Spikee’s EVO uit Japan

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 15 jun 2018, 10:40

Mocht ik het ooit nog eens gaan doen dan denk ik dat ik het allemaal zelf doe. zo een inspectie in Japan stelt niet zoveel voor, shipping wordt toch door je agent afgehandeld en invoeren (zeker in de uk) is vrij simpel. Zo een import bedrijf heeft andere belangen dan jij. Indien door twee weken langer te wachten hun hier weer x euro kunnen besparen dan is dat voordelig voor hun. Voor mij als koper zou 100 euro extra bijvoorbeeld een worst wezen als dat betekend dat je 2-4 weken bespaart.

Het hele process van ophalen bij de haven tot inspectie tot MOT is heel erg langzaam gegaan in mijn mening. De auto is gearriveerd in Southampton de 2e van mei. Rond de 8e is deze gearriveerd bij torque gt. Ergens twee weken later is de inspectie geweest wat neerkomt op het checken van basis dingen en mogelijk accu / vloeistoffen veranderen. Vanaf dat moment heeft alles 3 weken stilgestaan vanwege hun probleem met hun MOT station. Dat had allemaal wel wat sneller gekund. Maarja het zij zo...

Hun hebben te veel aanvraag en te weinig plaats en personeel om voor een vlotte doorstroom te zorgen

Nu wachten op het papierwerk vanuit de overheid. Normaal duurt dit een week maar voor andere auto's zijn ze al twee weken aan het wachten. Vandaar de ruime tijdlijn om zo teleurstelling te voorkomen.

Hier nog wat foto's van tijdens de inspectie:
https://photos.app.goo.gl/4ZNspo9sc8uMPq7M8
Blijkbaar heeft de auto ook een cusco? chassis brace
https://photos.app.goo.gl/Q7CJjfgxiGcYmEGd7
Het is bijna zonde om hier dinitrol op te doen; Het liefste wil je dat gewoon goed spuiten met een 2k lak etc... maar dat gaat em nu niet worden. Mogelijk in de toekomst.

https://photos.app.goo.gl/pDMLzpqrYbccDkxJ7
https://photos.app.goo.gl/jkkFmB8XDWbfkdSX8
https://photos.app.goo.gl/KZ2R9qKmmzwXU63L6

een aantal weken geleden heb ik ook mijn goedkope 30 euro vortex generator gespoten in de kleur van de auto met 2k pu lak. Het is best goed gelukt buiten de paar stofdeeltjes hier en daar. Dat kan je toch niet voorkomen zonder een spuitcabine. in het begin was de lak wat rubber achting maar na het volledig harden is dit keihard. Als je met je nagel er in probeert te krassen dan gebeurt er niets.
https://photos.app.goo.gl/N8uu6HAhAN2C5bV57

Natuurlijk was dit duurder in materiaal dan gewoon een gespoten vortex generator te kopen maar het ging om het leerproces en niet puur om het eindresultaat. Al mag dat er best zijn , je moet alleen niet al te kritisch kijken :P

Adwo
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Adwo » 18 jun 2018, 06:00

Als je de auto niet stalt en er in de winter mee rijdt zou ik hem als de sodemieter in de Dinitrol zetten..

Mijn Evo 6 RS heeft altijd binnengestaan en was met nu 70.000 km nog erg netjes. Maar er zat toch al roest hier en daar, vooral de buitenkant van de benzinetank. Ik ben al wel 3 jaar bezig om de onderkant helemaal kaal te maken, dat is echt veel werk als je het netjes wilt doen. Vervolgens 3 andere auto’s kopen helpt ookniet echt qua tijdslijnen..

Veel plezier met je auto!

Adwo

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 18 jun 2018, 20:22

Bedankt voor de reactie. Top zn evo 6 rs dat moet ook leuk speelgoed zijn!

Ik ben persoonlijk meer fan van het netjes kaal te maken en met goede 2k lak te spuiten maarja dat is ook geen klusje wat je 123 doet zonder spuitcabine of een brug. Het gaat hem inderdaad dinitrol worden en ik ga de holle ruimtes behandelen met wax. Ik wil hem in top staat krijgen en houden.

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 29 jun 2018, 22:36

Hij is klaar :) :) :)

Ik stuurde vandaag toevallig een email (want jah ongeduldig) of het papierwerk klaar was ... en deze was vanmorgen binnengekomen!

Dus ik heb meteen de auto verzekerd, vliegticket geboekt en de ferry gereserveerd. Aanstaande donderdag kan ik mijn langverwachte speeltje eindelijk in ontvangst nemen!

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Jeffrey026 » 30 jun 2018, 16:08

spikee schreef: 29 jun 2018, 22:36 Hij is klaar :) :) :)

Ik stuurde vandaag toevallig een email (want jah ongeduldig) of het papierwerk klaar was ... en deze was vanmorgen binnengekomen!

Dus ik heb meteen de auto verzekerd, vliegticket geboekt en de ferry gereserveerd. Aanstaande donderdag kan ik mijn langverwachte speeltje eindelijk in ontvangst nemen!
we lezen het verslag wel :lezen: veel plezier :df:

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Andry » 02 jul 2018, 14:34

Goede keuze om voor een JDM E8 te gaan! De enige echte Evo 8, daar waar de EU/US spec Evo 8 het Evo label eerlijk gezegd niet waard zijn. Een proefrit die ik destijds heb gemaakt in een standaard EU spec Evo 8 was een hele grote teleurstelling. Zitten er Recaro's in met de hoge zijwangen of lage?

Wat ik absoluut kan aanraden is de ACD ecu upgrade. Ik heb een Ralliart K1 ACD ecu en de auto is in het nat/sneeuw veel beter voorspelbaar. In het algemeen nog minder onderstuur, snellere reactie van het chassis op stuurbewegingen en een meer rwd karakter ondanks dat de koppelverdeling v/a standaard blijft.

De standaard remblokken en schijven zullen het niet lang uithouden bij stevig gebruik: Performance Friction kan ik aanbevelen.

Een setje Proflex / Reiger / Öhlins schokdempers doet ook wonderen. De Öhlins R&T set is erg goed en prima betaalbaar.

Contoleer als extra wel alle armen van de achterwielophanging:
De bus die erin zit is van gewoon koolstofstaal. Na verloop van tijd gaat deze oxideren = uitzetten. Omdat de bus niet kan uitzetten breekt het aluminium rondom de bus van de geleide-arm (spontaan). Een bekende kwaal en heel wat Evo's zijn hierdoor al afgeschreven.

Alvast veel plezier met de Evo!

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 02 jul 2018, 22:41

Bedankt voor de tips!

Momenteel zit er een Tein Flex Z coilover kit onder, hier heb ik wel goede verhalen over gehoord. Hoe dit vergelijkt met Ohlins o.d. ik heb geen idee. Ik ga eerst eens wennen aan de auto en mijn rijvaardigheid bijspijkeren voordat ik dat soort aanpassingen ga doen.

Over die AYC upgrade heb ik wel eens gehoord, ik heb net ook gezien dat je deze rom online kan downloaden en zelf kan flashen. Ik heb namelijk een evoscan kabel die dit kan :).

Betreffende de stoel, ik heb geen idee daarom plaats ik maar een plaatje. Is de een beter dan de ander?
https://prnt.sc/k1riam

Zodra ik hem heb staan zal ik die punten zeker controleren. Er is al een inspectie gedaan door de importeur maar het schaad nooit om het extra te controleren.

Bedankt voor de reactie en de tips! nog enkele nachtjes wachten ...

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Andry » 02 jul 2018, 23:28

spikee schreef: 02 jul 2018, 22:41 Bedankt voor de tips!

Momenteel zit er een Tein Flex Z coilover kit onder, hier heb ik wel goede verhalen over gehoord. Hoe dit vergelijkt met Ohlins o.d. ik heb geen idee. Ik ga eerst eens wennen aan de auto en mijn rijvaardigheid bijspijkeren voordat ik dat soort aanpassingen ga doen.

Over die AYC upgrade heb ik wel eens gehoord, ik heb net ook gezien dat je deze rom online kan downloaden en zelf kan flashen. Ik heb namelijk een evoscan kabel die dit kan :).

Betreffende de stoel, ik heb geen idee daarom plaats ik maar een plaatje. Is de een beter dan de ander?
https://prnt.sc/k1riam

Zodra ik hem heb staan zal ik die punten zeker controleren. Er is al een inspectie gedaan door de importeur maar het schaad nooit om het extra te controleren.

Bedankt voor de reactie en de tips! nog enkele nachtjes wachten ...
Dat is de Recaro met hoge wang, prima. In de EU/US spec zit standaard een Recaro met lage wang (vanwege de instap) en die bied, ook al op straat, veel te weinig zijdelingse steun. Hier is een lage wang te zien: https://www.evolutionm.net/forums/evo-h ... ckets.html

Waar je ook nog extra op kan letten: als de accu ooit eens heeft gelekt is de kans groot dat het accuzuur in de onderliggende chassiskoker is gelopen wat in een groot deel van de koker ellende kan veroorzaken.

Een goede upgrade is om de OEM rubbers van het schakelmechanisme te vervangen door Ralliart rubbers. Je gaat van Shore 30 naar Shore 90, veel stuggere rubbers en veel direkter schakelen. En de schakelrubbers op de bak vervangen door kogellagers geeft ook een enorme verbetering.

Maar goed, eerst maar eens gaan rijden :df:

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 07 jul 2018, 23:22

En dan is het zo ver. Op 5 Juli 2018 om 6 uur in de morgen moeten opstaan,
snel een boterham smeren en de trein richting Schiphol nemen. Tijdens twee en een half uren durende treinrit
begin je toch weer eens over alles na te denken. Het heeft allemaal heel lang geduurd en dat heeft wel
wat effect gehad op mijn enthousiasme voor de auto.

Je gaat jezelf nog eens afvragen of de auto gaat voldoen aan je verwachtingen,
je hebt immers nog nooit in een vergelijkbare auto gereden. En het hele right hand drive verhaal,
klopt het wat anderen zeggen dat je daar eigenlijk niks van merkt of gaat het super onpraktisch zijn.
Nu had ik van je voren al een camera gekocht die ik linksvoor zou plaatsen
en een auto dimming achterspiegel met een klein scherm er in om zo goed te "zien" wat er linksvoor gebeurt.
Maar of dat nodig gaat zijn of gaat helpen ...

Eenmaal aangekomen in Schiphol airport ben ik snel naar de bagagecontrole gegaan. Als bagage had
ik onder andere een gevarendriehoek bij me, een reflecterend hesje, pasjes etc... en ik vroeg me af
of ze moeilijk gingen doen over de gevarendriehoek, er zitten immers 4 stalen pinnen in.

En jah hoor ... mijn tas werd er meteen uitgepikt. Ik had al een heel verhaal klaar om de security te overtuigen
van mijn goede bedoelingen maar dat was niet eens nodig. Ze vroegen om de tas open te maken en ze wouden
graag weten wat er in het rode plastic doosje zat. Ik vertelde wat het was en ze keken er even naar en alles was goed.
Ik kon mijn spullen pakken en rustig doorlopen.

Ik was al rustig naar de gate gelopen en had plaatsgenomen in een van de stoelen om te wachten tot de gate open ging.
Toevallig keek ik nog eens naar mijn email en ik zag dat Darren van Torque GT aanbood om mij op te komen halen bij
het vliegveld. Dat was mooi meegenomen! Dat bespaarde mij op zijn minst anderhalf uur aan UK openbaar vervoer en
een hoop gedoe. Top service.

En... even in het vliegtuig stappen
Afbeelding
De anderhalf uur durende vlucht was zo voorbij.

Het Exeter vliegveld voelt aan alsof een boer die toevallig een landingsbaan had zich
bedacht om ook internationale vluchten te laten landen. Veel meer dan een landingsbaan
en een grootte schuur is het niet. Na een belletje heen en weer en eventjes wachten kwam
daar Darren aan om mij op te halen.

Eenmaal aangekomen bij Torque GT zag ik daar mijn evo staan. Hij ziet er als nieuw uit. Je moet echt heel kritisch
van kortbij kijken om imperfecties in de lak te vinden. Hij ziet er echt goed uit voor een auto van 15 jaar oud.
Ik heb de auto nog bekeken van alle kanten en het zag er goed uit.

Auto bij Torque GT:
(TODO; torque gt heeft veel betere foto's)

Daarna heeft Darren mij nog een rondleiding gegeven van Torque GT. Die hebben echt leuke (zeldzame) speeltjes staan.
Even een korte sommering:
- Nieuwe audi rs6 van de baas
- Rx7 veilside edition (zie tokyo drift)
- 3-4 normale Rx7's
- Nissan Skyline R34 GTR Nismo 400 met 25k km. In nieuwstaat
- Honda NSX met 10k km op de teller. In nieuwstaat
- 3 van de 37 Subaru Impreza Wrx Sti Ra (nogwat). In nieuwstaat
- Datsun 260? volledig gerestaureerd
- Mitsubishi evo 9; was net binnen voor een klant
- Mitsubishi evo 7; was net binnen voor een klant
- Mitsubishi evo TME; van torque gt zelf; gerestaureerd; in top staat; 25k km ofzo
- Toyota supra
en nog veel meer speeltjes. Hun gemiddelde auto is wel van een flink hogere prijsklasse dan de mijne :whistle:
Maar hun waren ook onder de indruk dat ik zn goed exemplaar voor dat geld heb gekregen.

Na de rondleiding zijn we weer naar mijn evo gelopen. Alle in's en out's werden werden verteld.
Alle minpuntjes werden aangewezen (o.a. twee kleine krassen die met een lak stift waren bijgewerkt door de vorige eigenaar).
Toen zijn we naar binnen gegaan en is al het papierwerk doorgenomen en ingevuld en toen was het langzaam aan tijd om te vertrekken.

Ik heb mijn spullen geïnstalleerd in de auto en toen was het tijd om de auto te starten en te vertrekken. Ik was nog
een beetje zenuwachtig over hoe dat zou gaan maar dat was snel voorbij. Torque Gt zit in een min of meer omgebouwde boerderij. En de weggetjes die daar naartoe gaan zijn heel smal en daar pas maar een auto door. Meteen na de eerste 10 meter had ik een tegenligger. Ik moest 10 meter bergop in de achteruit rijden... :hmmm:

Foto bij het tankstation:
Afbeelding

het ging allemaal prima. De koppeling voelt heel normaal aan. Grijpt goed aan en is ook heel goed controleerbaar.
En het vermogen ? daar merk je eigenlijk niet zo veel van als je langzaam / normaal rijd. De vering is stugger dan een
normale auto maar ik vind het reuze meevallen. En het stuurgevoel is heel direct. Je krijgt meteen veel vertrouwen in de auto, het voelt allemaal heel natuurlijk aan. Mijn vuist past met gemak in de knalpijp maar luid is de auto niet. Geen idee hoe HKS dat voor elkaar heeft gekregen maar het werkt wel :thumbup: Toen de auto eenmaal warm was eens rustig richting het 3k+ toerengebied gegaan en dan hoor je de turbo ineens spoolen met een machtig geluid en acceleratie als resultaat :love: . Het onderstel / de auto kan het vermogen goed hebben. Op geen enkel moment voelt het aan als te veel of oncontroleerbaar.

Nu heb ik zoveel getypt dat ik niet zoveel zin heb. Dus de rest houd ik maar kort.

Route die ik moest afleggen:
Afbeelding

Auto op de boot:
Afbeelding

Nog een leukigheid toen ik op de A303 was kwam er een Mclaren 620(ofzo) lemans 24 editie en een Noble m12 (of dergelijk) langs en
die toeterde naar mij met een "Nice car" idee er achter. Dat had ik totaal niet verwacht :hosanna:
In de UK rijden wel wat leukere autos rond dan in de meeste Europese landen. Op de route bij ik veel leuke autos tegengekomen.

En over het hele LHD RHD verhaal. Als je eenmaal een uur in beide hebt gereden dan maakt dat niks uit. Het gaat allemaal prima en is niet vervelend of wat dan ook. In veel gevallen zelfs heel fijn.

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 07 jul 2018, 23:46

Vandaag heb ik ook van alles gedaan. Ik had mud flaps besteld via het mlr forum omdat ik het ook wel leuk vond uitzien maar ook omdat ik de lak wil beschermen.

Krikje er onder:
Afbeelding

De wielmoeren wilden niet loskomen. Na wat gekloot met wd40 maar eens een stijgerpijp gepakt en toen kwam het wel los.
Als je hiermee langs de weg had gestaan dan ... :wtf:

Er zat aardig wat oxidatie op het montagevlak van het wiel. Dit heb ik dus meteen verbeterd:
[links = na; rechts = voor]
Afbeelding

Bij de wielnaaf of hoe dat ook heet was hetzelfde geval.
Dat heb ik meteen ook opgelost. Nu is het slechts oppervlakte oxidatie en geen "losse stukjes" meer.
Afbeelding

De backlight van het brandstofniveau en van het koelvloeistof temp meter werkte niet. Dus meteen maar
de teller losgehaald om het probleem te zoeken.
Afbeelding

En hij mist wat lampjes ...
Afbeelding

Meteen maar de ecu uitgelezen maar daar stond niks van errors in.
Een van deze dagen de lampjes een bestellen / vervangen en dan gaan met de banaan.

Todo lijst:
- Lampjes fixen
- Vortex generator plaatsen
- Defecte boost gage verwijderen
- Japanse navi unit vervangen door android 2din

En het aller belangrijkste ... rijden en genieten

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door ///Joost » 08 jul 2018, 07:34

Gaaf verhaal om te lezen, man. Prachtige wagen en blijf de updates plaatsen!

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Sander-E46 » 08 jul 2018, 12:51

EVO's blijven gaaf, leuk dat je hem nu (eindelijk) in bezit hebt!
Lampjes die missen, missen vaak niet zonder reden...

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 08 jul 2018, 13:57

Sander-E46 schreef: 08 jul 2018, 12:51 EVO's blijven gaaf, leuk dat je hem nu (eindelijk) in bezit hebt!
Lampjes die missen, missen vaak niet zonder reden...
Het betreft achtergrondverlichting en niet een van de veiligheidssystemen. Geen paniek dus :)
abs, ayc, srs, acd, laag oliepijl, motor storing etc doen het allemaal.

Na wat tape gehaald te hebben bij de Gamma zit de vortex generator er nu ook op.
Afbeelding

De rubber buitenmantel van de antenna is gebroken dus ik heb een nieuwe besteld.
Een van deze dagen eens naar nieuwe lampjes halen bij de mitsubishi dealer.
Laatst gewijzigd door spikee op 08 jul 2018, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Sander-E46 » 08 jul 2018, 13:57

OW gelukkig, het genieten kan beginnen nu!

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3866
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Emiel » 08 jul 2018, 17:15

Veel plezier! Gas erop ;)

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 08 jul 2018, 21:19

Heeft iemand ervaring met het volgende?
Ik heb Engelse MOT en op mijn koplamp heb ik een sticker zitten zodat mijn RHD koplampen mensen niet verblinden.

Als ik nu de auto ga invoeren bij de RDW dan doe ik dit zonder keuringsafspraak immers de Engelse MOT wordt overgenomen.
Nu de vraag gaan ze moeilijk doen over de sticker op mijn koplamp / gaan ze de verlichting controleren of wordt puur het papierwerk na nagekeken en gaan met de banaan ?

Ik kom nog met regelmaat in Engeland dus als het kan dan behoud ik de koplampen zo.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door ///Joost » 08 jul 2018, 22:28

Ik weet het niet zeker, maar ik kan me indenken dat het RDW hiermee niet akkoord gaat, want je lichtbeeld is immers compleet anders. De sticker is alleen een noodoplossing om tegenliggers niet te verblinden. Het maakt niet in een keer een "Nederlands" lichtbeeld van je RHD lenzen met de juiste cut-offs e.d..

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Mark W. Scholten » 09 jul 2018, 11:42

Mooi verslag :thumbup:

Ivm de lampen: bij mijn Subaru (RHD) kwam ie destijds gewoon door de APK alleen de persoon die de auto daarna had overgenomen ondervond toen wel problemen ivm de zelfde lampen en de APK, werd daarop afgekeurd. M.a.w. wanneer ie al bij de APK wordt afgekeurd kan het bij de RDW ook een probleem worden.

Online
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Thomas H » 09 jul 2018, 12:43

Leuk verslag om te lezen en gefeliciteerd met de auto! Lekker dat je meteen achteruit kan bij de eerste paar meters. Ben benieuwd hoe de auto gaat bevallen de aankomende tijd. Ik vind hem erg gaaf!

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 09 jul 2018, 23:35

Ik zal het er maar niet op gokken dus morgen even de bumper er af en de koplampen er uit. Ik heb aardig wat tutorials gevonden over hoe je de koplamp kap er af haalt dus dat komt wel goed. Vandaag nog een leuk rondje met mn pa gereden. Ik heb hem achter het stuur laten zitten en dat ging prima. Het is even wennen dat rhd maar na een half uurtje heb je dat helemaal onder de knie.
Hij was het met me eens dat rhd of lhd niet zoveel uitmaakt. Met beide kan je prima leven.

De auto heeft een pak vermogen maar dat kan hij prima hebben. Het komt vrij gedoseerd vrij dus je hebt altijd voldoende controle over wat je aan het doen bent. Je kan er goed mee doorrijden maar ook normaal mee rijden. Toppie dus.

De wegligging is echt prima, je moet volgens mij heel ver gaan wil je grip verliezen. Dat is wel wat anders dan de autos die ik hiervoor gewend was. Ik was nog een beetje aan het rondkijken voor een grip / slip cursus waar je met je eigen auto mee mag doen maar tot nu toe is dat nog niet zn success. Maarja eerst eens zorgen voor het importeren dan is dat ook achter de rug.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Andry » 10 jul 2018, 12:31

Leuk verslag! Voor je gaat keuren: zit er een rood mistachterlicht in/op en 2 rode reflectoren? Is er een katalysator aanwezig?

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 10 jul 2018, 16:05

In engeland is een rood mistlicht geplaatst in het rechter achterlicht.
Het is geen rechte pijp er zit een dikker stuk tussen maar geen idee of dat de katalysator is of niet. Heel groot is ie namelijk niet. Hoe dan ook hiermee is ie door de engelse MOT gekomen dus dat zou gewoon overgenomen moeten worden.

Ik heb de koplampen er uit gehaald en de lens proberen los te krijgen maar dat werkt niet echt met de kleine hetelucht pistool ding wat ik hier heb. En voor de oven is hij te groot. Dat is lastig :P

Ik heb maar een contact op genomen met twee bedrijven die de conversie doen. Een kijken wat daar uit komt. Als iemand nog een bedrijf weet dat dit doet dan graag melden.
Laatst gewijzigd door spikee op 10 jul 2018, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door martll » 10 jul 2018, 17:34

Mooi avontuur om de auto zo op te halen. Bedankt voor het delen!

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 10 jul 2018, 18:55

Zo stond hij er vanmorgen bij:
Afbeelding

Bumper er af:
(wat een kutwerk)
Afbeelding

Koplamp er uit:
Afbeelding

Kloplamp:
Afbeelding

Ik zal morgen eens een DIY oven maken voor mn koplamp. Eens kijken of dat gaat werken.

mark323ti
Berichten: 1487
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door mark323ti » 10 jul 2018, 19:34

Geweldig avontuur om op dergelijke manier een auto te kopen. Leuk verhaal ook.
Iconische auto. Het echte pure auto rijden. Die tijd komt nooit meer terug. Snel, licht, direct, geen elektronische hulpmiddelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Ahrefs [Bot], Berrie, Bokkepoot, Crookie, Google [Bot], HJ2, Kadett, Mark 320iS, Tom V en 68 gasten