeter het niet.... Toch ook wel belangrijk. Sta open voor suggesties.
De ruitenwissers doen het wel, maar erg traag. Alsof ze erg veel weerstand ondervinden. Waarschijnlijk is dit ook het geval, de auto heeft lang stilgestaan.
Als laatste zou ik hem wel wat lager willen hebben, Bilstein B12 misschien?
Rijden is in ieder geval een feest, echt een auto die een grijns op je gezicht brengt. Objectief bezien rijdt een moderne Beemer natuurlijk eindeloos veel beter, in alle opzichten. Maar de gevoelens die een auto losmaakt zijn zelden objectief. Snel is ie niet (de overbrengingsverhoudingen zijn érg lang), maar het is fijn cruisen. Natuurlijk, het is een auto van 33 jaar oud, en dat merk je aan alles. Indirecte besturing, veel bodyroll in de bochten. Maar ook: fantastisch zicht rondom door een grootglasoppervlak en hele dunne A-stijlen. Een heerlijk eighties interieur.
Ik zal nog wat plaatjes posten.
Er staan natuurlijk nog wel wat dingetjes op de “to do” list, waarvan er één nogal dringend is. Daarover verderop meer.
Toen ik hem kocht, liep de motor onderin nogal schokkerig. Ik heb het toen toch aangedurfd om de auto “as is” te kopen, heb dr flink wat vanaf geluld. De motor draaide bovenin (vanaf zeg 3500rpm) als een zonnetje, dus mijns inziens was die motor prima. Misschien de injectoren, misschien de ontsteking, misschien iets met de luchttoevoer. Uiteindelijk was het toch nog wel even zoeken, maar het gasklephuis bleek de boosdoener. De klep schuurde tijdens het openen tegen het gasklephuis, waardoor hij weerstand ondervond. Als je gas gaf, kreeg je niet meteen de juiste hoeveelheid lucht, maar wel de hoeveelheid brandstof die bij die gasklepstand hoort. Dus een hevig haperende motor. Als de klep bij hogere gasstanden dan uiteindelijk open stond, was het probleem opgelost en liep de motor als een zonnetje. Een gebruikt gasklephuis (€75) loste het probleem op.
Verder doet de airco het niet, toch wel jammer met dat weer van afgelopen zomer.....
Nadat ik de wagen de eerste keer volgegooid had, rook ik bij terugkomst een benzinelucht. Tijdens de proefrit niets geroken, dus maar eens onder de wagen gekeken. Brandstof druppelde langs de benzinetank, een hoogst onprettig gezicht met die hete uitlaat in de buurt.... Direct de auto geparkeerd en met een handpomp 30 liter eruit gepompt. Het is geloof ik een 70 liter tank. Dat lostte het probleem op, misschien zit het lek ter hoogte van de aansluiting van de vulhals op de tank. In ieder geval doet het probleem zich uitsluitend bij een volle tank voor, dus ik heb de afgelopen zomer met maximaal een halfvolle tank gereden. Met de gedachte, die tank vervang ik van de winter wel. Dus dat is nu prioriteit nummer één. En ik heb altijd een brandblusser bij me, sowieso geen slecht idee als je met een oldtimer op pad gaat denk ik.
Verder doet de koelvloeistoftemperatuurmeter het niet.... Toch ook wel belangrijk. Sta open voor suggesties.
De ruitenwissers doen het wel, maar erg traag. Alsof ze erg veel weerstand ondervinden. Waarschijnlijk is dit ook het geval, de auto heeft lang stilgestaan.
Als laatste zou ik hem wel wat lager willen hebben, Bilstein B12 misschien?
Rijden is in ieder geval een feest, echt een auto die een grijns op je gezicht brengt. Objectief bezien rijdt een moderne Beemer natuurlijk eindeloos veel beter, in alle opzichten. Maar de gevoelens die een auto losmaakt zijn zelden objectief. Snel is ie niet (de overbrengingsverhoudingen zijn érg lang), maar het is fijn cruisen. Natuurlijk, het is een auto van 33 jaar oud, en dat merk je aan alles. Indirecte besturing, veel bodyroll in de bochten. Maar ook: fantastisch zicht rondom door een grootglasoppervlak en hele dunne A-stijlen. Een heerlijk eighties interieur.
Ik zal nog wat plaatjes posten.
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Sharktale
En hier nog wat plaatjes uit het familiealbum:
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Sharktale
Supergaaf model!
- EvdP
- Berichten: 6141
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Sharktale
Schitterende auto, die E24.
- Bram
- Berichten: 15859
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Sharktale
Fraaie verzameling zeg
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Sharktale
Geweldig! Ziet er ook prachtig uit!
Natuurlijk rijdt een nieuwe beter maar als je zo’n oude zes in lijn aanslingert moet dat al een grijns op je gezicht toveren
Natuurlijk rijdt een nieuwe beter maar als je zo’n oude zes in lijn aanslingert moet dat al een grijns op je gezicht toveren
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Sharktale
Heel gaaf!
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Sharktale
Gaaf, die 330i(?) is pas aangekocht? Lijkt op eentje die lang te koop heeft gestaan met cognac interieur?
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Sharktale
Scherp opgemerkt! Stond bij Autohan. Afgelopen zomer gekocht. Exterieur is Stahlgrau, interieur is Zimmt, zie je veel op M3’s.Sander-E46 schreef: ↑28 okt 2018, 15:01 Gaaf, die 330i(?) is pas aangekocht? Lijkt op eentje die lang te koop heeft gestaan met cognac interieur?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Sharktale
Jaa dacht het al, was echt een supermooie uitvoering!
-
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:57
Re: Sharktale
Thanx! Inderdaad heb ik ‘m vooral vanwege de kleurcombinatie uitgekozen.
- Vanos
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
- Auto: BMW 325i
Re: Sharktale
Mooie familie zo, allemaal strak en origineel! Ik zou er veel keuzestress van krijgen, welke sleutel te pakken als ik erop uit moet .
Ik had iets gelijkaardigs met een benzinegeur na de eerste keer voltanken. Dat bleek de benzinepomp te zijn die niet goed vast zat in de tank, en waar zodoende dus benzine uit kon lekken aan de bovenkant van de tank onder de achterbank. Dat heb ik wel kunnen oplossen, maar merkte toevallig deze week na het tanken opnieuw een benzinegeur, dus misschien is er nog iets anders aan de hand...
Ik had iets gelijkaardigs met een benzinegeur na de eerste keer voltanken. Dat bleek de benzinepomp te zijn die niet goed vast zat in de tank, en waar zodoende dus benzine uit kon lekken aan de bovenkant van de tank onder de achterbank. Dat heb ik wel kunnen oplossen, maar merkte toevallig deze week na het tanken opnieuw een benzinegeur, dus misschien is er nog iets anders aan de hand...
- Jules
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Sharktale
Gaaf! Ook altijd een zwak voor gehad.
De E30 had altijd last van een rotte vulhals, dan ging die lekken bij een volle tank. Misschien bij deze vergelijkbaar? Tank is dan vaak ook aangetast en aan vervanging toe.
De E30 had altijd last van een rotte vulhals, dan ging die lekken bij een volle tank. Misschien bij deze vergelijkbaar? Tank is dan vaak ook aangetast en aan vervanging toe.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Sharktale
Bijzonder fraaie auto Winston! Zoiets staat hier ook nog op het verlanglijstje.
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Sharktale
Prachtig! Bilstein B12 is wel lekker. Een oom van mij heeft er ook één, een witte van voor de facelift, op Alpina's. Blijven geweldige auto's. Dat geluid ook van die dikke zescylinder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten