Nou dat heeft weer even geduurd deze update, ik ben weinig meer op het forum, sowieso heb ik weinig tijd, kleine kinderen en toch willen sleutelen én rijden...prioriteiten zullen we maar zeggen.
Maar deze winter flink geklust, ik heb namelijk éindelijk een garage met brug aan huis, dus de auto natuurlijk een hele grote beurt gegeven. En de knoop doorgehakt te investeren in de vorm van een carbon vleugelset. Deze zijn inmiddels gemonteerd en getest op Spa Francorchamps...én goed bevonden.
Ik heb op aanraden van de fabriek de kabelboom van de O2 sensor vervangen en verlegd naar de achterkant van het chassis (weg bij de uitlaat) als ook het benzinefilter, 1 van beide heeft gezorgd voor een leuke vermogenswinst, of beter gezegd teruggave. De auto zou na superchargen namelijk sneller moeten voelen dan mijn vorige en dat deed hij gewoon niet, viel me ook op dat de toerenbegrenzer niet, of nauwelijks eraan te pas kwam, terwijl de vorige altijd erin hing omdat je het schakelen simpelweg niet bij houdt.
Dat is nu allemaal weer zoals het hoort, keurig tot in zijn 3 wielspin en ik ben eindelijk weer eens bang achter het stuur, dat houdt het spannend.
Verder overgestapt naar Avon ZZR, wat een topper deze band voor deze auto. Een complete openbaring tov de R888r, die deed het echt niet op de Atom. Vreemd want de R888 was echt top. Dit zit hem blijkbaar in de slappe zijwang, met dit stijve chassis en harde dempers gaat de flex dan de band in ipv de demper en voelt het als rijden op eitjes in lange doordraaiers. Nu geen last meer van, gewoon spijkerhard.
Dit is de eerste keer dat ik een auto APK ga geven en nog steeds niet eens over peins om hem te verkopen, en dat na een natte weekendtrip na spa. Hij is gewoon te gaaf en spannend nog. Ik dagdroom wel wat over een ZR1, maar dat is toch een wat laffe aut tov dit en ik weet gewoon dat ik na een paar weken de échte snelheidsbeleving ga missen.
Ik zal zo wat foto's posten ( thans proberen) en wat filmjes van Spa, dat gaat niet hard dit keer, want het was nat en daarna opdrogende, superleipe shit in zo'n auto, zeker als je net even buiten de droge lijn komt...een paar keer boven op Eau rouge een momentje gehad, ook wel op andere plekken, maar daar ga ik op de playstation altijd de muur in