Eeuwe's E36 QP Clubsport avonturen

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 9/6: welkom E36 328i Coupé]

Bericht door Crookie » 09 jun 2019, 17:27

Kostelijk weer.

Zoals Peric al zegt.. 2.8 aandrijflijn erin schuiven. Komt toevallig goed uit dat je al 330 remmen hebt gemonteerd 😁👌🏼

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 9/6: welkom E36 328i Coupé]

Bericht door Eeuwe » 10 jun 2019, 11:07

Denk wel dat ik ‘m overbouw inderdaad. Zo’n driftklare casco met schroefset, hydro, racekuip enz. enz. levert ook nog wel netjes geld op denk ik.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 9/6: welkom E36 328i Coupé]

Bericht door Jeffrey026 » 12 jun 2019, 13:24

Heerlijk zulke koopjes! Ook prettig die mods die je kunt overzetten :) .

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Eeuwe » 01 jul 2019, 22:27

Kogel is door de kerk, de 328i gaat gesloopt worden. Motor, bak, diff en kooi gaan over naar de 320i. De huidige M50B20 motor, bak en diff verkeren nog in goede, frisse staat dus die gaan tzt. de verkoop in. Het restant, een rollend casco met kenteken, wil ik eigenlijk compleet kwijt. Schroefset, hydro enz. enz. laat ik allemaal zitten.

Wil over een paar maand beginnen met het demonteren van de 328i. De motor wil ik opfrissen dmv. alle pakkingen, keringen etc. allemaal te vernieuwen. Tevens een nieuwe koppeling (nog even uitzoeken welke) en de VANOS laten reviseren. Ik heb nog een splinternieuwe Bosch startmotor en Meyle waterpomp liggen, die gaan ook naar deze motor. De ECU zal ik naar Van Vucht Tuning in Marum brengen om de EWS uit te laten schrijven. Ook heb ik een licht (enkelmassa) vliegwiel van slechts 5,7 kg op maat laten maken, deze zal over een maand klaar zijn denk ik. Lagerschalen twijfel ik nog over, die gaan in principe nooit echt af van zo'n M52B28, maar als de motor dan toch los ligt.. Nog maar even een paar nachtjes over slapen.
Bak en diff zal ik voorzien van nieuwe olie, die vergen eigenlijk niet meer modificatie/onderhoud. Motorsteunen zal ik ook nog bestellen, ik denk dat het Strongflex exemplaren worden. Nog even in verdiepen.

Vandaag een M50B25 inlaat opgehaald, zou dit weekend naar Düsseldorf toe één op halen omdat ze in Nederland echt bezopen duur zijn geworden. Maar per toeval bood vanmiddag een bekende van mij zijn inlaat aan, voor redelijk netjes geld. Meteen maar akkoord gegeven en opgehaald. Vond het wel een must-have mod; het levert met gemak 25 pk extra op, en voor een tientje per PK kan ik geen beter rendabelere tuning vinden (in NL gaan ze al richting de 350 euro voor dit spruitstuk :roll:).

Afbeelding

Spruitstuk zal ik eerdaags even monteren, ben toch wel even benieuwd wat de auto nu straks doen gaat vóórdat bovenstaande modificaties plaats gaan vinden.

Tot zover deze update!

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Crookie » 02 jul 2019, 11:18

Klasse!

M50 325 inlaat is inderdaad duur gemaakt.. vraag&aanbod..

Qua Vanos heb ik Beisan bij Vanosrepair.nl gehaald. Snelle levering en scheelde nauwelijks met merkloze seals halen van Ebay oid.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8001
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door MParallel » 03 jul 2019, 14:20

Ik heb in 2012 een 325 inlaat gemonteerd (i.c.b uit vergrootte gaskleppen). Hij puft inderdaad lekkerder door bovenin, maar dat is het ook meteen. Al die extra power krijgt je pas rond de 5500.

Ik wil eigenlijk weer terug naar stock, want M3. Had destijds zo'n geprepareerde inlaat gekocht, waar alle M52 delen zo plug en play op konden worden aangesloten. Plus verloopjes voor montage van de fuel rail.

p.s. altijd even goed kijken of het geen M50 320i spruitstuk is. Lijkt op eerste oog gelijk. Ergens staat duidelijk aangegeven welk model het is.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Eeuwe » 05 jul 2019, 19:49

Crookie schreef: 02 jul 2019, 11:18Qua Vanos heb ik Beisan bij Vanosrepair.nl gehaald. Snelle levering en scheelde nauwelijks met merkloze seals halen van Ebay oid.
Hey thanks, die kende ik nog niet! Nou laat ik het blok door een derde reviseren dus kan zijn dat hij het met zijn eigen onderdelen reviseert, maar anders is deze website zeker wel waardevol.
Wat houdt vanos revisie eigenlijk in, alleen die ringen of moet er het eea. ook nog afgesteld worden? Ken het systeem niet echt, is mijn eerste vanos-BMW.

MParallel schreef: 03 jul 2019, 14:20 Ik heb in 2012 een 325 inlaat gemonteerd (i.c.b uit vergrootte gaskleppen). Hij puft inderdaad lekkerder door bovenin, maar dat is het ook meteen. Al die extra power krijgt je pas rond de 5500.

Ik wil eigenlijk weer terug naar stock, want M3. Had destijds zo'n geprepareerde inlaat gekocht, waar alle M52 delen zo plug en play op konden worden aangesloten. Plus verloopjes voor montage van de fuel rail.

p.s. altijd even goed kijken of het geen M50 320i spruitstuk is. Lijkt op eerste oog gelijk. Ergens staat duidelijk aangegeven welk model het is.
Thx voor de tip! Heb 'm overgenomen van een bekende van mij, ik weet nog dat hij destijds zijn 325i opblies en er een M52B28 in hing met in- en uitlaat van z'n oude blok, zit sowieso wel goed.

Wat mij nou niet duidelijk is, had je een 328i of M3?

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Crookie » 05 jul 2019, 20:48

Het is een viton o ring en een teflon buiten ring. Aan de binnenkant zitten twee naald lagers in een ring behuizing en na verloop van tijd kan daar speling op komen. Die twee olie seals is echt zo gepiept..

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8001
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door MParallel » 06 jul 2019, 11:35

Wat mij nou niet duidelijk is, had je een 328i of M3?
Ik heb een 328i én een M3 :)

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Eeuwe » 26 jul 2019, 12:52

Weer een avontuur rijker :blink:

Afgelopen weekend naar de ring met een paar vrienden (o.a. Gerkeee en Cheard-RS die hier ook actief zijn).

Afbeelding

Afbeelding

Eerste rondje prima. Bij het verlaten van de baan hoorde ik een 'kloenk' en een moment later toeterde een mede-BMW-rijder terwijl hij naar mijn auto wees. Oké, zal wel iets mis zijn. Auto geparkeerd, rondje om de auto heen en daar zag ik de einddemper bungelen. Stom eigenlijk, de hele auto verzuipt in onderhoud maar dit is weer domme pech. Een steuntje bleek afgebroken, en had de andere kant uit z'n rubber getrokken. Lekker, op zaterdag om half 6, zag de bui al hangen dat repareren niks meer werd. Via Peter Tunissen (nog super bedankt Peter!) in contact gekomen met diverse garage's. Uiteindelijk bleek Rent4Ring nog een steun te hebben en wou mij wel hebben. Na een halfuurtje bakken, braden en stuntelen met de steun was de auto weer klaar. Ik dacht nog, in het buitenland met pech staan, ik zal wel weer geknipt en geschoren worden. Maar niks was minder waar, "Das wird dann 25 euro, sir". Wauw. De man als dank vijf tientjes in de hand gedrukt en weer volgas naar de ring gereden, wou immers nog een paar rondjes racen.

Afbeelding

Maar helaas, er was een ongeluk geweest en de baan was voor de rest van de dag gesloten. Balen. We besloten maar naar het hotel te gaan, een duik in het zwembad te nemen en dan morgenvroeg maar weer een herkansing doen.

De reis naar het hotel ging net zo mooi als de heenreis naar de ring, dus volgas en zo snel als mogelijk. Bij een rotonde zou ik even een paar rondjes extra driften maar daar dacht het differentieel iets anders over; bij het derde rondjes een harde knal, gebonk en een olielekkage. Neuq! Het houdt na 432109123093 keer driften en burn-outs maken ook een keer op natuurlijk.


De afsleepdienst maar gebeld. In verband met de beperkte incheck-tijd bij het hotel tegen mijn vrienden gezegd dat ze die kant alvast wel op konden rijden, en mijn vriendin en ik wel wachten zouden. Door drukte kon het slechts maximaal 3 uur duren :gek: Het dichtstbijzijnde dorp was 2 kilometer de berg op lopen, Google vertelde ons dat er een restaurant was dus we besloten er maar heen te lopen. Eenmaal uitgeput aangekomen in een uitgestoven dorp (niemand op staat zien lopen! Echt raar) bleek het restaurant wegens vakantie gesloten te zijn, zucht. Enfin, na een poos wachten kwam daar uiteindelijk de afsleepdienst. Na de auto opgeladen te hebben konden we met de beste man meerijden naar het depot in Gerolstein, waar we daarvan uit een taxi besteld hebben naar het hotel toe.

Afbeelding

Dag 2, afgelopen zondag: Weer contact gezocht met de verzekeringsmaatschappij omdat ze al een aantal uur niets van zich hadden laten horen. Blijkbaar was het zoeken naar een vervangende auto nogal een issue op een zondag in een uitgestorven Eifel. Uiteindelijk kregen we het verlossende telefoontje, ze hadden een auto voor ons geregeld. Yay! Enige punt was, hij stond in.. Wallonië, Belgïe :gek: "Maar jullie kunnen gewoon een taxi bellen hoor" oke mevrouw, doen we. Dat bleek echter nog niet zo makkelijk. Alle taxi's in de buurt wouden niet naar België toe, en alle plaatselijke taxi's in België wouden niet naar Duitsland komen (daar snap ik dus niks van hè, kun je een paar uur gegarandeerd werk met flink wat kilometers boeken..).
Uiteindelijk was er een super aardig Limburgs gezin wat ons verhaal hoorde en ons aanbood heen te brengen. Geweldig! Dus met een oude Zafira 7 zitter zonder airco en drie krijsende kinderen richting België getuft, het maakte mij niks meer uit, ik was al lang blij en ontzettend dankbaar dat ze ons heen wouden brengen.
Bij aankomst in Tailles, waar de huurauto stond, het beste gezin 100 euro in de handen geduwd en ze nogmaals hartelijk bedankt voor hun hulp.

Afbeelding

De huurauto was een Ford Mondeo Hybrid met nog maar 1500 km op de klok, helemaal prima, als ze een Ford Ka van 15 jaar oud voor mij geregeld hadden was ik ook al blij dat ik mobiel was dus dit was natuurlijk helemaal top. Op het moment dat we de koffers in de Mondeo geflikkerd hadden en de navigatie huiswaard ingesteld hadden kregen we een telefoontje van één van de jongens die ook mee was naar de ring; "Kist ûs ek ophelje? Myn MX5 is ek stikken" :lol: Dus de Mondeo maar weer richting de Duitse Eifel gestuurd. Die jongen bleek door dezelfde berger afgesleept te zijn, die man vond het maar wat grappig.

In het kader 'nu we er toch zijn' toch weer even bij de Ring gekeken.

Afbeelding

Enfin. Huurauto is weer ingeleverd en ik wacht rustig af wanneer de BMW weer terug is in Nederland. En dan? Geen idee. Denk dat ik nu de 320i maar als eerste slopen ga ipv. de 328i.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Zed240 » 26 jul 2019, 13:41

Als er iets mis gaat, gaat ook alles mis. Weinig genoten in zo'n weekend denk ik. Wel lid van de ANWB aangezien er een huurauto en taxi geregeld kon worden?

Gebruikersavatar
Vanos
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
Auto: BMW 325i

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Vanos » 26 jul 2019, 15:44

Balen, was het een open diff, of een sper?

Gelukkig zijn nare ervaringen altijd leuker om na te vertellen :tooth:

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door RJL86 » 29 jul 2019, 12:37

Balen man! Dat is ook een van de redenen dat ik niet de Ring op durf haha. Altijd bang dat er iets mis gaat.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Eeuwe » 29 jul 2019, 20:05

Bedankt allen!

Ik had inderdaad een module voor pechhulp in het buitenland via mijn verzekeringsmij, per toeval een paar maand aangezet omdat ik een leuke dame aan de telefoon had van de verzmij die het mij voor een paar tientjes per jaar aanbood. Gewoon omdat het een leuk gesprek was, het eigenlijk niks kostte en wel vaker in het buitenland ben en wel eens gedacht heb ‘wat als’. Net goed dus. Had de dame nog gewaarschuwd “een paar tientjes?! Het gaat wel om een auto van 27 jaar oud” maar blijkbaar maakte dat niks uit. Dat hebben ze mooi verkeerd ingeschat denk ik :lol:

Was nog het oude open diff in een 168 huis, die wel eens vaker stuk gaan na een poosje ‘bovengemiddeld intensief gebruik’ :D


Inmiddels staat de auto weer in NL. Donderdag al afgeleverd bij een bevriende garagist. Hoewel de reparatiekosten gewoon voor eigen rekening zijn wou een expert van de verzekeringsmij nog wel even langskomen, ik vermoed omdat dat ze schade ipv. pech genoteerd hebben. Toen deze beste man afgelopen vrijdag (vanuit Brabant, lolwhud) toen ook langs kwam had ‘ie na vijf minuten ook letterlijk tegen de garagehouder “wat doe ik hier eigenlijk” gemompeld :lol:

Van ‘t weekend de auto op de ambu opgehaald en thuis ergens in een hoekje neergezet. Over een paar week/maand maar een begin maken aan wat sloopwerk.

Afbeelding

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Crookie » 29 jul 2019, 22:16

Welk chassis ga je gebruiken om de 2.8 in te bouwen?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Knot » 29 jul 2019, 22:28

Lekker avontuurtje zeg... maar die taxi's, ongekend... kan je die 100 piek die je ze gegeven hebt nog wel declareren?

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Eeuwe » 30 jul 2019, 10:55

Crookie schreef: 29 jul 2019, 22:16 Welk chassis ga je gebruiken om de 2.8 in te bouwen?
De 18-NJ-LV sowieso. Om een stukje emotie (hier begon het ooit mee), maar ook rationeel gezien de beste keuze. De plussen en de minnen van deze auto:

- de achterschade die er van begin af aan op zit
- geen originele Nederlander
- optisch opzich niet een mooie auto, maar wel te redden en al een heel stuk beter dan de 328i

+ bouwjaar 1992, dus geen katalysator nodig en APK stelt niks voor
+ keihard! Klein plekje maar in basis is een ‘92er E36 ook gewoon veel beter qua roestpreventie
+ schuifdak :hot:
+ subframe reinforcement al gehad
+ 330 remmen, BC Racing schroefset, onderstel volledig in de PU, gewoon een snaarstrakke auto om mee te rijden (en racen)

Heb ‘m in de loop naar mijn smaak opgebouwd dus dat speelt ook zeker wel mee. Lijstje van de andere auto:

- chissis is een brosse gatenkaas, vorige eigenaar had laatste 6 APK’s ook al ieder jaar laswerk
- carrosserie is kut, is met de roller geverft en door ieder stukje plaatwerk komt roest doorheen
- wel voorzien van een schroefset, maar het merk is mij onbekend. Geen blijver iig
- schadeverleden welke niet mooi hersteld is, zo verschilt bijvoorbeeld het caster van LV en RV
- Ori NL, maar NAP onlogisch
- Op hoge snelheden rijd ‘ie als een natte krant door z’n gare onderstel/rubbers. Echt een drama. Laatst 240 km/u aangetikt maar toen danste de auto (met stuur recht) al harder van de linkerbaan naar de rechterbaan dan een gemiddeld concert van de Snollebollekes

+ de goede motor en sper hangen er al in (hoewel de motor toch gedemonteerd moet worden voor revisie)
+ kooi zit er ook al in, overzetten is nogal een klusje
+ auto heeft Clima, hoewel die het niet doet opzich wel een fijne optie om te hebben
+ subframe reinforcement ook al gehad
+ zit een hydrorem in maar daar hecht ik niet zo zeer waarde aan

Dus al met al is overzetten naar de ‘92er gewoon de beste keuze.
Knot schreef: 29 jul 2019, 22:28 Lekker avontuurtje zeg... maar die taxi's, ongekend... kan je die 100 piek die je ze gegeven hebt nog wel declareren?
Ja dat was wel even een avontuur. Kan er gelukkig wel om lachen.
Ik denk het niet. Heb het ook niet geprobeerd om eerlijk te wezen. Ze zullen wel een betaalbewijs (zoals bonnetje) zien willen en dat begrijp ik ook wel, zullen een hoop mensen zijn die anders te veel declareren gaan.

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Crookie » 30 jul 2019, 12:00

‘t zal even wat werk zijn maar fijn om met een schone lei te beginnen straks.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Eeuwe » 04 sep 2019, 17:58

Afgelopen zondag zou ik met de 328i mee doen met een driftcursus van Driftsport.nl. Had al een paar week niet naar deze auto omgekeken, maar het was starten en lopen zondagochtend. Helemaal top. Thermoskan koffie mee en gas op de krukas richting Lelystad.

Afbeelding

Leuke ochtend gehad aldaar, toch wel weer veel geleerd, zeker een aanrader. Ook de instructeur een paar keer laten rijden in de auto (laatste foto), omdat ik het ook interessant vind om te zien wat een 'professional' met dezelfde auto kan doen.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had nog een E36 onderdeel gescored in de kop van Noord-Holland, dus vanuit Lelystad hierheen gereden. Vanuit hier weer richting huis, maar omdat ik vrij vroeg was en ik wist dat mijn vriendin meedeed in een hardloopwedstrijd in de buurt van Sneek (lag aan de route), dacht ik 'ach ik rij wel even aan om haar aan te moedigen'. De dagteller tikte ruim 300 km tot zover probleemloos aan. Inderdaad, tot zover, want toen ik het desbetreffende dorp over een drempel (met 10 km/u) binnen reed, zei iets in het voortrein 'knak' en wou de auto niet meer rollen. Fraai. Wiel er scheef onder, een snelle blik onder de motorkap liet mij zien dat het toplager in tweeën was (domme pech want had die dag al meerdere malen hoge snelheden gereden). Ben de laatste 60 km met m'n vriendin meegereden naar huis en heb later op de avond met de ambulance de 328i opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Heb gisteren de auto even vlug opgekrikt om de schade te bekijken. Mijzelf voorgenomen dat als het een easy fix zou zijn, ik 'm wel weer zou maken, maar helaas was het schroefdraad van de demper ook beschadigd. Iets meer schade dan ik verwacht had, maar had er ook geen zin meer in, dus naast de 320i geparkeerd en het kenteken geschorst. Rijp voor de sloop, hoofdstuk afgesloten.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Walter » 04 sep 2019, 18:34

.
Laatst gewijzigd door Walter op 16 mei 2020, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lindsay155
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 okt 2018, 18:36
Auto: Alfa 155 2.0 16V EVO ST2+
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Lindsay155 » 04 sep 2019, 18:56

Hoi Eeuwe :mrgreen:

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door RJL86 » 04 sep 2019, 19:13

Walter schreef: 04 sep 2019, 18:34 Haha, altijd dat laatste stukje baan nog even meedriften. Maar wat zit er in de auto dat 'ie zo'n herrie maakt met een lastwissel?

Die toplager idd domme pech, maar dat 'ie kapot gaat bij 10km/h is wel fijn, op hoge snelheid was dat toch wel minder geweest.. :blackeye:
Haha die herrie viel me ook al op. Ligt er iets los in de kofferbak?

Wel zonde dat ie nu echt kapot is.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4532
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Eeuwe » 04 sep 2019, 20:11

Lindsay155 schreef: 04 sep 2019, 18:56 Hoi Eeuwe :mrgreen:
HALLO LINDSAY :popcorn:
Walter schreef: 04 sep 2019, 18:34 Haha, altijd dat laatste stukje baan nog even meedriften. Maar wat zit er in de auto dat 'ie zo'n herrie maakt met een lastwissel?

Die toplager idd domme pech, maar dat 'ie kapot gaat bij 10km/h is wel fijn, op hoge snelheid was dat toch wel minder geweest.. :blackeye:
Haha, stiekem even hè :whistle: ik had twee extra wielen, een krik en een kruissleutel mee. Die bungelden wat door de auto heen. Had ik eigenlijk even wat netter op moeten bergen :bag:
RJL86 schreef: 04 sep 2019, 19:13 Wel zonde dat ie nu echt kapot is.
Ja, had ook liever dat ‘ie het nog even langer vol hield. Dan had ik er as. oktober nog een driftdagje op Emmercompascuum mee gereden, en dan was het wel echt over en uit geweest. Maar het is niet anders, aanstaande periode lekker van twee één E36 naar wens bouwen en dan kijken we volgend jaar wel weer.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door indobesar » 04 sep 2019, 22:33

Mooi filmpje, gaat lekker.

Neem je de hele winter om te sleutelen?
Juist in de herst/winter is het vaak heerlijk glijden.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: eBoonstra - E36 320i QP & E36 328i QP

Bericht door Jan-Willem » 05 sep 2019, 09:05

Blijft leuk spul een E36!

Maar waarom de EWS uit laten schrijven?
Dat is nog makkelijker aansluiten dan een auto radio en dan heb je direct een goede startonderbreker.

Chipje van de sleutel zou je over kunnen zetten, zodat alles origineel werkt.

Met een M50B25 inlaat gaat die wel te arm lopen bovenin, de ecu kan dat origineel net goed genoeg bij regelen.
Dus een "M52B25 inlaat mapping" is wel aan te raden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Hitz, Marc Sierra, Mathijs46, Ti-Tourist (Erik) en 240 gasten