Eeuwe's E36 QP Clubsport avonturen

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 6/3: BC Racing schroefset]

Bericht door Crookie » 06 mar 2019, 13:07

Die uitlijner heeft een goede klant aan jou :P

Kloppen aan de voorkant kan evt liggen aan het terugplaatsen van de stabi-link in de verkeerde stand. Dus gewrichtje niet in de neutrale stand. Bij het verlagen van de auto zit dat koppelstangentje al snel aan z’n eindslag en gaat kloppen.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 6/3: BC Racing schroefset]

Bericht door Eeuwe » 07 mar 2019, 09:19

Crookie schreef: 06 mar 2019, 13:07 Die uitlijner heeft een goede klant aan jou :P

Kloppen aan de voorkant kan evt liggen aan het terugplaatsen van de stabi-link in de verkeerde stand. Dus gewrichtje niet in de neutrale stand. Bij het verlagen van de auto zit dat koppelstangentje al snel aan z’n eindslag en gaat kloppen.
Klopt :tong:

Stabilink zit er nog niet onder, maar denk dat de huidige stabi het ook niet trekt en vermoedde al dat het geluid daar vandaan kwam. Thx voor de tip iig! Zal het nog eens dubbelchecken, mijn stabilisatorstang zelf is verstelbaar.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 6/3: BC Racing schroefset]

Bericht door MartijnGizmo » 08 mar 2019, 10:26

Die verstelbare endlinks zijn best prijzig voor wat je krijgt, terwijl standaardspul er in veel lengtes is. Zo bleek voor de verlaagde MINI cabrio van m'n vriendin een stangetje van een E46 M3 precies de juiste lengte te hebben. Was van Febi oid slechst €30 voor setje, tov €150 voor verstelbare.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door Eeuwe » 27 mar 2019, 17:12

MartijnGizmo schreef: 08 mar 2019, 10:26 Die verstelbare endlinks zijn best prijzig voor wat je krijgt, terwijl standaardspul er in veel lengtes is. Zo bleek voor de verlaagde MINI cabrio van m'n vriendin een stangetje van een E46 M3 precies de juiste lengte te hebben. Was van Febi oid slechst €30 voor setje, tov €150 voor verstelbare.
Dat viel mij ook al op, leek mij al dat dat serieus goedkoper kon. Bedankt voor de tip anyway, heb je misschien advies hoe ik de juiste lengte ontdekken kan?

Korte update omtrent de E36. Per 1 maart ben ik van werkgever veranderd en daarbij heb ik de Clio in moeten leveren. Bij mijn nieuwe werkgever ga ik voorlopig weinig kilometers maken, dus dient de E36 nu tijdelijk als daily. Opzich is het prima te doen, door de korte afstanden die ik nu rij is het brandstofverbruik alleen wel iets hoger als normaal. Het schommelt een beetje tussen de 1 op 9,2 en 1 op 9,7. Nog niet zozeer een probleem voor mij.

Afgelopen zondag lekker weer met een groep DF'ers naar de ring geweest. Wederom goed georganiseerd, sfeer was top en weer een hoop nieuwe leuke mensen ontmoet! Uiteraard zelf ook nog even een rondje ring gereden, maar toch wel wat voorzichtiger als normaal. Mijn schijven aan de voorzijde beginnen slecht te worden en daar had ik nu ook buitengewoon veel last van op de ring (vernam het in de Eifel zelf ook al). Voor mij was de pret er niet minder om; ik adoreer de Nordschleife zeker maar ken (na nog geen 10 rondjes) de baan nog te slecht om 'm tot het limiet te berijden. Bij thuiskomst waren we bijna 1100 km verder met een gemiddeld verbruik van 1 op 8,6 (prima hoor).

Afbeelding

Gisteren in alle vroegte (05:45) helaas een ree voor de auto gehad. Zag 'm een paar seconden voor de botsing uit een bosschage richting de weg rennen en door adequaat handelen de snelheid gelukkig er behoorlijk al uit weten te halen, maar een botsing was niet meer te voorkomen.

Afbeelding

Afbeelding

De ree (die bij nadere inspectie drachtig was van drie jonkies) heeft het helaas niet overleefd. Een bekende van mij (hobbyjager) heeft het kadaver netjes opgehaald.

De auto heeft na het ongeluk ietwat koelvloeistof uitgekotst, maar het koelsysteem doet het nog wel dus ik kan er nog mee rijden. Heb de schade gistermiddag (gezien het een verzekeringskwestie is) meteen nog laten taxeren. Die kwam tot mijn ene verbazing nog op een hoog bedrag uit, en tot mijn andere verbazing werd de auto ook niet total loss verklaard. Er worden alleen maar originele BMW onderdelen gebruikt en over drie week kan ik 'm ook al brengen. Ze spuiten de grille meteen even opnieuw op mijn verzoek gezien deze er door zijn extreme steenslag en roest ook niet meer mooi uit ziet. Niet dat de rest van de carrosserie een juweeltje is, maar je moet toch ergens beginnen :rolling:

Wordt vervolgd!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door ///Joost » 27 mar 2019, 17:18

[Robin-modus]

Ree-tegaaf!

[/Robin-modus]

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door MartijnGizmo » 27 mar 2019, 17:19

Wow, heavy shit. Fijn dat het toch soort-van-ok afloopt voor je!
eBoonstra schreef: 27 mar 2019, 17:12 Dat viel mij ook al op, leek mij al dat dat serieus goedkoper kon. Bedankt voor de tip anyway, heb je misschien advies hoe ik de juiste lengte ontdekken kan?
Ik kwam niet verder dan Ebay-advertenties vergelijken tot ik de juiste had. :bag:

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door vester86 » 27 mar 2019, 17:40

///Joost schreef: 27 mar 2019, 17:18 [Robin-modus]

Ree-tegaaf!

[/Robin-modus]
:lollerdelol:

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door Harrie D » 27 mar 2019, 19:06

eBoonstra schreef: 27 mar 2019, 17:12
MartijnGizmo schreef: 08 mar 2019, 10:26 Die verstelbare endlinks zijn best prijzig voor wat je krijgt, terwijl standaardspul er in veel lengtes is. Zo bleek voor de verlaagde MINI cabrio van m'n vriendin een stangetje van een E46 M3 precies de juiste lengte te hebben. Was van Febi oid slechst €30 voor setje, tov €150 voor verstelbare.
Dat viel mij ook al op, leek mij al dat dat serieus goedkoper kon. Bedankt voor de tip anyway, heb je misschien advies hoe ik de juiste lengte ontdekken kan?
Gewoon even kijken in welke positie je stabistang ongeveer moet zitten met de endlinks los, meten tot de bevestigingspunten en klaar is klara ;)
Verstelbaar is in principe wel beter, als je dat soort dingen zelf wil maken kun je hier wel eens kijken, daar heb ik ook al vaker spul besteld (zorg dat je via een high misalignment spacer op de juiste boutmaat voor je stabi/draagarm uit komt, dus bv M12 turnbuckle, M12 rod ends en M12>M8 en M12>M10 misalignment spacers)

Die ree: ach ja, als je toch verzekerd bent, heb het met m'n IS idd ook al gehad.

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door Robin » 28 mar 2019, 08:32

vester86 schreef: 27 mar 2019, 17:40
///Joost schreef: 27 mar 2019, 17:18 [Robin-modus]

Ree-tegaaf!

[/Robin-modus]
:lollerdelol:
:)
Ik las 't in onze groepsapp van die klapper met BAM-bi,
Maarja toen deed iemand daar de mooiste uitspraak:
'Zeker te hert gereden'

:lol:

Succes met het herstel Eeuwe:)

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door Vliet » 28 mar 2019, 09:54

Zag het in de app, nasty. Maar mooi dat je het vergoed krijgt. We hebben elkaar helaas niet gesproken zondag. Alleen ff gezwaaid bij vertrek. Was een mooie rit

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7995
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door MParallel » 28 mar 2019, 12:24

Blijft link daar, zeker in donker. Had veel erger kunnen aflopen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door ///Joost » 28 mar 2019, 12:32

Ik had het zelf ook eens met de E36M3, op een vroege ochtend richting Weeze. Dan rijd je ook zo door de velden/bossen/weilanden. Bij mij was het een schampbotsing, en de ree was snel weer weggesprongen. Het werd toen ook gedekt op mijn beperkt casco verzekering. Alleen de bumper moest ik even opnieuw af laten hangen, gelukkig geen blikschade.

In dit geval wel zuur dat het een drachtige ree betrof.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3280
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door Martijn M » 28 mar 2019, 13:09

///Joost schreef: 28 mar 2019, 12:32 In dit geval wel zuur dat het een drachtige ree betrof.
En dr hing nog wel een "Baby on Board" label aan.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door Eeuwe » 15 apr 2019, 14:18

Haha, bedankt allemaal! Over de schade; vanochtend de auto naar AAS Roggeveld te Roden gebracht, zij zullen de auto repareren en op mijn verzoek spuiten ze de grille en twee airducts (jaja, nieuwe mod, kom ik later op terug) ook opnieuw spuiten in de carrosseriekleur. De rest van het exterieur ziet er met zijn krassen, deuken, schade en roestige wielkasten nog steeds als een vlag op een strontschip uit, maar je moet toch ergens beginnen. Leenauto is een '17 Twingo. Met, jaja, RWD (toch een soort van gelijkwaardige leenauto) :lollerdelol: Driften wil niet, zelfs een klein spoortje trekken wil al niet. Ik kan iig droog en zonder veel inspanning van A naar B komen, maar zou 'm zelf nooit kopen.
Vliet schreef: 28 mar 2019, 09:54We hebben elkaar helaas niet gesproken zondag. Alleen ff gezwaaid bij vertrek. Was een mooie rit
Helaas niet, baalde ik best wel een beetje van! De volgende meeting zal ik nog iets meer mijn best doen om je even op de zoeken, haha.
Harrie D schreef: 27 mar 2019, 19:06
eBoonstra schreef: 27 mar 2019, 17:12
MartijnGizmo schreef: 08 mar 2019, 10:26 Die verstelbare endlinks zijn best prijzig voor wat je krijgt, terwijl standaardspul er in veel lengtes is. Zo bleek voor de verlaagde MINI cabrio van m'n vriendin een stangetje van een E46 M3 precies de juiste lengte te hebben. Was van Febi oid slechst €30 voor setje, tov €150 voor verstelbare.
Dat viel mij ook al op, leek mij al dat dat serieus goedkoper kon. Bedankt voor de tip anyway, heb je misschien advies hoe ik de juiste lengte ontdekken kan?
Gewoon even kijken in welke positie je stabistang ongeveer moet zitten met de endlinks los, meten tot de bevestigingspunten en klaar is klara ;)
Verstelbaar is in principe wel beter, als je dat soort dingen zelf wil maken kun je hier wel eens kijken, daar heb ik ook al vaker spul besteld (zorg dat je via een high misalignment spacer op de juiste boutmaat voor je stabi/draagarm uit komt, dus bv M12 turnbuckle, M12 rod ends en M12>M8 en M12>M10 misalignment spacers)

Die ree: ach ja, als je toch verzekerd bent, heb het met m'n IS idd ook al gehad.
Had inmiddels al een E36 M3 set gekocht (23 cm geloof ik), maar toen ik ze onlangs monteren wou bleken ze veel te lang te zijn. Na opmeten bleek ik 15 cm te moeten hebben :x Dus ik zoek even verder denk ik. Zelf maken zie ik niet helemaal zitten met mijn linkerhanden :tooth:


Over de E36: Afgelopen vrijdag nog even afgemaakt wat ik een paar maand geleden niet afgemaakt heb: De laatste dingetjes van een grote onderhoudsbeurt, versnellingsbakolie en benzinefilter (wat zitten die kut bij eerdere E36 joh).

Afbeelding

Afbeelding

Olie kwam er in goede staat uit. Het rook nog, zag er relatief helder uit en betrof geen ijzervijzels. Omdat de auto altijd wat 'gierde' in de tweede versnelling had ik eigenlijk niet verwacht dat het er zo nog uit zou zien. De nieuwe olie heeft het 'gieren' dan ook niet helemaal weg gehaald, maar wel een stuk verminderd. Jammer dan, dan moet ik er maar mee leren leven.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door Eeuwe » 05 mei 2019, 20:56

Kleine update tussendoor.

Schade is inmiddels keurig hersteld. Nieuw spatbord en knipperlicht, grille is op mijn verzoek helemaal opnieuw gespoten. Klein beetje kleurverschil, maar de rest van de auto heeft ook al minstens 3/4 jaar geen polijstschijf meer gezien dus in eerste instantie geen probleem. Terugweg naar huis auto aan de kook gehad maar meteen kunnen stoppen. Bleek dat ze het koelsysteem niet voldoende/goed ontlucht hadden. Dit hebben ze na een kwartiertje wachten ter plekke opgelost door de auto opnieuw te ontluchten. Keurig, foutje kan immers gebeuren.

Afbeelding

Eigenlijk niet veel te melden over de auto. Ben er sinds afgelopen update van 15 april nog twee keer mee naar het buitenland geweest en dat ging eigenlijk meer dan uitstekend. Wat mij al eerder opviel is dat ik op lange afstanden prima 1 op 11 of zuiniger halen kan, ondanks hoge kruissnelheden (korte stukjes zijn echt killing voor deze auto, 1 op 8 is dan eerder regel dan uitzondering).

Deze week komt er een leuke update aan voor de auto. Heb het al bijna een half jaar klaar liggen maar had altijd wel andere prioriteiten dus bleef dit liggen. Wordt vervolgd!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 6/3: BC Racing schroefset]

Bericht door Bert ///M3 » 07 mei 2019, 10:29

MartijnGizmo schreef: 08 mar 2019, 10:26 Die verstelbare endlinks zijn best prijzig voor wat je krijgt, terwijl standaardspul er in veel lengtes is. Zo bleek voor de verlaagde MINI cabrio van m'n vriendin een stangetje van een E46 M3 precies de juiste lengte te hebben. Was van Febi oid slechst €30 voor setje, tov €150 voor verstelbare.
De standaard stabi links breken op den duur af als je dikkere stabi's gebruikt.

Die lengte verstelling is trouwens niet om ze universeel te maken, maar als je een raceauto uitweegt dan elimineer je daarmee voorspanning op de stabi. Als je veerpoten niet op dezelfde lengte staan dan heeft je stabi voorspanning 1 kant op en is je weggedrag van links naar rechts en omgekeerd niet gelijk.'

Dit is trouwens ook 1 van de redenen dat het geen nut heeft om straat auto's uit te wegen.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 27/3: Nürgburgring & schade]

Bericht door MartijnGizmo » 08 mei 2019, 14:32

Goed punt, dat uitwegen had ik even niet aan gedacht. Toevallig zelf net instelbare droplinks van AST onder mijn auto gemonteerd (omdat de originele veel te lang zijn), en moet eerlijk zeggen dat die wel een stuk robuuster aanvoelen dan standaardspul.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 12/5: 330 remmen conversie]

Bericht door Eeuwe » 12 mei 2019, 12:44

Afgelopen weekend de E46 330d/i remmen op de vooras gemonteerd. Lag al een geruime tijd op de plank maar monteren kwam er niet echt van. Nu de oude schijven echt dun begonnen te worden toch maar even tijd voor de conversie gemaakt.

Had een poos geleden al een set DS2500 besteld, m'n eerste keer Ferodo dus ben benieuwd naar de prestaties. Verder heb ik de klauwen preventief laten reviseren. De set kwam van een Britse donor met nog geen 100.000 miles op de klok, maar je weer toch maar nooit, zo'n donor is ook al minstens 15 jaar oud. En als 't zwikje er later weer af moet heb ik er dubbel werk van. Heb de klauwen bewust niet gelakt, aangezien het exterieur van de auto ook een draak om te zien is. Vers gelakte klauwen is in mijn geval imo. als een vlag op een strontschip, als ik ooit nog zin heb aan het exterieur oplappen zijn we toch wel een paar jaar verder. Kan wel genieten van een auto die je obv. het exterieur geen kwartje zou geven maar technisch wel super vers is. De schijven zaten echt maar 2 mm onder nieuwwaarde trouwens, dus die heb ik niet vernieuwd. Kunnen later altijd nog een setje Zimmerman oid. op natuurlijk, maar dan vervang ik achter ook voor 330 remmen.

Afbeelding

Afbeelding

Installatie was een drama. Had in eerste instantie verkeerde geleiders meegekregen, kwam ik achter toen de originele remmerij al los was. Lekker dan. Snel met een andere auto naar Tynaarlo (waar de verkoper, een E46 330i gespecialiseerde demonteur, woont) gevlogen om ander geleiders op te halen. Toen de set eenmaal gemonteerd was, voorzien was van verse Kroon DOT5.1, ontlucht was etc. etc. kwamen wij er achter dat de velg niet meer paste :hammer: Dat 17" een vereiste was wist ik, maar dat de ET waarde ook nog een ding was, had niemand mij verteld of heb ik nergens eerder kunnen lezen. Van een goede vriend gelukkig een oude winterset van z'n vorige E90 325i kunnen lenen. Tussen alles door gisteren nog even wezen te zeilen op de Waddenzee dus al met al heeft de auto toch twee dagen op de brug staan te koekeloeren. Maar, het zit er op en we kunnen weer rijden (en remmen).

Afbeelding

Afbeelding

Eindoordeel; remt behoorlijk beter! Leuke upgrade voor het geld. Bij het inremmen vernam ik al een hele vooruitgang. Enige afbreuk zijn die oude Goodyear winterbanden (met dotcode uit 2009...), wat een levende hel op aarde is dat zeg. Blij dat ik gered ben maar ze gaan er zsm weer af, zo blijf ik een lange remweg houden :rolling:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 12/5: 330 remmen conversie]

Bericht door Peric » 12 mei 2019, 15:21

Mooie upgrade weer. Wanneer komt er een 2.8 in? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 12/5: 330 remmen conversie]

Bericht door Eeuwe » 12 mei 2019, 15:35

Peric schreef: 12 mei 2019, 15:21 Mooie upgrade weer. Wanneer komt er een 2.8 in? :mrgreen:
Twijfel nog, 2.8 of 3.0.. volgend jaar.. :D eerst even paar andere mods aan de auto doen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 12/5: 330 remmen conversie]

Bericht door Peric » 12 mei 2019, 15:36

:thumbup: :hangloose:

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 12/5: 330 remmen conversie]

Bericht door Crookie » 12 mei 2019, 16:51

Valt het op te lossen met een spacertje?

Leuke upgrade weer.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 12/5: 330 remmen conversie]

Bericht door Eeuwe » 15 mei 2019, 10:33

Crookie schreef: 12 mei 2019, 16:51 Valt het op te lossen met een spacertje?

Leuke upgrade weer.
Bedankt! Valt opzich wel op te lossen met een spacertje. Maar ben misschien ook wel eens aan andere velgen toe :D nog even over nadenken, is al wat op m’n pad gekomen.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 9/6: welkom E36 328i Coupé]

Bericht door Eeuwe » 09 jun 2019, 14:58

Hola! Maandje verder, paar updates rijker.

Over de 320i eigenlijk niet heel veel te vertellen. Ben inmiddels een peer setjes velgen rijker, was een set nodig ivm. de grotere remmen. Maar had keuzestress dus heb vijf setjes uit de buurt opgekocht (had er ook nog niet genoeg). Garage en kelder puilen uit dus er belanden straks weer een paar setjes op marktplaats.
Het duurde even maar m'n achterbanden zijn nu echt bijna versleten. Heb inmiddels een setje nieuwe Michelin Pilot Sport 4 (what else?) besteld, deze komen op de velgen welke nu ook op de vooras zitten.


Valt niet echt mee met open diff..



Op Hemelvaart (30 mei) een sessie vrij rijden meegepikt. Niet noemenswaardig, het was smoordruk, baan was vrij vochtig en heb door de drukte 5 seconden trager dan mijn PR gereden. En ik haat Civic's icm. circuit nog meer dan dat ik die combinatie al haatte. Wat een verschrikkelijk kutvolk is dat zeg. Heb op den duur bijna een hele ronde achter een Civic gezeten die mij, ondanks blauwe vlag, niet in liet halen. Op 't rechte stuk had ik de ruimte, maar miste ik (zoals altijd met deze auto) vermogen om 'm in te halen. Zucht. De halve ronde die volgde met frustratie driekwartgas achter de Civic gezeten totdat deze stumper van de baan afstuiterde (kostelijk!). Ook slecht van de organisatie dat ze na herhaaldelijk blauwe vlag negeren zo'n rijder niet de halt toezeggen. Maargoed, RSZ, 'nuff said. If you pay peanuts, you get monkeys.

Afbeelding

Afbeelding

De auto heeft (afgezien van de roestige wielkastranden) één plekje roest op de carrosserie, te weten bij de linker draagarm achter. Dat wist ik, maar toen ik de auto onlangs op de brug zette viel mij op dat 't toch wel steeds wat groter wordt. Dat wil ik eerdaags dan toch even aan laten pakken, easy fix gezien het toch maar één plekje is.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn stuurpomp wordt ook alsmaar minder. Had onlangs een andere gekocht maar die bleek niet te passen. Het model pulley was al heel anders, die zijn wel uitwisselbaar maar ook de pomp zelf had een andere vorm en ook was de ophanging anders. Lekker dan. Zal wel van een later modeljaar zijn.

Kort lijstje wat ik op korte termijn nog aan de 320i vóór m'n vakantie doen ga:
[ ] 2x nieuwe PS4 laten monteren (staat ingepland)
[ ] Bobine vernieuwen (ligt al klaar, moet alleen even uitzoeken welke stuk is)
[ ] Claxon fixen (draadje opnieuw solderen)
[ ] Stuurpomp vernieuwen
[ ] Bovengenoemd roestplekje laten behandelen

Ander nieuws; ben een E36 328i Coupé Executive uit 1996 rijker. Auto was al 6 jaar in bezit van een bekende van mij (woont in een dorp naast mij ouderlijk dorp), hij heeft de auto in de loop der tijd van helemaal origineel omgebouwd naar trackday-auto. Hij heeft echter meerdere hobby-voertuigen en kwam al een poos niet meer aan deze auto toe. Heb al een ruime tijd een oog op deze auto maar hij wou de auto nog even aanhouden tot eind dit jaar. Kortgeleden kreeg ik een appje van 'm waarin hij aangaf de auto toch maar weg te doen aangezien hij dit jaar nog geen 100 km gereden had met de auto. Nog geen 30 seconden later formeel de auto gekocht. :tooth:

Afbeelding

Wat is het? Qua carrosserie/chassis echt een sjomp. De auto is een paar jaar geleden overgerold in.. eh ja.. ik noem het maar nardo grey, dan lijkt het tenminste nog wat. Overal komt roest onderdoor, iedere APK in het verleden is er wel wat aan gelast, en het einde is nog niet in gezicht. Auto heeft ooit ook schade gehad en is niet mooi hersteld (caster aan de voorzijde is bvb. assymetrisch). Kortom, helemaal kut, echte sloper. Maarrr, wat ik veel mooier vind is een super frisse M52B28, de 328i/M3 handbak, het differentieel (3,15) wat voorzien is van een (25%) platensper en een knetter degelijke rolkooi :D

Afbeelding

Afbeelding

Wat ga ik er mee doen? Weet ik nog niet. Dat het geen blijvertje is, ben ik al over uit. In eerste instantie ging het mij om de sper en kooi omdat ik het plan had om een M54B30 in de 18-NJ-LV te hangen. Maar de motor is zó top, het gaat mij later spijten als ik 'm verkoop. Hij loopt écht super hard! Heb vaker 328i's gereden maar deze is echt los. Een vriend van mij die ooit ook een 328i gehad heeft geloofde mij niet eens toen ik vertelde dat deze motor niet getuned is (zelfs de M50 inlaatmod heeft 'ie niet). Twijfel twijfel.. Nog maar even een paar nachtjes over slapen.

Nog amper een half uur in het bezit en meteen even testen á la Eeuwe:


Groetjes!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: eBoonstra - E36 320i Coupé [Upd 9/6: welkom E36 328i Coupé]

Bericht door Peric » 09 jun 2019, 15:11

Gewoon die 2.8 erin en vlammen. Je hebt 'm nu staan. 3-liter kan altijd nog.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], bleu_dust, Bokkepoot, Godspeed, GRzep, liquidpopcorn, nielsdf en 98 gasten